پارس ناز پورتال

طرز تهیه خورش هویج و آلو برای ناهار خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه خورش هویج و آلو برای ناهار خوشمزه

طرز تهیه خورش هویج و آلو برای ناهار خوشمزه 

خورش هویج و آلو غذای خوشمزه ای است که مادران می توانند برای یک شام و ناهار خوشمزه دورهمی برای خانواده طبخ کنند. هویج از جمله سبزی هایی است که در کنار مواد دیگر معمولا در پخت انواع و اقسام سوپ ها و خوراک ها استفاده می شود ولی این بار نقش اصلی را در این خورش، خود هویج ایفا می کند . خورش هویج و آلو یک خورش خوشمزه و سنتی است. حتی اگر هویج پخته هم د وست ند ارید مطمئن باشید عاشق این خورش می شوید.

 

مواد لازم برای 6 نفر

600 گرم گوشت گوساله یا گوسفند
300 گرم آلو خورشی
1 عدد پیاز خرد شده
نیم کیلو هویج
3 ق س رب گوجه فرنگی
نمک و زردچوبه به میزان لازم
1 ق س شکر
روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه:

1. ابتدا گوشت را به صورت قیمه ای خرد کنید. در یک قابلمه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس پیاز را داخل آن کمی تفت دهید تا نرم شود. حالا گوشت را بریزید و آن را هم کمی تفت دهید. رب گوجه فرنگی را همراه با کمی زردچوبه به گوشت اضافه کرده و کمی تفت دهید. مقداری آب داخل قابلمه بریزید و صبر کنید تا گوشت نیم پز شود. در این میان آلوها را بشویید، سپس آنها را به مدت یک ساعت خیس کنید.

 

2. هویج ها را پوست بگیرید، سپس آنها را به صورت حلقه ای خرد کنید. بعد از اینکه گوشت نیم پز شد، هویج ها را اضافه کرده و صبر کنید تا گوشت و هویج کاملا بپزند.

 

3. حالا نوبت اضافه کردن آلوهاست. آنها را همراه با مقداری نمک و در صورت نیاز کمی زردچوبه اضافه کنید. شکر را هم اضافه کرده و صبر کنید تا خورش جا بیفتد.

 

4. وقتی خورش آماده شد، آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید.

 

فوت و فن

بهتر است از هویج های قلمی برای خورش استفاده کنید، تا حلقه های هویج یکدست شوند.