پارس ناز پورتال

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید 

امروز بشما عجیب ترین حیوانات روی زمین را معرفی می کنیم که شما انها را ندیده اید و بعضی از آنها وحشتناک نیز هستند. ما در دنیایی زندگی میکنیم که پر از حیوانات وحشی عجیب‌وغریب است. گونه‌هاي بسیار زیادی وجود دارند که بیشتر مردم آن‌ها را نمی‌شناسند و آشنایی با آن‌ها می تواند جالب باشد.‌

 

دراین پست می خواهیم حیواناتی رابه شما معرفی کنیم که بنظر می رسد فتوشاپ شده باشند اما کاملا واقعی هستند.آن‌ها در هر شکل و اندازه‌اي هستند. یکی از این حیوانات گرگ یال دار است که شبیه یک روباه قرمز است که با یک گوزن جفت گیری کرده باشد.

 

اما هیچ یک ازآن‌ها نیست، در واقع نوع خاصی از پستاندار است که خز، صورت دوست داشتنی و پاهای باریک و بلندی دارد. بهمین ترتیب تعداد زیادی از حیوانات این مطلب شبیه

 

موجودات هیبریدی حکايت‌هاي خیالی هستند و به سختی می توان باور کرد واقعا در گوشه‌اي از این جهان زندگی می کنند. چه با بیشتر این موجودات آشنا باشید چه نباشید یک چیز مشخص است: تنوع زیادی در قلمروی حیوانات وجوددارد که باید قدر آنرا بدانیم و ازآن حفاظت کنیم.

 

گرگ یال دار «Maned Wolf»

گرگ یال دار یا گرگ مودار بزرگ ترین عضو خانواده سگ سانان در آمریکای جنوبی و شبیه روباه بزرگی با خزهای قرمز است. این پستاندار در زیستگاه‌هاي باز و نیمه باز آمریکای جنوبی به خصوص در چمنزار‌ها با بوته‌ها و درختان پراکنده یافت میشود. گرگ یال دار قدبلندترین سگ سان وحشی است و پاهای بلند آن به احتمال زیاد با چمن‌هاي بلند زیستگاه بومی اش سازگار شده است.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید فوسا «Fossa»

فوسا پستاندار گوشتخواری شبیه گربه و بومی ماداگاسکار است. فوسا بزرگ ترین پستاندار گوشتخوار جزیره ماداگاسکار و به اندازه یک گربه وحشی کوچک است. این حیوان پنجه‌هاي نیمه جمع و مچ پای انعطاف پذیری دارد که به آن اجازه بالا و پایین رفتن از درختان را می دهد و میتواند از روی یک درخت روی درخت دیگر بپرد.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسیدبابیروسا «Babirusa»

بابیروسا به معنی گراز-گوزن و جزء خانواده خوک هاست. این حیوان در جزایر اندونزیایی سولاوسی، توگیان، سولا و بوور یافت میشود. اگر این حیوان از طریق فعالیت مداوم عاج‌هاي خودرا نساید، عاج‌ها به رشد خود ادامه می دهند تا جمجمه اش را سوراخ کنند.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

زبرا دایکر «Zebra Duiker»

زبرا دایکر یک آنتلوپ کوچک است که در ساحل عاج و سایر نقاط آفریقا یافت میشود. آن‌ها پوشش طلایی و قرمز-قهوه‌اي با نوارهای متفاوت شبیه به گورخر دارند. شاخ زبرا دایکرهای نر حدد ۴.۵ سانتیمتر و ماده‌ها نصف این مقدار است. آن‌ها در جنگل‌هاي بارانی پست زندگی می کنند و غالباً برگ و میوه می خورند.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

آرمادیلوی افسونگر صورتی

آرمادیلوی افسونگر صورتی بجز دم حدود ۹ تا ۱۲ سانتیمتر طول دارند و صورتی رنگ هستند. این حیوان اگر بترسد میتواند در عرض چند ثانیه خودش را دفن کند. او یک حیوان شب زی است و سوراخ کوچکی در نزدیکی لانه مورچه‌ها در خاک خشک حفر می کند و عمدتا ازمورچه‌ها و لارو آن‌ها در نزدیکی سوراخ خود تغذیه می کند. چنگل‌هاي بزرگ جلویی خود این حیوان به او اجازه می دهد که درست مانند شنا در آب در خاک شنا کند. پشت و سر این حیوان سپر دارد.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

مرغ مگس خوار سلطنتی آمازون

مرغ مگس خوار سلطنتی آمازون در بیشتر جنگل‌ها و بیشه‌هاي حوزه آمازون یافت میشود. آن‌ها حدود ۱۶.۵ سانتیمتر طول دارند و دوست دارند به سرعت به سوی حشرات حرکت کنند یا آن‌ها را از برگ‌ها جدا کنند. آن‌ها لانه‌هاي بزرگی روی شاخه‌هاي نزدیک آب می‌سازند «گاهی تا ۱.۸ متر طول دارند» که طبق معمول روی آب معلق هستند و دسترسی شکارچیان را دشوار می کنند.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

گرنوک «Gerenuk»

گرنوک یک نوع آنتلوپ گردن دراز است که در بین بوته‌هاي خشک خاردار و بیابان‌هاي شرق آفریقا یافت میشود. واژه گرنوک به زبان سومالی و به معنای گردن زرافه‌اي است. گرنوک‌ها نسبت به بدنشان سر کوچکی دارند، اما چشم‌ها و گوش هایشان بزرگ است. آن‌ها طبق معمول اطراف درختان و بوته‌هاي خاردار می‌چرند و به واسطه ایستادن روی پاهای عقب و کشیدن گردن درازشان، نسبت به غزال‌ها و بزهای کوتاهی به شاخه‌هاي بلند تری دسترسی دارند.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسیدخرگوش پاتاگونی

خرگوش پاتاگونی یک جونده نسبتا بزرگ است که دربخش هایي از آرژانتین یافت میشود. این حیوان گیاهخوار که شبیه خرگوش است گوش و دست و پای بلندی دارد و پاهای عقبی آن بلندتر و عضلانی از پاهای جلویی آن است.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

میمون دماغ سربالا

میمون‌هاي دماغ سربالا دربخش‌هاي مختلف آسیا زندگی می کنند و نامشان را از بینی کوتاه سربالایشان گرفته اند. میمون‌هاي دماغ سربالا ساکن جنگ‌هاي کوهستانی هستند ودر زمستان به اعماق مناطق دورافتاده میروند. آن‌ها بیشتر عمرشان را روی درختان می‌گذرانند ودر گروه‌هاي بسیار بزرگی که تا ۶۰۰ عضو دارند زندگی می کنند. آن‌ها گاهی به صورت تکی و گاهی گروهی آواز میخوانند.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

گوزن کاکلی «Tufted Deer»

گوزن کاکلی نوعی گوزن کوچک است که مو هاي سیاهی روی پیشانی خود دارد. آن‌ها در شمال منطقه وسیعی از چین مرکزی زندگی می کنند. گوزن کاکلی یک حیوان خجالتی است که عمدتا به صورت تکی یا دوتایی در جاهایی زندگی میکند که بتواند به خوبی خودش را مخفی کند.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

مونتجاک قرمز جنوبی «Southern Red Muntjac»

این حیوان که در جنوب آسیا یافت میشود مو هاي قهوه‌اي یا خاکستری نرم و کوتاه دارد و همه ی چیزخوار است یعنی از علف، میوه، شاخه، دانه، تخم پرندگان و حیوانات کوچک تغذیه می کند. حتی گاهی از گوشت مردار هم استفاده می کند. نرهای اینگونه از قلمروی خود به شدت دفاع میکنند و علیرغم اندازه کوچکشان می توانند

 

بسیار وحشی باشند. آن‌ها بر سر قلمرو با استفاده از شاخ‌ها یا دندان‌هاي شبیه عاجشان باهم مبارزه میکنند و حتی از خودشان در مقابل سگ‌ها حفاظت میکنند.

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید

عجیب ترین حیوانات نایاب کره زمین را بشناسید ،عجیب ترین حیوانات جهان،حیوانات وحشتناک جهان،جالب ترین حیوانات جهان،حیوانات عجیب‌وغریب در جهان