پارس ناز پورتال

چگونه عمر باتری موبایل و تبلت خود را افزایش دهیم؟

چگونه عمر باتری موبایل و تبلت خود را افزایش دهیم؟

چگونه عمر باتری موبایل و تبلت خود را افزایش دهیم؟ 

باتری موبایل و تبلت بسیار بهتر است که شارژ را بطور مناسبی ارائه کند اما چگونه عمر باتری و کارایی مفید انرا افزایش دهیم؟تصور کنید در سفر هستید و به ناگاه باتری گوشیتان ته می کشد! احتمالا دچار وحشت می شوید چون هنوز به بسیاری از امکانات آن چون نقشه راه، پیام های متنی، تماس ها و غیره نیازمندید.

 

خوب، شما اولین فردی نیستید که از این مشکل رنج می برد و این اتفاق برای بسیاری از ما ممکن است رخ دهد. اگر چه سازندگان عادت دارند در رابطه با طول عمر محصولات خود اغراق کنند، اما واقعیت این است که تمامی گوشی های هوشمند به سرعت باتری خالی می کنند.

 

در اینجا ما یک سری راه حل های ساده را برای شما فراهم آورده ایم که می توانید به سادگی به کار برده و عمر باتری دستگاه خود را افزایش دهید. این راهنمایی‌‏ها در درجه‌‏ی اول در جهت گسترش طول عمر باتری‌‏های لیتیوم یون است؛ به طوری که دیگر لازم نباشد آنها را دوباره جایگزین کنید.

 

:: نور صفحه نمایش را کاهش دهید
اگر نور نمایشگر موبایلتان در حالت حداکثر خود قرار دارد، آن را به میزانی که برایتان مناسب است کاهش دهید. تمامی ابزارهای موبایل گزینه ای را به این منظور در بخش تنظیمات خود به همراه دارند. راه حل مناسب دیگر کاهش مدت زمان خاموش شدن نمایشگر در حالت بیکاری (به طور مثال 30 ثانیه) است که می تواند در افزایش عمر باتری موثر باشد.

 

:: خود را از شر ویبره رها کنید
حالت ویبره برای زمان هایی که در کتابخانه هستید یا در محیط خود به سکوت نیازمندید میتواند مفید باشد اما ایراد بزرگ آن مصرف بالای باتری است. می توانید به جای فعال کردن آن صدای زنگ گوشی خود را کاهش دهید و یا اینکه گوشی را در حالت Silent و بدون ویبره قرار دهید.

 

:: از تصویر پس زمینه ساده استفاده کنید
از تصاویر پس زمینه متحرک دوری کنید. بسیاری از ابزار های موبایل قدرتمند با بکارگیری سنسور های خود سعی در خلق جلوه های متحرک و سه بعدی زیبا دارند و این در حالی است که حجم بالایی از پردازش غیر ضروری به موبایلتان تحمیل می شود.

 

یک تصویر ساکن و تیره گزینه ای مناسب است که می تواند بر طول عمر باتری شما بیافزاید.

 

:: برنامه های خود را نبندید
خروج از برنامه ها به طور مداوم و متناوب فشار زیادی را به رم (RAM) دستگاه تحمیل می کند. در واقع بسیاری از این برنامه ها در پس زمینه و در حالت غیر فعال قرار دارند، به این معنا که زمانی که به آنها نیاز باشد (مانند دریافت موقعیت مکانی، پخش موسیقی و…) به سرعت در دسترس قرار گیرند. پس بهتر است آنها را به حال خود رها کنید!

 

نکته: حالت بازیابی (Refresh) را در تنظیمات موبایل خود غیر فعال کنید. این حالت در صورت فعال بودن این امکان را به برخی برنامه ها مانند فیسبوک می دهد که به طور مرتب و دایمی در ارتباط باشند که در نتیجه آن مصرف باتری خودبخود به طور چشمگیری افزایش می یابد.

 

:: عکاسی با فلش را به فراموشی بسپارید
از بکارگیری فلش در زمان عکاسی دوری کنید. فلش ها مصرف کنندگان بزرگ انرژی هستند و تاثیر آنها در کاهش عمر باتری چیزی است که نمیتوان نادیده گرفت.

 

:: امکانات ارتباطی را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید
برخی امکانات ارتباطی چون GPS، دریافت ایمیل، کنترل صوتی، شبکه LTE، Wi-Fi و بلوتوث را بر حسب ضرورت غیر فعال کنید.

 

مسلما شما همزمان به تمامی آنها نیاز ندارید و غیر فعال نمودن برخی از آنها زمان استفاده بسیار بیشتری را برای شما فراهم می آورد.

 

:: باتری متر را غیر فعال کنید
در صورت امکان نمایش دهنده درصد باتری باقیمانده را خاموش کنید. باتری متر به شما این امکان را می دهد که از میزان انرژی باقیمانده در باتری خود آگاه شوید که البته ابزار مفیدی است، اما در عین حال سر زدن مداوم به دستگاه و روشن نمودن آن به منظور آگاهی از میزان باتری باقی مانده، خود کاهش عمر باتری را به همراه می آورد!

 

:: حالت Airplane را در مناطقی با سرویس دهی ضعیف فعال کنید
غالب موبایل ها قدرت آنتن خود (و پیرو آن مصرف باتری) را در مناطقی که سیگنال دهی ضعیف است افزایش می دهند. این اتفاق در زمان برقراری یک اتصال Wi-Fi ضعیف نیز رخ می دهد.

 

حالت Airplane را فعال کنید تا دسترسی به شبکه مخابراتی غیر فعال شود. در عین حال در این حالت می توانید اتصال Wi-Fi خود را روشن نگه دارید.

 

:: مراقب گرمای محیط باشید
هرگز گوشی خود را در اتومبیل و یا محیطی با حرارت بالا رها نکنید. ظرفیت باتری به سرعت در چنین محیطی ته می کشد. شرکت های سازنده ابزارهای همراه همواره شرایط بهینه بکارگیری از محصولات خود را اعلام می کنند که می تواند مرجعی مناسب برای کاربران باشد.

 

:: صداهای غیرضروری را قطع کنید
بیشتر گوشی‌ها صداهای کوتاهی برای فعالیت‌های خود دارند. به طور مثال، کلیدهای صفحه‌کلید یا کی‌پد هنگام تایپ صدا دارند یا خاموش و روشن شدن گوشی با موسیقی کوتاهی همراه هستند.

 

اینگونه صداها و موسیقی‌های غیرضروری نیز به اندازه خود باعث کاهش میزان شارژدهی باتری هستند که با قطعشان می‌توان باعث عمر بیشتر باتری شد.

 

:: فقط برای برقراری تماس از گوشی استفاده کنید
بازی کردن، تماشای ویدئو، تماشای عکس و بزرگ و کوچک کردن آنها و استفاده از اینترنت و وب‌گردی، همه دشمنان باتری هستند.

 

پس هنگامی که در تلاش برای روشن نگه داشتن گوشی هستید از هیچ کدام از این برنامه‌ها استفاده نکنید. بهتر است این جور مواقع از گوشی فقط برای برقراری تماس استفاده کنید.

 

:: اگر آنتن دهی ضعیف است گوشی را خاموش کنید
جست‌وجو برای آنتن یکی از مواردی است که باتری زیادی مصرف می‌کند. به ویژه در مکان‌هایی که آنتن ضعیف است گوشی مدام به دنبال سیگنال می‌گردد و همین امر عمر آن را می‌کاهد.

 

پس در مکان‌هایی که تحت پوشش شبکه موبایل نیستند بهتر است گوشی خود را خاموش کنید یا در حالت پرواز (Flight) بگذارید. مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد نیز باعث فعالیت بیشتر گوشی و افزایش مصرف باتری می‌شود زیرا تعداد کاربرانی که از یک دکل واحد استفاده می‌کنند افزایش می‌یابد.

 

:: از مرگ باتری جلوگیری کنید
تا به حال برایتان پیش آمده که باتری موبایل چندسلول شارژ را نمایش می‌دهد اما ناگهان با یک تماس کوتاه گوشی خاموش شده و دستتان را در حنا گذاشته باشد!

 

این یعنی باتری شما عمرش را کرده و به نوعی فاسد شده است. کاری برای چنین باتری‌هایی نمی‌توان انجام داد اما اگر باتری نو خریده‌اید، حتما توجه داشته باشید که پیش از خالی شدن همه باتری، آن را دوباره شارژ نکنید. این کار باعث می‌شود سلول‌های آن به مرور بمیرند و عمر آن به مرور کاهش پیدا می‌کند.