پارس ناز پورتال

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید 

برخی از سبزیجات در فصل سرد هم پرورش داده می شوند و شما هم می توانید در فصل سرد سال باغچه خود را پر از سبزی کنید. در ابتدای فصل سرد می توان برای کاشت محصولات و سبزیجات فصل سرد برنامه ریزی کرد. سبزیجاتی مانند کاهو، اسفناج، چغندر، هویج و نخود فرنگی.

 

ممکن است در این فصل سال که تابستان تمام شده ممکن است فکر کنید که باغچه سبزیجاتتان از بین می رود. ولی اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که زمستان معتدلی دارد، باغچه سبزیجات فصل سرد می تواند نیمه دوم سال را سبز کند و سبزیجات تازه و خوش طعمی را برای شما در زمستان به محصول برساند.

 

با ما همراه باشید تا سبزیجاتی که می توان در پایان فصل گرم و یا پایان زمستان کشت کرد تا در بهار و پاییز محصول بدهند را بشناسید: باغچه سبزیجات برای فصل سرد از گیاهانی کشت شده است که دمای هوای و خاک خنک تر بهار و پاییز را ترجیح می دهند.

 

حتی تعدادی از آنها در یخبندان هم برای زنده ماندن تلاش می کنند. سبزیجات فصل سرد آنهایی هستند که زمان اتمام بادهای گرم تابستانی و در شروع سال جدید کاشته می شوند. در پایان فصل تابستان و آغاز پاییز می توانید گیاهانی مانند چغندر، کلم بروکلی، کلم، هویج، کاهو، تره فرنگی، نخود فرنگی، تربچه و اسفناج.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

سبزیجات فصل سرد آنهایی هستند که زمان اتمام بادهای گرم تابستانی کاشته می شوند

 

افرادی که تخصص بیشتری در باغبانی و کاشت گیاهان دارند، می توانند از این سبزیجات هم استفاده کنند: کلم بروکسل، گل کلم، کرفس، کلم چینی، آندیو، رازیانه، سیر، پیاز، زردک، کاهو سالادی و شلغم.

 

محصولات گیاهی فصل سرد که از شنیدن آنها سورپرایز می شوید: مارچوبه، سیب زمینی و ریواس. بله برایتان تعجب آور است چرا که اغلب این سبزیجات در تابستان کاشته شده و پرورش داده می شوند. ولی آب و هوای خنک تر و سردتر بهار و پاییز را ترجیح می دهند.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

مارچوبه، سیب زمینی و ریواس از گیاهان فصل سرد می باشد

 

کاشت سبزیجات فصل سرد: روزهای یخبندان و سرما را چک کنید.

با اینکه سبزیجات فصل سرد می توانند مقداری سرما و یخبندان را تحمل کنند، باید به دمای هوا و خاک توجه داشته باشید تا محصول بیشتری از باغچه خود برداشت کنید. بنابراین بهتر است که در روزهای اول پاییز گیاهان را بکارید تا قبل از شروع سرمای شدید و کاهش یکباره دمای طول روز رشد کافی خود را داشته باشند.

 

در فصل بهار باید بر عکس آن عمل کنید به این معنی که صبر کنید تا دمای هوا و خاک مقداری گرمتر شود و سپس کشت را انجام دهید.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

باید به دمای هوا و خاک گیاهان توجه داشته باشید تا محصول بیشتری از باغچه خود برداشت کنید

 

کاشت سبزیجات فصل سرد: قاب مخصوصی برای فصل سرد در نظر بگیرید.

زمانی که قاب های مخصوصی را در باغچه خود تعبیه کنید باعث می شود گیاهان در قسمت زیرین آنها گرمای بیشتری را حفظ کنند و کمتر در معرض هوای سرد قرار بگیرند. فراموش نکنید باید به گونه ای استفاده شوند که نور روز را بتوانند جذب کنند.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

قاب مخصوصی برای فصل سرد در نظر بگیرید

 

کاهو و باقی سبزیجات به سرعت به بذر می نشینند و در فصل تابستان طعم تلخی می گیرند. ولی زمانی که آنها را در بهار و ابتدای پاییز بکارید می توانید از طعم تازه و خوب آنها برای سالاد و ساندویچ لذت ببرید.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

کاهو و باقی سبزیجات به سرعت به بذر می نشینند و در فصل تابستان طعم تلخی می گیرند

 

کاشت سبزیجات فصل سرد: به دل سرما بروید.

برخی از سبزیجات فصل سرد حتی ممکن است از خطوط فراتر بروند و به عنوان سبزیجات فصل یخبندان شناخته شوند و زندگی کنند. کلم پیچ معمولا می تواند تا زمانی که دمای هوا به نقطه انجماد برسد زندگی کرده و حتی ممکن است در برف هم دوام بیاورد.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

کلم پیچ جز سبزیجات فصل سرما می باشد

 

کاشت سبزیجات فصل سرد: زیر زمین سیر کنید.

سبزیجاتی که از ریشه های آنها استفاده می شود مانند هویج و چغندر، زودتر به بار می نشینند ولی همچنان آنها را در اواخر تابستان یا اوایل پاییز کشت کنید تا در پاییز رشد خوبی داشته باشند. اگر هر کدام از آنها را بطور جداگانه کشت کنید محصول خوبی می دهند. می توانید از ردیف یا کرت های تکی برای کشت چغندر و هویج استفاده کنید.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

سبزیجاتی که از ریشه ی آن ها استفاده می شود را در اواخر تابستان یا اوایل پاییز کشت کنید

 

کاشت سبزیجات فصل سرد: در بحران سرما به سراغ کلم بروید.

اگر می بینید که در فصل پاییز و زمستان کلم بروکلی در مغازه ها دیده می شود، دلیلی وجود دارد چون می تواند به دمای پایین مقاومت کند. همه اعضای خانواده کلم ها انتخاب خوبی برای باغچه سبزیجات برای فصل سرد هستند.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

همه اعضای خانواده کلم ها انتخاب خوبی برای باغچه سبزیجات برای فصل سرد هستند

 

کاشت سبزیجات فصل سرد: به باغچه خود خدمت کنید.

اگر در باغچه و حیاط خود نقاط خالی و بدون سبزینگی دارید، آن را با سبزیجات پوشش دهید. برخی از سبزیجات خانواده نخودها ممکن است خوراکی نباشند ولی به علت تغذیه خاک برای باغچه بسیار مفید هستند. نخود نیتروژن وارد خاک می کند و چمن ها مواد آلی به خاک می دهند.گیاهان به علت اینکه موجود زنده هستند و نیازهای متنوعی دارند، باید با دقت و اطلاعات حفظ و نگهداری شوند.

در فصل پاییز سبزیجات پرورش دهید

اگر در باغچه و حیاط خود نقاط خالی و بدون سبزینگی دارید، آن را با سبزیجات پوشش دهید