پارس ناز پورتال

فواید استفاده از آلو بخارا برای مادران باردار

فواید استفاده از آلو بخارا برای مادران باردار

فواید استفاده از آلو بخارا برای مادران باردار 

مادران باردار باید نسبت به تغذیه خود و بهره گیری از مواد خوراکی خوب آگاه باشند،خوردن آلو بخارا می‌تواند برای مادران بسیار خوب باشد. احتمالا شنیده اید که میوه هاي خشک در طول دوران بارداری چقدر خوب می باشند. آیا هوس آلوبخارا کرده اید و نمی‌دانید که چه تاثیری بر جنین و خودتان دارد؟

 

اگر به خوردن آلوبخارا ویار دارید، بهتر هست مطلب امروز ما را مطالعه کنید.

 

آلوبخارا چیست؟
آلوبخارا یکی از سالم ترین غذاهایی هست که می توانید در دوران باردری میل کنید. خوشبختانه آلوبخارا دارای هیچ گونه عارضه جانبی نمی باشد.

 

1 . از یبوست پیشگیري می‌کند و به جرکت روده کمک میکند

وقتی باردار هستید، احتمالا به علت تغییرات هورمونی دچار یبوست شوید. در طول بارداری بدن شما استروژن ساخت میکند تا این اطمینان حاصل شود که بدن به طور مناسبی رشد می‌کند. همین امر موجب یبوست می‌شود. پروژسترون هورمون دیگری می باشد که بدن در طول بارداری رهاسازی میکند. پروژسترون باعث شل شدن عضلات میشود.

 

2. جلوگیری از درد مفاصل
شاید در طول دوران بارداری درد مفاصل و گرفتگی عضلات را تجربه کنید. خوردن آلوبخارا از درد مفاصل و گرفتگی عضلات در دوران بارداری پیش گیری میکند و یا از علائم آن می کاهد.

 

3.بازرسی فشار خون و مبارزه با افسردگی
آلو حاوی پتاسیم می باشد که به کاهش فشار خون کمک میکند. همین طور به مبارزه با افسردگی و اضطراب کمک میکند. بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در موجود در آلو به رشد رشد چشم جنین کمک میکند.

 

4. پیشگیري از کمخونی و افزایش سطوح آهن بدن
آهن یکی از مواد مغذی اصلی می باشد که برای رشد مناسب جنین ضروری می باشد. وقتی باردار هستید، نیاز بدن شما به آهن افزایش می یابد. باید برای مبارزه با کمخونی میوه هایي مثل آلوبخارا را وارد رژیم خوراکی خود کنید. خوردن آلوبخارا از بروز کمخونی در طول بارداری جلوگیري میکند.

 

5.درمان تهوع
خوردن آلوبخارا در طول بارداری میتواند از حالت تهوع در دوران بارداری جلوگیري کند.خوردن بیش از حد آلوبخارا ممکن هست باعث اسهال شود.