پارس ناز پورتال

فواید عرق کردن برای سلامتی بدن را بشناسید

فواید عرق کردن برای سلامتی بدن را بشناسید

فواید عرق کردن برای سلامتی بدن را بشناسید 

عرق کردن فواید بسیاری برای بدن دارد،جدا از اینکه باعث خنک شدن بدن می‌شود میتواند مواد زائد را نیز از بدن ذفع نماید. عرق کردن همه ي وقت هم بد نیست و در موارد بسیاری به سلامت ما کمک میکند. تعریق یكی‌ از كارهای‌ طبیعی‌ بدن‌ هست‌ كه‌ به‌ تنظیم‌ درجه‌ حرارت‌ بدن‌ كمك‌ می‌كند. در این نوشتار ۷ فایده عرق کردن آمده هست که حتما باید بدانید.

 

۱. غدد تعریق به بهبود زخم‌ها کمک میکنند.

تحقیقات زیادی روی غدد اکرین «eccrine» انجام شده هست. این غدد یک نوع از غدد عرق موجود در بدن میباشند که به تعداد چندان روی سطح پوست سراسر بدن وجود دارند.

 

۲. سموم را از بدن مان خارج میکند.

هنگام تعریق، سموم موجود در بدن همراه با عرق و از طریق منافذ پوست خارج می شوند.

 

۳. از عرق میتوان آنتی بیوتیک قوی ساخت کرد.

عرق کردن، آنتی بیوتیک هاي زیادی را به میزان چندان روی سطح پوست اکران می کند. با این اوصاف کسی به پمادهای آنتی بیوتیکی نیاز نخواهد داشت. اگر پوست ما در اثر یک بریدگی یا خراش کوچک و یا نیش پشه زخمی شود، مواد آنتی بیوتیکی اي که توسط غدد عرق روی پوست ترشح می شوند، مانند dercidinn ، به سرعت و به طور موثری میکروب ها وعوامل مهاجم را از بین میبرند.

 

۴. ورزش منظم و نوشیدن آب چندان درون بدن را تمیز می کند و سنگ کلیه را در مراحل نخست نظارت می کند.

درد سنگ کلیه بدتر از درد زایمان هست. کسانی که چربی و نمک زیادی را در برنامه خوراکی خود مصرف می کنند و به طور منظم مثانه خود را خالی نمی‌کنند «نگه داشتن ادرار»، باید مراقب سنگ کلیه باشند.

 

تحقیقات نشان میدهد کسانی که به طور منظم ورزش می کنند و آب زیادی مینوشند، بهتر داخل بدن خود را با آب می شویند، لذا جلوی تشکیل سنگ کلیه را میگیرند. عرق کردن در طی ورزش باعث می‌شود بدن نیاز بیشتری به آب پیدا کند و نوشیدن آب چندان، کلیه ها را تمیز می کند.

 

۵. ورزش منظم غدد تعریق را اکثر می کند

 به گزارش پارس ناز برای یک مبارزه بزرگ بر علیه مریضی ها و چاقی، باید خود ما را به عرصه جدیدی از تمرینات ورزشی هل دهیم، مانند مسابقات ورزشی دوی ماراتون که به جلسات تمرین منظم و شدید نیاز دارد. از آنجا که بدن ما انتظار این تمرینات ورزشی را ندارد، سعی می کند زودتر خودش را خنک کند. لذا اندازه غدد عرق برای فراهم سازی نیاز بدن به خنک شدن سریع، افزایش می یابد.

 

۶. غدد تعریق مواد شیمیایی و دیگر مواد آلوده را از بدن دفع می کنند.

وقتی که مواد آلوده کننده اي مانند بیسفنول A «BPA» و دی اتیل هگزیل فتالات «DEHA» توسط صنایع اخیر وارد محیط زندگی ما می شوند، نمی‌توانیم میزان تاثیر آن ها را روی سلامتی مان مشخص کنیم. همۀ میدانند که وجود این مواد شیمیایی برای سلامتی بدنمان زیان آور هست. غدد عرق به میزان قابل توجهی

 

بدن را از شر این مواد زیان آور و سایر آلوده کننده هاي خطرناک خلاص می کنند. حتی وقتی این مواد در خون یا ادرار مشخص نمیشوند، عرق ما به طور موثری بیسفنول A را از بدن دفع می کند.

 

۷. عرق چرک و کثافات حاوی باکتری راکه باعث جوش و کورک می شوند از بدن خارج میکند.

ما فکر می‌کنیم بعد از اتمام دوران بلوغ دیگر جوش نمیزنیم، در حالی‌که بواسطه تغییرات هورمونی حتی در دوران بزرگسالی هم جوش خواهیم زد.عرق کردن شر این جوش ها را از سر شما کم می کند. تعریق با باز کردن منافذ پوست، باعث می‌شود چرک و کثیفی هاي این منافذ که باکتریها را به طرف انها می کشاند و باعث جوش می شوند، آزاد شوند.

 

با این همه ي نباید تنبلی کنید. برای اینکه جوش نزنید، باید پوست خود را بشویید تا این کثیفی ها از روی پوست شما پاک شوند. در غیر این صورت، این کثیفی ها مجددا وارد پوست می شوند و جوش خواهید زد.

فواید عرق کردن برای سلامتی بدن را بشناسید