پارس ناز پورتال

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟ 

امروز می‌پردازیم به شغل هاي فوتبالیست هاي ایرانی قبل از به معروف شدن و پولدار شدن که واقعا خواندنی و قابل تامل هست.هنگامی که از ستاره هاي فوتبال در مورد مشهور شدن یا دریافتی زیادی که دارند سوال میشود با رجوع به قبل خود و اشاره به این موضوع که سختی ها و دشواری های زیادی را پشت سر گذاشته اند موقعیت کنونی خود را توجیه می‌کنند.

 

بازیکنانی که در قبل به شغل هایي مانند فروشندگی کارگری یا مسافر کشی مشغول بودند در حالی‌که امروزه جز معروفترین ها میباشند و موقعیت مالی مناسبی هم دارند .

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

همانند بارز این موضوع سید مهدی رحمتی دروازه بان سابق تیم ملی هست که به گفته خود زمانی را با خودرو در خط خانی آباد نو _ راه آهن به مسافر کشی می پرداخت و حتی برخی شبها به دلیل دشواری های خانوادگی در خودرو می‌خوابید . اما او امروزه ستاره بی چون و چرای تیم استقلال هست . پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال درمورد قبل خود می‌گوید:

 

«سال ۶۲ و در اوج جنگ تحمیلی وضعیت و احوال فوتبال عمده رو به راه نبود. در آن سال‌ها کاپیتان استقلال بودم اما عملا از فوتبال چیزی عایدم نمی‌شد و مجبور بودم برای امرار معاش چند ساعتی هم با تاکسی کار کنم. بازیکنان سرشناسی مانند عبدالعلی چنگیز و غلامرضا فتح‌آبادی که هم تیمی‌هاي من بودند، روی تاکسی کار میکردند» .

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

مظلومی در خط یوسف آباد _ولیعصر کار میکرد و از هر مسافری پنج تومان کرایه میگرفت . روایت هاي دیدنی دیگری هم از شغل هاي برخی از بازیکنان در دوران بازیگری و یا پیش از آن وجود دارد که اشاره به انها، نشان میدهد فوتبالیست ها آن‌قدر آسان که فکر می‌کنید، تبدیل به انسان هاي پولداری نشده اند.

 

علی کریمی عدد هشت تاریخی فوتبال ایران دهه ۷۰در کرج مسافرکشی می‌کرد.او یک پیکان گوجه اي داشت بعد از تمرین پرسپولیس با خودرو خود کار میکرد تا خرج خود را در بیاورد. نقل هست زمانی که او به دفتر یکی از روزنامه هاي ورزشی رفته بود، برای آنکه نشان دهد وضع مالی بسیار بدی دارد تمام سرمایه اش را رو کرد که یک اسکناس هزار تومانی بود. 

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

مهدی مهدوی کیا هنوز پشم هاي گوسفندان را مفید می چیند.او که پیش از تبدیل شدن به یک فوتبالیست مشهور مجبور بود در کشتزار پدرش در روستای چشمه اراک زندگی کند، اضافه بر کارهای کشاورزی در دامداری هم فعالیت عمده می‌کرد. رفقا نزدیک کیا میگویند او حتی زمانیکه در کشور آلمان بازی میکرد، در زمان تعطیلات به کشتزار پدرش سر می زد تا در اموارات به او کار کند.

 

میگویند مهدی در چیدن پشم هاي گوسفندان تبحر ویژه اي دارد . شیث رضایی و مهرداد اولادی که هر دو اصلیتی مازندرانی دارند پیش از آنکه فوتبال بازی کنند، مجبور بودند کشاورزی کنند. شیث در یکی از شهرهای ساری کشاوری می‌کرد و مهرداد اولادی در شالیزارهای قائمشهر. این دو هم اکنون در پرسپولیس و ملوان به آب و نانی رسیده اند

 

و کمتر راه شان به ولایت شان میوفتد . ! علی دایی یکبار اعلام کرد در دوران دانشجویی دست فروشی می کرده و با کارگری به این جا رسیده هست. ولی رفقا نزدیک دایی که سال هاست با او رابطه نزدیکی دارند میگوید، این ملی پوش مشهور هیچ گاه دست فروشی نکرده چون وضع مالی خانواده اش بد نبوده هست .

 

رضا عنایتی از گفتن واقعیت ها ابایی ندارد. مهاجم سابق استقلال که رکورد گلزنی در تاریخ لیگ را مال خود کرده، در سن ۱۵ سالگی در مشهد دست فروشی می‌کرد. او بعدها به یکی از کارخانه هاي فرش بافی رفت و در آنجا کارگری کرد. او بعدها تبدیل به ستاره ابومسلم شد و با حضور در استقلال و امارات متحده عربی پول هاي زیادی به جیب زد.

 

امیر حسین صادقی مدافع مشهور استقلال هم مسافر کشی می‌کرد. اودر سال ۷۹ و در دورانی که تیم در امید استقلال بازی میکرد، هم زمان در یک آژانس واقع در بهار شیراز کار میکرد تا بتواند خرج خود را در بیاورد. خودرو او یک پیکان بود . حسن خان محمدی ستاره سابق پرسپولیس که سال ها پیراهن این تیم را به تن کرد

 

پیش از آنکه آدم مشهوری شود مجبور بود با دست فروشی خرج خود را در بیاورد. یکی از رفقا نزدیک او میگوید در ابتدای دهه 70 خان محمدی در شهرک عربو خوشبختی آباد بساط جوراب فروشی راه می انداخت و مشتریان را روی هوا می زد . وحید قلیچ گلر سابق پرسپولیس هم از طریق پرورش کبوتر منبع درآمدی برای خود مهیا کرده بود

 

گرچه برای او اینکار جنبه سرگرمی نیز داشته هست . شمار زیادی از ستاره هاي فوتبال نیز میباشند که در کنار ورزش به کسب و کار و تجارت مشغول میباشند و به گفته مشهور دارای شغل دوم میباشند .

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

علی پروین یکی از آن قدیمی هاي فوتبال ایران هست که وضعیت و احوالش به فوتبالیست هاي دهه ۵۰ نمی‌خورد. او که سال ها درپرسپولیس بازی کرد، به تیم ملی رسید و مربی شد، این شانس را داشت که در زمان تزریق پول به دنیای فوتبال هنوز در رأس کار باشد. پروین که همه ي قول و قرارهایش را در نمایشگاه معروفش می گذاشت، مغازه اي هم در میدان هفتم تیر به مانتوفروشی اختصاص داده بود. گرچه سرنوشت آن مغازه ها و مالکیت آن ها امروز مشخص نیست؛

 

این که هنوز تحت تملک پروین هست، فروخته شده یا اجاره داده شده هست . خرید و فروش زمین و احداث دفتر بیمه هم از دیگر مشاغلی هست که پادشاه پرسپولیسی ها وارد آن شده هست . سرمربی فصل قبل استقلال هم در کار فرآوری و ساز هست. چند سال پیش یک فروشگاه شیک مبلمان در خیابان ولی عصر «عج» استان تهران را هم به او نسبت می دادند

 

و همینطور رستورانی را در شهرک اکباتان. در کل آبی ها نسبت به پرسپولیسی ها کمتر در چشم میباشند. شنیده شده که قلعه نویی یک استخر و سونای جذاب هم دارد. خبر دیگری که درمورد سرمربی آبی ها شنیده شده این هست که او تصمیم گرفته در کیش هتل داری کند. حتی قلعه نویی سفری هم به این جزیره داشته و برای سرمایه گذاری، پروژه را از نزدیک دیده هست .

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

کریم باقری علاقمند به وارد کردن کامیون و صادر کردن کشمش هست . او که عاشق «ولووهای زردرنگ» سوئدی هست از همان ابتدا که به درآمدهای میلیونی رسید با پدرش هر چه پول داشت در همین راه خرج کرد. کاپیتان سابق پرسپولیس به همراه پدر همسرش هم یکی از تجار مشهور فرش ایران و تبریز در دنیای فرش هست. گرچه خبری هم رسیده که او این روزها دستی هم در تجارت و صادر کردن کشمش دارد.

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

وجود یک رستوران در خیابان ولی عصر «عج» استان تهران را هم به باقری نسبت می‌دهند که می‌گویند یکی از نزدیکانش آن را اداره میکند . همین طور مغازه اي با اسم نکونام در برج میلاد نور شهرک غرب دقت همه ي را به خودش جلب می‌کند.

 

این مغازه را برادر نکونام اداره می‌کند. نکونام هم که ریشه اي آبی دارد عمده در رأس اخبار اقتصادی نیست. گرچه چند وقت پیش یکی از سایت هاي خبری وی را بعنوان یکی از تجار واردکننده عطر معرفی کرده بود

 

که نکونام این موضوع را تایید نکرد. یک زمان کارخانه اي در فریمان خراسان که قند تولید میکرد را به خداداد عزیزی نسبت می دادند اما شغل دوم خداداد عزیزی فرآوری و ساز هست. این که او کجا و چه پروژه هایي را در دست دارد عمده مشخص نیست اما به گفته برخی از رفقا نزدیکش خداداد مغز اقتصادی اش مفید کار می‌کند

 

و میداند که پولش را کجا سرمایه گذاری کند . طبق آخرین اخبار رسیده او یک گالری طلافروشی در خیابان کریمخان شهر تهران دارد و در کشور امارات متحده عربی هم سرمایه گذاری هاي خوبی انجام داده هست. او ابتدای فعالیت اقتصادی خود را با سرمایه گذاری در حوزه پوشاک ورزشی نخست کرد و همراه با مجید ساعدی فر یک کمپانی تولیدی پوشاک راکه یکی از مشهور ترین برندهای داخلی هست تاسیس کرد .

فوتبالیست های ایرانی قبلا چه شغل هایی داشته اند؟

درمورد سرمربی استقلال استان تهران علیرضا منصوریان می‌گفتند زمانی در کار رایانه بود اما در حال آماده رستوران دارد و شعبه اخیر رستورانش را همین چند وقت پیش افتتاح کرد. او برخی از جلسات کاری اش را هم در رستوران هایش برگزار می‌کند و یکبار هم کارلوس کی روش و دستیارانش را به یکی از این رستوران ها برد و به انها یک غذای مفید ایرانی داد .

 

در میان استقلالی ها فرهاد مجیدی یکی از چهره هاي کار و تجارت هست. او به واسطه سال ها حضورش در لیگ هاي عربی پول خوبی در آورد گرچه آمار دقیقی از این که کاپیتان سابق آبی ها دقیقا چه کاری انجام می‌دهد وجود ندارد اما به نظر میرسد او در کار فرآوری و ساز هست و یکی از ساختمان هاي شهر شهر دبی به این بازیکن تعلق دارد. از مجیدی که هواداران استقلال خاطرات خوشی از او دارند اطلاعات دیگری در دست نیست.