پارس ناز پورتال

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی 

در اینبخش با فوت و فن هاي زندگی در خوابگاه دانشجویی آشنا می‌شویم. زندگی در خوابگاه دانشجویی بخشی از زندگی هرکدام از مـا اسـت کـه مشغول بـه تحصیل هستیم و قرار اسـت بـه ناچار چند سالی را دراین مکان و باهم دوره اي هاي مان زندگی کنیم. سبک زندگی در خوابگاه چگونه اسـت؟ وسایل مورد نیاز برای کوچ بـه خوابگاه چـه چیزهایی هستند؟ در ادامه بیشتر صحبت میکنیم. با پارس نا همراه باشید.

 

داشتن حریم خصوصی غیر ممکن اسـت

بعد از حل و فصل موضوعِ سر و صدا و مزاحمت‌هاي صوتی، نوبت بـه موضوع حریم خصوصی در خوابگاه میرسد. باید قبول کرد کـه داشتن یک زندگی خصوصی در محیط خوابگاه تقریبا محال اسـت. دانشجویان در خوابگاه علاوه‌ بر این کـه دریک اتاق کنار هم زندگی می کنند، طبق معمولً وادار بـه استفاده از حمام، سالن غذاخوری و سالن مطالعه‌ي مشترک هم هستند. برای زندگی در خوابگاه لازم اسـت بـه این سبک زندگی متفاوت عادت کنید.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

نباید فراموش کنید کـه شـما وادار بـه پذیرش این سبکِ زندگی هستید، موضوعی کـه شاید پذیرش آن برای افرادی کـه عادت دارند دریک اتاق خاص درس بخواند یا فقط از دستشویی و حمام خانه‌ي خود استفاده کنند، کمی دشوار باشد. بنابر این مکانی را خارج از خوابگاه انتخاب کنید کـه فقط مخصوص شـما باشد. انتخاب این فضا این فرصت رابه شـما می دهد تا لحظاتی را فقط و فقط بـه خودتان اختصاص دهید.

 

آهسته‌تر خرج کن

وسوسه خرید برای دانشجویانی کـه از خانواده و بعضی محدودیت‌هاي آن دور شده‌اند، بسیار زیاد اسـت. دیگر کسی نیست کـه بشما یادآوری کند ضرورتی برای خرید فلان‌چیز وجود ندارد؛ بـه‌خصوص وقتی گروهی دوستانه دور هم جمع می شوند خرج‌ کردن‌ ها هم بیشتر می شود. بی‌حساب خرج‌کردن خیلی زود شـما رابه دام خواهد انداخت و وقتی بـه‌خودتان می آیید، می بینید کـه کل پول یک ترم را دریک‌ماه خرج کرده اید.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

قبل از هر خریدی بـه این سؤال پاسخ بدهید کـه چیزی کـه می خواهید بخرید واقعا چقدر ضروری اسـت. بـه‌دنبال راه‌هاي کاهش هزینه‌ها بگردید و تخفیف‌هاي دانشجویی را دنبال نمایید. در حساب دخل و خرج‌تان از هزینه‌هاي غیرمنتظره هم غافل نشوید. اگرهم می توانید بخشی از پول‌تان را برای چنین مواقعی پس‌انداز کنید.

 

رعایت نکات ایمنی

قرار گرفتن در شرایط آب‌وهوایی جدید یا تغییر رژیم غذایی و مواردی از این دست میتواند سلامتی دانشجو رابه خطر بیندازد. خوابگاه یک محیط عمومی اسـت و رعایت‌نکردن بهداشت احتمال بروز انواع بیماری را افزایش می دهد و بیماری‌هاي مسری هم بـه سرعت دراین فضا منتقل می شوند.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

شستن سریع ظرف‌هاي کثیف، حمام‌رفتن منظم و دوری از افرادی کـه بیماری مسری دارند از بدیهی‌ترین اصول برای پرهیز از بیماری اسـت. اگرهم بیماری سراغتان را گرفت از خوددرمانی و استفاده سر خود دارو‌ها پرهیز کنید و بـه‌جای نسخه‌اي کـه هم‌اتاقی‌تان دارد می‌پیچد، سراغ نزدیک‌ترین دکتر بروید.

 

وقت مستقل‌ شدن اسـت

اگر قرعه ادامه تحصیل‌تان بنام شهر دیگری غیر از شهر خودتان افتاده اسـت حتماً سختی‌هاي زیادی را از جمله دوری از خانواده ناچارید تحمل کنید، اما این اتفاق یک فرصت خوب هم برای تمرین زندگی مستقل در اختیارتان قرار میدهد.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

حالا وقت آن اسـت کـه خودتان لباس‌ها و ظرف‌هایتان را بشویید، آشپزی کنید و تنهایی بکار‌هایي بپردازید کـه قبلا اعضای خانواده در انجام‌دادن آن‌ها کمک‌تان می کردند. تازه وقتی اینکار‌ها را انجام می دهید، حسابی قدر زحمت‌هایي راکه خانواده‌تان برایتان کشیده‌اند، میدانید. از این فرصت حسابی استفاده و سعی کنید از پس کار‌هاي خودتان بربیایید.

 

مدارا کنید

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

دانشگاه و خوابگاه پر از آدم‌هایي اسـت کـه با مـا متفاوتند. در کلاس درس ودر خوابگاه با آدم‌هایي مواجه میشوید کـه هرکدام از یک فرهنگ و جغرافیا آمده‌اند و عقاید و رفتار‌هایي دارند کـه شاید چندان بـه مذاق‌تان خوش نیاید. شـما قرار اسـت چندسالی را درکنار این آدم‌ها زندگی کنید و اگر سر ستیز با هر چیز مخالف خودتان بردارید، زندگی رابه‌خودتان سخت می کنید. شـما باید یاد بگیرید با آدم‌هاي متفاوت مدارا کنید.

 

نپرسیدن عیب اسـت

گاهی پیش می آید کـه دانشجویان ترم‌بالایی سؤال‌هایي راکه تازه‌وارد‌ها دارند مسخره میکنند؛ برای همین تازه‌وارد‌ها قید پرسیدن را میزنند. یادتان باشد کـه همه ی آن ترم‌بالایی‌ها یک روز همین سؤال‌ها را داشته‌اند و شاید مسخره هم شده باشند. اصلا شاید دارند تلافی همان مسخره‌شدن‌ها را سر شـما در می‌آورند.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

با همه ی اینها، قرار گرفتن دریک محیط جدید شـما را ناچار بـه پرسیدن می کند، چون اگر بخواهید همه ی‌چیز را خودتان پیش ببرید و از کسی سؤال نکنید، سختی‌هاي زیادی میزبان‌تان میشود و مدام دچار اشتباه خواهید شد. اگر آدرسی را بلد نیستید، اگر نمیتوانید غذا رزرو کنید یا در امانت‌گرفتن کتاب بـه مشکل برخورده‌اید ۲ راه بیشتر ندارید: یا سؤال کنید یا دردسر‌هاي نپرسیدن رابه جان بخرید.

 

مراقب سوءاستفاده کننده‌ها باشید

بعضی افراد، گروه‌ها و جناح‌ها از ذوق فعالیت‌هاي دانشجویان تازه‌وارد سوءاستفاده و از ناآگاهی آن‌ها بـه نفع خودشان بهره‌ برداری می کنند. دراین‌باره با احتیاط گام بردارید. بدون تحقیق بـه عضویت هر تشکل و انجمنی کـه حرف‌هاي خوب میزنند در نیایید و پای هر بیانیه‌اي را امضا نکنید. تعداد زیادی از حرف‌هاي زیبا و جذاب پشت پرده‌هایي دارند کـه مـا ازآن‌ها آگاه نیستیم و می توانند عواقب خطرناکی برای مـا داشته باشند.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

نوع دیگر سوءاستفاده از دانشجو هم از سوی برخی مسئولان دانشگاه رخ می دهد. این سوءاستفاده بـه شکل‌هاي مختلفی ازجمله کارشکنی در کار دانشجو یا فراهم‌نکردن حقوق او رخ می دهد. برای مقابله با این نوع سوءاستفاده هر دانشجو باید از حقوق خود بصورت کامل خبردار باشد و آن‌ها را مطالبه کند.

 

خطر اعتیاد با چاشنی فلسفه

دانشگاه یک محیط روشنفکرانه اسـت و بحث و گفت و گو زیاد در آن شکل میگیرد. عده‌اي در پوشش همین بحث‌ها و با در میان گذاشتن مسائل ظاهراً فلسفی سعی خواهند کرد شـما رابه کشیدن سیگار و مواد‌مخدر دیگر ترغیب کنند. یک راه دیگر برای ترغیب بـه استفاده از مواد‌مخدر هم بهانه‌کردن شب‌بیداری و افزایش تمرکز اسـت. هرنوع مواد‌مخدری هم این روز‌ها خیلی آسان قابل دسترسی اسـت.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

از بین آن‌ها گل و متادون بین دانشجویان طرفداران بیشتری دارند. اگر دیگران ببینند کـه شـما اهل رودربایستی یا خجالتی هستید فشار بیشتری بشما وارد میکنند. حواس تان را خوب جمع کنید و «نه» گفتن را خوب یاد بگیرید؛ نه‌گفتن مهارت مهمی اسـت کـه در چنین مواردی بـه کارتان می آید. بـه عواقب اعتیاد فکر و با عاقبت‌اندیشی بی رودربایستی در مقابل هر وسوسه‌اي مقاومت کنید.

 

سبک‌ بار، اما مجهز باشید

تا میتوانید از برداشتن وسایل غیرضروری خودداری کنید. درکنار این، وسایل ضروری را جا نگذارید. تهیه یک لیست از همه ی چیز‌هاي مورد نیاز بشما کمک میکند مجهزتر باشید. نمونه‌هایي از این لیست‌ها را میتوانید در اینترنت پیدا کنید، اما هیچ‌ کدام آن‌ها آن‌قدر کامل نیستند کـه همه ی نیاز‌هاي شـما را در بر‌بگیرند و فقط کمک می کنند کـه بـه کمک‌شان لیست اختصاصی خودتان را تهیه کنید.

 

با فناوری دوست باشید

تلفن‌هاي همراه غیر از تلگرام و اینستاگرام قابلیت‌هاي دیگری هم دارند کـه بتوانید ازآن‌ها در دوران دانشجویی استفاده کنید و این دوره از زندگی را باکیفیت بهتری بگذرانید. برنامه‌هاي مسیریاب، تاکسی‌هاي اینترنتی و راهنما‌هاي سرویس حمل‌ونقل عمومی نمونه‌هایي از این برنامه‌ها هستند. غیر از اینها میتوانید برنامه‌ها و سایت‌هاي تخصصی مرتبط با رشته‌تان را پیدا کنید. 

 

برنامه‌ ریزی داشته باشید

زندگی بی‌برنامه مشقت‌هاي فراوانی بـه بار خواهد آورد ودر عوض، داشتن برنامه، بهره‌وری را بیشتر میکند. سعی کنید بصورت روزانه و هفتگی برنامه‌اي برای خودتان تعیین کنید کـه در آن سهم همه ی فعالیت‌هاي روزمره‌تان در نظر گرفته شده باشد. با چنین برنامه‌اي میتوانید کار‌هایي راکه کرده و نکرده‌اید، محاسبه کنید.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

در اتاق‌هاي خوابگاه با صحبت‌هاي دوستانه و چیز‌هایي نظیر این، زمان می تواند بـه هدر برود. در سوی دیگر ماجرا، در خوابگاه و با رهایی از تعداد زیادی از دغدغه‌هاي درون خانواده فرصت بسیار بیشتری برای فعالیت‌هاي مختلف فراهم می شود. مدیریت زمان و برنامه‌ریزی دراین فضا از بـه بطالت‌گذشتن وقت و حسرت روز‌هاي بعد جلوگیري خواهد کرد.

 

در انتخاب دوست احتیاط کنید

با ورود بـه دانشگاه دوستی‌هاي تازه شکل می گیرد و این دوستی‌ها بـه نسبت دوران مدرسه قرار اسـت کـه عمیق‌تر باشد. برای انتخاب این دوستان احتیاط جدی لازم اسـت؛ چرا کـه این دوستی‌ها غالبا فراتر از دوستی‌هاي ساده‌اند و تعیین می کنند کـه چـه بخوانید، چـه بپوشید، چگونه حرف بزنید و….

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

اگر زرنگ باشید با کسانی دوست خواهید شد کـه از شـما بهترند، چـه در دانش و چـه در منش. چنین دوستانی بـه ترقی شـما کمک خواهند کرد. همان‌قدر کـه دوستان خوب سرمایه‌اند، دوستان بد آفت جان و مال هستند و می توانند آتش بزنند بـه جان بهترین روز‌هاي زندگیتان.

 

انتظار سر و صدا داشته باشید

وقتی قرار اسـت در ساختمانی زندگی کنید کـه ده‌ها دانشجوی سال اولیِ مشتاق نیز در آن حضور دارند، باید انتظار سروصدا و شلوغی هم داشته باشید. البته انتظار سروصدا داشتن با بلند کردن صدای موسیقی و یا آواز خواندن دانشجویان فرق میکند، این موارد موضوعاتی کاملاً ابتدایی هستند کـه حتی یک بچه‌ي مدرسه‌اي‌ هم میداند کـه ایجاد مزاحمت برای دیگران کار خوبی نیست.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

اما بالاخره کمی سروصدا دریک محیط خوابگاهی چندان عجیب و دور از انتظار نخواهد بود. ممکن اسـت برخی افراد هنگام بالا و پایین رفتن از پله‌ها سر و صدا کنند یا بعضی از هم‌اتاقی‌هاي‌تان خُر و پف کنند. حتی گاهی ممکن اسـت صداهای اتاق کناری باعث شود نتوانید بخوابید. ایجاد سروصدا بـه هر دلیلی کـه باشد، مسئله‌اي کاملاً بدیهی اسـت و بهتر برای عادت کردن بـه آن باید تلاش کنید.

 

وسوسه‌ خرید

وسوسه خرید برای دانشجویانی کـه از خانواده و بعضی محدودیت‌هاي آن دور شده‌اند، بسیار زیاد اسـت. دیگر کسی نیست کـه بشما یادآوری کند ضرورتی برای خرید فلان‌چیز وجود ندارد؛ بـه‌خصوص وقتی گروهی دوستانه دور هم جمع می شوند خرج‌کردن‌ها هم بیشتر میشود.

 

بـه‌ دام سود جویان نیفتید

دانشگاه یک محیط روشنفکرانه اسـت و بحث و گفت و گو زیاد در آن شکل میگیرد. عده‌اي در پوشش همین بحث‌ها و با در میان گذاشتن مسائل ظاهراً فلسفی سعی خواهند کرد شـما رابه کشیدن سیگار و مواد‌مخدر دیگر ترغیب کنند.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

یک راه دیگر برای ترغیب بـه استفاده از مواد‌مخدر هم بهانه‌کردن شب‌بیداری و افزایش تمرکز اسـت. هرنوع مواد‌مخدری هم این روز‌ها خیلی آسان قابل دسترسی اسـت کـه از بین آن‌ها گل و متادون بین دانشجویان طرفداران بیشتری دارند.

 


 

برای رفتن به خوابگاه دانشجویی چه وسایلی را آماده کنیم؟

 

پانسیون، اقامتگاهها و خوابگاه دانشجویی یک اتاق با چندین تخت اسـت کـه در اختیار دانشجویان قرار میدهند. برخی خوابگاه ها بـه همراه تخت، تشک هم ارائه می‌دهند اما سایر وسایل شامل پتو، بالش، ملحفه، روتختی را باید با خودتان ببرید. در فصل سرد زمستان، پتو مسافرتی علاوه بر این کـه در خوابگاه کاربرد دارد، هنگام سفر بـه شهر خود در اتوبوس نیز قابل استفاده اسـت.

 

وسایل حمام در خوابگاه

حوله، صابون «یا شامپو بدن »، شامپو، لیف حمام، پودر یا مایع شست و شوی لباس با دست، تشت کوچک، گیرۀ لباس، طناب نازک بـه عنوان بند رخت لوازم اولیه و ضروری حمام اسـت. دقت داشته باشید کـه در خوابگاه دانشجویی لباسشویی نیست و لباسهایتان را خودتان باید با دست بشویید.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

رعایت نظافت در محیطی کـه تعداد افراد زیادی درکنار یک دیگر زندگی می کنند اهمیت بسیاری دارد. بنابر این سعی کنید تمیز باشید و فقط از وسایل شخصی خود استفاده کنید. پس از استحمام حتماً لیف، حوله و سایر وسایلی کـه حین حمام کردن استفاده کردید در دسترس نور آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شوند. محیط لیف، صابون و حوله مرطوب اسـت و موجب رشد باکتری میگردد.

 

لوازم مورد نیاز آشپزی و آشپزخانه

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

در اکثر خوابگاههای دولتی از شنبه تا چهارشنبه غذای سلف آماده در اختیار دانشجویان اسـت اما اگر در خوابگاهی اقامت خواهید نمود کـه تهیه ناهار و شام بـه عهده خودتان اسـت می بایست لوازم مورد نیاز آشپزی بـه همراه داشته باشید. اگر چـه همان افرادی هم کـه از غذای سلف استفاده می کنند پس از مدتی دوست دارند غذای خانگی تهیه کنند.

 

ظروف آشپزخانه

ظروف آشپزخانه شامل ماهی تابه کوچک ترجیحا در دار، قابلمه ي کوچک، بشقاب غذاخوری و میوه خوری، کاسه، قاشق، چنگال، لیوان، درصورت تمایل کتری و قوری، بطری آب، چاقو کمی بزرگ برای آشپزی، ۲ یا ۳ چاقو میوه خوری «برای خوردن سایر وعده هاي غذایی مانند صبحانه هم استفاده می شود»، سبد آب کش و جاظرفی کوچک

 

سایر لوازم آشپزی

دستمال پارچه اي یا دستگیره « برای آشپزی و گرفتن دسته ي قابلمه و ماهیتابه ي داغ»، کبریت یا فندک، اسکاچ و مایع ظرف شویی.

 

مواد غذایی

همراه داشتن برخی مواد غذایی برای روزهای اول فکر خوبی بنظر میرسد زیرا گاهی اوقات از خوردن غذای سلف خسته می شوید و یا حوس می کنید خودتان آشپزی کنید . مواد غذایی هم چون ماکارونی، سویا، عدس، رب، روغن، برنج، پروتئین، سبزی کوکو، سیب‌زمینی و پیاز، ادویه جات، چند شماره کنسرو.

 

لوازم تحریر مورد نیاز در خوابگاه دانشگاه

در اغلب خوابگاه ها سالن مطالعه وجوددارد زیرا محیط اتاق و خوابگاه شلوغ اسـت و کسانی کـه میخواهند درس بخوانند آرامش لازم را ندارند. اما شـما باید لوازم تحریر مورد نیاز برای مطالعه کردن مانند چراغ مطالعه، دفتر یا سر رسید، جامدادی، مداد نوکی و نوک آن، خودکار، کاغذ، منگنه، خط کش و وسایل مورد نیاز رشته تحصیلی تان بـه همراه داشته باشید.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

هم چنین چند جلد کتاب غیر درسی کـه اوقات فراغت تان را پر کند، کاغذ چرک نویس، کاغذ A4، منگنه و منگنه زن، چسب نواری بزرگ و کوچک جزو لوازم تحریر مورد نیاز در خوابگاه می باشد. برخی رشته هاي تحصیلی نیاز بـه لوازم اضافه تری دارند مانند لپ‎تاپ، هارد اکسترنال، فلش مموری، هدست، و شارژر هر کدام از این وسایل. تمامی وسایل فوق و لوازم با ارزشی کـه دارید را درون یک کیف قفل دار مخصوص قرار دهید.

 

لوازم مورد نیاز تمیزکردن اتاق و دکوراسیون

فضای اتاقی کـه می خواهید شبها و روزهایتان را در آن سپری کنید باید آرام، دلنشین، تمیز و مرتب باشد. حداقل هفته اي یک بار گردگیری کنید و اتاق را جارو کنید. از آنجا کـه طبق معمول خوابگاه دانشجویی جاروبرقی ندارد با خود یک جاروی دستی و خاک انداز ببرید. بـه همراه داشتن سطل و کیسه آشغال هم لازم اسـت.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

چند عکس از اعضای خانواده و برخی وسایل کوچک تزئینی موجود در منزلتان رابا خود بیاورید. انها را روی میز بگذارید چراکه دیوارهای خوابگاه را اجازه ندارید با میخ سوراخ کنید اما عکسها را بهتر اسـت در قاب روی میز در اتاق خوابگاه بگذارید زیرا نباید بـه دیوار اتاق آسيب اي مثل کوبیدن میخ وارد کنید.

 

لوازم آرایشی بهداشتی

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

بهمراه داشتن وسایل آرایشی بهداشتی در خوابگاه ضروری اسـت زیرا تمام این وسایل تقریبا شخصی هستند و هر فرد می بایست از لوازم جداگانه و مخصوص بخود استفاده نماید. لیستی از لوازم آرایشی بهداشتی عبارتند از حوله دست و صورت، مسواک، خمیردندان، نخ دندان، ناخن گیر و وسایل آرایشی، برس و شانه، لوازم اصلاح مو و صورت برای آقایان و خانمها، گوش پاکن، آینه جیبی، ادکلن و اسپری.

 

مدارک شخصی

اصل مدارک شناسایی شامل شناسنامه، کارت ملی، کارت سربازی « و یک کپی از همه ی آن ها »، دفترچه بیمه، کارت بانکی، عکس ۳*۴ سال جاری بـه تعداد حداقل ۱۲ تا « پشت نویسی هم بکنید ».

 

لوازم پوشیدنی

لباسهای اسانی برای محیط خوابگاه، لباس زیر، لباسهای زمستانی و تابستانی، سوئیشرت سبک برای وقتی کـه هوا کمی سرد شده اما وسایل گرمایشی خوابگاه هنوز روشن نشده اند، جوراب، دمپایی روفرشی، چند دست لباس رسمی مناسب برای حضور در محیط دانشگاه و گردش در شهر.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

کیف رسمی، کوله پشتی، کفش رسمی، کفش ورزشی «در مناطقی کـه بارندگی زیاد اسـت چکمه یا پوتین » و شال گردن و دستکش برای کسانی کـه راهی مناطق سردسیر می شوند ودر نهایت چند شماره چوب لباسی برای آویزان کردن لباسها درون کمد.

 

لوازم برقی برای خوابگاه دانشجویی

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

این وسایل، در سایزهای کوچک مسافرتی پیدا می شوند کـه در بازار موجود اسـت. سشوار، اتو، چراغ مطالعه، سه راهی برق از جمله وسایل برقی هستند کـه در خوابگاه مورد نیاز می باشند.

 

لوازم جانبی 

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

نخ، سوزن، قیچی، قرص هاي ضروری مثل استامینوفن، سرماخوردگی و آلرژی، چند شماره پلاستیک فریزر، نبات قند چای کیسه اي، چراغ قوه، واکس کفش، دمپایی برای فضای خارج از اتاق.

 

آشنایی با برخی نکات زندگی در خوابگاه دانشجویی

زندگی خوابگاهی محل تعامل با اطرافیان اسـت؛ هم اتاقی هاي شـما از شهر هـای مختلف با فرهنگ هاي متفاوت هستند بنابر این وقتی احساس آرامش می کنید کـه این تفاوت فرهنگها را پذیرفته، مسئولیت پذیر و با برنامه ریزی دقیق باشید. اما زندگی در خوابگاه شـما را پخته خواهد کرد و برای مدیریت تمام ابعاد زندگی و کسب تجربه هاي متعدد آماده خواهید شد.

فوت و فن های زندگی در خوابگاه دانشجویی + لیست وسایل مورد نیاز

برای معاشرت بین دانشگاه و خوابگاه مسیرها را شناسایی کنید. خطوط تاکسی، اتوبوس، مترو و بی آر تی را یاد بگیرید، ساعت حرکت وسایل نقلیه عمومی رابه خاطر بسپارید و کارت بلیط هاي لازم را خریداری کنید. البته اگر دانشجوی دانشگاه هاي دولتی باشید می توانید از امکانات ایاب و ذهاب دانشگاه استفاده کنید تا در هزینه هم صرفه جویی کنید.