پارس ناز پورتال

فیدبک ترامپولین روی بدن پس از ورزش کردن

فیدبک ترامپولین روی بدن پس از ورزش کردن

آیا پریدن روی ترامپولین ورزش خوبی است؟

بله، پریدن روی ترامپولین کل بدن را تمرین می دهد. نیروی جی که جهش تولید می کند به عضله سازی و سوزاندن سریع چربی کمک می کند.این همه قسمت های بدن شما را سفت می کند – از جمله پاها، ران ها، بازوها، باسن و شکم. همچنین دارای مزیت افزوده بهبود چابکی و تعادل است!

 

مردم معمولاً با رفتن به باشگاه یا دوچرخه سواری به عنوان ورزش همراه می شوند، اما امروز، ما تمام فواید ترامپولین برای سلامتی و اینکه چگونه پریدن روی ترامپولین برای کاهش وزن مفید است را بررسی می کنیم.پیرو مزایا و موضوعات ورزش با ترامپولین به مواردی زیر میپردازیم :

 

1- فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی

2- آیا پریدن روی ترامپولین برای کاهش وزن خوب است؟

3- ترامپولین در مقابل دویدن؟

4- ترامپولین چه ماهیچه هایی کار می کند؟

5- چگونه ترامپولین انعطاف پذیری شما را بهبود می بخشد

6- تمرین ریباندینگ ترامپولین

 

1- فواید ورزش ترامپولین برای سلامتی

آیا می دانستید که ترامپولن زدن 68 درصد موثرتر از دویدن نیم ساعته شماست؟ مجله فیزیولوژی کاربردی ناسا از این موضوع حمایت می کند، و نشان می دهد که تمرینات ریباند در مقایسه با دویدن چقدر کارآمدتر است. شاید خیلی خوب به نظر برسد و درست باشد، اما مزایای سلامتی پریدن روی ترامپولین افسانه نیست.

 

حتی یک مطالعه توسط شورای آمریکایی ورزش (ACE) نشان داد که یک برنامه تمرینی 20 دقیقه ای ترامپولین به اندازه دویدن با سرعت 10 کیلومتر در ساعت برای مدت زمان مشابه کالری می سوزاند.دلایل دیگری که نشان می دهد پریدن روی ترامپولین ورزش خوبی است عبارتند از:

 

1- افزایش گردش خون

2- تعادل و هماهنگی بهبود یافته است

3- قدرت هسته بهتر

4- بهبود تراکم استخوان

5- افزایش آمادگی قلبی عروقی

6- تنظیم متابولیسم

7- افزایش قدرت عضلانی

 

ترامپولین یک تمرین هوازی شدید است، به این معنی که سرعت پمپاژ خون توسط قلب و در نتیجه اکسیژن را به اطراف بدن شما افزایش می دهد. این ماهیچه های سیستم قلبی عروقی شما را تقویت می کند و افزایش سطح اکسیژن باعث می شود احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید! پیشگیری از بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 با فعال ماندن بسیار مهم است.

 

نه تنها این، بلکه ترامپولین کردن، هجوم هورمون‌ها و ترکیبات مثبتی مانند آدرنالین، دوپامین و سروتونین را فراهم می‌کند. همچنین به همان اندازه مهم است که یک سیستم لنفاوی سالم که سطح مایعات بدن شما را حفظ می کند، مواد سمی را فیلتر می کند، و بخشی جدایی ناپذیر از سیستم ایمنی شماست – فاقد “پمپ” است.

 

برای حرکت دادن مایعات لنفاوی در سراسر عروق داخل بدن، به حرکت بدن به بالا و پایین نیاز دارد. ترامپولین زدن می تواند جریان لنفاوی را تا 30 برابر افزایش دهد زیرا شما به طور متناوب بین بی وزنی و نیروی گرانشی مضاعف قرار می گیرید.این موضوع سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی را حمل کند و خود را از مواد زائد پاک کند.

 

همه دلایل خوب برای اینکه چرا باید ترامپولین برای ورزش بخرید. به خصوص اگر فرزندان شما هنوز به اندازه کافی برای دوچرخه های بچه گانه بزرگ نشده اند. همچنین می توانید با انجام بازی روی ترامپولین بچه های خود را فعال کنید.

فیدبک ترامپولین روی بدن پس از ورزش کردن

2- برای تقویت مفاصل و استخوان شما بهتر است

دویدن یکی از محبوب ترین راه های ورزش است، اما می تواند برای مفاصل شما سخت باشد و منجر به آسیب های ارتوپدی شود. در حالی که ترامپولین حرکات بسیار مشابه دویدن را شامل می شود، ترامپولین خود در واقع برخی از ضربه ها را جذب می کند و در نتیجه ضربه کمتری به زانوها، پاها، باسن و ستون فقرات شما وارد می کند.

 

پرش های مکرر همچنین استخوان های شما را در فواصل زمانی معین تحت فشار خفیف قرار می دهد – در نهایت، شما با دو برابر نیروی گرانشی فرود می آیید!مانند اینکه چگونه یک واکسن از مقدار کمی بیماری برای محافظت از شما استفاده می کند، بعداً، این مقدار اندک استرس تراکم استخوان شما را بهبود می بخشد و به جلوگیری از اختلالات استخوانی – مانند پوکی استخوان – در آینده کمک می کند.با این حال، تفاوت زیادی بین استرس خفیف و ضربه زیاد وجود دارد.

 

وقتی دویدن می‌کنید، اسکواش بازی می‌کنید یا ایروبیک پرش منظم انجام می‌دهید، چیزی نمی‌تواند نیروی تکان‌دهنده تماس شما با زمین را جذب کند. در ترامپولین، شما همچنان از مزایای تمرینات قلبی عروقی و اسکلتی عضلانی بهره مند می شوید، اما تشک بیش از 80 درصد از تاثیر را بر روی مفاصل شما وارد می کند. ترامپولین ها پرش عمودی کاملی دارند، بنابراین احتمال رگ به رگ شدن و پیچ خوردگی نیز بسیار کمتر است.

 

3- آیا پریدن روی ترامپولین برای کاهش وزن مفید است؟

اگر فقط 30 دقیقه پریدن در روز روی ترامپولین برای کاهش وزن مفید است. هرچه ضربان قلب شما بیشتر باشد – به خفن کردن، پف کردن و عرق کردن فکر کنید – نتیجه کاهش وزن بهتری خواهد داشت. به جای اینکه از فکر یک جلسه طولانی دویدن خسته شوید، روزی 30 دقیقه برای کاهش وزن روی ترامپولین خود بپرید.

 

هنگامی که یک ترامپولین برای کاهش وزن دارید، می توانید سطح کلی تناسب اندام خود را تغییر دهید و طیف وسیعی از مزایای سلامتی را تجربه کنید. فراموش نکنیم که پرش کردن نیز بسیار لذت‌بخش‌تر از سایر ورزش‌ها است و زمانی که شما سرگرم می‌شوید زمان می‌گذرد!

 

این یکی از بزرگترین مزیت های ترامپولین است – انجام آن آسان است، در حالی که برای کاهش وزن نیز عالی است. از آنجایی که پریدن روی ترامپولین یک تمرین با شدت متوسط ​​تا شدید در نظر گرفته می‌شود، نتایجی مشابه با ورزش (مانند بسکتبال یا فوتبال)، دوچرخه‌سواری یا دویدن با سرعت نسبتاً سریع دریافت می‌کنید.اما به همین دلیل است که کاهش وزن ترامپولین فوق العاده است.

 

هنگامی که افراد در یک مطالعه ACE میزان فعالیت خود را ارزیابی کردند، نمرات آنها با ورزش با شدت سبک تا متوسط ​​مطابقت داشت. سپس می توانید هنگام پریدن روی ترامپولین وزن بیشتری از دست بدهید زیرا می توانید برای مدت طولانی تری ورزش کنید! نه تنها تلاش کمتری به نظر می رسد، بلکه شروع آن نیز بسیار آسان است. هیچ تجهیزات، آمادگی یا مربی خاصی برای تمرین ترامپولین مورد نیاز نیست.

 

فقط به ترامپولین خود بروید و شروع به پریدن کنید – واقعاً به همین راحتی است! برای اینکه تمرین خود را به سطح بعدی برسانید، حتی می توانید برخی از تمرینات مخصوص ترامپولین را امتحان کنید. فقط به یاد داشته باشید که در ابتدا با 10 دقیقه پرش ساده، کار را آسان کنید.سعی کنید دفعات پرش های خود را افزایش دهید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید، زیرا جهش قوی به مدت 10 دقیقه باید مانند دویدن یا دویدن به مدت 30 دقیقه روی بدن شما تأثیر بگذارد.

 

4- آناتومی پرش – کاهش وزن

هنگامی که شما درگیر جهش هستید، بدن شما باید سوختی را برای ماهیچه های شما فراهم کند تا آنها را به طور موثر کار کنند.مجموعه‌ای از واکنش‌ها در داخل سلول‌های شما اتفاق می‌افتد که تا حدی از ذخایر کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به عنوان انرژی استفاده می‌کنند (سلام کاهش وزن!):

 

عضلات شما به ذخایر گلوکز و آدنوزین تری فسفات (ATP) ضربه می زنند تا تمرین شما را آغاز کنند. از آنجایی که بدن شما باید ATP را با استفاده از اکسیژن ایجاد کند، ضربان تنفس شما افزایش می یابد تا میزان فیلتر اکسیژن در بدن شما افزایش یابد.در طی این فرآیند، ریه‌های شما نیز وارد عمل می‌شوند – تنفس شما را حتی سنگین‌تر می‌کند تا میزان اکسیژنی که دریافت می‌کنید بیشتر شود.

 

ضربان قلب شما افزایش می یابد تا خون پر از اکسیژن بیشتری به عضلات شما برسد. هرچه تناسب اندام بهتری داشته باشید، این روند آسان تر است.در حالی که بدن شما بر روی رساندن اکسیژن به ماهیچه ها تمرکز می کند، سایر عملکردهای غیر ضروری مانند هضم در معده را کند می کند.

 

مغز شما جرقه می زند، متمرکزتر و هوشیارتر می شود. همچنین ورزش را به عنوان نوعی استرس می شناسد و در پاسخ تعدادی از مواد شیمیایی آزاد می کند. اینها عبارتند از اندورفین و سروتونین که مسئول ایجاد وزوز طبیعی در پایان تمرین هستند.دمای مرکزی بدن شما افزایش می‌یابد و در نتیجه رگ‌های خونی پوست گشاد می‌شود و به شما امکان می‌دهد سریع‌تر خنک شوید.

فیدبک ترامپولین روی بدن پس از ورزش کردن

5- دویدن در مقابل ترامپولین؟

دویدن به مدت 30 دقیقه می تواند بین 200 تا 300 کالری بسوزاند. جهش ساده و بالا و پایین روی ترامپولین شما اعداد بسیار مشابه را می سوزاند. با این حال، اگر تمرینات دیگری را در طول پرش ترامپولین انجام دهید، به طور بالقوه می توانید این تعداد را دو برابر کنید.

 

6- ترامپولین چه ماهیچه هایی کار می کند؟

پریدن روی ترامپولین کل بدن را تمرین می دهد و نیروی g که پرش ایجاد می کند به عضله سازی و سوزاندن سریع چربی کمک می کند. ماهیچه هایی که ترامپولین تمرین می کند شامل پاها، ران ها، بازوها، باسن و شکم است. همچنین مزیت افزوده بهبود چابکی و تعادل را دارد. عضلات پای شما باید سخت کار کنند تا با جاذبه مقابله کنند و شما را به سمت آسمان هل دهند.

 

7- استفاده از ترامپولین

شما می توانید انعطاف پذیری خود را از آسایش خانه خود و بدون هیچ گونه راهنمایی یا هزینه حرفه ای، مهم نیست که چه کسی هستید، افزایش دهید! تشک ترامپولین به دلیل خاصیت ارتجاعی (و همچنین یوگا و پیلاتس) سطح کششی عالی را ایجاد می کند.نکته کلیدی انجام حرکات کششی کوچک و مداوم روزانه است.

 

به خود یادآوری کنید که یک شبه ژیمناستیک نخواهید شد، اما نتایج کمی از انجام هر روز را خواهید دید. احتمالاً با “کشش استاتیک” آشنا هستید – انجام یک کشش در یک زمان و نگه داشتن آن برای حدود 30 ثانیه. با این حال، کشش پویا، که شامل حرکت است، نیز مفید است.حتی می توانید آن را روی ترامپولین خود امتحان کنید:

 

گرم کردن با چند جهش اولیه. سپس، تمرین‌های انعطاف‌پذیری – مانند اسکوات جهشی یا تقسیم پا در هوا را در جلسات اختصاصی ترامپولین خود بگنجانید.سعی کنید هر بار روی کشش پویا یک گروه عضلانی تمرکز کنید.با یک جلسه کششی استاتیک آهسته و پیوسته روی تشک پرش ترامپولین خود را به پایان برسانید.

 

پرش شدید و مکرر به این معنی است که عضلات شما بیشتر از هر تمرین دیگری منقبض و آزاد می شوند. این باعث افزایش قدرت و در عین حال آنها می شود. و ترامپولن زدن فقط عضلات پای شما را تمرین نمی کند. از آنجایی که خود را می‌پیچانید تا تعادل خود را حفظ کنید و در هوا حرکت کنید، شکم و عضلات مرکزی بدن خود را نیز تمرین می‌دهید.

 

هر بار که می پرید و دوباره روی تشک فرود می آیید، عضلات شکم و پشت با هم منقبض می شوند. در حالی که می پرید، چند تمرین ساده ترامپولین را انجام دهید، و می توانید تمام بدن خود را آتش بزنید! فراموش نکنید که ترامپولین عضلات بیشتری از جمله مفاصل، تاندون ها و رباط ها را تمرین می کند.

 

همچنین ورزش مناسبی برای افراد مبتلا به آرتریت خفیف است و می تواند به کاهش درد مفاصل آرتروز کمک کند.برای اطلاع بیشتر از ا انواع ترامپولین به وب سایت جزیره کالا  مراجعه نمایید تا از قیمت ها و دیگر مزایای بازی و ورزش ترامپولین مطلع شوید.