پارس ناز پورتال

قیمت ایمپلنت دندان بر چه اساسی تعیین می شود؟

قیمت ایمپلنت دندان بر چه اساسی تعیین می شود؟

ایمپلنت‌های دندانی سرمایه‌گذاری بزرگی برای سلامت دهان و کیفیت زندگی هستند که تاکنون بیش از 95 درصد تاج های دندان با کمک این روش با موفقیت کامل اجرا شده‌اند. با این حال، قیمت ایمپلنت دندان با برچسب گران بودن ارائه می‌شود.

 

اگرچه ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری بپردازید، اما در نهایت صرفه‌جویی خواهید کرد، زیرا دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ها برای جایگزینی ندارید. قیمت ایمپلنت دندان براساس عوامل مختلفی مشخص می‌شود که با توجه به شرایط شما هزینه کلی براساس نظر دندانپزشک اعلام می‌گردد.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

 

ایمپلنت‌های دندانی نوعی پایه هستند که داخل استخوان فک قرار می‌گیرد تا از نوعی جایگزینی دندان پشتیبانی کنند. این روش طیف وسیعی از گزینه‌های درمانی را ارائه می‌دهد که رایج‌ترین آن جایگزین‌کردن دندان از دست رفته‌است.

 

ایمپلنت‌ها برای جایگزین‌کردن دندان‌های از دست رفته از سه بخش مهم تشکیل می‌شوند:

 

بدنه: این قسمت با ایجاد یک اتصال محکم با استخوان فک اطراف، جایگزین ریشه دندان از دست رفته می‌شود. بدنه زیر لثه قرار دارد و با چشم غیر قابل‌مشاهده است. 

 

اباتمنت: این قسمت به بدنه ایمپلنت می‌چسبد و از لثه بیرون می‌زند که به‌عنوان ساختار اصلی عمل می‌کند. 

 

تاج: همانند جایگزین‌شدن روکش دندان با دندان آسیب‌دیده، تاج نیز جایگزین دندان از دست رفته می‌شود و روی اباتمنت قرار می‌گیرد. 

 

بدین شکل ظاهر، عملکرد و شکل طبیعی دندان دوباره بر می‌گردد.

 

قیمت ایمپلنت کامل

 

قیمت ایمپلنت دندان بر چه اساسی تعیین می شود؟

ایمپلنت دندان بهترین راهکار برای جایگزین‌کردن کل دندان‌ها و بازگرداندن لبخند شما است. این فرآیند نیاز به یک متخصص و دندانپزشکی مجهز در این زمینه دارد و ممکن است چندین ماه طول کشد.

 

همچنین هزینه آن نسبت به ایمپلنت تک دندان کاملاً متفاوت است، زیرا هر چه تعداد بیشتر باشد، نیاز به پایه و دیگر متریال‌های مورد نیاز این روش بیشتر خواهد شد. اما به‌طور کلی، برای کاشت تمام دندان‌ها در هر فکی تنها چند پایه ایمپلنت جای‌گذاری می‌شود و نیاز نیست برای تک‌تک دندان‌ها پایه جداگانه داخل فک قرار گیرد.

 

از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه ایمپلنت دندان کامل می‌توان به نوع برند انتخابی اشاره کرد. امروزه برندهای مختلفی در زمینه ساخت ایمپلنت فعالیت دارند که برندهای باکیفیت ساخته‌شده توسط کشورهای پیشرفته قیمت گران تری دارند.

 

چه عوامل بر روی قیمت دندان تأثیرگذار است؟

 

فاکتورهای زیادی روی قیمت ایمپلنت دندان تأثیر گذار هستند. بهترین راه برای به‌دست‌آوردن تخمین هزینه برنامه‌ریزی برای یک مشاوره اولیه با دندانپزشک است. با این حال، در موارد زیر به معرفی برخی عوامل کلیدی و مؤثر بر هزینه ایمپلنت دندان می‌پردازیم:

 

۱. تعداد ایمپلنت

هرچه تعداد ایمپلنت دندان بیشتر باشد و برای بازیابی لبخند خود به تعداد بیشتری نیاز داشته‌باشید، هزینه عمل بیشتر خواهد بود. جایگزین‌کردن یک دندان از دست رفته با ایمپلنت به‌طور طبیعی هزینه کمتری نسبت به استفاده از چندین ایمپلنت برای بازیابی یک ردیف دندان از دست رفته دارد.

 

۲. مراحل مقدماتی

اولین قدم برای یک لبخند کامل بررسی شرایط و پیش‌زمینه ای لازم است. در طول این فرایند ممکن است چند نگرانی پیدا کنید که می‌تواند روند کاشت دندان را کمی پیچیده‌تر کند. برای مثال، عفونت و از دست دادن استخوان.

 

در واقع کاندیدهای مناسب ایمپلنت دندان کسانی هستند که از سلامت عمومی دهان و دندان برخوردار می‌باشند. در غیر این صورت باید روش‌های آماده‌سازی مانند کشیدن دندان، درمان بیماری‌های لثه یا پیوند استخوان را طی کنند.فراموش نکنید بعد از اجرای ایمپلنت امکان ونیر دندان وجود ندارد و باید رنگ مناسب کاشت را قبل از هر کاری انتخاب کنید.

 

۳. متریال انتخابی

هنگام انتخاب مواد برای لبخند جدید بهتر است بر کیفیت به‌جای قیمت تمرکز کنید خیلی‌ها فکر می‌کنند پیدا کردن گزینه‌هایی با تخفیف‌های هیجان‌انگیز برای انجام این روش بسیار مناسب است در حالی‌که انتخاب گزینه‌های بالاتر بادوامی دهات کمک می‌کند از سال طولانی‌تری از کاشت دندان لذت ببرید.

 

ایمپلنت ارزان

 

قیمت ایمپلنت دندان بر چه اساسی تعیین می شود؟

به‌دلیل استقبال روز افزون بیماران برای اجرای ایمپلنت دندان، این روش با تبلیغات هیجان‌انگیزی مانند ایمپلنت ارزان مشاهده می‌شود، اما آیا انجام ایمپلنت ارزان مناسب است یا خیر؟ انواع ایمپلنت از نظر کشورهای سازنده دارای قیمت مختلفی هستند که برندهای شناخته‌شده مسلماً از نظر قیمت گران‌تر به فروش می‌رسند.

 

همچنین برندهای دارای اعتبار و طراحی‌شده براساس استانداردهای جهانی به‌دلیل کیفیت بالاتر قیمت بالاتری نیز دارند. بنابراین این شما هستید که انتخاب می‌کنید برای اجرای این برنامه درمانی دقیق تصمیم دارید گزینه ارزان را انتخاب یا برای پشتیبانی بهتر از دندان از دست رفته برند مطمئن و با کیفیت را خریداری کنید.

 

راهنمای انتخاب برند ایمپلنت 

 

زمانی وارد تحقیق برای درمان ایمپلنت می‌شوید، با برندهای مختلف خارجی و داخلی مواجه خواهید شد. بهترین برند ایمپلنت کدام است؟ کدام برند ایمپلنت را انتخاب کنم؟ کدام مارک ایمپلنت با کیفیت‌تر است؟ گزینه‌های مختلفی برای کاشت ایمپلنت در سراسر جهات تولید می‌شود.

 

اساس همه ایمپلنت‌ها شبیه یکدیگر هستند و برای اهداف درمانی تولید می‌شوند. تقریباً تمام ایمپلنت‌ها دارای پیچ از جنس تیتانیوم هستند و برای درمانی مؤثر و طولانی مدت تولید می‌شوند.

 

این‌که جراح فک و صورت تضمین‌کننده موفقیت ایمپلنت دندان برای سالیان طولانی باشد، موجب می‌شود نسبت به برند انتخابی اطمینان بیشتری کسب کنید و برای درمانی اثربخش آماده شوید، علاوه بر این، دندانپزشک با دانش و تجربه مواد مناسب را انتخاب می‌کند و در عین حال، درمان مناسب برای شما طراحی می‌شود.

 

هزینه‌های جانبی ایمپلنت دندان

 

اقداماتی مانند کشیدن دندان، پیوند استخوان، لیفت سینوس و درمان بیماری‌های لثه روی هزینه ایمپلنت دندان تأثیرگذار هستند و در صورت نیاز به انجام آن، موجب افزایش هزینه می‌شود.

 

به همین دلیل، دندانپزشک شرایط شما را قبل از کاشت بررسی می‌کند و با معاینه و عکسبرداری مشخص می‌کند، آیا به انجام چنین اقداماتی نیاز دارید یا خیر. هر کدام از این درمان‌ها به هزینه جداگانه نیاز دارند و باعث می‌شود شرایط لازم برای قرارگیری ایمپلنت را محیا سازید.

 

قیمت ایمپلنت فوری

 

ایمپلنت فوری یکی از راهکارهای مناسب برای جایگزین‌کردن دندان‌های از دست رفته‌است که در کوتاه‌ترین زمان اجرا می‌شود. خیلی‌ها برای کاهش زمان کاشت دندان ترجیح می‌دهند از این روش بهره‌مند شوند و نیازی به گذراندن دوره‌های درمانی طولانی مدت نداشته‌باشند.

 

ایمپلنت‌های فوری بسیار ساده هستند، تنها تفاوتشان با دیگر روش‌ها این است که پایه داخل استخوان فک با سرعت بالاتری جوش می‌خورد و تمامی مراحل در یک جلسه انجام‌می‌شود.

 

هزینه این روش نیز مانند ایمپلنت معمولی به عواملی همچون برند انتخابی و نوع دندان بستگی دارد. همچنین در صورت انتخاب بهترین متخصص باید هزینه بیشتری بپردازید. درمان ایمپلنت دندان توسط آرکا یکی از بهترین پیشنهادها برای انجام این روش با درصد موفقیت بالاست که بهترین امکانات و تجهیزات در این مجموعه برای حفظ آرامش مخاطبین تهیه‌شده است.

 

سؤالات متداول

 

ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟

در صورت رعایت نکات بهداشتی و مسواک زدن منظم می‌توانید تا پایان عمر از دندان ایمپلنت شده لذت ببرید.

 

ایمپلنت دندان دردناک است؟

حین اجرای ایمپلنت هیچ دردی در طول عمل ایمپلنت دندان احساس نمی‌کنید. احساس کمی فشار طبیعی است، اما احساس ناراحتی و درد بعد از انجام ایمپلنت دندان به سراغتان می‌آید که با مصرف داروهای آرامش‌بخش قابل‌درمان است.

 

آیا ایمپلنت دندان ارزش را دارد؟

این روش به‌عنوان بهترین و مؤثرترین روش برای جایگزین‌کردن دندان از دست رفته انتخاب‌شده است که موفقیت بالایی دارد و کاندیدای آن رضایت کاملی نسبت به عملکرد دندان بعد از کاشت کسب کرده‌اند.