پارس ناز پورتال

لیموترش را بهتر است با پوست بخورید

لیموترش را بهتر است با پوست بخورید

لیموترش را بهتر است با پوست بخورید 

جدا از خواص و ویتامین C سرشار کـه در لیموترش موجود اسـت,پوست آن نیز دارای خواص بسیاری برای مـا اسـت و پیشنهاد می شود تا لیموترش رابا پوست بخورید. پوست لیمو دارای خواص زیادی اسـت اما بـه شرط این‌کـه ارگانیک باشد ودر پرورش آن از سموم شیمیایی استفاده نشده باشد.

 

پوست لیمو سرشار از کلسیم و ویتامین C اسـت و بهمین دلیل بـه بهبودی سلامت استخوان کمک میکند و از ابتلا بـه بیماری‌هایي مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و رماتیسم التهابی جلوگیري میکند.پوست لیمو حاوی سالوسترول Q 40  و لیمونن میباشد کـه با سلول‌هاي سرطانی موجود در بدن مبارزه می کند.

 

این فلاونوییدها هم چنین باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود کـه در التیام سلامت قلب مفید اسـت. از طرفی وجود پتاسیم در پوست لیمو باعث حفظ فشارخون در سطح مناسب میشود. بدین ترتیب پوست لیمو از بیماری‌هاي قلبی، حمله قلبی و ابتلا بـه دیابت پیش گیری میکند.پوست لیمو سرشار از اسیدسیتریک می باشد کـه برای سلامت دهان و دندان و لثه بسیار مفید اسـت.

 

پوست لیمو دارای خواص زیادی اسـت اما بـه شرط این‌کـه ارگانیک باشد. پوست لیمو حاوی پکتین اسـت کـه بـه کاهش وزن کمک می کند. پوست لیمو بـه زهر‌زدایی از پوست و شفاف و درخشان کردن آن کمک می کند.از دیگر مزایای مفید پوست لیمو می توان بـه کاهش چربی خون، تقویت ایمنی بدن، پاک سازی کبد،

 

تقویت مویرگ‌ها، درمان عفونت گوش، گردش خون منظم، کاهش انقباضات ماهیچه‌اي، جلوگیري از سکته و … اشاره کرد.بهترین شیوه برای خوردن آن هم این اسـت کـه ابتدا باید لیمو را در فریزر نگه دارید تا فریز شود. سپس آن‌ها را خرد یا رنده کنید.

 

حال میتوانید این تکه‌ها را در سالاد استفاده کنید و یا مستقیماً با مقداری عسل مخلوط کرده و میل بفرمایید. این بهترین شیوه اسـت تا هم از مزه و هم از خواص مفید پوست لیمو بهره‌مند شوید.