پارس ناز پورتال

اوضاع مادر و جنین در هفته بیست و هشتم بارداری

اوضاع مادر و جنین در هفته بیست و هشتم بارداری

اوضاع مادر و جنین در هفته بیست و هشتم بارداری 

شرح وضعیت مادر و جنین در هفته بیست و هشتم بارداری را به شما شرح میدهیم که می توانید مراقبت هاي این دوران را انجام دهید. ماه سوم بارداری. یقین کردنی نیست شما 7 ماه را پشت سر گذاشته‌اید. زمان کمی نیست. شما دیگر حرفه اي شده اید اگر چه گاهی عصبی و کلافه می شوید

 

و دوست دارید این فیلم برداری 9 ماهه را به اتمام برسانید، اما یادتان باشد که هنوز دو ماه باقی باقیمانده و باید برای مابقی نقشی که ایفا می کنید، حاضر باشید. بیخودی نیست که هفته‌هاي این 9 ماه را مهم اعلام کرده‌اند. شما در هر هفته از بارداری با شیوه جدیدی از زندگی رو به رو میشوید.

 

وضعیت جنین در هفته بیست و هشتم بارداری
از این هفته به بعد جنین شما باهوش‌تر می شود. مغز او که تاکنون صاف بوده تغییر شکل میدهد. شیارها و برجستگی‌هایي بر روی مخ پدید می آید که این شیارها در نهایت با تکامل در هفته هاي‌آینده چین‌خوردگی‌هاي مغز را ایجاد میکنند. با این تغییرات حجم بافت‌هاي مغز جنین هم افزایش مییابد. مغز جنین تنفس‌هاي وی را بازرسی و او دمای بدنش را تنظیم میکند.

 

او احتمالا درون استخر آمنیون چیزی نمی بیند، اما چشم‌هایش را باز و بسته میکند و اگر نور شدید در اطراف شکم شما باشد او احتمالا توجهش به این نور جلب می شود.او هم مانند من و شما وقتی پلک‌هایش بسته هست چشمانش حرکت میکند به این علت هست که در حال مشاهده خوابی شیرینی هست پس فکر نکنید فقط شمایید که خواب می بیند او از وقتی میخوابد، خواب هم می بیند.

 

جنین‌هایي که شیطان‌تر از بقیه میباشند برای خروج از استخر پر آب خود صبر و تحملشان را این هفته از دست میدهند و خودشان را حاضر میکنند که تا 12 هفته دیگر بیرون بیایند. بنابراین تا جایی‌که بتوانند خودشان را در رحم می‌چرخانند تا سرشان به سمت دهانه رحم قرار گیرد.

 

همان‌طور که گفتیم او مدت‌هاست که مانند یک عروسک کوچک قشنگ شده. مفید طی سه هفته جدید رنگ ابرو و مژه‌هایش درآمده و زیرپوستش بافت چربی جمع شده و وی را تپل‌تر از سابق کرده و دیگر پوستش عمده هم چروک نیست. وزن او نسبت به هفته 24 دو برابر شده هست.

 

قد: 41.9 سانتی متر
وزن: 1250 گرم

 

وضعیت مادر در هفته بیست و هشتم بارداری
شکم شما بزرگ شده و با آنکه انتظار آن را داشتید با این حال احتمالاً کمی در راه رفتن احساس خستگی کنید. حالا شکم شما 8 سانتی‌متر بالاتر از ناف شما قرار گرفته هست. مفید دراین هفته بیشترین میزان اضافه وزن را تجربه خواهید کرد. اگر پایان هفته احساس سنگینی داشتید بدانید که به علت وزن 5/7 تا 11 کیلویی هست که این هفته به بدن تان اضافه شده هست.

 

در این هفته ممکن هست سینه‌هاي شما شروع به فرآوری آغوز کند. آغوز مایع روشن و زردرنگی هست که از پستان‌هاي شما ترشح میکند نشان می دهد که بدن شما خودش را برای نوزاد حاضر می کند. آغوز اولین مرحله از شیرمادر هست که تا چند روز بعد از زایمان ترشح میشود و برترین ماده خوراکی هست که نوزاد می تواند آن را دریافت کند.

 

مراقبت هاي بارداری در هفته بیست و هشتم بارداری
گاهی اوقات بانوان آبستن دچار سردردهای می شوند که این سردردها ویژه سه ماهه اول و سوم بارداری هست. این سردرد برای آنهایی که بیش از بارداری به میگرن دچار بوده‌اند تقریباً کشنده میشود، اما این را باید بدانید که تنها می توانید استامینوفن بخورید.

 

در صورتی که با اضطراب دید مواجه هستید حتماً با دکتر تماس بگیرید علت این سردرها می تواند بالارفتن فشار خون شما باشد. معمولاً در سه ماه سوم بارداری علت سردرد یا فشار خون بالاست یا پروتئین زیادی از خون شما دفع میشود.گرچه سردردها میتواند دلایل دیگری هم داشته باشد« علت هاي سردرد بارداری»چند راه حل به شما برای کاهش سردردهای این دوران کمک می کند:

 

روشهای شل‌سازی بدن «تعلیم شل سازی بدن»
دوش‌هاي متناوب با اب گرم و سرد
ماساژ گیجگاهی، شانه و گردن

 

تغذیه در هفته بیست و هشتم بارداری

فایده اسنک ها در دوران بارداری:
در هفته 28 بارداری، شما دومین هفته بارداری خود را به اتمام می رسانید. در این دوره مهم هست که مراقب خود و فرزندتان باشید. کوشش کنید اسنک‌هاي تندرست و نیروبخش را در رژیم خوراکی خود جای دهید. ما به شما این اسنک‌هاي انرژی زا را توصیه می کنیم:

 

½ فنجان سبزی ها تندرست با ¼ فنجان هوموس
28 گرم پنیر کم چرب و ½ فنجان میوه
113 گرم پنیر محلی و ½ فنجان میوه
113 گرم ماست کم چرب و ½ فنجان میوه
42 گرم آجیل بو داده
1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی یک سیب کوچک