پارس ناز پورتال

مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو – مراحل و نحوه دریافت مدرک بین المللی مکانیکی

مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو – مراحل و نحوه دریافت مدرک بین المللی مکانیکی

از آنجایی که صنعت خودرو سازی روز به روز در حال پیشرفت است و به دنبال آن میزان خودروهایی که نیاز به تعمیر دارند افزایش می‌یابد. سبب می‌شود آینده شغلی افرادی که در این حوزه هستند یا میخواهند در این حوزه وارد شوند پر رونق باشد.

 

برای این که به عنوان متخصص و تعمیرکار وارد بازار کار شوید. می‌توانید با شاگردی کردن یا با اخذ مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو رزومه کاری خود را بسازید.با شرکت در کلاس‌ها، از صفر تا صد مهارت‌های تعمیرات خودروهای ایرانی و خارجی را فرا می‌گیرید و سپس پس از قبولی در آزمون فنی و حرفه ای مدرک بین المللی مکانیک خودرو به شما اعطا می‌گردد که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید.

 

انواع مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو بین المللی

 

مدرک‌هایی که از سمت سازمان فنی حرفه ای صادر می‌شوند معمولا شامل دو بخش درجه یک و درجه دو هستند. و هنرجو ابتدا باید مدرک درجه یک را به عنوان پیش نیاز اخذ نماید و سپس مدرک درجه دو که از نوع پیشرفته است را دریافت کند.

 

ابتدا سرفصل‌های درجه دو آموزش داده می‌شود و مدرک همان سطح به شما اعطا می‌گردد و سپس سرفصل‌های درجه یک آموزش داده می‌شود و مدرک همان سطح نیز به کارآموز ارائه می‌گردد.

 

به صورت کلی انواع مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو به شرح زیر می‌باشند:

 

مدرک مکانیک خودرو درجه 2

در مدرکهای فنی و حرفه ای که ارائه می‌شود همیشه سطح درجه 2 موارد مقدماتی و پایه ای گفته می‌شود. در مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو درجه 2 موادی مانند عیب یابی سرسیلندر، تعمیر سیستم فنر بندی، رفع عیب فرمان‌های مکانیکی و … از جمله سرفصل‌های این بخش است. که به صورت عملی و تئوری توسط اساتید در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشگاه گفته می‌شود.

 

مدرک مکانیک خودرو درجه 1

پس از این که مدرک درجه دو را دریافت کردید حال باید برای شرکت در کلاس‌های پیشرفت و سطح یک اقدام کنید. مواردی مانند تعمیر موتور و گیربکس، ترمز ABS و … از مواردی است که در این سطح از آموزش گفته می‌شود و در انتها پس از قبولی در امتحان سازمان فنی و حرفه ای، مدرک بین المللی مکانیک خودرو ارائه می‌گردد.

 

قیمت دوره و هزینه دریافت مدرک بین المللی مکانیک خودرو

 

در صورتی که متقاضی کار در حوزه مکانیکی هستید یا به این شغل علاقه دارید می‌توانید در دوره‌های این رشته شرکت کرده و پس از مدت کوتاهی صفر تا صد مهارت‌های تعمیرات خودرو را کسب نمایید. قیمت اخذ مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو بسیار به صرفه است چرا که پس از اخذ ورود به بازار کار در چند ماهه اولیه هزینه کل دوره را به دست می‌آورید.

مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو - مراحل و نحوه دریافت مدرک بین المللی مکانیکی

هزینه شرکت در دوره‌های آموزش صفر تا صد مکانیک خودرو و دریافت مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو به شرح زیر است:

 

قیمت دوره مکانیک خودرو ( درجه 2)

هزینه دوره به صورت تئوری و عملی

شهریه عمومی

3600000 تومان

هزینه دوره به صورت تئوری و عملی

شهریه نیمه خصوصی

5145000 تومان

هزینه دوره به صورت تئوری و عملی

خصوصی

6200000 تومان

 

قیمت دوره مکانیک خودرو ( درجه 1)

هزینه دوره به صورت تئوری و عملی

شهریه عمومی

4700000 تومان

هزینه دوره به صورت تئوری و عملی

شهریه نیمه خصوصی

6715000 تومان

هزینه دوره به صورت تئوری و عملی

خصوصی

7200000 تومان

 

برخی از هنرجویان به دلیل نداشتن توان مالی برای شرکت در کلاس‌ها می‌توانند از شرایط پرداخت قسطی در آموزشگاه دارالفنون برخوردار شوند.

 

مراحل دریافت مدرک بین المللی مکانیکی

 

در صورتی که می‌خواهید در دوره‌های آموزش صفر تا صد مکانیک خودرو شرکت کنید اما نمی‌دانید از کجا و چگونه؟ ما به شما مراحلی را در زیر به ترتیب شرح داده ایم تا با  پشت سر گذاشتن آن بتوانید مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو را به راحتی دریافت کنید.

مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو - مراحل و نحوه دریافت مدرک بین المللی مکانیکی

مراحل اخذ مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو به شرح زیر است:

یک آموزشگاه معتبر انتخاب کنید

کلاس‌های کسب مهارت مکانیک را پشت سر بگذارید

در آزمون سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنید

 

انتخاب آموزشگاه مجاز

اولین و مهم ترین قدم انتخاب یک آموزشگاه مناسب است. داشتن مجوز، اساتید با تجربه، امکانات کلاسها، نحوه برگزاری آموزش و … از مواردی می‌باشد که باید در هنگام انتخاب آموزشگاه به آن اهمیت دهید.

 

شرکت در کلاس‌های کسب مهارت مکانیک خودرو

پس از ثبت نام، در کلاس‌های عملی و تئوری شرکت می‌کنید در این کلاس‌ها مهارت‌ها به صورت عملی به شما توسط اساتید آموزش داده می‌شود. همچنین با استفاد از امکاناتی که در کارگاه‌ها قرار  داده شده می‌توانید دستگاه‌ها را زیر نظر اساتید تست کنید.

 

اخذ مدرک بین المللی مکانیکی از سازمان فنی و حرفه ای

پس از این که مهارت‌ها را پشت سر گذاشتید حال باید به سازمان فنی و حرفه ای کشور جهت شرکت در آزمون مراجعه کنید. بعد از دریافت نمره قبولی در امتحان عملی و تستی، مدرک معتبر به شما اعطا می‌گردد.

 

 گرفتن مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو، چقدر طول می‌کشد؟

 

بسیاری از هنرجویان می‌خواهند بدانند که برای یادگیری و اخذ مدرک مکانیک خودرو  چقدر زمان نیاز است. به صورت کلی برای یادگیری مهارت‌ها تعمیرات و مکانیکی خودرو حدود 45 ساعت آموزش عملی و تئوری نیاز می‌باشد

.

اما این که مدت دوره آموزش تا چند ماه طول می‌کشد بستگی به نوع آموزشگاه دارد. برخی از آموزشگاه‌ها بسته به مدت ساعات برگزاری، دوره،  شیفت آموزشی و نوع کلاس (خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی) متغییر است. همچنین پس از آزمون صدور مدرک حدود دو ماه زمان می‌برد.

 

چه طور می‌توان مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو را بین المللی کرد؟

 

مدارک فنی به علت دارا بودن کد ملی دارای اعتبار بین المللی هستند و قابل ترجمه می‌باشند. از این رو مدرک مکانیک خودرو که از آموزشگاه دارالفنون دریافت می‌کنید معتبر بوده و می‌توانید با استفاد از آن به 186 کشور عضو سازمان جهانی کار (ILO) مهاجرت کنید. و ویزای کاری بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دسته از مدارک می‌توانید مطلب مدرک بین المللی را مطالعه کنید.

مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو - مراحل و نحوه دریافت مدرک بین المللی مکانیکی

اگر قصد کار یابی بین المللی را دارید، می‌توانید مدرک را در دارالترجمه‌های رسمی‌ترجمه کرده و به عنوان مدرک معتبر از آن استفاده کنید.

 

ساده‌ترین و سریع ترین روش دریافت مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو بین المللی، با ثبت نام در آموزشگاه دارالفنون

 

حال که با مزیت‌ها و شرایط اخذ مدرک بین المللی مکانیک خودرو آشنا شده اید. شاید شما هم بخواهید در کلاسهای کسب مهارت شرکت کنید. در صورتی که به دنبال یک آموزشگاه معتبر و رسمی‌هستید تا با خیال آسوده و اطمینان مهارت‌های مکانیک خودرو را کسب نمایید ما به شما آموزشگاه دارالفنون را معرفی می‌کنیم.

 

اعطای مدرک فنی حرفه ای مکانیک خودرو معتبر، داشتن اساتید مجرب، رعایت استاندارد آموزش، داشتن کارگاهای مجهز،تسریع در آموزش ، امکان پرداخت اقساطی و داشتن خوابگاه از مزیت‌هایی است که آموزشگاه دارالفنون (https://darr.ir) را نسبت به رقبای خود متمایز کرده است. در صورتی که در مورد شرایط برگزاری دوره‌ها، نحوه دریافت مدرک بین المللی مکانیکی سوالی دارید می‌توانید با ما تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.