پارس ناز پورتال

مردان و پیشگیری از بارداری خانم ها

مجموعه : حذف شده است
مردان و پیشگیری از بارداری خانم ها

مردان و پیشگیری از بارداری خانم ها

راه های زیادی برای خانم ها به منظور پیشگیری از بارداری وجود دارد از خوردن قرص گرفته تا گذاشتن دیافراگم و IUD,اما برای آقایان چه راه هایی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد؟برای زنان، روش‌های زیادی در جلوگیری طولانی مدت از بارداری وجود دارد، مردان گزینه‌های محدودی دارند.

 

تاکنون وازکتومی تنها روش طولانی مدت یا دائمی پیشگیری از بارداری بود. اما اخیرا نوعی ژل تزریقی غیر هورمونی به دست دانشمندان تولید شده است که می‌تواند یک روش پیشگیری از بارداری در مردان به حساب بیاید.

 

بر اساس آمار جهانی، سالانه ۸۵ میلیون بارداری ناخواسته اتفاق می‌افتد که نیمی از آن‌ها به سقط ختم می‌شود. به همین خاطر تمایل مردان برای استفاده از یک روش جلوگیری بیشتر شده است.

 

از آنجایی که بازگشت عمل وازکتومی کار پرهزینه و پیچیده‌ای است، معمولا به عنوان یک روش پیشگیری دائمی تلقی می‌شود. قرص‌های جلوگیری مردانه نیز هم عوارض بسیاری دارند و هم ممکن است باعث عدم باروری شوند.

 

اما طی آزمایشی که اخیرا بر روی خرگوش‌‌های نر انجام شده است، این ژل‌ به ۱۲ خرگوش تزریق شد. پس از بررسی‌ها مشخص شد که در مایع منی ۱۱ تای آن‌ها هیچ اسپرمی وجود ندارد. و آن یکی هم تعداد محدودی اسپرم در مایع منی خود داشت. محققان معتقدند که این روش تا ۱۲ ماه می‌تواند از بارداری جلوگیری کند.