پارس ناز پورتال

مزایای باردار شدن خانم ها در فصل زمستان و بهار

مزایای باردار شدن خانم ها در فصل زمستان و بهار

مزایای باردار شدن خانم ها در فصل زمستان و بهار 

برخی از فصول میباشند که برای بارداری بسیار مناسب می باشند و تغییرات جسمی بانو ها در این فصول برایشان کمتر اذیت دهنده خواهد بود. بارداری, تجربه اي خاص و منحصر به فرد در طول زندگی یک زن هست, برخی از بارداری ها کمی سخت و پیچیده میباشند و ممکن هست در برخی موارد خطرات و نگرانی هایي را نیز در پی داشته باشند.بارداری در زمستان و بهار

 

بارداری در فصل زمستان و بهار نسبت به دیگر فصول سال مزایای بیشتری دارد چون مادرانی که در این فصول آبستن می‌شوند کمتر در معرض افسردگی فصلی و افسردگی پس از زایمان قرار دارند. محقق بیمارستان زنان در بوستون در این اساس به نتایج جالبی دست یافته هست که در ادامه خواهید خواند.

 

بر اساس نتایج مطالعه اي که در نشست سالانه «ANESTHESIOLOGY® 2017» ارائه شد, محققان پافشاری کردند زنانی که در فصل زمستان یا بهار کودکانشان را به جهان می آورند کمتر از زنانی دچار افسردگی پس از زایمان «postpartum depression یا PPD» می‌شوند که در پاییز یا تابستان وضع حمل کرده اند.

 

یافته هاي ارائه شده در این نشست بر اساس بررسی پرونده هاي پزشکی بیش از 20 هزار زنی به دست آمده بود که طی ژوئن 2015 تا اوت 2017 صاحب فرزند شده و در مجموع, 817 نفرشان «4/1 درصد» افسردگی پس از زایمان «PPD» را تجربه کرده بودند.

 

به قول نویسندگان این پژوهش, زنانی که در سن حاملگی بالاتر قرار داشتند «منظور دوران بارداریشان هست» کمتر دچار افسردگی پس از زایمان می‌شدند. اضافه بر این, انها که طی روند زایمانشان داروی بیهوشی بهره گیری نکرده بودند با افزایش خطر بروز این دشوار «PPD» رویارو بودند؛ زیرا درد هنگام زایمان ممکن بود بر روند وضع حمل اثرگذار باشد و در نتیجه به بروز افسردگی بیانجامد.

 

“جی ژو”, محقق بیمارستان زنان در بوستون تصریح کرد:پژوهش مذکور نشان داده هست که افزون بر این‌ها, افزایش شاخص توده بدنی «BMI» هم یکی از عوامل کارساز بر افزایش خطر بروز افسردگی پس از زایمان به تعداد میرود.او اضافه کرد:ما با انجام این پژوهش میخواستیم بدانیم آیا عوامل خاصی بر بروز خطر افسردگی پس از زایمان اثرگذار هست یا خیر.

 

دست کم 10 درصد از زنان در دوران پس از زایمان و تولد نوزادشان دچار مراتبی از اضطراب و افسردگی می‌شوند. غم و اندوه, بیحوصلگی, و تحریک از جمله علائم این اضطراب به تعداد میروند.