پارس ناز پورتال

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

مجموعه : اخبار سینما
مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است 

زیباترین بازیگر زن کشور چین مدتی اسـت کـه ناپدید شده، عده اي معتقد اند کمونیست ها دراین مساله نقش دارند و عده اي هم معتقد اند او بـه خاطر فرار مالیاتی دستگیر شده اسـت. اما مهم این اسـت کـه مشهور ترین و مهم‌ترین بازیگر چینی گمشده و کسی نمی‌داند او کجاست. در ادامه هم چنان با پارس ناز همراه باشید تا بیشتر درباره این موضوع باهم صحبت کنیم.

 

فان بینگ بینگ، یکی از گرانترین و موفق ترین بازیگران چین کـه در فیلمهای چینی و هالیوودی ماند فرانچایز مردان ایکس نیز بازی کرده بـه یک باره غیب شده و هیچ خبری از او در دست نیست. در سراسر کشور چین میتوان عکس وی را روی آگهی هاي تبلیغاتی متعددی دید و از قدرت ستارگی او برای فروش ده ها برند لوکس استفده میشود از کارتیه گرفته تا لوییس ویتون.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

او همواره چهره آشنایی در مراسمات و مناسبت هاي مختلف دنیای مد و فشن بـه شمار می آمد ودر سال 2015 مجله تایم وی را معروفترین بازیگر زن کشور چین نامید. اما این بازیگر سرشناس چینی از اوایل ماه ژوئن تا کنون دیده نشده اسـت و این اتفاق زمانی رخ داد کـه وی در یکی از حساب هاي شخصی خود در رسانه هاي اجتماعی از دیدار خود از یک بیمارستان کودکان در منطقه تبت خبر داد.

 

بر اساس مقاله اي کـه در روزنامه الکترونیکی و دولتی سکیوریتیز دیلی در 6 سپتامبر بـه چاپ رسید و بعدا بـه سرعت پاک شد اعلام کرد کـه فان بینگ بینگ دستگیر شده و قضاوت قانونی در مورد او انجام خواهد گرفت. مقامات رسمی تا کنون هیچ اظهارنظری در مورد شرایط فان بینگ بینگ و دستگیری او و حتی اعلام جرم منتسب بـه وی نکرده اند.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

اما در کشوری کـه سلبریتی هاي مشهور وادار میشوند کـه در مورد سیاست هاي حزب کمونیست چین موضعی انفعالی داشته باشند تا بدین ترتیب از حمایت دولت برخوردار بمانند، مردم چین خود در مورد شرایط کنونی این بازیگر سرشناس کشورشان داستان پردازی می‌کنند.

 

فرگوس رایان، تحلیل گر مسایل سیاسی در اینترنت در موسسه سیاست استراتژیک استرالیا دراین باره چنین می‌گوید:«اگر میلیاردر باشید، این چیزی اسـت کـه تا حدود معینی می‌توانید ازآن لذت ببرید. اما باید بسیار بسیار مراقب باشید کـه در هر عرصه اي از یک جور خط قرمز عبور نکرده و خودرا در مقابل حزب کمونیست چین قرار ندهید».

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

درسال ۲۰۱۱، یکی از مشهور ترین هنرمندان کشور چین بنام آی وی وی، بـه مدت نزدیک بـه ۳ ماه دستگیر شد بـه نحوی کـه در تمام این مدت هیچ اطلاعی از وی در دست نبود. وی پس از امضای یک اعتراف نامه در مورد چیزی کـه مقامات آن رابا فرار مالیاتی مرتبط میدانستند آزاد شد.

 

قراردادهای یین یانگ

ظاهرا مشکلات فان بینگ بینگ با دولت چین زمانی آغاز شد کـه نسخه هایي از قرارداد وی، بـه ادعای مقامات دولتی، در اواخر ماه می گذشته بـه رسانه هاي اجتماعی چین درز کرد. بر اساس گزارش رسانه دولتی گلوبال تایمز، وی دو قرارداد متفاوت داشت کـه یکی برای اداره مالیات چین تنظیم شده و بر اساس آن ارزش قرارداد وی ۱٫۵ میلیون دلار ذکر شده بود.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

در حالی‌کـه در قرارداد شخصی دیگر رقم واقعی قرارداد را ۷٫۵ میلیون دلار نشان می داد. این روش فرار مالیاتی در چین بـه «قراردادهای یین یانگ» مشهور اسـت کـه بر اساس آن یک قرارداد با رقم بسیار کمتر برای مقامات اداره مالیات چین فرستاده شده و قرارداد با مبلغ بزرگ‌تر و واقعی چیزی اسـت کـه در اصل بین دو طرف بسته میشود.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

مردی کـه پشت ماجرای فاش شدن فرار مالیاتی ادعای فان بینگ بینگ قرار دارد، یک مجری تلویزیونی چینی بنام چوی یونگ یوان اسـت کـه در ماه ژوئن بـه خاطر افشای این موضوع از فان عذرخواهی کرد اما همان ماه بود کـه مقامات اداره مالیات از اقدامات اولیه برای بررسی پرونده فرارهای مالیاتی در صنعت سینمای چین خبر داد. تیم وکلای فان بینگ بینگ در بیانیه اي شدید اللحن این موضوع را رد کرده بود.

 

ترساندن سلبریتی ها برای عبور نکردن از خط قرمزها

دولت چین همواره از قدرت ستارگی و اعتبار سلبریتی ها برای فروش چیزی کـه آنرا «رویای چینی» می‌دانند استفاده می‌کند اما هم زمان نمی‌خواهند کـه این سلبریتی ها دستمزدهای هنگفتی بدون پرداخت مالیات بدست آورند. بدین ترتیب در صنعت سینمای چین تنها تعداد اندکی میتوانند بـه شهرتی بالا مانند انچه کـه فان بینگ بینگ بـه آن رسیده دست یابند و هم زمان از حمایت حزب کمونیست چین برخوردار باشند.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

نبود استعدادهای قابل توجه در سینمای چین و نظارت هاي ایدیولوژیک شدید دولت شرایط بدی را برای خلاقیت در صنعت سینمای این کشور بـه وجود آورده اسـت. دولت کمونیست چین بـه سلبریتی هاي مشهور نیاز دارد تا تجارت و اقتصاد این کشور را التیام ببخشند. با این وجود همواره گفته شده کـه صنعت فیلمسازی و سینما در چین مکان خوبی برای پنهان کردن پول و فرار از مالیات بوده اسـت.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

حزب کمونیست چین امیدوار اسـت کـه با بررسی فرارهای مالیاتی سلبریتی ها و تلاش برای پیشگیري از فرار مالیاتی انها «حتی بـه صورت ظاهری» توجهات نسبت بـه فساد مالی در بین مقامات ارشد حزب کمونیست رابه سوی دیگری سوق دهد. حزب کمونیست چین همواره ارتباط نامناسبی با سلبریتی ها داشته اسـت. درسال هاي اخیر رسانه هاي حکومتی از سلبریتی هاي کشور خواسته اند کـه:

 

«انرژی مثبت» در اینترنت بـه راه بیندازند. بدین ترتیب ترس سلبریتی ها از پایان یافتن حرفه لوکس و پردرآمدشان توسط تهدیدات حکومتی باعث شده کـه آنها بـه خواست هاي حکومت توجه نشان داده ودر مسیر تعیین شده توسط انها گام بردارند. نتیجه این ملاحظات باعث شده کـه زندگی و سبک و سیاق رفتاری سلبریتی هاي چینی با آن چیزی کـه در مورد سلبریتی هاي غربی و هالیوود میبینیم و می شناسیم کاملاً متفاوت باشد.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

در نتیجه سلبریتی هاي چینی هیچگاه در کمپین هاي حقوق بشری فعالیت نکرده و از بیان هر اظهارنظر یا انجام هر عملی کـه مخالف با خواست و سیاست هاي حزب کمونیست باشد خودداری میکنند. بدین ترتیب بـه نظر می‌رسد کـه پس از عیان شدن مدارک مربوط بـه فرار مالیاتی فان بینگ بینگ ، مقامات رسمی چین چاره اي جز عکس العمل نشان دادن و دستگیری وی برای جلوگیري از اعتراضات و واکنش هاي منفی مردم کشور نداشته اند.

 


 

و در ادامه بحث شخصیت های مشهوری که از سفر به چین منع شده اند

 

چینی ها قوانین خاص بسیاری دارند و طبق معمولً همه ی چیز را جدی می‌گیرند. یک سلبریتی ممکن اسـت بدلیل داشتن باورها و ایده هاي خاصی، کـه در دیگر نقاط جهان هیچ اشکالی متوجه انها نیست، از ورود بـه این کشور منع شوید.

 

مایلی سایرس

مایلی سایرس کارهای عجیب زیادی در زندگی خود انجام داده اسـت. لباسهای خاصی کـه میپوشد باب میل هر شخصی نیست، کنسرت هایش ممکن اسـت از نظارت خارج شود و رفتار او نیز هر لحظه ممکن اسـت شکلی خطرناک بخود بگیرد. اما در مورد دیدار از چین هیچ کدام از این موارد اهمیتی ندارد.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

تنها چیزی کـه باعث شد او از ورود بـه این کشور منع شود عکسی بود کـه با عده اي از دوستان خود گرفت ودر آن چشم هاي خودرا با انگشت کشیده اسـت تا خودرا شبیه چشم بادامی ها نشان دهد. این حرکت از دید وزیر امور خارجه چین نوعی بی احترامی و بی توجهی قلمداد شده ودر سخنانی ادعا کرد کـه سایروس هیچ دوستی با مردن چین و مردم آسیای شرقی نداشته و بدین ترتیب وی اجازه ورود بـه این کشور را ندارد.

 


 

سلنا گومز

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

بـه نظر شـما سلنا گومز چـه کاری میتواند انجام داده باشد کـه وی را از سفر بـه چین محروم کرده اسـت؟! دلیل این اسـت کـه وی روزگاری با دالایی لاما عکس گرفته و این عکس را میتوان در اینترنت با یک جستجوی ساده پیدا کرد. همین موضوع برای ممنوع کردن ورود وی بـه چین کافی بوده اسـت.

 


 

برد پیت

بی شک برد پیت وقتی کـه درسال ۱۹۹۷ موافقت خودرا با ایفای نقش در فیلم «هفت سال در تبت» «Seven Years in Tibet» اعلام کرد نمی‌دانست کـه بهمین دلیل ساده از سفر بـه چین محروم خواهد شد.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

اما بـه نظر میرسد کـه مقامات چین این فیلم و تمامی عوامل آنرا بیش از حد تصور جدی گرفته و آنها رابه مدت ۲۰ سال از سفر بـه این کشور منع کرده اسـت.

 


 

هریسون فورد

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

در مورد هریسون فورد اما او تنها یک بازیگر ساده نبود کـه با بازی دریک فیلم از ورود بـه کشور چین محروم شود. وی همواره از آزدی تبت حمایت آشکار کرده و چنین اظهاراتی در کشور چین بـه هیچ وجه قابل قبول نیست. در نتیجه بازیگر ایندیانا جونز اجازه ورود بـه کشور چین را ندارد.

 


 

کیتی پری

کیتی پری اجازه ورود بـه چین رابه خاطر لباسی کـه پوشیده بود از دست داد. شاید این موضوع کمی غیرقابل درک باشد اما کیتی پری در یکی از کنسرت هایش لباسی بـه تن داشت کـه عکس یک گل آفتابگردان روی آن نقش بسته بودو بعد ها مشخص شد کـه این نقش سمبل جنبش دانشجویی گل آفتابگردان اسـت کـه مخالف قرارداد تجاری با کشور چین بوده اسـت.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

دلیل دیگر منع ورود او بـه کشور چین این اسـت کـه در یکی از کنسرت هایش در چین پرچم تایوان را روی شانه هایش انداخت کـه در کشور چین قابل قبول نیست. بهمین دلیل وی دیگر اجازه ورود بـه خاک چین را ندارد.

 


 

جاستین بیبر

جاستین بیبر اوایل پسر دوست داشتنی بود. همه ی وی را دوست داشتند و او بااستعدادترین جوان و ستاره نوظهور دنیای موسیقی بود. اما رفته رفته بـه یک شخصیت بی ثبات و منفی تبدیل شده و نمادی از بدرفتاری و ابتذال شد. اعضای شورای شهر پکن بـه رغم تاکید بر این‌کـه بیبر یک هنرمند بااستعداد اسـت.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

اما اعلام کردند کـه برای حفظ ثبات و آرامش در بازار فرهنگی چین شایسته نیست کـه هنرمندان بدرفتار و دارای منش هاي منفی وارد این کشور شوند. بدین ترتیب بهمین سادگی جاستین بیبر از سفر بـه چین محروم شد.

 


 

بیورک

بیورک بدلیل باورهایش از سفر بـه چین منع شده اسـت. وی در یکی از اجراهایش در پکن از استقلال تبت حمایت کرده و از حاضران خواست کـه فریاد «تبت! تبت!» سر بدهند.

مشهورترین و زیباترین بازیگر زن کشور چین ناپدید شده است

با توجه بـه این‌کـه عوامل حکومتی بـه شدت این رویداد را تحت نظر داشتند بیورک حرکت شجاعانه اي انجام داد اما این شجاعت بـه قیمت منع ورود او بـه چین تمام شده و بعید میدانیم کـه بیورک خود از نتیجه کارش آگاه نبوده باشد.