پارس ناز پورتال

مصاحبه با بانوی کارآفرین فولادسل | بررسی موفقیت های شرکت فولادی

مصاحبه با بانوی کارآفرین فولادسل | بررسی موفقیت های شرکت فولادی

کارآفرین به شخصی گفته میشد که با بهره گیری از دانش، خلاقیت و ریسک پذیری، اقدام به ایجاد کسب و کار با هدف ایجاد ارزش افزوده و البته کسب سود، مینماید. بانوان ایران که بهره هوشی و چالش پذیری ممتاز دارند، در این حوزه سرآمد محسوب میشوند. در این مصاحبه با هدف بررسی فضای کارآفرینی با سرکار خانم علیزاده، بانوی کارآفرین فولادسل و رییس هیئت مدیره پترو سازه ساحل، به گفتگو نشسته ایم.

 

لطفا برند فولادسل را معرفی نمایید.

 

با سلام به همه بانوان سخت‌کوش و تلاشگر فولادسل برند تجاری شرکت پترو سازه ساحل است. فولادسل یک هویت صمیمی و عاشقانه است. پشت این برند یک نهاد مستحکم به نام خانواده قرار گرفته است.

 

ابتدای کار من بودم و همسرم و یک دفتر کار ۵۰ متری که کم کم به این خانواده، نیروها اضافه شدند. جالب است که نیروها را هم ابتدا از اطرافیان و خانواده جذب کردیم. من از ابتدا بین دلال بودن و بنکدار بودن، بنکداری را انتخاب کردم.

 

از اولین کسانی بودیم که مواد اولیه ورق سیاه را از بازار گرفتیم و به کارخانه های فولاد غرب آسیا در قم و نورد لوله سمنان فرستادیم و محصول گالوانیزه تحویل گرفتیم.فرایند خرید ورق سیاه و تبدیل به ورق گالوانیزه را تکرار کردیم.

 

 به همین شکل ادامه دادیم تا به یکی از بنکداران اصلی ورق گالوانیزه تبدیل شدیم. در پایان سال مالی به نقطه ای رسیده بودیم که در سبد کالایی ما برندهای هفت الماس و سمنان و شهرکرد وجود داشت.

 

به مرور زمان، کار خود را گسترش دادیم و محصولات جدید را به سبد کالای شرکت اضافه کردیم. شمش، اسلب، ورق آلیاژی، ورق روغنی، تیرآهن و هاش، میلگرد و توری و فنس، نبشی و ناودانی و…

 

ما بزرگ شده بودیم و چاره ای جز بزرگ فکر کردن نداشتیم. ایده فروشگاه اینترنتی آهن آلات شکل گرفت و باید به یک اسم ماندگار و یک برند فکر می کردیم. پیشنهاد های مختلفی آمده بود و در نهایت نام ” فولادسل ” انتخاب شد.

 

حالا سالهاست که از آن روز ها می گذرد و تیم ما چندین برابر بزرگتر شده است. خانواده ی فولادسل از 2 نفر به نزدیک 100 نفر رسیده و این افتخار بزرگی است برای من و همسرم. همچنین وب سایت فولادسل بارها ویرایش و توسعه یافته است و هم اکنون خدمات متنوعی برای مشتریان ارایه مینماید.

مصاحبه با بانوی کارآفرین فولادسل | بررسی موفقیت های شرکت فولادی

مهمترین خدمات وب سایت فولادسل چیست؟

مهم ترین خدمت وب سایت ما، ارایه قیمت های لحظه ای برای تمامی ورق های فولادی، مقاطع فولادی و آهن آلات است. قیمت لحظه ای برای مشتریان بازار آهن و فولاد، بسیار اهمیت دارد. دغدغه ایشان باعث شده بصورت مداوم، نرخ بازار را رصد  نماییم و توسط کارشناسان در وب سایت به روز رسانی شود.

 

همچنین فرم های متنوعی برای ثبت سفارش مشتریان در 24 ساعت وجود دارد تا در اولین فرصت بتوانیم درخواست ایشان را پیگیری نماییم.جداول وزنی آهن آلات، سرویس های خبری و دانشنامه ها، از دیگر خدماتیست که در فولادسل، ارایه میشود.در رابطه با شرایط بازار و کمبود نقدینگی، موفق شدیم سرویس فروش اعتباری آهن آلات را راه اندازی نماییم.

 

فروش اعتباری آهن آلات

با توجه به کمبود نقدینگی و مشکلات مالی موجود بر سر راه تولیدکنندگان در سال‌های اخیر، فروش اعتباری یک راهکار کلیدی در راستای جبران کمبود نقدینگی محسوب می‌شود. ال سی در واقع یک سند تعهد پرداختی می‌باشد که از طرف بانک به ذینفع اعتبار داده می‌شود تا در ازای آن، کالاهای درخواستی را در مدت زمان مشخص به خریدار تحویل نماید.

 

فولادسل این امکان را برای مشتریان خود فراهم نموده است. هر یک از مشتریان با مراجعه به کلیه بانک های سراسر کشور می توانند نسبت به گشایش LC داخلی به ذینفعی این شرکت، از مزایای فروش اعتباری در بازه های زمانی یک تا 6 ماه بهره مند گردند.همچنین سایر روش های اعتباری و فروش اقساطی آهن آلات ، قابل توافق است.

 

جایگاه بانوان در فولادسل

در شرکت فولادسل علیرغم اینکه در حوزه فولاد و آهن فعال است، بانوان زیادی با ما همراه هستند که پا به پای آقایان مقتدرانه و هوشمندانه در حوزه خود فعالیت مینمایند. هم اکنون بیش از 30 بانوی متخصص و زبده در این مجموعه، همراه ما هستند.این وظیفه بنده و مهندس کیان مرز همسرم هست که محیطی امن و قابل رشد و شکوفایی و بدون چالش برای این دوستان فراهم کنیم.

مصاحبه با بانوی کارآفرین فولادسل | بررسی موفقیت های شرکت فولادی

بزرگترین چالش های کسب و کار شما چیست؟

فکر می کنم در حال حاضر با وضعیت چالش‌برانگیز اقتصادی در داخل کشور، هر شرکتی که به کار خود ادامه می‌دهد، کشتی کسب و کارش را در این دریای مواج هدایت می کند و کار فوق العاده بزرگی انجام داده است.

 

متاسفانه چالش‌های زیاد و سختی های فراوانی در پیش روی یک کارآفرین است که تنها با عشق و تعصب به میهن و هم وطنان است که قابل تحمل می شود.به زبان ساده بگویم: در حوزه کاری خودمان صعودی و نزولی شدن یکباره قیمت محصولات، موجب استرس و مخاطرات زیاد میشود.

 

کاهش تولید در بخشی از محصولات و ورود نابهنگام محصولات خارجی باعث به چالش کشیدن بازارهای داخلی می شود که نهایت به رکود بازار و سردرگمی مشتریان عزیز، می انجامد.

 

و اخیراً هم اختلالاتی که در سیستم اینترنتی کشور به وجود آمده مانند کندی سرعت، قطع دسترسی ها و تغییرات سریع قوانین اینترنتی، مشکلاتی هستند که کسب و کار ما و همکاران ما را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

دورنگاه کسب و کار فولادسل چیست؟

کسب و کار و تجارت ما بر عکس ماهیتی که دارد، به سمت مدرن شدن هست و از حالت سنتی خود کاملاً فاصله گرفتیم. ما به همه همکارانمان که در این حوزه فعالیت دارند به خوبی درک میکنیم که بایستی سرعتی متناسب با این حرکت داشته باشیم.

 

تمام همکاران بر این باورند که اینجا خاک پاک ایران است و همگی ما سعی بر آن داریم در راه آبادانی و پیشرفت وطن خویش گامی هر چند کوچک برداریم. فولادسل با ایجاد واحد مهندسی فروش و جذب کارشناسان متخصص و ایجاد شرایط خاص خرید برای مشتریان درصدد است گامی مهم در تجارت آسان بردارد.

 

سخن پایانی

با آرزوی ایرانی آباد و به امید روزهایی روشن برای همه هموطنانم (سمیه محمد علیزاده، رییس هیئت مدیره پترو سازه ساحل)