پارس ناز پورتال

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

مجموعه : حذف شده است
معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید کاندوم

 

در اینبخش بـه معرفی انواع کاندوم و همچنین نحوه خرید و استفاده از کاندوم می‌پردازیم. کاندوم وسیله اي در جهت پیشگیری از بارداری اسـت، در مقابل استفاده از قرص هاي پیشگیری و انواع روشهای دارویی، استفاده از کاندوم آسان تر و بـه صرفه تر می باشد، کاندوم علاوه بر پیشگیری از بارداری، از انتقال بیماری ها هم پیشگیري می کند، در ادامه بیشتر در این مورد صحبت میکنیم.

 

مقدمه:

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

خرید کاندوم برای برخی افراد ممکن اسـت خجالت‌آور باشد؛ ببینید آیا سناریوی خرید این وسیله‌ي پیشگیری کـه در ادامه میبینید، برای‌تان آشنا نیست؟

 

= نزدیک راهروی کاندوم‌ها در سوپرمارکت یا داروخانه می ایستید.

= منتظر می مانید تا زمانی کـه هیچ‌کس شـما را نبیند یا توجهی بشما نداشته باشد.

= بـه آرامی قدم برمی‌دارید بـه سمت راهروی مورد نظر میروید.

= دست‌تان را دراز می کنید و نزدیک‌ترین جعبه را بدون اینکه ریتم قدم برداشتن‌تان را تغییر دهید، ‌برمی‌دارید.

= کاندوم را کورمال کورمال داخل سبد می‌اندازید.

= آنرا زیر سایر آیتم‌هاي موجود در سبد پنهان می کنید.

= هزینه‌ي خریدها را پرداخت میکنید.

= حواس‌تان هست کـه کاندوم را ته ساک حمل وسایل بگذارید.

= از فروشگاه خارج می شوید.

= یک نفس آسان میکشید و تمام!

 

کاندوم‌ ها تا چه حد موثر هستند؟

اگر از نظر جنسی آدم فعالی هستید، استفاده از انواع کاندوم می تواند موضوع مرگ و زندگی شـما باشد. ثابت شده‌اسـت کـه کاندوم بعنوان بخشی از رابطه جنسی سالم، از شـما در برابر HIV / AIDS محفظت می کند.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

همچنین کاندوم از انواع مختلف سایر بیماری‌هاي منتقله‌ي جنسی «STDs»، از جمله هپاتیت B، سوزاک، سیفلیس و ویروس‌ هایي کـه باعث بروز زگیل‌هاي تناسلی می شوند، محافظت می کند. البته این تکه لاستیک در پیشگیری از حاملگی ناخواسته نیز موثر اسـت.

 

چقدر موثر هستند؟

مارکوس اشتاینر دارای مدرک PhD و MSPH، و یک متخصص همه ی‌گیر‌شناسی در سازمان بین‌ المللی بهداشت خانواده و نویسنده‌ي یک فصل از کتاب درسی «فناوری پیشگیری» در رابطه با کاندوم، میگوید: پاسخ بـه این سوال بـه طرز شگفت‌آوری دشوار اسـت.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

اشتاینر می گوید: کاندوم‌ها تنها در صورتی تاثیر گذار هستند کـه بطور مداوم و درست استفاده شوند و بررسی این موضوع در بین آدم‌ها دشوار اسـت. مطالعات برآورد می کنند کـه احتمال بارداری در 100 زوج کـه از کاندوم بطور مداوم و درست استفاده می کنند، در طول اولین سال استفاده 2 درصد اسـت. با این حال، در زندگی واقعی، هم آدم‌ها و هم کاندوم‌ها ممکن اسـت دچار خطا شوند.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

میزان واقعی بارداری ناخواسته در بین زوجین با استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری نزدیک بـه ۱۵ درصد اسـت. در مورد بیماری‌هاي منتقله از راه جنسی چـه‌طور؟ بازهم، کاندوم تنها در صورتی تاثیر گذار اسـت کـه بـه درستی و بطور مداوم استفاده شود. بـه هرحال، زمانی کـه از انها بطور دائمی و درست استفاده شود، می توانند بطور چشمگیری خطر ابتلا بـه عفونت‌هاي جدی را کاهش دهند.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

کارشناسان بهداشت معتقدند کـه استفاده‌ي گسترده از انواع کاندوم بـه پیشگیری از بیماری ایدز در تعداد زیادی از نقاط جهان کمک شایانی می کند. برخی مطالعات نشان میدهند کـه کاندوم در پیش گیری از انتقال HIV بـه میزان بیش از ۹۰٪ موثر اسـت.

 

انواع کاندوم های موجود در بازار

اگر شـما بـه اندازه‌ي کافی خوش‌شانس هستید کـه بـه دوست خوب مـا یعنی کاندوم نیاز دارید، خوب اسـت کمی در مورد گزینه‌هاي موجود انواع کاندوم در بازار اطلاعات داشته باشید. حتی اگر قرار نیست بـه این زودی‌ها ازآن استفاده کنید، بازهم خوب اسـت یاد بگیرید کـه چـه گزینه‌هایي در معرض دارید.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

بنابر این در این نوشتار با انواع کاندوم کـه در قفسه‌ها یافت میشوند آشنا خواهید شد. بعضی از آن ها صرفا برای لذت و تفریح هستند، عده اي از آن ها کاربردی هستند، و بعضی‌ها فقط عجیب‌وغریب هستند!

 

استاندارد

هیچ چیز خاصی در این مورد وجود ندارد، فقط همان کاندوم‌هاي معمولی لاتکس کـه می‌شناسید. آن ها طبق معمول حاوی روان‌کننده‌ي بر پایه‌ي آب هستند و مانند بیشتر انواع کاندوم موجود در این لیست انواع کاندوم ، در اندازه‌هاي مختلفی در معرض هستند.

 

کاندوم های بافت‌ دار و زبر

این کاندوم‌ها بطور معمول خاردار هستند و برآمدگی‌هاي هلالی، شیارها و نواره‌هاي برجسته‌اي در آن ها دیده میشود. آن ها برای افزایش لذت، گاهی اوقات برای مرد و گاهی اوقات برای زن و گاهی اوقات برای هردو طراحی شده‌اند. چی از این بهتر

 

کاندوم های فرانسوی

این کاندوم‌ها کـه یکی دو «یا چند در بعضی موارد» گام فراتر از کاندوم‌هاي بافت‌دار هستند، بطور معمول بعنوان کاندوم‌هاي فرانسوی شناخته میشوند. آن ها بـه شکل‌هاي مختلف و با اندازه‌هاي مختلف در معرض هستند و فقط بـه درد لذت و تفریح بیش‌تر میخورند «بعنوان مثال انها هیچ شکلی از محفاظت را ارائه نمیدهند».

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

این مدل کاندوم‌ّها شکلی از برآمدگی، قلمبه‌شدگی یا برجستگی دارند. عده اي از آن ها حتی از ژله درسته شده‌اند یا بـه شکل حیوانات هستند. باید آن ها را ببینید تا باور کنید. میتوانید این نوع کاندوم را در گوگل جستجو کنید و شکل جالب آنرا ببینید.

 

کاندوم های کیسه‌ دار

این یکی، نوعی کاندوم لذت‌دهنده بین مدل بافت‌دار و مدل فرانسوی اسـت. کاندوم‌هاي کیسه‌دار دارای نوعی نوک کیسه‌اي یا شکل پیچ‌خورده‌اي هستند کـه بـه احساس و لذت فرد اضافه می کنند. طبق معمول بطور کامل از شـما در برابر بارداری و بیماری‌هاي جنسی محافظت می کنند، اما بهتر اسـت قبل از استفاده از هر کاندومی، آنرا چک کنید تا مطمئن شوید.

 

کاندوم های شبیه به آلت تناسلی

این کاندوم‌ها برای این طراحی شده‌اند کـه محکم‌تر بـه آلت تناسلی بچسبند. آن ها قبل از نوک آلت ودر وسط باریک هستند و دوباره نزدیک سر آلت کمی گشاد می شوند، و بـه این ترتیب یک احساس طبیعی‌تر ایجاد میکنند چرا کـه بـه شکل واقعی آلت تناسلی بسیار نزدیک هستند.

 

کاندوم های سرپهن

این کاندوم‌ها در انتها گشاد‌تر هستند، بنابر این برای مردانی مناسب هستند کـه سر آلت‌شان تا حدی بزرگتر از بدنه اسـت. عرض سر این نوع کاندوم تا حدود ۵۸ میلی ‌متر یا بیش‌تر اسـت، در مقایسه با کاندوم‌هاي معمول کـه سرشان ۵۲ میلیمتر عرض دارد.

 

کاندوم های فوق‌ العاده نازک

همان‌ طور کـه احتمالا حدس زده‌اید، این کاندوم‌ها بسیار نازک هستند. انها بـه اندازه‌ي باقی انواع کاندوم ها ایمن هستند، اما طوری طراحی شده‌اند کـه احساس طبیعی‌تری داشته باشید، تقریباً طوری‌كه انگار اصلا کاندوم نپوشیده‌اید.

 

کاندوم های فوق‌ العاده ایمن

این نوع کاندوم در مقایسه با کاندوم‌هاي فوق‌العاده نازک، ضخیم تر و قویتر اسـت، اما سازندگان آن احساس فرد را اصلا درنظر نگرفته‌اند. کاندوم فوق‌العاده ایمن برای کسانی ایده‌آل اسـت کـه تمایلی بـه بچه‌دار شدن ندارند و میخواهند کاملا خیال‌شان آسان باشد.

 

کاندوم های بی‌حس کننده

برای کسانی کـه می خواهند رابطه‌ي جنسی حودشان را کش بدهند، این کاندوم بهترین گزینه اسـت. این کاندوم‌ها حاوی روغن مخصوصی هستند کـه کمک می کند رسیدن بـه اوج لذت حسی در شـما بازرسی شود و بـه این ترتیب سبب می شود کـه رابطه‌ي حنسی‌تان زود تمام نشود.

 

کاندوم‌ های برند Sensis QuikStrips

دو طرفه‌ي لبه‌ي کاندوم‌هاي این برند مجهز بـه دو زبانه کوچک برای استفاده‌ي آسان اسـت. هنگامی‌کـه کاندوم را از بسته‌ي خود بیرون می‌آورید، طبق معمول آنرا روی آلت تناسلی خود قرار میدهید و بـه سمت پایین سر می دهید، اما باوجود این کاندوم‌ها فقط زبانه‌ها را می گیرید و پایین می‌آورید. سپس این زبانه‌ها را جدا میکنید و دور می‌اندازید.

 

کاندوم های گرم‌ کننده «یا تحریک‌ کننده»

روی کاندوم‌هاي گرم‌کننده لایه‌ي خاصی از روغن‌هاي معدنی وجوددارد کـه بـه‌تدریج برای ایجاد احساسات لذت‌بخش برای هردو طرف گرم میشود. این گرمای ملایم برای افزایش صمیمیت و افزایش احساس طراحی شده‌اسـت.

 

کاندوم هایی که حالت مور مور روی پوست ایجاد می‌کنند.

این کاندوم‌ها مانند کاندوم‌هاي گرم‌کننده حاوی لایه‌اي از روان‌کننده‌ي ویژه‌اي هستند کـه برای افزایش لذت هردو طرف طراحی شده‌اند، اما نتیجه این اسـت کـه بجای گرم کردن یک احساس مورمور شدن روی آلت ایجاد می کند.

 

کاندوم های طعم‌ دار

بدیهی اسـت کـه این نوع کاندوم مخصوص کسانی اسـت کـه بـه رابطه‌ي جنسی دهانی علاقه دارند اما می توانید آنرا برای رابطه‌ جنسی معمولی هم استفاده کنید. طعم این نوع کاندوم می تواند متفاوت باشد اما انواع رایج‌تر آن عبارتند از موز، شکلات و توت‌فرنگی، اما گاهی اوقات می توانید طعم‌هاي منحصر بـه فردتری هم پیدا کنید مانند بیکن یا سیر!

 

کاندوم های خوراکی

اگر همسرتان با یک کاندوم طعم‌دار راضی نمی شود، اکنون این گزینه را دارد کـه کلا کاندوم را بخورد «البته انواع خاصی ازآن‌ها». بدیهی اسـت کـه این نوع از انواع کاندوم ها فقط برای لذت و تفریح بیش‌تر طراحی شده‌اند و از بارداری یا بیماری‌هاي منتقله‌ي جنسی مانند کاندوم‌هاي طبیعی ممانعت نمی کنند.

 

کاندوم های رنگی پنگی

هیچ توضیحی واقعا لازم نیست. آن ها کاندوم هستند و رنگ‌هاي مختلفی دارند. اگر از کاندوم‌هاي بی‌رنگ و همیشگی خسته شده‌اید، خوب اسـت کـه بدانید گزینه‌هایي وجود دارند کـه میتوانند آلت تناسلی شـما را هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر کنند.

 

کاندوم های شب‌ رنگ که در تاریکی می‌درخشند

برای زمانی کـه کاندوم‌هاي رنگارنگ نرمال، کافی نیستند، می توانید از این نوع کاندوم استفاده کنید تا آلت تناسلی‌تان در تاریکی بدرخشد.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

هنگامی ‌کـه چراغ‌ها خاموش هستند، واقعا بـه دردتان می خورد، البته بسیار عجیب‌وغریب اسـت کـه ببینید یک آلت تناسلی در تاریکی این طرف و آن طرف میرود. عجیب نیست؟!

 

کاندوم های غیر لاتکس

اگر شـما یا شریک زندگیتان بـه لاتکس حساسیت دارید، گزینه‌هاي پیشگیرانه‌ي دیگری نیز وجود دارند. کاندوم‌هاي بدون لاتکس در فرم‌هاي مختلف در معرض هستند، بـه ویژه پلی‌اورتان، پلی‌ایزوپرن، و حتی پوست بره «کـه البته آن‌قدری کـه بنظر میرسد عجیب‌وغریب نیست».

 

کاندوم های بدون مواد روان‌ کننده

کاندوم بدون مواد روان‌کننده و روغن برای رابطه‌ي جنسی دهانی یا برای کسانی کـه بـه این مواد حساسیت دارند یا نوع خاصی از مواد روان‌کننده را ترجیح می دهند، ایده‌آل اسـت.

 

کاندوم ها زنانه

کاندوم‌ها فقط برای مردان ساخته نمی شوند. کاندوم‌هاي زنانه نیز وجود دارند. یک کاندوم زنانه اساسا کیسه‌اي اسـت کـه در واژن قرار داده می شود و حلقه‌اي انعطاف‌پذیر در انتها دارد. انتهای بسته‌ي این نوع کاندوم در داخل قرار می گیرد، و انتهای باز آن در خارج از دهانه‌ي واژن قرار می گیرد.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

این مدل مانند کاندوم‌هاي مردانه عمل می کند، اما بزرگتر اسـت و کاندوم در داخل بدن زن جای میگیرد نه روی آلت تناسلی مرد. فقط فکر نکنید کـه میتوانید یک کاندوم طبیعی را در داخل بدن همسرتان قرار دهید و ازآن بـه همان شیوه استفاده کنید؛ چرا کـه چنین چیزی امکان پذیر نیست!

 

کاندو‌م های طبیعی

وقتی پای کاندوم بـه میان می آید، کلمه‌ي “طبیعی” معانی متفاوتی دارد و می تواند از یک برند بـه برند دیگر فرق داشته باشد. گاهی اوقات منظور از طبیعی بودن این اسـت کـه یک احساس طبیعی و چسبان و تنگ بودن «بر اساس شکل یا ضخامت» بـه فرد میدهند.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

بعضی اوقات طبیعی بدان معنا اسـت کـه کاندوم از مواد 100 درصد طبیعی ساخته شده یا در اصل برای افراد وگان «گیاه‌خوار» ساخته شده یا برای آن ها ایمن اسـت. در موارد دیگر کلمه‌ي طبیعی برای این اسـت کـه نرمال بودن کاندوم را نشان بدهد «بعنوان مثال یک کاندوم استاندارد». بنابر این، بهتر اسـت نوشته‌هاي روی جعبه‌ي کاندوم‌هاي طبیعی را قبل از استفاده بخوانید.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

همان­طور کـه می بینید، گزینه‌هاي زیادی برای شـما وجوددارد. این لیست دقیق نیست، ودر واقع انواع کاندوم هاي بسیار تخصصی و و افراطی در بازار وجوددارد، اما آن ها در مقایسه با مواردی کـه در این نوشتار ذکر شد، تا حدی کمیاب هستند.

 

نکاتی برای محافظت بهتر از کاندوم

کاندوم اگر همواره بطور صحیح مورد استفاده قرار گیرد، موثرتر هم خواهد بود. طبق معمول چـه خطاهایی رخ می‌‌دهد؟ عمدتا خطاهای احمقانه! بنا بـه گفته‌ي اشتاینر، عدم استفاده‌ي همیشگی از کاندوم در طول مقاربت شایع ترین مشکل اسـت. مشکل دیگر این اسـت کـه بعضی از افراد اصلا در زمان برقراری رابطه‌ي جنسی از کاندوم استفاده نمیکنند.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

در نظرسنجی‌هاي اخیر، عده اي از مردان اعتراف میکنند کـه کاندوم را قبل از دخول آلت می پوشند و درست قبل از انزال آنرا درمی‌آورند. «چقدر احمقانه بنظر میرسد؟» بـه گفته‌ي اشتاینر مقصری کـه همیشه مردم پیدا می کنند ـ سر خوردن کاندوم یا سوراخ شدن آن- در واقع بسیار نادر اسـت و فقط در 2 درصد از مواقع رخ میدهد. برای نگه‌داری و محافظت از کاندوم بـه نکات زیر توجه کنید:

 

= کاندوم را دریک محل خنک و خشک، دور از نور خورشید نگه‌داری کنید. درست اسـت کـه پول‌تان را برای تعطیلات آخر هفته لازم دارید، اما لطفا بخاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها کاندومی راکه یکسال پیش خریداری کرده اید، استفاده نکنید.

 

= تاریخ انقضا را بررسی کنید. «بله، کاندوم‌ها طبق معمول تاریخ انقضا دارند، کـه با حروف “exp” مشخص شده‌‌اسـت» اگر تاریخ مصرفی کاندومی کـه دارید، گذشته‌اسـت، آنرا دور بیندازید.

 

= یک کاندوم را دوبار استفاده نکنید. «حتی اگر بعد از استفاده از کاندوم همان‌ گونه سالم مانده بود بازهم ریسک استفاده مجدد ازآن را نکنید. همیشه از کاندوم هاي جدید و نو استفاده کنید». برای حفظ سلامت و بهداشت یادتان باشد کـه اگر بعد از رابطه‌ي واژنی، رابطه‌ي مقعدی دارید «و بالعکس» از یک کاندوم جدید استفاده کنید.

 

= برای کاندوم لاتکس فقط از روان‌کننده‌هاي بر پایه‌ي آب استفاده کنید «مثلاً K-Y و آستروگلاید». برای محافظت از خودتان در برابر بیماری‌ّاي منتقله‌ي جنسی «STD» بـه کاندوم‌هاي پوستی طبیعی یا پوست بره اتکا نکنید. انها منافذ کوچک دارند کـه ممکن اسـت ویروس HIV، ویروس هرپس سیمپلکس و ویروس هپاتیت B را انتقال دهند.

 

= اگر بـه لاتکس حساسیت یا آلرژی دارید، یک کاندوم مصنوعی «طبق معمول ساخته شده از پلی‌اورتان» را امتحان کنید. این نوع از انواع کاندوم طبق معمول عمر مفیدتری دارد و میتواند همراه با روان‌کننده‌هاي بر پایه‌ي آب و روغن مورد استفاده قرار بگیرند. نقطه‌ي ضعف کاندوم‌هاي مصنوعی این اسـت کـه توانایی آن ها برای محفاظت کامل از شـما در برابر STD‌ها ثابت نشده‌اسـت.

 

= از بکار بردن کاندوم‌هاي دارای اسپرم‌کش پرهیز کنید. این‌ کاندوم‌ها در پیشگیری از بارداری مؤثرتر از کاندوم ساده نیستند و عمر کوتاه‌تری دارند. علاوه بر این، انها میتوانند سبب تحریک شوند ودر واقع ممکن اسـت انتقال STD‌ها، از جمله HIV، را تسهیل کنند. سعی کنید را در همان زمان پیش‌نوازش قبل از رابطه بپوشید. بـه این ترتیب کمتر احتمال دارد کـه نعوظ خودرا از دست بدهید.

 

= رابطه‌ي جنسی‌تان خیلی زود پایان مییابد؟ یک برند از کاندوم هایي را امتحان کنید کـه لایه‌اي از بنزوکائین دارند و از حساسیت پوست شـما کم می کنند و بـه این ترتیب از انزال زودرس پیشگیری می کنند. هر مدلی کـه انتخاب میکنید، آن شعار قدیمی را در خاطرتان نگه دارید و همواره آماده باشید. بدترین اشتباه در مورد کاندوم این اسـت کـه ازآن همیشه و بـه درستی استفاده نکنید.

 


 

و در ادامه راهنمای خرید کاندوم

رابطه جنسی محافظت شده و حاملگی ناخواسته، دو دلیل عمده‌ي استفاده از کاندوم توسط زنان و مردان اسـت. و هنگامیکه کاندومی را برای خودتان انتخاب میکنید، مهم اسـت کـه نوع مناسبی برای شـما باشد.

 

اندازه‌ های مختلف کاندوم

کاملا منطقی اسـت کـه فکر کنیم هر سایزی از کاندوم بدلیل ماهیت کشسانی مواد، میتواند برای هر فردی مناسب باشد. اما در عین حال، هر چیزی کـه کش می آید قرار نیست کـه بـه همه ی‌ي آد‌م‌‌ها بخورد. تعداد زیادی از مردم این را نمی دانند، اما اگر کاندوم برای آلت تناسلی خیلی کوچک باشد، احتمال پاره شدن آن در طول رابطه‌ي جنسی زیاد اسـت بـه این دلیل کـه فراتر از قدرتی کـه دارد کش می آید.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

از سوی دیگر، کاندومی کـه خیلی بزرگ اسـت ممکن اسـت سر بخورد یا دربیاید. و چنین اتفاقی می تواند سبب بارداری ناخواسته و بروز بیماری‌هاي منتقله از راه رابطه‌ي جنسی شود. هدف نهایی كاندوم این اسـت کـه از ورود مایع منی بـه واژن پیش گیری کند. پس اگر قرار اسـت کاندوم پاره شود یا دربیایید، هدف از بکار بردن آن چیست؟ اگر شـما بتازگی استفاده از کاندوم را شروع کرده اید، بهترین توصیه‌ي مـا برای‌تان این اسـت:

 

کـه برای خرید کاندوم سایز نرمال را انتخاب کنید. پس از بار اول کـه آنرا استفاده کردید، میتوانید سایز بزرگتر یا کوچک‌تر را بسته بـه آلت تناسلی خودتان خریداری کنید. شرکت‌هاي تولیدکننده کاندوم همچنین یک نمودار سایز را ارائه میدهند کـه بر اساس آن میتوانید کاندوم مناسب خودتان را انتخاب کنید. بنابر این قرار نیست بـه فروشگاه بروید و هر چـه کـه بـه چشم‌تان خورد بخرید.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

همچنین خرید یک بسته بزرگ کاندوم نامناسب هدر دادن پول‌تان اسـت. اما اگر سایز مناسب را انتخاب کنید، نه تنها در پول‌تان صرفه‌جویی می کنید، بلکه کاندوم‌ها نیز اتلاف نخواهند شد. فقط بـه یاد داشته باشید کـه برای خرید کاندوم باید عوامل دیگری مانند میزان محافظت و کارآیی آنرا نیز مورد توجه قرار دهید. و فقط اسانی آن مد نظرتان نباشد.

 

سایزهای مختلف کاندوم

= کوچک – 44 میلی ‌متر «عرض» در ۱۶۰ میلیمتر «طول»

= متوسط – ۵۰ میلی ‌متر «عرض» ۲۰۰.۶۶ میلیمتر «طول»

= بزرگ – ۵۳ میلی ‌متر «عرض» ۲۰۰.۶۶ میلیمتر «طول»

= فوق‌العاده بزرگ – ۵۷.۱۵ میلی ‌متر «عرض» ۲۰۵.۷۴ میلیمتر «طول»

 

در مورد اسانی، اندازه‌ي سر کاندوم اسـت کـه این مزیت را فراهم می کند. و دلیل اهمیت سایز سر کاندوم این اسـت کـه سر آلت تناسلی بیش‌ترین تعداد عصب را دارد. و شـما باید بدانید کـه اندازه‌ هاي این قسمت بسیار متفاوت هستند. در پایان، همه ی چیز بستگی دارد بـه سبک کاندوم و برندی کـه انتخاب می کنید.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

تعداد زیادی از تولید کنندگان شکلی شبیه بـه بادکنک رابه نوک کاندوم می‌‌دهند و همین حداکثر اسانی را در قسمت سر ایجاد می کند. برعکس، عده اي از برندها کاندوم را کمی تنگ‌تر تولید می کنند. در واقع، تعداد کمی از کاندوم‌ها با ضخامت بیش‌تر تولید میشوند. و چنین کیفیتی سبب میشود کـه حالت کشسانی کاندوم کم شود.

 

اندازه‌ گیری آلت تناسلی برای خرید کاندوم سایز مناسب

 

شـما باید مطمئن شوید کـه اندازۀ آلت تناسلی شـما چـه‌قدر اسـت. اکثر مردان دستکم یکبار از روی کنجکاوی آلت تناسلی خودرا اندازه‌گیری میکنند. اما اغلب آن‌ها اندازۀ دقیق رابه دست نمی‌آورند. بنابر این مهم اسـت کـه یک دقیقه بیش‌تر زمان بگذارید تا اندازه‌ي دقیق رابه دست بیاورید. هنگامیکه این اطلاعات رابه دست آوردید، از این تلاش اضافی کـه صرف کردید پشیمان نخواهید شد.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

چرا کـه با پوشیدن یک کاندوم مناسب، نه تنها شانس حفاظت، بلکه لذت را نیز افزایش می دهید. اما قبل از بحث در مورد چگونگی اندازه‌گیری آلت تناسلی، نکته‌اي وجوددارد کـه باید بدانید. اندازه‌ي طول کاندوم همان اندازه‌ي آلت تناسلی شـما نیست. در واقع شـما باید در طول فرآیند اندازه‌گیری، نوک مخزن کاندوم و فضای انزال آلت تناسلی را درنظر بگیرید.

 

در این‌ جا پنج مرحلۀ ضروری را برای اندازه‌ گیری دقیق آلت تناسلی می‌بینید

 

تجهیزات مورد نیاز برای اندازه‌گیری آلت تناسلی: قلم، کاغذ و متر. اگر متر ندارید، نخ و خط‌کش هم خوب اسـت.

 

مرحله‌ي ۱:

وسایل لازم را آماده کنید.

 

مرحله‌ي ۲:

وقتی آلت‌تان بطور کامل بلند شده‌اسـت، نخ یا متر را در پایه شفت قرار دهید. پایه‌ي شفت همان قسمتی اسـت کـه شفت بـه استخوان شرمگاهی متصل اسـت.

 

مرحله‌ي ۳:

تمام طول آلت تناسلی خودرا تا نوک اندازه‌گیری کنید. از یک قلم برای درج علامت روی نخ یا متر استفاده کنید.

 

مرحله‌ي ۴:

سپس متر یا نخ را دور آلت تناسلی ببندید تا سایز دور آنرا نیز اندازه‌گیری کنید. اما در حین انجام اینکار، از فشار دادن شفت پرهیز کنید. و بستن نخ دور آلت را از قسمت زیرین شروع کنید. بـه این ترتیب علامت زدن متر یا نخ برای‌تان آسان‌تر خواهد بود.

 

مرحله‌ي ۵:

هنگام استفاده از نخ، آنرا روی یک سطح صاف قرار بدهید. سپس قسمت علامت‌گذاری شده رابا خط‌کش اندازه‌گیری کنید.

 

انواع مختلف کاندوم

همه ی‌ي مـا میدانیم کـه امروز همه ی چیز در رنگ‌ها و سبک‌هاي مختلف بـه بازار عرضه میشوند، این‌طور نیست؟ ودر مورد کاندوم نیز گزینه‌هایي برای طول، عرض و ضخامت وجوددارد. این بدان معنا اسـت کـه برای هر شخصی محصولی وجوددارد. وقت آن اسـت کـه برای خرید کاندوم انواع مختلف موجود در بازار را بررسی کنیم. اما قبل از اینکه در این مورد صحبت کنیم، اطلاعات مهم دیگری نیز وجوددارد کـه باید بدانید.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

کاندوم را انتخاب نکنید فقط بـه این دلیل کـه برند آن مبلغ زیادی را صرف بازاریابی میکند. نام تجاری و شهرت همه ی چیز نیست. همچنین نوع بستبندی کاندوم تقریباً هرگز فایده‌اي ندارد. محصول واقعی ممکن اسـت آن چیزی کـه نام تجاری در سر شـما ایجاد کرده‌اسـت، نباشد. بنابر این کتاب را از روی جلد آن قضاوت نکنید. مهم اسـت کـه انواع مختلف را امتحان کنید تا بدانید کدام یک برای شـما بهترین اسـت.

 

= کاندوم لاتکس

این نوع کاندوم ارزان اسـت و بطور گسترده‌اي مورد استفاده قرار میگیرد. لاتکس چیزی جز لاستیک طبیعی نیست کـه از درختان خاصی بـه دست می آید. بطور کلی، کاندوم‌ها برای مردان یک ساخت لاتکس دارند. هنگامیکه ازآن‌ها بـه درستی استفاده می کنید، در زمینه‌ي حفاظت از بیماری‌هاي منتقله از راه جنسی و پیشگیري از بارداری بسیار عالی عمل میکنند. دلیل محبوبیت کاندوم لاتکس این اسـت کـه فوق‌العاده با دوام، ارزان و موثر اسـت.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

یکیدیگر از نکاتی کـه احتمالا در مورد خرید کاندوم هاي لاتکس میدانید این اسـت کـه: آن‌ها ممکن اسـت در اثر استفاده از روان‌سازهای حاوی روغن آسیب ببینند. این روانسازها عبارتند از لوسیون بدن، وازلین، و روغن بچه. بنابر این اگر دوست ندارید کاندوم در حین رابطه آسیب ببیند بهتر اسـت از بکار بردن این روانسازها پرهیز کنید.

 

= کاندوم پلی‌ اورتان

این نوع کاندوم یک پوشش پلاستیکی اسـت. اسپرم و همچنین تعداد زیادی از ویروس‌ها توسط این نوع کاندوم مهار می شوند. کاندوم پلی اورتان گزینه‌ي دوم اسـت برای کسانی کـه بـه لاتکس آلرژی دارند. این نوع کاندوم نسبتا نازک‌تر از همتای لاتکس خود اسـت، بـه این معنی کـه این کاندوم‌ها گرمای بیش‌تری را انتقال میدهند. و همین باعث میشود کـه تجربه‌ي رابطه‌تان بـه طبیعی‌ ترین حد ممکن باشد.

 

= کاندوم‌ های تخصصی

این مورد شامل انواع لذت‌آور، طعم‌دار، بافت‌دار، و درخشان در تاریکی می شود. نکته‌اي کـه در مورد بعضی از کاندوم‌ هاي تخصصی وجوددارد این اسـت کـه آن‌ها برای پیش گیری از بیماری‌هاي منتقله جنسی و حاملگی کاملا ایمن نیستند. بهترین روش برای تعیین اینکه آیا کاندوم موثر اسـت یا نه، بررسی بستبندی آن اسـت.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

هر محصول باید یک برچسب تأیید از سوی FDA داشته باشد. روی بسته همچنین تمام اطلاعاتی کـه لازم اسـت در مورد پیشگیری از HIV و STD بدانید، ‌درج شده‌اسـت. و اگر بسته چنین اطلاعاتی را ارائه نمی دهد، بهتر اسـت محصول مطمئن‌تری را بخرید.

 

= کاندوم غیر لاتکس

طیف وسیعی از کاندوم غیر لاتکس وجوددارد کـه میتوانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. آن‌ها گزینه‌اي مناسب برای کسانی هستند کـه بـه مواد لاتکس حساسیت دارند. بـه علاوه، این نوع کاندوم احساس متفاوتي نسبت بـه انواع لاتکس ایجاد میکند. و بهمین دلیل اسـت کـه تعداد زیادی از مردم ترجیح میدهند ازآن‌ها استفاده کنند.

 

= کاندوم با قابلیت دخول به واژن

این مورد نیز بعنوان کاندوم زنانه شناخته میشود. این نوع کاندوم یک جای گزین عالی برای کاندو‌م مردانه اسـت. آن‌ها بعنوان یک مانع موثر برای پیش گیری از بارداری عمل می کنند، در حالیکه سبب پیشگیری از انتقال HIV و STDs نیز میشوند. کاندوم‌هاي زنانه ساختار لاتکس ندارند ودر عوض با نیتریل تولید میشوند. و زنان می توانند آن‌ها را داخل مقعد یا واژن‌شان فرو کنند.

 

= کاندوم غشای حیوانی

آن‌چـه می توانید از این نوع کاندوم‌ها انتظار داشته باشید، توانایی‌شان در جلوگیري از بارداری اسـت. اما بخش ناامید‌کننده در رابطه با آن‌ها، این اسـت کـه در برابر بیماری‌هاي منتقله از راه جنسی حفاظت چندانی بشما ارائه نمیدهند. غشاء دارای روزانه‌‌هاي میکروسکوپی اسـت کـه اجازه میدهند ویروس‌هایي مانند اچ‌آی‌وی وارد بدن شوند. اما این امر در مورد اسپرم صدق نمیکند چون بزرگ تر اسـت.

 

درک ضخامت، شکل و بافت کاندوم

همه ی میدانند کـه امروز حتی کاندوم‌هاي شیاردار یا بافت‌دار هم در معرض هستند. این نوع کاندوم‌‌ها بـه این شکل طراحی شده‌اند تا لذت بیش‌تری بـه فرد بدهند. مردان طبق معمول از فقدان حس لذت با کاندوم شکایت دارند. بنابر این داشتن مقاربت با یک کاندوم شیاردار یا بافت‌دار، آن حس رابه ارمغان می‌آورد. و این همان چیزی اسـت کـه شـما از انواع معمولی این محصول دریافت نمیکنید.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

در مورد شکل باید بگوییم کـه تماما بـه سلیقه‌ي شخص بستگی دارد. اگر شـما ترجیح میدهید از یک کاندوم کـه شکل خاصی دارد استفاده کنید، هیچ دلیلی وجود ندارد کـه آنرا نخرید. اکنون وقت آن اسـت کـه درباره‌ي ضخامت کاندوم صحبت کنیم. باید بدانید کـه این موضوع امروز نقش مهمی دارد بـه این دلیل کـه انسان بدلیل حضور گزینه‌هاي زیاد، ترجیحات خودرا توسعه داده‌اسـت.

 

عده اي از مردان ترجیح می دهند کاندوم‌هاي نازک استفاده کنند. و برخی دیگر بـه سراغ انواع نسبتا ضخیم میروند. در مورد هردو، توصیه می شود کـه از ۲ کاندوم روی هم استفاده نکنید. استفاده از دو کاندوم بـه این معنا نیست کـه شـما دو لایه‌ محافظتی خواهید داشت. در واقع، چنین کاری اثر عکس دارد بدان معنا کـه اگر شـما ۲ کاندوم بپوشید، شانس پارگی هردو بسیار زیاد اسـت.

 

طول کاندوم – یک فاکتور مهم

اگر در این فکر هستید کـه چـه طولی را باید انتخاب کنید، این قسمت بـه تمام سوالات شـما پاسخ می دهد. بـه محض اینکه اندازه‌ي کاندوم را میشنوید، چـه چیزی بـه ذهن‌تان میرسد؟ بی شک، طول کاندوم اولین چیزی اسـت کـه بـه ذهن هر شخصی می رسد، این‌طور نیست؟ اندازه‌گیری طول آلت تناسلی برای تعیین سایز کاندوم، روش مناسبی اسـت. اکثر مردان اینکار را انجام میدهند تا طول کاندوم برای‌شان مناسب باشد.

 

اما طول تنها عامل مهم ​​نیست. اجازه بدهید این مورد رابا بحث درباره‌ي یک مطالعه توضیح بدهیم. میانگین طول آلت تناسلی یک تحقیق کـه شامل ۱۵۰۰۰ مرد بود ۹۳.۹۸ میلیمتر در قسمت نزدیک بـه پایه و ۹۱.۴۴ میلی ‌متر در نزدیک نوک آلت. اما در طول نعوظ، آلت تناسلی بزرگ می شود. در نتیجه، طول آلت بـه ۱۱۶.۸۴ میلیمتر در نزدیکی پایه و طول کلی ۱۳۲.۰۵ بود. خوب این بـه چـه معنی اسـت؟

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

اکثر کاندوم‌ها در بازار فعلی، زمانی کـه پای طول بـه میان می آید، هیچ جایی برای شکایت باقی نمیگذارند. ابعاد موجود نه تنها کامل هستند، بلکه در رابطه با طول بسیار هم رضایت‌بخش هستند. نکته‌ي دیگری کـه باید در این بخش بگوییم این اسـت کـه کاربران لازم نیست کـه بطور کامل کاندوم را باز کنند چرا کـه اکثر کاندوم‌ها بین ۲۱۵.۹ میلی ‌متر و ۱۶۵.۱ میلیمتر اسـت بنابر این جایی برای نگرانی وجود ندارد.

 

عرض کاندوم یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید کاندوم

 

اولین چیزی کـه در این رابطه باید درک شود این اسـت کـه عرض کاندوم ضرب در دو با دور آلت تناسلی در نزدیکی پایه برابر اسـت. بنابر این اگر می خواهید عرض صحیح کاندوم را اندازه‌گیری کنید، کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه آنرا روی یک خط‌کش صاف باز کنید. سپس اندازه را از یک طرف لبه بـه سمت دیگر بگیرید. هنگامیکه اندازه را دو برابر می کنید، سایز دور قسمت نزدیک بـه پایه رابه دست می‌آورید.

 

بعنوان مثال، هنگامیکه یک کاندوم عرض ۶۰.۹۶ میلیمتر اسـت، دور قسمت پایه‌ي آلت ۱۲۱.۹۲ میلیمتر اسـت. اگر عرض کاندوم برای شـما مهم باشد، باید این فاکتور را درنظر بگیرید. اگر شـما در جستجوی یک کاندوم نسبتا عریض‌تر هستید، می توانید نمودار سایز برند را بررسی کنید. زمانی کـه میخواهید کاندوم کاملا اندازه باشد، هم طول و هم عرض هردو مهم هستند.

 

اهمیت سایز دور کاندوم

زمانی کـه پای خرید کاندوم سایز مناسب بـه میان می آید، دور کاندوم اهمیت زیادی دارد. و این امر در درجه‌ي اول در مورد مردان دارای آلت کوچک‌تر اعمال میشود. هنگامیکه اندازه‌ي آلت تناسلی پایینتر از حد متوسط ​​اسـت، سایز دور کاندوم نقش مهمی ایفا میکند. در چنین شرایطی، درنظر گرفتن دور کاندوم بجای طول منطقی‌تر بنظر می رسد.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

طول کاندوم هم اهمیت دارد، اما بـه یاد داشته باشید کـه لازم نیست کـه آن رابه طور کامل باز کنید. در عین حال، فراموش نکنید کـه اگر سایز دور کاندوم بزرگتر باشد احتمال سر خوردن را افزایش میدهد. بنابر این لازم اسـت کـه در مورد عرض و دور غفلت نکرده و تنها بر فاکتور طول تمرکز نکنیم.

 

درک افسانه‌ های مرتبط با کاندوم‌های سایز بزرگ

کاندوم‌هایي کـه دارای برچسب سایز بزرگ هستند سبب گمراهی مصرف‌کننده میشوند. اینها نسبتا بزرگتر از کاندوم‌هاي متوسط ​​ نیستند. شـما میتوانید پا پیش بگذارید و تمام اندازه‌ها را جمع آوری کنید تا ببینید کـه آیا چیزی بنام “کاندوم سایز بزرگ” اصلا وجوددارد یا خیر. این نوع کاندوم در واقع بـه آن اندازه کـه برند ادعا میکند بزرگ نیست.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

در حقیقت، عده اي از آن‌ها حتی کوچک‌تر از سایز متوسط ​​هستند. بنابر این با آن‌چـه روی بسته درج شده گول نخورید. قبل از انتخاب کاندوم، همیشه بهتر اسـت کـه یکی را امتحان کنید. شـما کـه نمی خواهید با استفاده از کاندوم نامناسب در هنگام مقاربت اشتباه کنید!

 

چند نکته‌ دیگر در مورد سایز کاندوم

بطور خلاصه، چهار نکته‌ي مهم را درباره‌‌ي اندازه‌ي کاندوم مورد بحث قرار داده‌ایم. اگر می خواهید سایز مناسب را انتخاب کنید، باید چند مورد را درنظر داشته باشید. بنابر این وقت آن اسـت کـه با این نکات آشنا شوید:

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

= چنان‌چـه قبلا توضیح دادم، عرض کاندوم بـه اندازه‌ي طول آن مهم اسـت. اگر میخواهید سایزهای کاندوم‌ها را مقایسه کنید، باید عرض را بدانید. عرض استاندارد کاندوم بین ۴۴.۴۵ تا ۵۰.۸ اسـت. از طرف دیگر، کاندوم‌هایي کـه عرضی کم‌تر از ۴۴.۴۵ میلی ‌متر دارند، کمی تنگ هستند. و آن‌هایي کـه بیش از ۵۰.۸ عرض دارند بزرگ‌ترین درنظر گرفته می شوند.

 

= حالا نوبت بـه صحبت در مورد طول کاندوم میرسد. این فاکتور خاص ممکن اسـت گیج‌کننده باشد زیرا همه ی‌ي تولید کنندگان از اندازه‌هاي مشابه استفاده نمی کنند. ممکن اسـت شرکت A محصول خودرا بعنوان سایز بزرگ توصیف کند، در حالیکه همین سایز در شرکت B سایز متوسط ​​محسوب می شود. بنابر این، نیازمند دسترسی بـه یک راهنمای قابل اعتماد و کلی هستید. در این مورد، باید بدانید کـه:

 

کاندوم‌هاي استاندارد بین ۱۸۴.۱۵ میلیمتر و ۱۹۸.۱۲ میلیمتر طول دارند. سایز کوچک‌تر نیز چیزی بین ۱۷۷.۸ و ۱۹۸.۱۲ میلی ‌متر اسـت. و کاندوم‌هاي سایز بزرگ از ۱۸۴.۱۵ تا ۲۰۵.۷۴ میلی ‌متر طول دارند. بنابر این، هنگامیکه فاکتور مهمی چون طول کاندوم را بررسی می کنید، این اندازه‌ها را بعنوان یک قاعده‌ي کلی درنظر بگیرید. ضخامت نکته‌ي بعدی اسـت. این مورد دومین عامل مهم اسـت کـه روی مناسب بودن کاندوم تأثیر می گذارد.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

هنگامیکه دور آلت تناسلی بالاتر از حد متوسط اسـت، نمیتوانید کاندوم‌هاي استاندارد بپوشانید. چرا کـه ممکن اسـت کمی تنگ باشند. برعکس، زمانی کـه ضخامت آلت تناسلی پایینتر از حد متوسط ​​اسـت، کاندوم استاندارد ممکن اسـت سر بخورد و بیرون بیاید. با توجه بـه این موضوع، باید دور آلت تناسلی‌تان را تعیین کنید تا بتوانید بهترین محصول را انتخاب کنید.

 

= واضح اسـت کـه خرید یک کاندوم بر اساس شکل و اندازه‌ي یک آلت تناسلی کـه دچار نعوظ نشده، کار درستی نیست. هنگامیکه آلت تناسلی راست نشده، شرایط طبیعی مانند هوای سرد موجب میشود تا موقتا سایز آن کاهش بیاید. این امر باعث میشود کـه آلت تناسلی کمی کوچک‌تر شود.

 

بررسی آن‌ چه درون جعبه کاندوم است

برگه حاوی اطلاعاتِ موجود در جعبه یا پوشش کاندوم را دور نیندازید. همه ی‌ي برندها در بازاریابی زیاده‌روی نمیکنند. عده اي از کاندوم‌ها در بازار وجود دارند کـه بـه مقابله با برخی مشکلات کمک می کنند. بنابر این اکنون بیش از هر زمان دیگری خواندن برچسب کاندوم ضرورت دارد. هنگامیکه نوشته‌ي روی بسته‌ي یک کاندوم میگوید کـه این محصول برای لذت بیش‌تر اسـت، در واقع بـه این معنا اسـت کـه:

 

کاندوم حاوی کمی کرم بی‌حس‌کننده اسـت ودر نزدیکی نوک، ماهیتی ملایم دارد. کار این کاندوم افزایش مدت زمان رابطه جنسی اسـت. البته این موضوع ممکن اسـت برای مردانی کـه بـه سختی بـه اوج می رسند، خبر خوبی نباشد. نوع دیگر کاندوم موجود در بازار، کاندوم فوق‌العاده نازک اسـت. این نوع برای مقابله با مسائلی مانند فقدان حس تولید شده‌اسـت.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

در واقع این مشکل شایعی اسـت کـه تعداد زیادی از مردان کاندوم-پوش ازآن شاکی هستند. با این حال، اگر زود ارضا میشوید، نیازی بـه کاندوم‌هایي کـه حس را افزایش می دهند، ندارید. بنابر این باید همیشه متن نوشته شده روی جعبه رابه دقت بخوانید. عدم انجام اینکار ممکن اسـت بـه سادگی مانع عملکردی ایده‌آل در رخت خواب شود.

 

مزایای استفاده از کاندوم

نکته‌اي مهم در مورد کاندوم اسـت این اسـت کـه خرید کاندوم و استفاده ازآن بسیار آسان اسـت. این محصول در پیشگیری از STDs و حاملگی کمک میکنند. در واقع، حتی کیفیت مقاربت جنسی را هم بهتر میکند. بیایید در این رابطه بیش‌تر بدانیم!

 

= حفاظت در برابر STDها

هم کاندوم زنانه و هم مردانه بعنوان روشی برای بازرسی بارداری بکار میروند. اما کار دیگری کـه کاندوم‌ها انجام می دهند جلوگیري از گسترش و انتقال STDs «بیماری‌هاي منتقله از راه رابطه‌ي جنسی» اسـت. این بیماری‌ها شامل HIV می شوند. بنابر این، مهم نیست کـه شـما یا شریک زندگیتان قرص‌هاي پیش گیری از بارداری مصرف می کنید یا نه، بـه هرحال استفاده از کاندوم محافظت در برابر STDها را نیز بشما ارائه میدهد.

 

= کاندوم ارزان است

کاندوم‌ها محصولاتی هستند کـه شـما بـه اسانی میتوانید در فروشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و حتی بـه صورت آنلاین خریداری کنید. برای خرید کاندوم نیازی بـه نسخه یا کارت شناسایی ندارید. و مهم‌تر اینکه، کاندوم مقرون بـه صرفه اسـت، در بعضی موارد حتی رایگان اسـت. بنابر این خرید کاندوم شـما را ورشکست نمیکند! علاوه بر این، تمام کاندوم‌هاي موجود در بازار خرده‌فروشی قابل حمل و کوچک هستند.

 

= کاندوم لذت را افزایش می‌دهد

محافظت و لذت هردو لازم هستند. و یک کاندوم هردو را ارائه میدهد. این محصول در بافت‌ها، شکل‌ها و سبک‌هاي مختلفی ارائه می شود و میزان لذت شـما را افزایش می دهد. و این موضوع در مورد هردو طرف حاضر در رابطه‌ي جنسی صدق می کند. اینکه شریک زندگیتان کاندوم را روی آلت تناسلی‌تان میکشد، میتواند بـه نوعی پیشنوازی برای شـما باشد. علاوه بر این کاندوم روند انزال رابه تاخیر می‌اندازد.

 

بنابر این با استفاده ازآن میتوانید انتظار داشته باشید کـه رابطه‌ي جنسی‌تان زمان بیش‌تری طول بکشد. بدون درنظر گرفتن اینکه شـما چـه چیزی دوست دارید، کاندوم برای رابطه‌ي واژینال، مقعدی و دهانی تولید میشود. یکی از اهداف اصلی این محصول تامین امنیت فرد در برابر STD اسـت. بنابر این مهم نیست کـه دخول در کجا صورت می گیرد. در واقع، این بهترین نکته در مورد کاندوم اسـت.

 

این محصول بشما اجازه میدهد تا روی لذت تمرکز کنید. زمانی کـه پای کاندوم بـه میان کشیده میشود، نگرانی در مورد مسائلی مانند STDها یا حاملگی دیگر جایی ندارد. در کل، رابطه‌ي جنسی محافظت شده اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا سبب حذف استرس‌هاي غیر ضروری میشود کـه لذت را در رابطه‌ي جنسی کاهش می دهند. هیچ چیز بدتر از این نیست کـه فرد در طول رابطه‌ي جنسی دچار نگرانی باشد.

 

= کاندوم تاثیر روش‌ های دیگر کنترل بارداری را تقویت می‌کند

جلوگیري دو چندان از بارداری بـه معنای استفاده از کاندوم و مصرف قرص‌هاي نظارت بارداری اسـت. چنان‌چـه می دانید، هیچ کدام از روش‌هاي پیشگیری کاملا موثر نیست. بنابراين داشتن دو روش، راه‌حل مناسبی براي جلوگيري از بارداري اسـت. اگر روش A موثر نبود، روش B را دارید کـه از این فرایند حمایت کند.

 

یک دلیل خیلی مهم برای استفاده از کاندوم، بعله! کاندوم این حفاظت اضافی را نه فقط بـه قرص‌هاي پیش گیری از بارداری، بلکه بـه روش‌هاي دیگر نیز اضافه میکند. اما این بدان معنا نیست کـه استفاده از کاندوم مردانه و زنانه بـه صورت هم زمان مشکلی ندارد. شـما فقط باید یک کاندوم برای یکبار رابطه بپوشید. یک کاندوم برای محافظت از شـما در برابر بارداری و STDها کافی‌تر از کافی اسـت.

 

= بدون عوارض جانبی

کاندوم عوارض جانبی ناخوشایندی را ارائه نمی دهد، آیا این موضوع جذاب نیست؟ گرچه کاندوم لاتکس ممکن اسـت کمی سوزش ایجاد کند یا پوست راتحریک کند، اما زمانی رخ میدهد کـه بـه لاتکس حساسیت یا آلرژی داشته باشید. در موارد نادر، روغن موجود در نوع خاصی از کاندوم نیز منجر بـه سوزش خفیفی میشود. در صورتی کـه بـه لاتکس آلرژی دارید، می توانید برند را تغییر دهید.

 

همچنین، کاندوم‌هاي پلاستیکی بهترین گزینه هستند. تعداد زیادی از کاندوم‌هاي زنانه وجود دارند کـه دارای ساختار پلاستیکی نرم هستند. کاندوم‌هاي بدون لاتکس عبارتند از نیتریل، پلی ایزوپرن و پلی اورتان. و خرید کاندوم هایي این چنین اصلا کار دشواری نیست. می توانید آن‌ها را از هر فروشگاهی کـه کاندوم لاتکس را تهیه میکنید، بخرید.

معرفی انواع کاندوم و نحوه استفاده + راهنمای خرید بهترین کاندوم +عکس

روند خرید کاندوم بسیار ساده اسـت. با این وجود، اگرهم اشتباه کنید، باید بدانید کـه تنها نیستید. درصد مردانی کـه در طول مقاربت اشتباه میکنند نسبتا بالا اسـت. کاندوم بهترین روش پیشگیری از STD و پیشگیری از بارداری اسـت. با این حال، اگر بـه صورت غلط ازآن استفاده کنید، میتواند منجر بـه مشکلات زیادی شود از جمله اختلال نعوظ، STDها یا حاملگی ناخواسته.

 

در حقیقت، یکی از علل اصلی اختلال نعوظ، با کاندوم مرتبط اسـت. گاهی اوقات کاندوم‌هاي دچار پارگی، کاندوم‌هاي نامناسب یا آن‌هایي کـه در طی مقاربت درمی‌آورید، ممکن اسـت باعث بروز مشکلات نعوظ شوند. برای خاطرجمعی از اینکه چنین مشکلی برای شـما رخ نمیدهد، باید ذهنیت بازی داشته باشید. بـه این معنا کـه شاید اکنون وقت آن اسـت کـه گفت‌وگویی درباره‌ي کاندوم داشته باشید.

 

قبل از اینکه حتی بسته‌ي کاندوم را باز کنید، باید بتوانید با شریک زندگیتان آزادانه درباره‌ي این محصول صحبت کنید. در اغلب موارد، مردانی کـه از صحبت در مورد استفاده از کاندوم قبل از رابطه جنسی خودداری می کنند، افرادی خجالتی و مضطرب هستند. و این امر، بـه نوبه‌ي خود، یک تاثیر منفی در سطح عملکرد آن‌ها دارد. و چنین چیزی اصلا و ابدا خوب نیست، نه؟

 

بهمین دلیل، مهم اسـت کـه کاندوم مناسبی را پیدا کنید. طول و عرض آلت تناسلی همه ی‌ي مردان یکسان نیست. بعضی از آلت‌ها کوتاه‌تر از بقیه هستند. و نه فقط کاندوم، بلکه آلت تناسلی نیز بـه لحاظ شکل و سایز متفاوت اسـت. بهمین دلیل اسـت کـه شرکت‌هاي تولیدکننده‌ي کاندوم گزینه‌هاي زیادی را ارائه میدهند. بنابر این تجربه‌ي جدیدتان رابا تجربه‌هاي گذشته مقایسه کنید.

 

آیا تا بحال از کاندومی استفاده کرده اید کـه بیش از حد تنگ باشد یا در طول رابطه‌ي جنسی سر خورده باشد؟ اگر بله، پس حواس‌تان باشد کـه کاندومی با همان طول و عرض هرگز نخرید. کاندوم‌هایي کـه بیش از حد کوچک بنظر می رسند سبب میشوند کـه در هنگام استفاده ازآن‌ها آسان نباشید. از سوی دیگر، کاندوم‌هاي بیش از حد بزرگ ممکن اسـت در زمان مقاربت سر بخورند.