پارس ناز پورتال

معرفی بهترین روش های کنترل آسم

معرفی بهترین روش های کنترل آسم

معرفی بهترین روش های کنترل آسم 

بیماری آسم یکی از شایع‌ترین مریضی هاي تنفس در بین مردم هست که می‌توان با دقت به نکاتی آن را بازرسی نمود تا حمله هاي ناگهانی صورت نگیرد. به طور سنتی، درمان آسم شامل بهره گیری از داروهای استنشاقی و یا خوراکی برای کمک به کاهش التهاب راه هاي هوایی و حملات حاد آسم هست. در شمار زیادی از موارد نیز پیش گیری از حملات مکرر آسم نیاز به مراجعه به بیمارستان دارد.

 

شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهد اتخاذ برخی شیوه ها در زندگی میتواند منجر به بازرسی علائم آسم و کاهش ابتلا به حملات شدید شود.

 

در این جا ۵ توصیه برای رسیدن به این هدف مطرح شده هست:
مصرف زنجبیل: تحقیق ها نشان می‌دهد که داروهای آسم منجر به ریلکس ‌شدن عضلات موجود در مجاری تنفسی می‌ شود، این داروها بتا آگونیست نامیده می‌ شوند. تحقیقات جدید حاکی از آن هست که زنجبیل نیز پروسه مشابهی را بر روی مجاری تنفسی انجام می ‌دهد. بافت‌ هایي که در معرض زنجبیل خالص قرار می ‌گیرند کمتر منقبض می ‌شوند و اکثر در حالت آرامش قرار دارند.

 

اسیدهای چرب امگا ۳: در بیماران مبتلا به آسم که رژیم خوراکی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ را دنبال میکنند، افزایش کیفیت زندگی با تکیه کمتر بر داروهای ضد آسم گزارش شده هست. گردو، ماهی آزاد و دانه هاي کدو تنبل، سرشار از این نوع چربی ها میباشند.

 

ویتامین ب ۶: این ویتامین که با عنوان پیریدوکسین شناخته شده، بخصوص برای افراد مبتلا به آسم که به استروئیدها وابسته میباشند، خوب هست. اضافه کردن مکمل ویتامین ب ۶ به رژیم خوراکی بیماران وقوع حمله هاي آسمی را کاهش می‌دهد. از منابع ویتامین ب ۶ میتوان سیب زمینی، غلات صبحانه، نان، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، انواع لوبیاهای پخته، موز، مغزها و دانه ها خصوصا دانه آفتاب گردان را اسم برد.

 

یوگا: مطالعات متعدد نشان داده هست که نفس کشیدن عمیق حین یوگا، منجر به بهبود علائم آسم و کاهش حملات مکرر در این مریضی می‌شود. تمرینات یوگا شامل تمرکز بر تنفس عمیق و طولانی مدت برای بهبود جریان هوا هست.

 

ویتامین سی: تحقیقات نشان داده هست که یک رژیم خوراکی سرشار از ویتامین سی خس خس سینه در کودکان مبتلا به آسم را کاهش می‌دهد. اضافه بر این، مصرف ویتامین سی می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به انقباض برونش ایجاد شده بواسطه فعالیت هاي ورزشی کارساز باشد.