پارس ناز پورتال

معرفی مواد معجزه کننده برای داشتن پاهای نرم و زیبا

معرفی مواد معجزه کننده برای داشتن پاهای نرم و زیبا

معرفی مواد معجزه کننده برای داشتن پاهای نرم و زیبا 

پاهای نرم و زیبا بدون وجود ترک در پاشنه ها می تواند در زیبای کلی تاثیرات بسیاری داشته باشد. به خصوص برای خانم ها موضوع زیبایی پاها مطرح است. خشکی کف پا برای مردان آزاردهنده و برای زنان یک کابوس وحشتناک است. زیبایی در زنان باید عمومی باشد که در این صورت کف پا نیز شامل آن می‌شود. اما چرا کف به این صورت خشک می‌شود تا اینکه کار به ترک‌های بزرگ و دردناک و حتی گاهی اوقات ایجاد خونریزی در آن می‌شود؟

 

در پوست کف پا هیچ نوع غده چربی وجود ندارد و از این لحاظ کف پا به طور طبیعی خشک است. اما مسائلی مانند عدم توجه به مرطوب کردن کف پا، آلودگی پا و محیطی که در آن راه می‌روید و یا کفش و جوراب و بیماری‌هایی مانند اگزما، دیابت، تیروئید و پسوریازیس باعث ایجاد خشکی در کف پا و ترک در آن می‌شوند.

 

ماسک لیمو، نمک، گلیسیرین و گلاب

1 قاشق چایخوری نمک
نصف یک فنجان آبلیمو
2 قاشق غذاخوری گلیسیرین
2 قاشق چایخوری گلاب
آب گرم و سنگ پا

 

در یک ظرف بزرگ، مقداری آب گرم بریزید و در آن نمک، گلیسیرین، گلاب و آبلیمو را بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. سپس پاهای خود را برای مدت 20 دقیقه در آن بگذارید و بعد از آن پاها را سنگ‌پا بکشید تا پوسته و لایه مرده آن کنده شود و پوست جدید در این ناحیه نمایان شود.

 

گلیسیرین، گلاب و آبلیمو را مخلوط کنید و به کف پاها بمالید و یک جفت جوراب تمیز روی آن به پا کنید و تا صبح بگذارید بماند.
این عمل را هر روز تا یک هفته تکرار کنید و بعد از آن، تا بهبودی کامل، هفته‌ای دو مرتبه انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

 

روغن سبزیجات

2 قاشق غذاخوری روغن سبزیجات

پاهای خود را بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. سپس روغن سبزیجات را به روی پاها بمالید و روی آن جوراب بپوشید و اجازه دهید تا صبح بماند. این عمل را هر روز انجام دهید و خیلی زود می‌بینید که این روغن، چگونه به بهترین نحو ترک پایتان را برطرف می‌کند.

 

ماسک جو دو سر و روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری پودر جو دو سر
5 قطره روغن زیتون

 

این دو ماده را به خوبی مخلوط کنید و یک خمیر لطیف درست کنید. سپس یک لایه نسبتا ضخیم از این خمیر را روی پوست کف پا بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید و خشک کنید.این ماسک را هفته‌ای دو مرتبه استفاده کنید تا ترک پایتان درمان شود.

 

کپسول ویتامین E

 به گزارش پارس ناز این درمان بسیار مناسب و در دسترس است. برای این منظور فقط به 3 تا 4 عدد کپسول ویتامین E نیاز دارید. این کپسول‌ها را له کنید و روغن خارج شده از آن را روی ترک پاها بمالید.اگر می‌خواهید پاهایتان خیلی زود و سریع درمان شود، روزی سه مرتبه از این روغن را روی ترک پا بمالید. روغن کپسول ویتامین E برای تغذیه پوست پا و نرمی آن بسیار عالی است.

 

روغن درخت چای

5 قطره روغن درخت چای
5 قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون
یک جفت جوراب

 

این 2 روغن را باهم ترکیب کنید و روی پاها بمالید و برای یک یا دو دقیقه پاها را ماساژ دهید. سپس روی آن جوراب بپوشید. هر شب قبل از رفتن به رختخواب این کار را انجام دهید.بعد از چند روز شاهد بهبود بسیار عالی ترک‌ها خواهید بود و پاهایی نرم و لطیف خواهید داشت.