پارس ناز پورتال

معرفی 5 ماده غذایی که برای ما معجزه می کنند

معرفی 5 ماده غذایی که برای ما معجزه می کنند

معرفی 5 ماده غذایی که برای ما معجزه می کنند 

مصرف بعضی از مواد غذایی که فواید بسیار زیادی دارند بطور دائم در طول زندگی پیشنهاد می شود. مثل میوه سیب یا ماده ها خوراکی که در این مقاله معرفی می‌کنیم. در این مقاله با ۵ خوراکی خوب و بینظیر آشنا میشوید که برای حفظ سلامتی و طول عمر خود سعی کنید هر روز مصرف کنید. این خوراکی هایي ارزان و در دسترس جلوی تعداد زیادی از یبماری ها را می‌گیرند و به طول عمر شما کمک میکنند.

 

۱. یک عدد سیب

سیب‌ها منبع خوبی از فیبر و ویتامین ث میباشند. هم چنین حاوی پلی‌فنول میباشند که میتواند فواید سلامتی بی‌شماری به همراه داشته باشد.این خوراکی خوب ممکن هست ب چند صورت به کاهش وزن کمک کنند. بخصوص به دلیل فیبر زیادی که دارند، سیرکننده میباشند.

 

 به گزارش پارس ناز سیب‌ها سلامت قلب را به چندین روش بهبود می‌بخشند. آن‌ها فیبر محلول زیادی دارند که به کاهش کلسترول کمک میکنند. هم‌چنین حاوی پلی‌فنول میباشند که به کاهش فشار خون و خطر سکته رابطه دارد.مصرف سیب با خطر کمتر ابتلا به دیابت نوع ۲ در رابطه هست. احتمالا علت این امر محتوای پلی‌فنول آنتی‌اکسیدان آن هست.

 

نوع فیبری که در سیب وجود دارد، باکتری‌هاي خوب را تغذیه می کند و ممکن هست علت محافظت ان در مقابل چاقی، مریضی‌هاي قلبی و دیابت نوع ۲ باشد. و به این ترتیب خواص سیب برای انواع مریضی ها هم هست.این خوراکی خوب ممکن هست خطر سرطان را به چند صورت کاهش دهد، از جمله به وسیله‌ي اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارد.

 

سیب‌ها حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی میباشند که می توانند به تنظیم پاسخ‌هاي سیستم ایمنی کمک کرده و از بدن در مقابل آسم محافظت کنند.ترکیبات ضدالتهاب و آنتی‌اکسیدان سیب میتوانند سلامت استخوان را تقویت کنند، و مصرف این خوراکی خوب می تواند به حفظ توده‌ي استخوانی با افزایش سن کمک کند.

 

۲. هشت لیوان آب

مصرف آب‌ بیش‌تر با احتمال کم‌تر ابتلا به سنگ کلیه، سرطان مجاری ادراری و روده‌ي بزرگ، و حمله‌هاي قلبی رابطه دارد. در ۲۰۱۱ دانشمندان در موسسه‌ي روان‌پزشکی دانشگاه کینگز لندن دریافتند که مغز نوجوان‌هاي کم‌آب‌ کوچک می شود و از جمجه فاصله‌ می گیرد، و وقتی از آنها خواسته‌ می شود یک بازی حل مسئله انجام دهند،

 

به خوبی آنها که آب کافی نوشیده‌اند عمل میکنند ولی برای اینکار بخش بیش‌تری از مغزشان درگیر می شود. « نوشیدن آب‌ کافی مغز را به اندازه ي طبیعی برمی‌گرداند.»محققان کارشناسی ارشد در ۲۰۰۹ در دانشگاه تافتس در مدفورد، ، از بعضی اعضای تیم‌هاي مردان و زنان خواستند برای ۶۰ تا ۷۵ دقیقه بدون نوشیدن آب‌ کافی،

 

در تمرین‌هاي هوازی شدید شرکت کنند. سایر تیم‌ها به اندازه ي کافی آب‌ نوشیده بودند. در گروه بی‌آب‌ گزارش خستگی، گیجی، خشم، افسردگی یا گرفتگی عضلات بیش‌تر بود.

 

۳. چند برگ ریحان

ثابت شده هست که عصاره‌ي ریحان، یا روغن ریحان، می تواند به پیش گیری از طیف گسترده‌اي از مشکلات سلامتی کمک کند، و این امر ریحان‌ را به یکی از مهم ترین گیاهان دارویی امروز تبدیل کرده هست.مطالعات علمی بر روی ریحان‌ این خوراکی خوب فواید زیر را نشان داده هست:

 

ضدالتهاب
آنتی‌اکسیدان
مبارزه با سرطان
کاهش‌دهنده‌ي درد «مسکن»
کاهش‌دهنده‌ي تب «تب‌بر»
پیش گیری از دیابت
محافظت از کبد
محافظ عروق خونی
راه حل ضد استرس
تقویت‌کننده‌ي سیستم ایمن

 

۴. یک عدد لیموترش

لیمو در دسته مرکبات دارای خواص درمانی متعدد و و حاوی مقادیر زیادی ویتامین اضافه بر مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن هست. لیمو ترش هم یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات، مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود.

 

از ویتامین هاي لیموترش این خوراکی خوب می‌توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین هاي گروه ب و ویتامین آ، و از املاح معدنی بی شمار و بسیار خوب آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و … را نام برد.

 

همین طور آب لیمو ترش که ماده اي خنک کننده «سرد کننده» هست باعث از بین بردن سموم میکروب مریضی هایي مثل دیفتری، حصبه و بعضی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می‌دهد و در رفع یرقان«زردی» و دفع سنگ هاي کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر هست.

 

۵. یک لیوان شیر

کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر هست. فسفر که برای تعداد زیادی از واکنش‌هاي شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم هست و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، در بین املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ هاي بدن نقش ایفا می کنند، با خوردن شیر دریافت می ‌شوند.

 

این خوراکی خوب برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم هست. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آنها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین هاي گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود

 

و به درخشان شدن آنها کمک فراوان می‌ کند.نوشیدن یک لیوان شیر همراه با دو قاشق غذاخوری عسل که در آن حل شده‌، فواید زیادی برای سلامتی دارد.