پارس ناز پورتال

معرفی 8 روش عالی برای درمان آفتاب سوختگی

معرفی 8 روش عالی برای درمان آفتاب سوختگی

معرفی 8 روش عالی برای درمان آفتاب سوختگی 

اگر به علت حضور در زیر آفتاب مستقیم دچار آفتاب سوختگی شده اید ما به شما 8 روش بینظیر برای درمان این مشکل معرفی می کنیم. 

 

1 آلوئه‌ورا

ژل موجود در برگ‌هاي گیاه کویری آلوئه‌ورا شامل90 درصد آب هست که تبخیر آن پوست را خنک می کند. از این‌رو، ژل آلوئه‌ورا بازسازی پوست را با270 ماده موجود شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه تسریع میکند. برترین حالت این هست که آلوئه‌ورا در قالب ژل یا لوسیون بهره گیری شود.

 

2 آرنیکای زرد

«آرنیکا»، گیاه کوهی زردی هست که به‌علت مواد تلخ ضدالتهابی که دارد، گیاه اعجاب‌انگیز نیز نامیده میشود. آرنیکا به درمان سریع پوست کمک می کند و به اشکال گوناگون در بازار موجود هست، به‌خصوص به‌عنوان ژل برای پوست.

 

3 چای سبز

چای سبز نه‌تنها خوش‌طعم هست، بلکه مزایای دیگری هم برای سلامت دارد. برگ‌هاي سبز تخمیرنشده چای سبز غنی از تانن تسکین‌دهنده پوست و پلی فنول‌هاست که قرمزی را کاهش می دهد و از آسیب سلولی جلوگیري می کند. چای سبز را آماده و بعد از سرد شدن یک پارچه را به آن آغشته کنید و 15 تا 20 دقیقه روی محل‌هاي آسیب‌دیده پوست قرار دهید. همین طور می توانید از لوسیون بعد از آفتاب که حاوی چای سبز هست، بهره گیری کنید.

 

4 اسطوخودوس

اسطوخودوس دارای اثر آرامبخش و خوب برای سلامت هست. روغن گل اسطوخودوس هم ضدباکتری، بدون اثر تحریک‌کنندگی و برای درد ناشی از آفتاب‌سوختگی، التیام‌بخشی ایده‌آل هست. کافی هست 3 تا 4 قطره روغن اسطوخودوس معطر را در آب معدنی سرد بریزید و ترکیب حاصل را روی پوست اسپری کنید.

 

5 کوارک

کوارک محیط پوست را با اسیدهای لاکتیک تثبیت و با چربی شیر مراقبت میکند و آفتاب‌سوختگی خفیف را خنک خواهد کرد. کوارک را به ضخامت یک انگشت روی پارچه پنبه‌اي بزنید و دستمال را روی موضع آفتاب‌سوختگی قرار دهید. وقتی مواد التیام‌بخش گرم شد، به سادگی با مواد اخیر جایگزین کنید و در پایان با آب ولرم بشویید.

 

6 خولان دریا

«خولان دریا» توت نارنجی‌رنگ سرشار از ویتامین C هست که نه‌تنها بسیار سالم هست، بلکه حاوی چربی مهمی هست که در تجدید سلول‌ها تاثیر دارد. همین طور آزمایش‌هاي علمی نشان میدهد قرمزی ناشی از اشعه UV را حدود 90 درصد کاهش می دهد.

 

7 لیموترش

لیموترش تاثیر ضدعفونی‌کنندگی دارد و محیط پوست آسیب‌دیده را با اسید سیتریک به حالت عادی درمی‌آورد اما فقط برای آفتاب‌سوختگی‌هاي خفیف پیشنهاد می شود. برترین تاثیر را کمپرسی با 1 تا 2 قاشق چای‌خوری آب‌لیموترش در یک لیتر آب سرد دارد.

 

8 محافظت مو در برابر اشعه خورشید

نه‌تنها پوست، بلکه مو‌ها نیز نیاز به محافظت‌کننده‌هاي ضدآفتاب مناسب دارند چون هرروز در معرض نور خورشید و اشعه زیان آور UV قرار دارند. برای پیش گیری از آسیب موها، راهکارهایی وجود دارد؛بهره گیری از کرم، روغن و اسپری ضدآفتاب؛ ما پوستمان را در تابستان از اشعه‌هاي زیان آور UV محافظت می کنیم اما خیلی‌ها فراموش می کنند که موها نیز نیاز به مراقبت دارند.

 

در تابستان از طریق تاثیرات گرما، نور خورشید و باد، لایه چربی محافظ مو از بین می رود و نتیجه را بعدها در فصل پاییز احساس می کنید؛ مو هاي شکننده، خشک، مات و بدون درخشش! اما نباید این‌طور باشد. با محصولات ضدآفتاب مناسب مو می توانید این مشکل را حل کنید تا موهایتان با وجود سختی تابستان سالم و براق باقی بماند.

 

بنابراین بهتر این هست بعد از این که موها را شستید یک محصول ضدآفتاب به کار ببرید. اسپری ضدآفتاب کاربردی سریع و آسان دارد. شما می توانید اسپری محافظ گرمای معمولی نیز بهره گیری کنید. هر دو اسپری مثل لایه‌اي محافظ موها را پوشش میدهد. توجه داشته باشید حداقل 30 دقیقه گذشته از در معرض آفتاب قرار گرفتن

 

باید محافظت‌کننده ضدآفتاب به‌طور یکنواخت در تمام سطوح مو توزیع شود. برای نتیجه بهتر پیشنهاد میشود از یک برس یا شانه برای اکران آن بهره گیری کنید.هنگام حمام آفتاب پوست سر را فراموش نکنید؛ پوست سر خیلی سریع دچار آفتاب‌سوختگی می شود. به همین علت توجه کنید کرم دقیقا پوست سر را پوشش دهد.

 

نکته دیگر این که گذشته از فصل تابستان و حمام آفتاب، نوک موها را کمی کوتاه کنید تا در صورت وجود موخوره در نوک مو تابش اشعه آفتاب موجب ادامه موخوره به بخش‌هاي بالاتر ساقه مو نشود.