پارس ناز پورتال

با این روش ها مغز خود را کاملا شارژ کنید

با این روش ها مغز خود را کاملا شارژ کنید

با این روش ها مغز خود را کاملا شارژ کنید 

اگر مغز انسان با حداکثر توان خود کار کند می‌توان روزهای مفید همراه با پیشرفت را پشت سر گذاشت،حال سوال اینجاست که چگونه اینکار را انجام دهیم؟ در این مقاله قصد داریم با راهکارهایی که در اختیارتان می گذاریم شما را با تقویت کننده‌هاي مغز آشنا کنیم.

 

همه ي ما دوست داریم حافظه قوی با حضور ذهن بالایی داشته باشیم .گاهی اوقات که چیزهای ساده‌اي مثل نام یا شماره تلفن کسی را فراموش میکنیم به این فکر می کنیم که دچار فراموشی شده‌ایم و این باعث نگرانی بیش از حد ما نسبت به مسئله تحلیل حافظه‌مان می شود.

 

در ادامه قصد داریم با راهکارهایی که در اختیارتان میگذاریم شما را با تقویت کننده‌هاي مغز آشنا کنیم.

 

۱.تمرکز بر روی چندین عمل در روز
سعی کنید در طول روز کار هاي گوناگون را باهم انجام دهید و بر روی هر کدام تمرکز داشته باشید اینکار باعث می شود که حافظه شما آمدگی زیادی برای انجام کار ها و ثبت کردن امور در طول روز داشته باشد.

 

۲.کاهش استرس
استرس میتواند بر روی حافظه تاثیرات سوء داشته باشد و بر روی تمرکز، ذخیره و بازیابی اطلاعات میتواند تاثیرات مضری داشته باشد زیرا اگر فردی استرس داشته باشد ضربان قلبش بالاتر می‌رود و قلب نیز رابطه مستقیمی با مغز دارد که در صورت استرس داشتن می‌تواند کارایی مغز را پایین بیاورد.

 

۳.تغذیه مناسب
اگر شما رژیم خوراکی مناسبی داشته باشید و از پروتئین ها و امگا۳ در غذا هاي خود بهره گیری کنید میتوانید عملکرد بهتر مغز را شاهد باشید برای داشتن تغذیه مناسب نیز باید به دکتر متخصص تغذیه مراجعه کنید.

 

۴.خواب کافی
خواب کافی مثل مسکنی هست که که یم تواند بر ضربان قلب هم تاثیر مثبتی داشته باشد و در این صورت باعث بالا رفتن کارایی مغز می شود.

 

۵.ورزش کردن
بهتر هست به جای بهره گیری از آسانسور از پله ها بالا روید تا فرصتی باشد برای پیاده روی برای شما پیش آید؛هم چنین برای اینکه مغز و حافظه کارایی اکثر و بهتاری داشته باشد بهتر هست به مدت ۲۰ دقیقه در طول روز در فضای آزاد پیاده روی کنید.

 

۶.نوشیدن آب چغندر
 به گزارش پارس ناز آب چغندر دارای نیترات می باشد که در بدن تبدیل به نیتریت می شود و باعث تسریع در جریان خون و اکسیژن رسانی اکثر می شود.تحقیقات نشان داده هست که دیوانگان و افرادی که قدرت فهم کمی دارند، فاقد اکسیژن در منطقه خاصی از مغز میباشند، نیترات می‌داند که کدام قسمت از بدن نیاز به جریان خون اکثر و اکسیژن بالاتری دارد

 

پس این نظریه اثبات شد که غذا هاي غنی از نیترات مثل: چغندر، کلم، کرفس و اسفناج می‌توانند قدرت فهم را افزایش دهند و باعث تقویت مغز و فکر شوند.