پارس ناز پورتال

مقایسه خودتان با دیگران کاری اشتباه است

مقایسه خودتان با دیگران کاری اشتباه است

مقایسه خودتان با دیگران کاری اشتباه است 

شما در زندگی هرآنچه که هستید برای خودتان هستید و زندگی دیگران و موفقیت هاي آنان نباید روی شما تاثیرگذار باشد. یکی از عواملی که باعث از بین رفتن عزت نفس میشه مقایسه کردن خود با دیگرانه. موفقیت هاشون، ظاهرشون و هر چیز دیگه اي که اون ها دارن اما شما ندارید. تا زمانی که خودتون رو با دیگران مقایسه می‌کنید و می خواید که اکثر از اون ها باشید زندگی خوشحال و رضایتمندی نخواهید داشت.

 

ذهن ما در مراحل پیشرفت عادت به مقایسه و مقابله دارد. این یکی از جنبه هاي شخصیتی ما آدم هاست که به سمت اولویت ها جذب شویم و بسیار طبیعی هست که چشم مان دنبال داشتن چیزهای متفاوت باشد. اما آن چیز متفاوت چگونه می‌تواند باعث پیشرفت زندگی ما شود.

 

تعداد زیادی از کسانی که به داشته هاي دیگران حسادت میکنند انسان هاي سست و متزلزلی میباشند. این چیز عجیبی نیست زیرا تا زمانی که اعتماد به نفس به اندازه کافی داشته باشید همه ي وقت احساس نیاز به پیشرفت نخواهید داشت. شاید انها نمی‌دانند که هدف شان در زندگی چیست. بنابراین به زندگی دیگران نگاه می‌کنند و با خود میگویند من باید شبیه آنها باشم. گرچه از طرفی این می‌تواند باعث پیشرفت فرد هم بشود.

 

ما انسان ها از آن جایی که می‌خواهیم همه ي وقت از زندگی رضایت داشته باشیم هیچوقت به این فکر نمیکنیم که انسان هاي پیروز چه فداکاری هایي در زندگی کرده اند تا بتوانند به این موفقیت ها برسند. هیچ انسانی در یک آن پیشرفت نکرده هست.

 

با تمرکز کردن روی موفقیت هاي دیگران نمیتوانید بخت و اقبال نمونه آنان را به دست بیاوریدتمام انسان هاي پیروز مسیری را برای رسیدن به موفقیت طی کردن اند و تصمیمات زیادی در این راه گرفته هست تا توانسته به جایی که اکنون هست برسد. زمانش رسیده که از مقایسه کردن خود با دیگران دست بردارید و روی پیشرفت هاي شخصی خودتان تمرکز کنید.

 

روی ضعف هاي تان تمرکز نکنید

ممکن هست در هر چیزی مفید نباشید و هیچوقت هم نتوانید انها را به خوبی انجام دهید. پس چندان به آن گیر ندهید و رهایش کنید. هر آن چه باعث موفقیت دوست شما میشود لزوما در موفقیت شما هم تاثیر ندارد. آیا شما از بازاریابی تلفنی برای فروش محصولات تان لذت میبرید؟ خیر. پس موفقیت شما در بازاریابی نهفته نشده اما بعنوان مثال در تعمیر کامپیوتر یا رشته IT تبحر دارید. باید موفقیت را از طریق نقاط قوت و مهارت هایي که دارید به دست بیاورید.

 

هر آن چه هستید را بپذیرید و خودتان باشید

خیلی ها تصور میکنند اگر تلاش کنند آن فردی باشند که نیستند به موفقیت می‌رسند. اما اینکار باعث می‌شود دیگر آن اعتبار و سندیت را نزد دیگران نداشته باشند. پس خودتان باشید و چیزهایی که دوست دارید را بپذیرید. با اینکار کسانی که علایق مشابهی دارند را جذب میکنید و انها هم شما را فردی معتبر می شناسند.

 

اجازه دهید دیگران الهام بخش شما باشند نه باعث ناامیدی

 به گزارش پارس ناز هر حرفه اي دارای پیشگامان موفقی هست که مربی و تعلیم دهنده موفقیت هاي مطلوب ما میباشند. مفید هست که بخواهیم شبیه آنان باشیم و از روشهای آنان در مسیر موفقیت خود بهره ببریم. اما فراموش نکنید که خودتان را هم در این الهامات در نظر بگیرید. در کنار الهام گرفتن از شیوه هاي انسان هاي پیروز با در نظر گرفتن خودتان و شیوه هاي خودتان میتوانید به موفقیت برسید.

 

این را بدانید که هیچکس شما را قضاوت نمی‌کند

دور هر شخصی که با منفی گرایی شما را دلسرد کند و باعث شود فکر کنید به اندازه کافی مفید نیستید خط بکشید. حتی اگر دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده تان باشد. این افراد وقت شما را هدر میدهند و شکست شما را پیش بینی می‌کنند. آنها تلاش هاي شما را می‌بینند اما دوست ندارند شاهد موفقیت شما باشند.