پارس ناز پورتال

مناسب‌ترین روانکار برای دیزل ژنراتور

مناسب‌ترین روانکار برای دیزل ژنراتور

روغن صنعتی مناسب برای موتورهای دیزلی ژنراتور نوعی روغن است که از ترکیبات نفت خام مشتق شده و در طی یک فرایند خاص در پالایشگاه تصفیه می‌شود؛ سپس برای استفاده به مراکز عرضه و فروش ارسال می‌شود.

 

روغن موتورهای دیزلی با مواد افزودنی خاص خود کارایی بهینه سیستم عملیاتی را افزایش می‌دهد. این روغن برای روانکاری موتورهای دیزلی، کامیون‌ها، دستگاه‌های تولید برق و.. کاربرد دارد.

 

موتورها و دیزل ژنراتورها به روغنی نیاز دارند که سرعت بالا رفتن دما و ساییدگی سطح فلز روی فلز کم کند و این فاکتور، مهم‌ترین وظیفه یک روغن مخصوص دیزل ژنراتور است. به طور کلی مناسب‌ترین روغن موتور دیزل ژنراتور باعث افزایش طول عمر و کارایی دستگاه می‌شود.در این مقاله ما مطالبی را جمع‌آوری کرده‌ایم که مناسب‌ترین روغن‌ها برای دیزل ژنراتور را بشناسید. با ما همراه باشید.

 

روغن موتور دیزل ژنراتور

 

این محصول، نوعی روغن خاص در دیزل ژنراتورها است که به دلیل داشتن مواد افزودنی متفاوت نسبت به روغن‌های موتور بنزینی، طول عمر و کارایی دستگاه را افزایش می‌دهد.این روغن به طور کلی برای روانکاری دستگاه‌هایی مانند موتورهای دیزلی، کامیون‌ها، دستگاه‌های تولید کننده برق و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

اگر مایلید مقایسه روغن موتور دیزلی بهران اکسترا توربو دیزل 15w40 و 20w50 را ببینید، می‌توانید به صفحه مرتبط مراجعه کنید.در واقع موتورها و دیزل ژنراتورها به روانکاری نیاز دارند که از افزایش دما جلوگیری کند که مهم‌ترین کار روغن دیزل ژنراتور همین است.

 

روغن استاندارد ژنراتور دیزلی، افزایش طول عمر و کارایی دستگاه را تضمین می‌کند؛ اما در عین حال استفاده از روغن‌های نامناسب در دیزل ژنراتور نتیجه‌ای جز خسارت و آسیب نخواهد داشت.

 

ویژگی‌هایی که کیفیت روغن موتور دیزل ژنراتور را بهبود می‌بخشد

 

مناسب‌ترین روانکار برای دیزل ژنراتور

موارد زیر، ویژگی‌هایی هستند که اگر افزودنی مناسب به روغن اضافه شود، کیفیت آن را تضمین می‌کند:

بهبود شاخص گرانروی

افزایش خاصیت ضد اکسیداسیون

جلوگیری از خوردگی قطعات

پاک‌کنندگی

کاهش احتمال تشکیل کف

معلق‌سازی گرد و غبار

ضد سایش و کاهش اصطکاک در فشارهای بالا

کاهش نقطه ریزش

 

روانکار مناسب برای دیزل ژنراتور

 

مناسب‌ترین روانکار برای دیزل ژنراتور

روغن‌های دیگری نیز در شرکت بهران تولید می‌شوند که برای استفاده در موتورهای دیزلی بسیار مناسب‌اند:

 

روغن موتور ژنراتور کلاس یک 1 150 SAE 40:

این روغن از قطعات موتور در برابر سایش مراقبت می‌کند و دارای مقدار قلیائیت بالایی است.  فراريت مطلوبی دارد که باعث می‌شود و میزان كاهش سطح روغن کم شود. این روغن برای روانکاری کلیه موتورهای سنگین و سوپرشارژ و همچنین کامیون‌داران، پیمانکاران و چوب‌بران بسیار مناسب است.

 

روغن موتور بهران ژنراتور کلاس یک 1 220 SAE 50:

این روغن مقاومت خوبی در برابر اکسیداسیون دارد. فراریت آن پایین است و در نتیجه باعث کاهش مصرف روغن می‌شود. افزودنی‌های آن، خاصیت ضد سایش و ضد خوردگی مطلوبی را به آن بخشیده‌اند و در نتیجه روانکاری مطلوبی را به ارمغان می‌آورد. این محصول یک روغن موتور دیزلی تک درجه‌ای است.

 

روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40

این محصول به نوعی روغن موتور نیمه سینتتیک محسوب می‌شود و برای روانکاری تمامی اتوبوس‌ها و كاميون‌های تولید شده در سال‌های 2004 و بعد از آن مناسب است، یعنی دستگاه‌هایی که به سیستم کنترل آلودگی مجهز هستند و در شرايط سخت كار‌ می‌كنند. این روغن در برابر سایش و اکسیداسیون بسیار پایدار است و مقاومت بالایی برای کنترل دوده و ذرات ناشی از احتراق دارد.

 

روغن بهران اکسترا توربو دیزل 20w50 (جایگزین شده با سوپر توربو ران 20W-50)

روغنی بسیار پایدار در برابر اکسیداسیون و سایش که برای کنترل دوده و ذرات ناشی از احتراق بسیار مفید عمل می‌کند. همچنین در مقابل کاهش گرانروی در عملیات طولانی هم مقاوم است. ترکیبات این روغن به گونه‌ای است که به منظور محافظت بهتر در برابر تخریب روغن از قلیائیت بالایی برخوردار باشد.

 

در حال حاضر در شرکت بهران، این روغن دیگر تولید نمی‌شود و محصول دیگری جایگزین آن شده است که روغن بهران سوپر توربو ران 20W-50 نام دارد و در برخی از ویژگی‌ها با محصول اولیه خود تفاوت دارد.

 

هرکدام از این روغن‌ها با ویژگی‌های مناسبی که در ترکیبات خود دارند، به بهترین انتخاب برای استفاده در موتورهای دیزلی ژنراتور تبدیل می‌شوند. این روغن‌ها به طور کلی ضد سایش هستند و از خوردگی قطعات در سیستم موتور ژنراتور محافظت می‌کنند؛ در نتیجه سیلندر، پیستون و سوپاپ در برابر سایش و خوردگی در امان خواهد بود.