پارس ناز پورتال

مهاجرت به استرالیا (انواع روش های مختلف اخذ اقامت استرالیا)

مهاجرت به استرالیا (انواع روش های مختلف اخذ اقامت استرالیا)

ما ایرانی‌ها، تجربه بسیار نوستالژیکی از کشور استرالیا داریم و هرگاه نام این کشور را می‌شنویم ناخداگاه یاد مسابقه فوتبال بین ایران و استرالیا برای راه‌یابی به جام‌جهانی 1998 می‌افتیم. این کشور یادآور روزهای خوب نه چندان دور ما است که با کمی سعی و تلاش می‌توانیم آن را یادآور روزهای آینده خود کنیم. در این مطلب از هرمس اپلای قصد داریم شما را با روش‌های مهاجرت به استرالیا آشنا کنیم.

 

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

 

* روش های مهاجرا به استرالیا

* بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار

* بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

* بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

مهاجرت به استرالیا (انواع روش های مختلف اخذ اقامت استرالیا)

یکی از شگفتی‌های کشور استرالیا این است که در بهبه مشکلات و بحران‌های اقتصادی که گریبان‌گیر بسیاری از کشورها بود، توانست به رشد اقتصادی چشمگیری دست‌یابد! دولت این کشور با تمهیدات و اعمال سیاست‌های به موقع در سال 2007 نه تنها دچار بحران که به رشد تولید ناخالص داخلی دست یافت که به نوبه خود یک شگفتی به حساب می‌آید.

 

بسیاری از ایرانی‌ها پس از رسیدن به خاک استرالیا (البته از راه قانونی) توانسته‌اند از زیرساخت‌ها و بازار عالی این کشور به نحو احسنت استفاده کنند و کیفیت زندگی خود و خانواده‌شان را بهبود ببخشید، چرا شما یکی از آنها نباشید؟

 

روش‌های مهاجرت به استرالیا

افراد واجد شرایط به 5+1 روش می‌توانند وارد خاک استرالیا شوند که 5 روشِ آن کاملا قانونی بوده و روش آخر که پناهندگی است اصلا مورد پذیرش نبوده و توصیه نمی‌شود. این 5 روش به شرح ذیل می‌باشند:

 

1- مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار

2- مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

3- مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

4- مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج با یکی از شهروندان این کشور

5- مهاجرت به استرالیا از طریق تولد نوزاد

 

پس از آشنا شدن با روش‌های اخذ ویزای استرالیا و بررسی شرایط خود می‌توانید بهترین روش را انتخاب کنید و جهت ادامه روند مهاجرت از هرمس اپلای ” کامل‌ترین مرجع تخصصی مهاجرت در ایران ” کمک بگیرید. برای بررسی شرایط هم می‌توانید از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید.

 

بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کار

اگر دارای سابقه کافی در حرفه خود هستید، اگر تحصیلات عالی در حیطه کاری خود دارید و اگر دانش زبان انگلیسی شما در سطح مطلوبی است، مهاجرت به کشور کانگوروها از طریق ویزای کاری بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

دو نوع ویزای کاری استرالیا یعنی Sub Class 189 و Sub Class 190 از پرطرفدارترین انواع ویزاهای کاری این کشور به شمار می‌روند که دارای ارزیابی مخصوص به خودشان هستند. ارزیابی هر یک از ویزاها عمدتا بر اساس میزان تحصیلات، سن متقاضی، مهارت‌های فردی، میزان تجربه کاری مفید و سطح زبان انگلیسی است. در ادامه بیشتر با این دو ویزا آشنا خواهید شد.

 

شرایط اخذ ویزای Sub Class 189

ویزا 189 استرالیا مخصوص افرادی است که قصد دارند به صورت مستقل جهت مهاجرت به این کشور اقدام کنند و از طرف خانواده یا کارفرمایان استرالیایی هیچگونه حمایتی نمی‌شوند. گام نخست جهت اخذ چنین ویزایی پر کردن فرم درخواست است که نشان‌دهنده انگیزه بالا، مهارت فوق‌العاده و علاقه منحصر به فرد کار در استرالیا است.

 

پیشنهاد : مقاله کار در استرالیا را حتما بخوانید .

 

شرایط اخذ ویزای Sub Class 189

متقاضی باید دارای شغل یا حرفه‌ای باشد که در آن دولت استرالیا نیاز به نیروی کار دارد. همچنین سن متقاضی در زمان اقدام برای اخذ ویزای 189 استرالیا نباید از 18 کمتر و از 50 بیشتر باشد. از دیگر شرایط حائز اهمیت می‌توان به داشتن سابقه کاری مفید در زمینه رشته تحصیلی و همچنین داشتن مهارت در زبان انگلیسی (با ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس) اشاره کرد.

 

ویزای Sub Class 190

این نوع ویزای کاری به افرادی تعلق خواهد گرفت که بتوانند اسپانسر ایالتی برای خود معرفی کنند. پس از اخذ امتیاز مورد نظر و دریافت نامه اسپانسرشیپ، افراد واجد شرایط وارد نوبت‌دهی برای دریافت دعوتنامه خواهند شد. دریافت اسپانسر ایالتی 5 امتیاز به امتیازات شما می‌افزاید اما باید توجه داشته باشید که حداقل دو سال را باید در همان ایالت یا شهر مشغول به کار شوید.

 

با این‌که دریافت ویزای کاری استرالیا واقعا بی‌نظیر است و بهترین گزینه جهت مهاجرت به این کشور تلقی می‌شود اما به دلیل حجم زیاد متقضایان بسیار زمان‌بر خواهد بود. در ادامه دیگر ویزاهای کاری استرالیا را نام برده‌ایم:

 

1- ویزای 491

2- ویزای 186

3- ویزای 187

 

بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. این روش از چند جهت برای مهاجرین حائز اهمیت است؛ آنها حین تحصیل در این کشور و آشنا شدن با شرایط زندگی در کشور کانگوروها می‌توانند برای ادامه زندگی در استرالیا تصمیم بهتری بگیرند.

 

از طرف دیگر، با توجه به سطح بالای دانشگاه‌های استرالیا، ادامه تحصیل در این کشور خالی از لطف نیست و حتی با مدرک دانشگاهی این کشور می‌توان به اقصی نقاط جهان مهاجرت کرد و مشغول به کار شد. تحصیل در استرالیا در هر سه مقطع دانشگاهی برای ایرانیان امکان‌پذیر است و هم‌وطنان می‌توانند پس از اتمام تحصیل خود در این کشور مشغول به کار شوند و در نهایت تابعیت این کشور را بدست آورند.

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

برای ادامه تحصیل در هر سه مقطع دانشگاهی، فرد متقاضی مستلزم ارائه مدارک مقطع قبلی است؛ برای مثال اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را داشته باشید، حتما باید مدرک کارشناسی خود را به همراه ترجمه ریز نمرات به اداره مهاجرت استرالیا ارسال کنید.

 

داشتن مدرک آزمون آیلتس با نمره مورد نظر، اثبات تمکن مالی و ارائه مدارک شناسایی مورد نظر از دیگر شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا جهت مهاجرت به این کشور می‌باشند.

 

بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای سرمایه‌گذاری

 

مهاجرت به استرالیا (انواع روش های مختلف اخذ اقامت استرالیا)

استرالیا – با توجه به شرایط حال حاضر اقتصادی – می‌تواند بهترین گزینه جهت سرمایه‌گذاری قلمداد شود، چرا که از بسیاری از بحران‌های اقتصادی جان سالم به در برده و از اقتصاد پویایی بهره‌مند است. سرمایه‌گذاری در این کشور به چند روش مرسوم است که در نهایت منجر به اخذ اقامت دائم فرد سرمایه‌گذار و خانواده می‌شود.

 

1- ویزای سرمایه‌گذاری – راه اندازی کسب و کار

2- ویزای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

3- ویزای سرمایه‌گذاری ثبت شرکت

4- ویزای سرمایه‌گذاری انتقال سرمایه به صورت خام به استرالیا

 

اگر کمتر از 55 سال سن دارید و سرمایه شما نزدیک به یک و نیم میلیون دلار استرالیا است، همین حالا می‌توانید یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در استرالیا را انتخاب کنید و جهت اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنید.

 

برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری نیازی به داشتن مدرک تحصیلی و سابقه کاری مفید نیست و تنها با ارائه مدرک آزمون زبان آیلتس با نمره 6 به بالا و اثبات دارا بودن حداقل میزان سرمایه مورد نظر دولت این کشور (800،000 دلار استرالیا) می‌توانید همین حالا وارد پروسه مهاجرت شوید.

 

برای اینکه صحبت سرمایه یک عمر زندگی در میان است، بهتر است صفر تا صد مهاجرت خود را به دست بهترین و متخصص‌ترین آژانس مهاجرتی در ایران بسپارید؛ هرمس اپلای با داشتن نمایندگان بی‌شمار در استرالیا نه تنها در پروسه اخذ پاسپورت که بعد از آن هم شما را برای داشتن یک زندگی ایده‌آل در کشور شگفتی‌ها تنها نخواهد گذاشت.