پارس ناز پورتال

مهاجرت به کانادا بهتر است یا انگلستان؟

مهاجرت به کانادا بهتر است یا انگلستان؟

کشور کانادا و انگلستان دو کشور مهاجر پذیر در دنیا هستند که دارای یک پیوستگی تاریخی می باشند و هنوز هم این پیوستگی ادامه دارد. به طوری که ملکه هر دو کشور ملکه الیزابت می باشد. هر دوی این کشورها زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود می دانند.

 

اما با وجود تشابهات بسیار دارای تفاوت هایی هستند که هیچ گاه نمی توان این دو را یکی دانست. برای مهاجرت به کانادا و انگلستان راه های بسیاری وجود دارد در این نوشتار توضیحات کلی در این رابطه توسط کارشناسان موسسه MIE اتریش ارائه داده شده است.

 

موقعیت جغرافیایی انگلستان و کانادا

کشور کانادا واقع در شمال قاره آمریکا با مساحت ۱۰ میلیون کیلومتری و جمعیت ۳۵ میلیون نفر دومین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت تخصصی است اما جمعیت آن حدود یک پنجم جمعیت روسیه می باشد. کانادا از شرق توسط اقیانوس اطلس، از غرب توسط اقیانوس اطلس، از شمال توسط اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب در همسایگی ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

 

به دلیل وسعت این کشور آب و هوا در مناطق مختلف این کشور متفاوت است، به طوری که در جنوب این کشور دمای هوا حدود ۲۰ درجه سانتیگراد و در شمال این کشور به صفر می‌رسد . کشور انگلستان واقع در اروپای غربی است.

 

که از چهار کشور اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز و انگلیس تشکیل می شود. آب و هوا در این کشور عموماً ابری است. دور تا دور این کشور توسط آب احاطه شده است و این کشور دارای جزایر بسیار زیادی می باشد.

مهاجرت به کانادا بهتر است یا انگلستان؟

راه های مهاجرت به کانادا

افرادی که تمایل دارند به کشور کانادا مهاجرت نمایند، می‌توانند روش‌های مختلفی را برگزینند. این روش ها می تواند با توجه به شرایط هر فرد متفاوت باشد. اما به طور کلی برای مهاجرت به کانادا 6 روش اصلی قانون وجود دارد که راه های متداول برای مهاجرت اعم از تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری است.

 

مهاجرت تحصیلی با پذیرش از یک مرکز علمی مدرسه یا دانشگاه امکان پذیر می باشد. مهاجرت کاری با داشتن یک شغل مناسب و یا کسب امتیاز از طریق سیستم اکسپرس اینتری می‌تواند به اخذ ویزای کاری کانادا بیانجامد. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری با کارآفرینی یا راه اندازی استارتاپ‌ها است که افراد می‌توانند از این طریق علاوه بر سودآوری و داشتن کسب و کار به کشور کانادا نیز مهاجرت نمایند.

مهاجرت به کانادا بهتر است یا انگلستان؟

راه های اخذ اقامت انگلستان

 افرادی که قصد اخذ اقامت از کشور انگلستان را دارند باید بدانند روش های مختلفی برای این امر می تواند وجود دارد که متداول ترین روش ها برای اخذ اقامت انگلستان اقامت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری است.

 

اقامت کاری: مهاجرت کاری در انگلستان از طریق 2 نوع ویزای Tire2 و Tire 5 می باشد. ویزای Tire2 برای افرادی که در این کشور پیشنهاد کاری دارند، صادر می شود. Tire 5 برای افرادی می باشند که می خواهند در انگلستان به جستجوی کار بپردازند.

 

افرادی که در این کشور شغل پیدا کنند و با کارفرمای خود قرارداد ببندند می توانند اقامت کاری داشته باشند. این نوع اقامت تا 5 سال می باشد اما قابل تمدید به مدت 5 سال دیگر است. در صورت اینکه فرد به مدت 10 سال در انگلستان اقامت داشته و بیمه و مالیات پرداخت نماید می تواند اقامت دائم انگلستان را دریافت نماید.

 

اقامت تحصیلی : افراد می توانند با پذیرش گرفتن از دانشگاه های کشور انگلستان به این کشور مهاجرت نموده و در حین تحصیل اقامت تحصیلی داشته باشند. بعد از تحصیل می توانند به مدت 1 سال در این کشور اقامت داشته باشند و بخه جستجوی کار بپردازند و پس از آن می توانند اقامت کاری انگلستان را دریافت نمایند.

 

اقامت سرمایه گذاری: افراد می توانند با انواع سرمایه گذاری ها در کشور انگلستان اعم از کارآفرینی، استارت اپ، نو آفرینی و کار شرکت اقامت انگلستان را بدست آورند. کم هزینه ترین روش سرمایه گذاری در انگلستان از طریق نوآفرینی 50 هزار پوندی می باشد.

مهاجرت به کانادا بهتر است یا انگلستان؟

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا در روش های مختلف متفاوت است که افراد باید در ابتدا روش مورد نظر خود را در نظر گرفته و با توجه به برآورد هزینه های مربوط به روش، هزینه مهاجرت خود را محاسبه نماید.سرمایه گذاری: هزینه مهاجرت معمولاً در روش های سرمایه گذاری بیشتر از سایر روش ها خواهد بود.

 

کمترین هزینه در روش سرمایه گذاری که حدود 60 هزار دلار می‌باشد که از طریق استارت آپ کانادا می تواند انجام پذیرد. در سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی با توجه به استان، میزان سرمایه نیز می تواند متفاوت باشد. در جدول زیر که توسط کارشناسان موسسه ملک پور طراحی شده است حداقل سرمایه برای کار آفرینی در استان های مختلف قرار داده شده است:

 

استان

میزان سرمایه گذاری

نیوبرانزویک

حداقل 150 هزار دلار

نووا اسکوشیا

حداقل 150 هزار دلار

پرنس ادوارد

حداقل 150 هزار دلار

آنتاریو

حداقل 100 هزار دلار

 

تحصیلی: افراد می توانند برای تحصیل در کانادا از مدارس، دانشگاه ها و کالج های این کشور پذیرش اخذ نمایند. در این نوع مهاجرت افراد علاوه بر در نظر داشتن هزینه اقامت در این کشور باید شهریه مرکز علمی مورد نظر را نیز در نظر داشته باشند. در جدول زیر که توسط کارشناسان مجموعه MIE گرد آوری شده است، متوسط هزینه ها قرار داده شده:

 

مقطع

هزینه

مدارس

25000 تا 30000 دلار کانادا

کارشناسی

15000 تا 20000 دلار کانادا

کارشناسی ارشد

18000 تا 25000 دلار کانادا

دکترا

10000 تا 20000 دلار کانادا

 

کاری: در این روش افراد می توانند از طریق داشتن کارفرما و با دعوتنامه ی کاری ویزای کاری کانادا را دریافت نمایند. طریقه ی دیگر مهاجرت کاری از طریق سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری می باشد. در هر دوی این روش ها به هزینه چندانی نیاز نخواهد بود و صرف نشان دادن تمکن مالی کفایت می نماید. حدود هزینه به طور کلی در این روش حدود 10 الی 12 هزار دلار خواهد بود.

 

هزینه اقامت انگلستان

اقامت در انگلستان در شهرهای مختلف دارای هزینه های مختلفی خواهد بود. هزینه اقامت شامل: هزینه مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و… است. هزینه مسکن در شهرهای بزرگ و معروف مانند لندن بیشتر خواهد بود.

 

اگر بخواهیم به طور میانگین هزینه مسکن را محاسبه نماییم، می توانیم بگوییم هزینه مسکن در کشور انگلستان حدود 758 پوند برای یک آپارتمان یک خوابه در ماه می باشد. هزینه اقامت در انگلستان برای یک خانواده 4 نفره حدود 2266 پوند در ماه، بدون هزینه اجاره مسکن خواهد بود که این هزینه برای یک نفر حدود 870 پوند خواهد بود.

 

مقایسه کیفیت زندگی در انگلستان و کانادا

 برای مقایسه کیفیت زندگی در این دو کشور باید عواملی را در نظر گرفت. از جمله عوامل امید به زندگی است. میزان امید به زندگی در کشور کانادا 1% بیشتر از انگلستان است به طوری که میانگین امید به زندگی در انگلستان حدود 81 سال است که برای زنان 83 و برای مردان 79 می باشد.میزان امید به زندگی در کانادا 82 سال است که برای زنان 85 و برای مردان 79 می باشد.

 

درست است که هر دوی این کشورها مهاجر پذیر هستند اما در بطن امر کشورهای اروپایی نسبت به کانادا تعصی بیشتری بر بومیان خود دارد و شما در انگلیس همیشه مهاجر خواهید بود در صورتی که در کانادا خیلی زود می توانید با جامعه ادغام گردید. برخی از شاخص های کیفیت زندگی در این دو کشور توسط کارشناسان موسسه ملک پور در جدول زیر قرار داده شده است:

 

شاخص

کانادا

انگلستان

قدرت خرید

89.50

87.17

ایمنی

57.32

53.67

مراقبت بهداشتی

71.45

74.85

اب و هوا

55.98

88.09

هزینه زندگی

69.06

67.75

قیمت ملک به درآمد

7.19

9.06

ترافیک

33.64

34.39

آلودگی

28.79

40.07

 

سخن پایانی

در این نوشتار ما به بررسی مهاجرت به کانادا و ​اقامت انگلستان و مقایسه این دو کشور با هم پرداختیم. مطالعه این مقاله می تواند برای تصمیم گیری شما در رابطه با انتخاب بین این دو کشور کمک شایانی نماید. در این نوشتار دریافتیم که با وجود تشابهات زیاد در دو کشور انگلستان و کانادا تفاوت های آن ها بسیار مهم است.

 

در هر دور این کشورها راه های مهاجرتی مختلفی وجود دارد که فرد باید پس از بررسی کلی این دو کشور، مسیر مهاجرتی خود را معین نماید و به صورت جزیی آن را بررسی کند در این راستا مشاوران موسسه مشاوره ای MIE می توانند شما را راهنمایی نمایند.