پارس ناز پورتال

مهاجرت به کانادا و استرالیا چقدر هزینه دارد؟

مهاجرت به کانادا و استرالیا چقدر هزینه دارد؟

امروزه خیلی از افراد برای بهبود شرایط زندگی خود اقدام به مهاجرت می کنند و طبیعتا در وهله اول بحث هزینه های مهاجرت ذهن متقاضیان را درگیر می کند. در این مقاله سعی بر این است بدانیم که مهاجرت به کانادا و استرالیا چقدر هزینه دارد و یا به عبارتی چقدر پول می خواهد؟ باید توجه داشت که متقاضیان مهاجرت اهداف متفاوتی دارند و هرکدام از این اهداف و روش ها در مسیر مهاجرت هزینه ای متفاوت خواهد داشت.

 

ما در این جا فقط به چند روش مهم مهاجرتی که شامل مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت سرمایه گذاری است بسنده می‌کنیم، البته به دلیل تغییرات و نوسانات نرخ ارز ما نمی توانیم به صورت دقیق تمامی هزینه های مهاجرت را عنوان کنیم.

 

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تمامی این موارد و هزینه ها در این مقاله که از وبسایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا immi.homeaffairs.gov.au av و شرکت مهاجرتی درنامایگریشن https://dornamigration.com/ و همچنین canada.ca وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا، به صورت حدودی 

 

هزینه مهاجرت به کانادا

 

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، این پرسش برایشان مطرح می شود که برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟ هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها با بیشترین اعتبار در جهان است، کشور کانادا، کشوری امن و مدرن، کیفیت بالای زندگی در جامعه‌ای با اقوام مختلف و با هزینه زندگی مناسب را برای مهاجران عرضه می‌کند.

 

هزینه مهاجرت از طریق هر مسیری هزینه خود را دارد، به عنوان مثال هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا شامل هزینه درخواست ویزا، اپلیکیشن فی و شهریه دانشگاه و… می شود. در سرمایه گذاری متقاضی علاوه بر هزینه های درخواست ویزا، مبلغ سرمایه گذاری را باید مد نظر داشته باشد. البته متقاضی هر مسیر مهاجرتی که انتخاب     می کند می بایست هزینه های زندگی در کانادا را نیز در نظر بگیرد.

مهاجرت به کانادا و استرالیا چقدر هزینه دارد؟

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کشور کانادا در تمامی مقاطع امکان پذیر است. این روش نسبت به سایر روش ها هزینه کم تری دارد. نیمی از هزینه در هنگام تایید پذیرش دانشگاه و نیمی دیگر در زمان دریافت ویزا اخذ خواهد شد.

 

اولین اقدام شما آزاد کردن مدارک تحصیلی است. در قدم بعدی مشخص کردن مدرک زبان IELTS یا TOFFL است که هزینه ای در حدود 6 تا 7 میلون تومان است. هزینه اپلیکیشن فی هزینه ای است که شما برای دانشگاه یا دانشگاه هایی که می خواهید اپلای کنید پرداخت می نمایید که حدودا برای هر دانشگاه 100 دلار کانادا می باشد.

 

در قدم بعدی شما برای ویزا اقدام می کنید که برای بررسی پرونده ویزای دانشجویی حدود 150 دلار کانادا  لازم است. در مرحله بعد که انگشت نگاری می باشد شما به کشور مجاور مثل ترکیه یا گرجستان سفر می کنید و این خود هزینه ای را در بردارد.

 

برای پوشش شهریه دانشگاه سالانه چیزی در حدود 20000 هزار دلار تا 30000 هزار دلار کانادا نیاز خواهید داشت که بسته به دانشگاهی که در آن ثبت نام می کنید متفاوت خواهد بود. اجاره آپارتمان به طور متوسط بین  1200تا 1500دلار خواهد بود.

 

هزینه مهاجرت کاری به کانادا

از آنجا که کانادا کشوری کم جمعیت است و نرخ بیکاری در آن پایین است، همین امر موجب شده تا کاریابی در آن جا راحت تر اتفاق بیافتد. روش های مهاجرت کاری به کانادا متنوع است که فرد با توجه به شرایط خود یکی از روش های موجود برای اخذ ویزای کاری را اقدام می کند.

 

هزینه ویزای کار درکانادا شامل هزینه درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا، هزینه انگشت نگاری و هزینه open work permit holder می شود که این مبلغ، بسته به نوع ویزای کاری کانادا در سال ۲۰۲۲ (همانند ردیف شغلی، تخصصی بودن شغل، گذراندن دوره های خاص برای شغل مورد نظر، هزینه های مربوط به وکیل و …) متفاوت می باشد.

 

می توان از طرق و روش های بسیاری ویزای كاری كانادا را دریافت نمود كه دو روش اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری صورت می گیرد.

 

هزینه مهاجرت از طریق اسکیل ورکر

برنامه اسکیل ورکر استرالیا برای کسانی مناسب است که مهارت کافی در یک رشته کاری خاص داشته و حالا می‌خواهند از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کنند.  هزینه مهاجرت کاری به کانادا از طریق اسکیل ورکر، حدود 10 الی 12 هزار یورو است، که متقاضیان باید در حساب شخصی خود داشته باشند و بسته به پرونده خود یک هزینه وکیل مهاجرت به کانادا را نیز باید پرداخت نمایند.

 

 به طور کلی این روش یکی از راه های مهاجرت ارزان به کانادا می باشد. زیرا اگر در ابتدا امتیاز افراد به حد نصاب برسد اقامت دائم برای فرد متقاضی صادر می شود. هزینه مهاجرت کاری به کانادا از این روش نسبت به سایر  روش ها به دلیل عدم نیاز به سرمایه گذاری، هزینه تحصیل و … کمتر است.

 

هزینه مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری (Express Entry) کلمه‌ای انگلیسی به‌معنای ورود سریع است. این نوع ویزای کانادا برای افرادی در نظر گرفته شده که تمایل دارند نسبت به دریافت اقامت کاری کانادا اقدام کنند. بر اساس آن افراد در ابتدا وارد یک سیستم امتیاز بندی می شوند و پس از تائید صلاحیت، از آن ها برای کار در این کشور دعوت به عمل می آید.

 

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری به این صورت است که 50 درصد مبلغ هنگام انعقاد قرارداد از مشتری دریافت می شود، بعد از آمدن شماره پرونده شخص از اداره مهاجرت کانادا 25 درصد باقی مانده دریافت می شود و 25 درصد نهایی در انتهای کار، هنگامی که ویزای کار کانادا صادر و مهر ویزای کار کانادا روی پاسپورت شخص می خورد دریافت می شود.

 

هزینه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا به شش روش صورت می گیرند که عبارتند از سرمایه گذاری استانی، سرمایه گذاری کارآفرینی، سرمایه گذاری استارتاپ، سرمایه گذاری ثبت شرکت، خرید بیزینس و سرمایه گذاری خوداشتغالی.

 

هزینه مهاجرت بسته به روشی که برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا انتخاب می‌کنید، متفاوت است و واقعاً نمی‌توان یک مبلغ دقیق برای هزینه سرمایه گذاری در کانادا عنوان کرد. اما به طور کلی، برای استفاده از روش‌های بالا، از 10 تا 200 هزار دلار سرمایه نیاز دارید.

 

لازم به ذکر است که هزینه مهاجرت از این روش در شهرهای مختلف کانادا قوانین و مقررات خاص خود را دارد و حتی میزان سرمایه گذاری برای هر شهر متفاوت است.

 

هزینه مهاجرت تحصیلی به استرالیا

استرالیا یکی از مقاصد جذاب تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان است. وجود 5 دانشگاه از میان 50 دانشگاه برتر در این کشور سبب شده است که هرساله متقاضیان تحصیل از سراسر جهان وارد خاک استرالیا شوند.

 

تحصیل و زندگی در کشور استرالیا نیز هزینه هایی را دربردارد که نیمی از این هزینه ها قبل از به ورود به خاک استرالیا باید پرداخت شود، مثل هزینه آزاد کردن مدرک، هزینه امتحان IELTS، هزینه دریافت ویزا، هزینه انگشت نگاری،  هزینه وکیل، هزینه اپلیکیشن فی و مابقی بعد از گرفتن ویزا محاسبه می شود.

 

 ارائه بورسیه‌های تحصیلی متنوع، دسترسی فوری به شغل، سیستم آموزشی پژوهش محور و اخذ اقامت استرالیا از انگیزه‌های اصلی مهاجرت دانشجویان به این کشور است.

مهاجرت به کانادا و استرالیا چقدر هزینه دارد؟

هزینه مهاجرت کاری به استرالیا

مهاجرت کاری یکی از شیوه های مهاجرت به استرالیا محسوب می شود و افراد بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان خود امتیاز کسب می کنند و در صورت کسب امتیاز لازم می توانند ویزای کاری استرالیا را اخذ کرده و در نتیجه مجوز اقامت کاری استرالیا را دریافت نمایند.

 

 شاید هزینه ی مهاجرت کاری به استرالیا که دولت این کشور تعیین می کند یکسان باشد، اما نرخ دستمزد هریک از این وکلا و مشاوران بایکدیگر متفاوت است. اگر بخواهیم به هزینه اصلی مهاجرت کاری اشاره کنیم، باید بگوییم که این هزینه شامل ارزشیابی مدارک کاری و تحصیلی در استرالیا است.

 

در واقع سازمانی تخصصی، مسئولیت ارزیابی مدارک کاری و تحصیلی متقاضیان را در استرالیا بر عهده دارد. این سازمان برای ارزیابی مدارک شغلی و تحصیلی با توجه به شغل و تحصیلات متقاضی تعرفه های خاص خود را دارد.

 

هزینه مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری به شیوه های مختلف امکان پذیر است و هزینه مهاجرت در این روش بالا است. افراد متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا از طریق خرید ملک، کارآفرینی، ثبت شرکت و خرید اوراق قرضه اقدام به سرمایه گذاری در این کشور می نمایند و با واگذاری امور به یک وکیل مهاجرتی حرفه ای می توانید بهترین روش و کم هزینه ترین آن ها را انتخاب کنید.

 

 یکی از انواع شیوه های رایج سرمایه گذاری در استرالیا subclass 188 است. این ویزا این امکان را به فرد می دهد که در یک بازه زمانی 4 ساله بیزینس خود را در استرالیا به ثمر برساند و امکان تمدید آن به مدت 2 سال نیز وجود دارد.

 

این نوع ویزا سیستم امتیاز بندی دارد که باید حداقل 65 امتیاز را کسب نمایید. در این امتیاز بندی مواردی مثل سابقه کار، سن، سرمایه و … تأثیرگذار است. فرد متقاضی باید حداقل 500 هزار دلار گردش مالی در حساب خود داشته باشد. سرمایه گذاری معمولی و ویژه انواع دیگری از این نوع سرمایه گذاری هستند که هریک الزامات خاص خود را دارا می باشند.

 

سرمایه گذاری معمولی نیازمند نشان دادن حداقل 2 میلیون دلار سرمایه، سابقه مدیریتی سطح بالا، مالکیت حداقل 10 درصد یک بیزینس و سرمایه گذاری حداقل به میزان 1.5 میلیون دلار است. در سرمایه گذاری ویژه فرد باید حدود 5 میلیون دلار سرمایه داشته باشد و تعهد نماید که حداقل 5 میلیون دلار را در مدت 4 سال در استرالیا سرمایه گذاری می نماید.