پارس ناز پورتال

مهم ترین نکات که در درمان موهای وز موثر خواهد بود

مهم ترین نکات که در درمان موهای وز موثر خواهد بود

مهم ترین نکات که در درمان موهای وز موثر خواهد بود

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی دچار وز شدگی و آسیب به موهایشان می­شوند. وز شدن مو باعث می­شود موها جلوه زیبای خود را از دست بدهند و آزاردهنده به نظر برسند. وزی موها حتی برای کسانی که موهایی سالم و زیبا دارند هم اتفاق می­افتد.گاهی ممکن است استفاده از یک شامپوی خارجی باعث ایجاد وز روی موها شود و شما حتی به فکرتان نرسد که دلیل این شرایط یک شامپوی خارجی باکیفیت و گران­قیمت بوده است.

 

شاید به این مسئله بی تفادت بوده باشید که می­گویند شامپوهای خارجی برای شرایط آب و هوایی داخل ایران طراحی نشده اند اما این گفته کاملا درست است و استفاده از یک محصول غیر ایرانی که در شرایط آب و هوایی متفاوتی تولید شده نمی­تواند برای کسانی که داخل ایران هستند مفید باشد و بیشتر باعث آسیب به موها خواهد شد.

 

جدا از شامپو مواد دیگری هم هستند که باعث وز شدن موها می­شوند. رنگ مو یکی دیگر از مواردی است که باعث آسیب به موهایتان خواهد شد. رنگ مو و اکسیدان می­تواند ساقه مو را خشک و حساس کند و شما پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که موهایتان دچار وز شده است.

 

البته رنگ مو و اکسیدان برای مو خطر دارد اما از آن بدتر پودر دکلره یا پودر سفید کننده مو است. این پودر با ورود به ساقه مو باعث از بین رفتن رنگ طبیعی مو می­شود و پس از گذشت مدتی موها بسیار خشک و آسیب­پذیر خواهند شد. دکلره علاوه بر ساقه مو می­تواند آسیب های شدیدی هم برای ریشه مو داشته باشد.

 

رنگ مو و رنگ ابرو مخصوصا انواع فانتزی مانند دودی و زیتونی و یا صورتی که این روزها بسیار ترند شده می­توانند به شدت موهایتان را شکننده و تخریب کنند. این رنگ ها باعث ایجاد وز شدگی و موخوره ها و یا خورد شدن ساقه مو می­شوند.

 

برای آن که بتوانید موهای آسیب دیده خود را درمان کنید روش های مختلفی وجود دارد که در اینجا به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد تا دوباره بتوانید موهایی صاف و زیبا و بدون آسیب داشته باشید.

 

ساختار مو

ساختار موی ما به صورتی طراحی شده که یک لایه پروتئینی سطح آن را پوشش داده و اگر این لایه پروتئینی که کراتین نام دارد از بین برود و تخریب شود موهای ما زیبایی و جذابیت خود را از دست خواهند داد و حالتی نامناسب به خود می­گیرند. زمانی که لایه کراتینی مو به دلایل مختلف آسیب می­بیند باید قبل از این که بافت مو کاملا از بین رود به روش هایی آن را ترمیم کنیم.

 

زمانی که شما موهایتان را دکلره کرده اید و این پوشش کراتینی روی مو از بین رفته است بهترین کار این است که با کراتینه کردن یک پوشش مصنوعی برای موهایتان ایجاد کنید. از طرفی اگر نمی­خواهید هزینه زیادی برای این کار کنید بهتر است از روش های طبیعی برای بازسازی بافت موهایتان استفاده کنید. مواد طبیعی که در ادامه به آنها می­پردازیم می­توانند دقیقا به اندازه مواد شیمیایی موثر باشند.

 

مراقبت هایی برای موی وز

اگر موهایتان دچار آسیب و وز شدگی شده است ابتدا و قبل از این که روی موهایتان ماسک مو بگذارید باید چند نکته را در نظر بگیرید.از شامپوهایی استفاده کنید که از سیلیکون و سولفات درون آن استفاده نشود و حتما از نرم کننده درون حمام استفاده کنید.

مهم ترین نکات که در درمان موهای وز موثر خواهد بود

حتی اگر موهایتان چرب است زمانی که موهایتان را رنگ کرده­اید از شامپوی مناسب موهای چرب استفاده نکنید چون این شامپوها سنگین هستند و به موهایتان آسیب خواهند زد.اگر زمانی که از حمام می­آیید از شانه استفاده کنید موهایتان بیشتر دچار ریزش و تخریب خواهد شد. موی خیس مانند کاغد خیس حساس و شکننده است.

 

زمانی که از حمام خارج می­شوید اگر عادت به شانه کردن دارید ابتدا بهتر است بگذارید مقداری از آب روی موها بچکد و سپس از روغن آرگان طبیعی یا کرم موی مناسب موی رنگ شده استفاده کنید تا کمترین آسیب به مو وارد شودو در شانه کردن موهای دکلره شده بسیار دقت کنید موهایتان کش نیاید.

 

سعی کنید از شانه ای استفاده کنید که دانه های آن چوبی باشد و از شانه های پلاستیکی و فلزی استفاده نکنید.پس از حمام هرکز موهایتان را با یک حوله زبر به هم نمالید. مالیدن موها به هم با حوله حتی برای کسانی که موهای رنگ شده ندارند هم باعث تخریب موها خواهد شد. می­توانید حوله را روی دوشتان قرار دهید تا آب موها خود به خود روی آن بچکد و خشک شود. از کلاه های بعد از حمام هم می­توانید استفاده کنید.

 

سرکه سیب

دکلره همانطور که گفته شد باعث خشک و وز شدن موهایتان خواهد شد و رطوبت و پروتئین طبیعی موها را از بین می­برد. احتمالا قبلا هم در مورد سرکه سیب و مزیت‌های آن برای موهای سر شنیده اید. سرکه سیب هم برای پوست سر و هم برای تار موهای شما بسیار مفید است.

مهم ترین نکات که در درمان موهای وز موثر خواهد بود

اما روش استفاده از این ماده زمانی که می­خواهید برای وز شدگی از آن استفاده کنید کمی متفاوت خواهد بود.برای آن که یک محلول مناسب موهایتان درست کنید ابتدا سرکه سیب طبیعی را به خوبی هم بزنید تا مواد ته­نشین شده­ی آن به خوبی مخلوط شوند.

 

سپس 250 میلی لیتر و یا یک پیمانه آب مقطر ( در صورت نداشتن  آب مقطر می­توانید از آب معدنی استفاده کنید) را با 5 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و برای جلوگیری از ایجاد بوی بد روی موهایتان می­توانید از یک روغن طبیعی درون این مخلوط استفاده کنید. روغن نارگیل و یا روغن اسطوخودوس یا همان لوندر می­تواند به خوبی بوی سرکه را بگیرد.

 

روش استفاده :

پس از این که درون حمام موهایتان را به خوبی با شامپوی مخصوصتان شستید از آب مقطر یا آب معدنی برای شستشوی نهایی استفاده کنید تا هیچ آب لوله کشی روی موهایتان باقی نماند ( آب لوله کشی سنگین است و برای مو مناسب نیست ).

 

پس از آن محلولی که تهیه کرده اید را به آرامی روی موهای خود بریزید. این محلول سرکه را به صورت سرد روی موهای خود بریزید تا بهترین اثر را داشته باشد. موهایتان را جمع کنید و اجازه دهید تا با همین محلول و بدون سشوار خشک شود. این محلول موهای آسیب دیده را کاملا درمان و ابریشمی می­کند تا دوباره موهایی زیبا و درخشان داشته باشید.

 

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر موهای خشکی دارید از دو قاشق سرکه درون محلول آب استفاده کنید و اگر موهای چربی دارید از پنج قاشق سرکه استفاده کنید. این کار را یکبار در هفته انجام دهید تا موهایتان به خوبی درمان شود.

 

این محلول بهترین محلولی است که می­توانید برای نرم و لطیف شدن موهایتان از آن استفاده کنید. عموما پس از رنگ مو و رنگ ابرو دچار ریزش مو خواهید شد و جدا از آسیب هایی که به موهایتان وارد است ریزش مو و یاحتی شوره مو هم می­تواند به دلیل حساس شدن پوست سر ایجاد شود. بهتر است با یک پزشک متخصص صحبت کنید و خرید انواع شامپو مو ضد ریزش یا ضد شوره را از سایت‌های معتبر انجام داده و استفاده کنید.