پارس ناز پورتال

این میوه ها را می توانید بعنوان یک وعده غذایی بخورید

مجموعه : رژیم و تغذیه
این میوه ها را می توانید بعنوان یک وعده غذایی بخورید

این میوه ها را می توانید بعنوان یک وعده غذایی بخورید 

تعداد زیادی از میوه ها میباشند که می‌توانید به جای یک وعده خوراکی آنها را مصرف کنید و از مواد مغذی آن حسابی بهره مند شوید. میوه‌ها و سبزیجات دارای خواص درمانی برای بدن میباشند، اما بعضی میوه ها خواص درمانی و سلامتی بیشتری دارند و می توان از آنها بعنوان یک فراهم سازی کننده مواد مغذی مورد نیاز بدن بهره گیری کرد.

 

کارشناسان در جدید ترین پژوهش‌هاي خود خواص منحصربه فرد، انواع ویتامین‌هاي ضروری، کمیاب و مواد معدنی را درمیوه‌هاي زیر شناسایی کردند و به افراد پیشنهاد می کنند برای فراهم سازی انرژی مورد نیاز بدن از این میوه ها در رژیم خوراکی خود بهره گیری کنند.
هریک از این میوه‌ها به قدری از لحاظ مواد مغذی غنی میباشند که میتوان از آنها مثل یک وعده خوراکی سالم برای تقویت و افزایش انر‍ژی بدن بهره گیری کرد

 

خواص موز برای سلامتی
موز دارای سطح بالایی از پتاسیم هست و به تنظیم الکترولیت بدن کمک میکند، از دیگر خواص موز تقویت اعصاب و افزایش حجم عضلات هست. این میوه غنی از انواع آنتی اکسیدان‌هاي ضروری برای بدن و فیبر هست.

 

خواص هلو برای سلامتی
هلو نیز یکی دیگر از میوه‌هاي بسیار مقوی و با خواص فراوان برای تقویت بدن هست. هلو را می توان بعنوان یک مکمل خوراکی بسیارمفید مصرف کرد، قند فروکتوز موجود در هلو می تواند انرژی مورد نیازبدن انسان را برای مدت زمان طولانی فراهم سازی کند.

 

خواص آناناس برای سلامتی
آناناس مخصوص مناطق استوایی نیز دارای خاصیت ضد التهابی بسیار قوی هست و می تواند خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را در افراد کاهش دهد، همین طور سبب افزایش قدرت باروری در زوجین میشود.آناناس را می توان به همراه تمام وعده‌هاي خوراکی مصرف کرده و از خواص آن بهره‌مند شد، مواد مغذی موجود در آن میتواند باعث تقویت بدن و پیش گیری از ابتلا به انواع مریضی‌ها شود.

 

خواص انگور برای سلامتی
انگور نیز حاوی آنتی اکسیدان‌هاي بسیار خوب از جمله کورستین و رزوراترول هست و میتواند از ابتلا به مریضی‌هاي قلبی و بالا رفتن کلسترول خون پیش گیری کند.از جمله دیگر مواد مغذی در انگور میتوان پتاسیم و آهن را نام برد که مانع از گرفتگی عضلات و کم خونی می شوند. کارشناسان برترین انگور برای مصرف را انگور‌هایي به رنگ بنفش یا قرمز میدانند که حاوی مقادیر بالاتری آهن هست.

 

خواص کیوی برای سلامتی
کیوی را از فصل بهار میتوان آن را مصرف کرد و دارای ویتامین‌ C و E هست که هر دو برای پیش گیری از ابتلا به سرطان و افزایش قدرت بینایی خوب میباشند. کیوی از حجم کم کالری و مقدار چندان فیبر برخوردار هست و برای افرادی که رژیم خوراکی دارند یا می خواهند وزن خود را کم کنند، بسیار خوب هست.

 

خواص انبه برای سلامتی
انبه میوه بسیار لذیذ تابستانی که مورد علاقه بیشتر افراد هست و حاوی درصد بالایی از ویتامین A برای کمک به رشد استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن هست.

 

خواص سیب برای سلامتی
سیب نیز از دیربازبه عنوان یک ماده خوراکی با خواص بسیارزیاد سرشناس بوده و دارای آنتی اکسیدان‌هاي ضروری برای حفظ سلامت بدن، پیش گیری از مرگ سلول‌هاي مغزی و ابتلا به آلزایمر، کاهش دهنده فشار و کلسترول خون بالا، محافظت از بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها بویژه سرطان روده بزرگ هست.

 

مصرف هرروز سیب میتواند سبب تقویت دندان‌ها و پیشگیري از آسیب مشاهده آن‌ها شود.از دیگر میوه‌هاي خوب برای سلامت بدن که مصرف هریک از آن‌ها می تواند مزایای درمانی بی شماری داشته باشد می توان آب انار، گریپ فروت و پرتقال را نام برد.