پارس ناز پورتال

میکروفن بویا M1 اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

میکروفن بویا M1 اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

از کجا بفهمیم یک میکروفون بویا اصلی یا تقلبی است؟ چه روش‌هایی برای تشخیص اصل یا فیک بودن میکروفون های بویا به‌خصوص BOYA M1 وجود دارد؟ چرا باید این روش‌ها را بشناسیم؟

 

با توجه به اینکه میکروفون بویا M1 توانسته با قیمتی مناسب کیفیتی عالی ارائه کند، مورداستقبال تولیدکنندگان محتوا و گیمرها قرار گرفته و به انتخاب اول بسیاری از کاربران تبدیل شده است. این امر سبب شده تا افراد سودجو و متقلب از محبوبیت BOYA M1 سوءاستفاده کرده و اقدام به تولید، پخش و فروش مدل‌های تقلبی و فیک این محصول کنند.

 

این میکروفون های تقلبی توسط شرکت اصلی بویا تولید نشده و فاقد کیفیت لازم هستند و به‌دلیل استفاده از اجزای نامرغوب هزینه تولید پایین‌تری دارند. همچنین این مدل‌ها با قیمتی کمتر، برابر و یا حتی بالاتر نسبت به میکروفن بویا اصل در بازار به فروش می‌رسند.

 

بنابراین بالا بودن قیمت کالا یا هم قیمت بودن با میکروفون بویا اصلی، نمی‌تواند تضمین کننده اصالت آن باشد. همچنین علی‌رغم قیمت نزدیک میکروفون های تقلبی به محصولات اصلی بویا، به‌هیچ عنوان کیفیت آن‌ها در حد میکروفون های اصل بویا نیست. به‌همین دلیل تشخیص میکروفن بویا اصل و اورجینال و اطمینان از اصالت محصول ضرورت پیدا می‌کند.

میکروفن بویا M1 اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

آنچه در ادامه می‌خوانید:

اهمیت خرید میکروفن اصل بویا

تفاوت‌های میکروفون بویا M1 اصلی با نسخه‌های تقلبی موجود در بازار

تشخیص در یک نگاه: کیفیت بد چاپ نوشتار

نحوه اطمینان از خرید میکروفون اصل بویا M1

روش اول: استعلام از سایت اصلی بویا

روش دوم: بارکد و QR code

سخن پایانی

 

اهمیت خرید میکروفن اصل بویا

نسخه‌های تقلبی میکروفون بویا تفاوت‌های زیادی با نسخه اصلی محصول دارند که این تفاوت‌ها نه تنها در کیفیت ساخت، ظاهر محصول و دوام آن، بلکه در اصلی‌ترین کارایی میکروفون یعنی ضبط صدای باکیفیت نیز وجود دارد.

 

خوب است بدانید صدای ضبط شده با میکروفون بویا تقلبی بی‎کیفیت است و تفاوتی با صدای ضبط شده توسط خود گوشی ندارد و استفاده از آن موجب ارتقای کیفیت محتوای شما نخواهد شد. به این ترتیب اگر کیفیت صدا برایتان اهمیت دارد، لازم است از نکات لازم درباره انتخاب و خرید میکروفون بویا اصلی اطلاع داشته باشید.

 

تفاوت‌های میکروفون بویا BOYA M1 اصلی با نسخه‌های تقلبی موجود در بازار

 

در ادامه همراه شما روش‌های تشخیص میکروفون بویا M1 اصلی از نوع تقلبی را بررسی می‌کنیم. برخی از این روش‌ها برای سایر میکروفن های بویا نیز کاربرد داشته و بعضی دیگر تنها مربوط به بویا ام وان هستند.

 

به‌یاد داشته باشید به‌دلیل متعدد بودن تولیدی‌های متفرقه و وجود انواع مختلف نمونه‌های تقلبی این محصول، ممکن است تمام مواردی که در ادامه توضیح داده می‌شوند یا فقط برخی از آن‌ها، هنگام بررسی میکروفون تقلبی صدق کند.

 

بنابراین توصیه می‌شود حتما تمام موارد را به‌دقت بررسی نمائید. ضمن اینکه توجه داشته باشید مطمئن‌ترین راه برای خرید میکروفن بویا اصل، خرید از نمایندگی های معتبر این شرکت است.

 

تشخیص میکروفن اصل و تقلبی بویا در یک نگاه: کیفیت بد چاپ نوشتار

 

یکی از ساده‌ترین راه‌های تمایز میکروفن بویا M1 اصل از میکروفن های تقلبی، بررسی کیفیت و نوع چاپ نوشتار است. در بررسی تمام اجزای بسته میکروفون از جمله بدنه میکروفون، دفترچه راهنمای میکروفون، کارت گارانتی، جعبه محصول و… وجود هرگونه اشتباه چاپی، غلط املایی، پخش شدن رنگ و جوهر، تاری تصویر یا نوشته‌ها، بی‌نظمی، فونت بد، بهم‌ریختگی و موارد مشابه می‌تواند بیانگر تقلبی و فیک بودن محصول باشد.

 

هولگرام روی جعبه میکروفون

یکی از تفاوت‌های میکروفون اصلی بویا با نوع تقلبی آن در هولوگرام روی جعبه می‌باشد. در میکروفون اصلی، نوع چاپ هولوگرام و ظاهر آن، بسیار با کیفیت است اما در نوع تقلبی میکروفون بویا M1، هولوگرام کیفیت چاپ پایینی دارد.

 

تفاوت دیگر هولوگرام میکروفون اصلی با هولوگرام تقلبی در این است که اگر هولوگرام اصلی بویا کمی مرطوب شود، لوگوی بویا روی آن محو می‌گردد و زمانی که خشک شود مجددا لوگو روی هولوگرام قابل مشاهده خواهد بود. این کار را بارها می‌توان انجام داد.

میکروفن بویا M1 اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

جعبه بسته‌بندی میکروفون

راه دیگر تشخیص میکروفون بویا تقلبی، بررسی جعبه بسته‌بندی محصول و ظاهر آن است. البته اصلی‌ترین راه جهت تشخیص میکروفون بویا اصل و اطمینان از اصالت محصول، استعلام از سایت رسمی بویا می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

به نوشته‌های روی جعبه بسته‌بندی و روی محصول دقت کنید. هرگونه اشتباه تایپی و غلط املایی و اشکال در چاپ می‌تواند نشان دهندۀ فیک بودن میکروفون موردبررسی باشد.در نسخه‌های تقلبی محصول، معمولا کیفیت عکس چاپ شده روی جعبه پایین‌تر بوده و جزئیات کمتری در تصویر مشخص است.

 

ضمن اینکه در نوع چاپ عکس روی جعبه‌های تقلبی محصول، حجم رنگ بالاتر و پررنگ‌تر است که موجب بی‌کیفیت و مصنوعی به نظر رسیدن تصویر شده است. ضمن اینکه سطح جعبه میکروفون بویا اصل و اورجینال، روغنی و براق است اما معمولا جعبه محصول تقلبی این طور نیست.

 

توجه داشته باشد که حتما نام شرکت بویا و مدل میکروفون روی جعبه درج شده باشد.برای تشخیص سایر مدل های بویا مانند میکروفون بویا M1 pro اصل از نوع تقلبی آن نیز می‌توان همین موارد را لحاظ نمود.

 

پشت جعبه بسته‌بندی میکروفون

در نمونه‌های تقلبی میکروفون بویا، فونت نوشتاری متن، معمولا فشرده یا کمی نامناسب است، در حالی که نوشتار پشت جعبۀ میکروفون اصلی بویا، مرتب‌تر بوده و فونت مناسب‌تری دارد.

 

دفترچه راهنمای میکروفون

دفترچه راهنمای داخل بسته‌بندی محصول اصلی، کیفیت مناسبی دارد و از جنس گلاسه و روغنی است اما در میکروفون بویا تقلبی دفترچه راهنما معمولا از جنس کاغذ معمولی A4 است. همچنین قسمتی از تصویر میکروفون روی دفترچه راهنمای محصول اصلی، قرمز رنگ است که در نسخه تقلبی آن، رنگی نیست.

 

معمولا دفترچه راهنمای محصول فیک و تقلبی، تعداد صفحات کمتری نسبت به دفترچه محصول اصلی بویا دارد. همچنین دفترچه راهنمای میکروفون بویا M1 اصلی، دو زبانه است یعنی به دو زبان انگلیسی و چینی نوشته شده است اما دفترچه راهنمای محصول تقلبی بیشتر به‌صورت تک زبانه است.

 

کیف میکروفون

کیف حمل داخل جعبه میکروفون بویا اصل، از جنس چرم است و دوختی منظم و مرتب دارد. همچنین کیفیت چاپ لوگوی روی کیف بالا است. اما در نسخه‌های تقلبی این محصول، کیف دوخت منظمی ندارد و جنس آن از چرم نیست، بلکه جنس خشکی دارد و چاپ لوگوی روی آن از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

 

کابل میکروفون

کابل میکروفون M1 بویا اصلی بسیار با کیفیت‌تر از کابل میکروفن بویا تقلبی است. از داخل کابل میکروفون بویا M1 اصلی رشته سیم‌های بیشتری عبور کرده است. از این رو قطر آن در مقایسه با قطر کابل میکروفون تقلبی بیشتر است و در نتیجه کیفیت نهایی ضبط صدا بسیار متفاوت می‌باشد.

 

پاور پک

پاور پک قسمت مهمی در ساختار میکروفون M1 بویاست. سیگنال‌ها توسط پاور پک پردازش شده و از حالت آنالوگ به دیجیتال تبدیل می‌شوند. پاور پک امکان اتصال و سازگاری میکروفون را با انواع گوشی، دوربین و … فراهم می‌سازد.

 

پاور پک میکروفون بویا اصل M1، دارای بارکد است. چنانچه بارکد پشت پاور پک با استفاده از یک برنامه اسکنر بارکد، اسکن شود، مشخصات میکروفون را نمایش می‌دهد اما در نسخه‌های تقلبی این محصول چنین نیست.

 

همچنین اگر ظاهر پاور پک را بررسی نمائید، پاور پک بویا M1 اصلی دارای سطحی با نقاط ریز درخشان است و نام برند (BOYA) و کلمات camera و … که روی بدنه پاور پک چاپ شده‌اند، هیچ‌گونه تاری یا بهم‌ریختگی نداشته و این کلمات با دقت و بدون نقص روی بدنه پاور پک نوشته شده‌اند.

 

سوئیچ تبدیل حالت نیز در نسخه‌های اصلی بسیار خوش‌ساخت و باکیفیت است. پاور پک نسخه‌های اصلی وزن بیشتری نسبت به پاور پک میکروفون های تقلبی و فیک دارد. همچنین اگر داخل پاور پک و نحوه قرار گیری باتری آن را ببینید، متوجه دقت بالاتر در طراحی میکروفون اورجینال بویا می‌شوید.

میکروفن بویا M1 اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

کیفیت صدای ضبط شده توسط میکروفون

صدای ضبط شده در میکرون اصل بویا M1 به عنوان یک میکروفن یقه ای ارزان قیمت مطلوب و قابل‌قبول است، در حالی که صدای برداشت شده توسط میکروفون های فیک و تقلبی به هیچ عنوان مطلوب نیست و تفاوتی با صدای ضبط شده از طریق گوشی موبایل ندارد.

 

بررسی اصالت میکروفون های بویا از جمله M1

برای اطمینان از اصالت میکروفون های بویا دو روش اصلی و ساده وجود دارد:

 

روش اول: استعلام از سایت اصلی بویا

اولین و اصلی‌ترین راه تشخیص و بررسی اصالت انواع میکروفن بویا، استعلام از سایت اصلی شرکت بویا است. این روش با استفاده از هولوگرام روی بسته میکروفون بویا انجام می‌شود. اگر میکروفون M1 و یا M1 pro بویا تهیه کرده‌اید و می‌خواهید از اصالت میکروفون خود مطمئن شوید، این کار به‌سادگی و با استعلام از سایت بویا امکان‌پذیر است.

 

تمامی محصولات بویا، دارای هولوگرام و برچسب اصالت کالا هستند که حاوی یک کد امنیتی یا کد رجیستری 16 رقمی می‌باشد و روی آن با لایه‌ای خراشیدنی پوشانده شده است. دقت داشته باشید که این پوشش دستکاری نداشته و کد رجیستری مشخص نباشد.

 

پس از خراشیدن برچسب روی هولوگرام، می‌توانید کد رجیستری درج شده روی بسته‌بندی میکروفون را ببینید. حال برای شناسایی اصل یا فیک بودن میکروفون، کد رجیستری آن را در سایت اصلی بویا وارد کنید. توجه داشته باشید که حتما برای بررسی کد رجیستری میکروفون بویا به سایت اصلی بویا مراجعه نمائید.

 

برای بررسی کد رجیستری میکروفون بویا M1 و M1 pro در سایت، مراحل زیر را دنبال کنید:

 

به سایت رسمی شرکت بویا (www.boya-mic.com) بروید. در منوی بالای صفحه گزینه Support (پشتیبانی) را انتخاب کنید و وارد قسمت Security code (کد امنیتی) شوید.اکنون باید کد روی جعبه میکروفون را در کادری که می‌بینید وارد کنید.

میکروفن بویا M1 اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

بعد از وارد کردن و استعلام کد رجیستری میکروفون بویا، یکی از این سه گزینه را مشاهده خواهید نمود:

 

* اصل (Genuine): اگر میکروفون اصل باشد به شما نشان می‌دهد که این کد فقط یک بار و توسط خود شما استعلام و بررسی شده است. به عبارت دیگر اگر پیغام زیر را دریافت کردید، میکروفنBoya M1 شما اصل و اورجینال است:

 

Congratulations on your purchase of authentic Boya product.

 

* کارکرده (Working): اگر بعد از ثبت کد این پیام را دریافت کردید یعنی این کد قبلا استعلام شده و ممکن است میکروفونتان دست دوم باشد.

 

* تقلبی (Fake): اگر این پیام به شما نشان داده شده، متاسفانه میکروفون کاملا فیک و تقلبی است.

 

توجه داشته باشید کد رجیستری محصول را فقط یک بار به‌صورت منحصربه‌فرد می‌توان در سایت بویا وارد کرد. یعنی این کد فقط یک بار قابلیت استعلام گرفتن دارد و اگر آن را برای دفعات بعدی وارد کنید، برای جلوگیری از سرقت یا کپی شدن کدها توسط افراد متخلف، بویا آن کد را به‌عنوان کد یک کالای دست دوم و کارکرده شناسایی می‌کند.

 

روش دوم: استفاده از QR code

کد رجیستری میکروفون های بویا هم به‌صورت عددی و هم به‌صورت QR code قابل بررسی است. بنابراین روش دوم بررسی اصالت میکروفن بویا استفاده از QR code روی جعبه است.در این روش برای تشخیص اصل یا فیک بودن میکروفون بویا کافی است یک برنامه بارکد اسکنر روی گوشی خود نصب نمائید و سپس کد QR Code روی جعبه را اسکن کنید.برای تشخیص میکروفون بویا M1 pro اصل و سایر میکروفون های بویا نیز می‌توان به‌همین روش عمل نمود.

 

جایگزینی استعلام از طریق شماره سریال به جای QR code

 

شرکت بویا اعلام کرده است که به‌زودی استعلام اصالت کالا از طریق شماره سریال محصول را جایگزین استعلام از طریق QR code می‌نماید. این تغییرات و به‌روزرسانی در سایت رسمی بویا از تاریخ دسامبر 2022 انجام گرفته و پس از آن امکان بررسی شماره سریال محصول بویا، برای اطمینان از اصل بودن کالا در سایت رسمی بویا فراهم شده است.

میکروفن بویا M1 اصل و تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

سخن پایانی

مطمئن‌ترین راه خرید محصول اصلی بویا،خرید از نمایندگی معتبر بویا است.

 

برای خرید میکروفون boya M1 اصل اورجینال و میکروفون بویا M1 pro اصلی، سعی کنید، از یک فروشگاه معتبر و نمایندگی فروش بویا خرید نمائید. قبل از خرید نیز حتما با روش‌های تشخیص میکروفن بویا اصل و تقلبی آشنا شوید.

 

در مطالب بالا به‌طور مختصر وکاربردی به این روش‌ها اشاره کردیم. به‌خصوص برای خرید میکروفون بویا M1 و M1 Pro اصل به این موارد توجه داشته باشید.دیجی صدا نمایندگی بویا BOYA در ایران است و محصولات اصل بویا را به‌همراه سریال معتبر و قابل پیگیری از سایت رسمی بویا و همچنین گارانتی معتبر به مشتریان خود عرضه می‌کند.