پارس ناز پورتال

نحوه مهاجرت و گرفتن اقامت دائم چین

نحوه مهاجرت و گرفتن اقامت دائم چین

نحوه مهاجرت و گرفتن اقامت دائم چین

بسیاری از افراد در خصوص امر مهاجرت، کشور چین را به عنوان‌ اولین گزینه خود مطرح می‌کنند. از جمله دلایل مهاجرت به چین، می‌توان به رفاه بالا، ثبات اقتصادی، نرخ پایین بیکاری، امکانات و تجهیزات در زمینه علمی برای دانشجویان، سیستم آموزشی نوین و قدرتمند و… اشاره کرد. نحوه مهاجرت و گرفتن اقامت دائم چین را در این مقاله بررسی می‌کنیم.

 

موسسه مهاجرتی میرداماد، با بررسی شرایط فردی و شخصی شما، بهترین و مناسب‌ترین مسیر را پیش روی تان قرار می‌دهد تا فرایند مهاجرت را به آسانی هرچه تمام‌تر پشت سر بگذارید.

 

درباره کشور چین

کشور چین چهارمین کشور پهناور و وسیع جهان به شمار می‌رود. جمعیت تقریبی این کشور، بالغ بر یک میلیارد نفر می‌باشد. از برترین شهرهای این کشور، می‌توان به شانگهای و هنگ‌کنگ اشاره کرد. پکن، پایتخت کشور چین است که زیبایی‌های بصری بسیار زیادی را در خود جای داده است. کشور چین با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، سالانه نظر افراد زیادی را برای تفریح به خود جلب می‌کند.

 

مهاجرت به چین برای کار

یکی از دلایل عمده‌ای که افراد، کشور چین را به عنوان مقصدی برای کار در نظر می‌گیرند، پایین بودن نرخ بیکاری است. کشور چین با داشتن نرخ بیکاری ۵ درصدی، نظر افراد زیادی را در خصوص کار کردن به خود جلب می‌کند. سن بالای ۱۸ سال و گواهی عدم‌ سوء پیشینه از جمله مواردی است که برای کار کردن در این کشور لازم است.

 

در صورت ارسال دعوت نامه از جانب کار فرما چینی و پس از آن تایید مدارک شما جهت کار کردن، می‌توانید برای اخذ ویزا اقدام کنید. از آنجا که در کشور چین اولویت کار با شهروندان چینی است، ارسال دعوت ‌نامه از جانب کارفرما مسئله‌ای سخت به نظر می‌رسد. ویزای z تحت عنوان ویزای کار و ویزای R با عنوان استعداد درخشان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

 

مهاجرت به چین از طریق تحصیل

در حال حاضر تحصیل در چین نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف و زیر شاخه‌های متنوع به خصوص تحصیل پزشکی در چین برای بسیاری از دانشجویان به یک رویا مبدل شده است. شما در صورت داشتن رزومه قوی و استعداد و مهارت بالا، می‌توانید بورسیه تحصیلی این کشور را به دست آورید.توجه داشته باشید که با سابقه کاری پنج سال پس از تحصیل، می‌توانید به اقامت این کشور دسترسی پیدا کنید.

 

مهاجرت به چین از طریق ازدواج

ازدواج با شهروند چینی، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌توان از آن جهت، دریافت اقامت استفاده کرد. توجه داشته باشید که نکاتی از قبیل گذشت ۵ سال از زمان ازدواج، داشتن منبع درآمد مشخص، عدم سوء پیشنه، عدم چند همسری، سن قانونی ۲۰ سال برای بانوان و ۲۲ سال برای آقایان برای دریافت این اقامت ضرورت دارد.

 

مهاجرت به چین از طریق سرمایه‌گذاری

خرید ملک، ثبت شرکت، کار آفرینی و راه‌های دیگر سرمایه‌گذاری، می‌توانید شما را به اخذ اقامت برساند. با توجه به کاری که در آن قصد سرمایه‌گذاری دارید و شهری که می‌خواهید در آن اقدام به سرمایه‌گذاری کنید، هزینه‌های متفاوتی وجود دارد.

نحوه مهاجرت و گرفتن اقامت دائم چین

هزینه مهاجرت به چین

همانطور که در طول مقاله گفته شد، راه‌های متفاوتی جهت مهاجرت و گرفتن اقامت کشور چین وجود دارد. انتخاب هر کدام از این راه‌ها، هزینه‌های متفاوتی را به دنبال دارد. به عنوان مثال، شما برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، به مبلغی بین ۵۰۰ هزار دلار تا دو میلیون دلار نیاز دارید که مواردی مختلفی در تغییر این سرمایه نقش اساسی ایفا می‌کنند.

 

اخذ اقامت کشور چین

* برای کسب اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، باید مدت زمان تقریبی سه سال از سرمایه‌گذاری شما بگذرد و به دولت چین ثابت شود که شما درآمد خوبی از طریق این سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید.

 

* برای اقامت از طریق ازدواج باید مدت زمان تقریبی ۵ سال بگذرد و مواردی که ذکر شد در این خصوص رعایت شود.‌

 

* برای کسب اقامت از طریق تحصیل، باید مدت زمان تقریبی پنج سال را به کار کردن بپردازید و درآمد قابل قبولی به دست آورید. به طور کلی، سوابق، مهارت، استعداد و درآمد شما مسئله تعیین کننده‌ای در کسب اقامت این کشور به شمار می‌رود.

 

جالب است بدانید که اگر اقامت دائم کشور چین را دریافت کردید ولی کمتر از سه ماه در سال در این کشور حضور داشتید با شما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.برترین وکیل مهاجرت به چین را از موسسه مهاجرتی میرداماد درخواست کنید. موکلین متبحر و خبره این موسسه با داشتن تجربه بالا در خصوص چگونگی مهاجرت و آشنایی با این مسیر پر پیچ و خم، بهترین گزینه را به شما معرفی خواهند کرد.

 

جمع‌ بندی

تجربه مهاجرت به چین، یک اتفاق متفاوت و منحصر به فرد در زندگی شما خواهد بود. کشور چین همراه پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در زمینه‌های مختلف حال حرکت است. رشد اقتصادی مناسب، نرخ پایین بیکاری، مناطق تفریحی و گردشگری بسیار زیاد و عدم نژاد پرستی از جمله مزیت‌های کشور چین به شمار می‌رود.

 

اگر قصد مهاجرت به چین را دارید، اقدام در این خصوص از طریق تحصیل یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود؛ چرا که علاوه بر حضور در محضر بهترین اساتید و بهره‌مندی از برترین امکانات و تجهیزات روز دنیا، پس از مدت زمان تقریبی ۵ سال اشتغال در این کشور می‌تواند اقامت دائم آن را به دست آورید.