پارس ناز پورتال

نحوه نگهداری طولانی مدت مواد غذایی

نحوه نگهداری طولانی مدت مواد غذایی

جهت نگهداری طولانی مدت مواد غذایی باید شرایط محیطی را فراهم آوریم تا محصولات غذایی مختلف در آن دچار فساد و خرابی نشوند که این شرایط محیطی به نوع محصول بستگی دارد و مواد غذایی مختلف مدت زمان نگهداری متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند که در اینجا به برخی از این اطلاعات اشاره می نماییم.

 

مهمترین عامل تاثیرگذار در نگهداری طولانی مدت مواد غذایی دما می باشد و برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی نیاز به سردخانه هایی داریم که علاوه بر دما دیگر شرایط را برای نگهداری مواد غذایی فراهم اورده باشد که در ادامه به بررسی برخی از این سردخانه ها می پردازیم.

نحوه نگهداری طولانی مدت مواد غذایی

سردخانه میوه و سبزیجات

سردخانه میوه و سبزیجات معمولا دارای دمای بالای صفر بین 2- الی 18+ درجه سانتی گراد می باشند و برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی که در این دسته قرار میگیرند نیاز به رطوبت بالایی می باشد و همچنین شرایط محیطی مختلف دیگری نیز وجود دارد به عنوان مثال نحوه کاهش دما، نحوه چیدمان، نور محیط و موارد بسیار زیاد دیگری که باید برای حفظ کیفیت و افزایش مدت زمان نگهداری رعایت شود تا بتوانیم نگهداری طولانی مدت مواد غذایی را بدون مشکل انجام دهیم.

 

در برخی موارد این نوع محصولات را به صورت منجمد در سردخانه های زیر صفر نگهداری می نمایند تا مدت زمان نگهداری را افزایش دهند.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سردخانه های میوه و استعلام قیمت آن به صفحه قیمت سردخانه میوه مراجعه نمایید.

 

سردخانه گوشت

جهت نگهداری طولانی مدت مواد غذایی پروتئینی مانند گوشت قرمز، گوشت سفید و غیره از سردخانه های زیر صفر استفاده می نمایند.برای انتقال محصولات گوشتی به درون سردخانه های زیر صفر و نگهداری طولانی مدت مواد غذایی گوشتی ابتدا باید این محصولات را در تونل انجماد منجمد در مدت زمان کوتاهی بین 8 الی 12 ساعت منجمد نمود تا خاصیت این دسته از مواد غذایی کم نشود و پس از منجمد شدن می توان آنها را به سردخانه های زیر صفر که دمای آنها معمولا حدود 18- درجه سانتی گراد می باشد منتقل نمود.

نحوه نگهداری طولانی مدت مواد غذایی

تجهیزات ساخت سردخانه

در ساخت سردخانه های نگهداری طولانی مدت مواد غذایی از قطعات و تجهیزات مختلفی استفاده شده است که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می نماییم.

 

ساندویچ پانل سردخانه

از ساندویچ پانل جهت ساخت سازه و سالن های سردخانه استفاده می شود این محصول ساختمانی نوین تاثیر بسزایی در افزایش سرعت ساخت و جلوگیری از هدر رفت انرژی در سردخانه دارد این محصول در ضخامت ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود و تمامی نیازهای سردخانه سازان را بر آورده می نماید.

 

وجود این محصول تاثیر بسزایی در کاهش هزینه برق مصرفی سردخانه دارد و شما می توانید برای استعلام این محصول به صفحه محاسبه قیمت ساندویچ پانل سقفی مراجعه نمایید.

نحوه نگهداری طولانی مدت مواد غذایی

کمپرسور سردخانه

مهمترین بخش هر سردخانه کمپرسور آن می باشد که وظیفه فشرده سازی و به گردش در آوردن مبرد در سیکل تبرید را بر عهده دارد کمپرسور ها در ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند که با استفاده از آنها می توان سردخانه های کوچک و بزرگی را پیاده سازی نمود.

 

یکی از برترین کمپانی های تولید کننده کمپرسور سردخانه برند بیتزر می باشد که این محصول اروپایی دارای رنج گسترده از کمپرسور ها می باشد و می توان از آن در تمامی سردخانه ها استفاده نمود جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول کمپرسور بیتزر مراجعه نمایید.

 

اواپراتور سردخانه

اواپراتور دستگاهی می باشد که وظیفه جذب گرمای سردخانه را بر عهده دارد و معمولا در سردخانه ها بر اساس ابعاد و ظرفیت یک یا چند اواپراتور در آنها نصب می شود این دستگاه هوای سردخانه را از درون خود عبور می دهد و گرمای آن را جذب می نماید و سبب خنک شدن محیط می شود یکی از برترین برندهای تولید کننده اواپراتور سردخانه کمپانی نیک نوری می باشد که محصولات این شرکت کیفیت بسیار بالایی دارد.

 

کندانسور سردخانه

قطعه مهم دیگری که در ساخت سردخانه ها استفاده می شود کندانسور می باشد که وظیفه انتقال حرارت به محیط بیرون را بر عهده دارد این دستگاه در مدل های مختلفی چون هوایی، آبی و تبخیری تولید می شوند که هر کدام در شرایط اقلیمی مختلف راندمان متفاوتی دارند.

 

جمع بندی

در این مقاله شما را با نحوه نگهداری طولانی مدت مواد غذایی آشنا نمودیم و همچنین چند مدل سردخانه نگهداری مواد غذایی و اصلی ترین تجهیزات استفاده شده در ساخت آن را به شما معرفی نمودیم تا شما را حدودی با نحوه نگهداری طولانی مدت مواد غذایی آشنا نماییم.شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت صنایع برودتی نوری مراجعه نمایید.