پارس ناز پورتال

نشانه های رایج کم آبی بدن را بشناسید

نشانه های رایج کم آبی بدن را بشناسید

نشانه های رایج کم آبی بدن را بشناسید 

کم آبی بدن می‌تواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد، ما امروز بشما نشانه هاي رایج کم آبی بدن را معرفی میکنیم. درحدود شصت درصد بدن ما از آب تشکیل یافته است . برای این که آن ها به خوبی کار کنند بسیار مهم است که هرروز آب کافی به آن برسد. هیدراسیون برای کمک به ارگانهای بدن که به صورت سودمند کا رکنند نقش کلیدی دارد.

 

آنچنانکه هیدراسیون کمک می‌کند که هر چیزی روان کار کند کم آبی بدن نیز اتفاق میوفتد وقتی شما آب کمی مصرف می‌کنید ودر حالی‌که شما آب را استفاده می‌کنید یا از دست می‌دهید می‌تواند منجر به از کار افتادن فرایندهای جسمی تان شود.

 

بنابر این چقدر شما باید آب مصرف کنید؟ متوسط آبی که فرد باید بنوشد درحدود دو لیتر دریک روز است و بیشتر ازآن در دماهای بالاتر و یا اگر به‌صورت ویژه اي در تکاپو هستید «مثلاً در ورزش و کارهای نظیر آن».کم آبی بدن می‌تواند بعلت کم نوشیدن آب و یا به وسیله چیزهایی از قبیل اسهال , استفراغ , تب , تعریق بیش از حد ,

 

دفع ادرار فزاینده , به عنوان مثال درنتیجه دیابت یا بخاطر استفاده از داروهای خاصی به وجود بیاید. . اما واقعا چه چیزی در بدن شما اتفاق میوفتد وقتی که به مرحله کم آبی بدن میرسید ؟ شش علامت و عوارض احتمالی از ملایم تا شدید را می‌توان مورد توجه قرار داد.

 

۱- شما احساس گرسنگی می‌کنید حتی زمانی که گرسنه نیستید تعداد زیادی از مواقع افراد , کم آبی بدن رابا گرسنگی قاطی میکنند. اگر شما الساعه غذا خورده اید اما احساس سیری نمیکنید یک لیوان آب بنوشید که ببینید آیا بدن شما واقعا از شما باز غذای دیگری میـــخواهد .

 

تحقیقات نشان می دهد نوشیدن آب میتواند کمک کند احساس سیری کنید. نوشیدن آب قبل از غذا بشما کمک می‌کند که بدانید چقدر واقعا شما گرسنه هستید. بنابر این شما می‌توانید غذا بخورید تا این که سیر شوید نه این که در واقع شکمتان را پر کنید.

 

۲- شما احساس خستگی ,گیج بودن , و قاتی کردن و حتی احساس سر گیجه می‌کنید کم آبی بدن می‌تواند در هر دوی سطوح انرژی و شناسایی آن مشکل ایجاد نماید. همه ی سیستم بدن ما وابسته به اکسیژن هست که بوسیله خون ما برای عملکرد بدن تدارک دیده می‌شود.

 

وقتی که فرایند تحویل خون بوسیله کم آبی بدن تحت تاثیر قرار میگیرد , هیچ یک از ارگانهای بدن ما آنچنانکه باید کار نمی‌کنند و سبب کندی و تنبلی نه تنها بدن بلکه ذهن میشود و منجر به مشکلات کوتاه مدت میشود و آن این است که کم آبی بدن همچنین می‌تواند به تغییر حالات از جمله منتهی به عصبانیت گردد.

 

۳- یبوست دارید عدم تعادل مایعات میتواند همچنین به یک بک آپ عمده در سیستم گوارش ما منجر شود. ما در خصوص فیبر به عنوان یک راه حل اولیه برای یبوست فکر می‌کنیم. اما آب به همان اندازه مهم است. من فیبر رابه بیمارانم به عنوان یک رفتگر خیابان دل و روده تشریح می‌کنم. به این خاطر که فیبر کمک میکند سموم بیرون کشیده شوند , اما این سموم از سیستم گوارش ما نمی‌توانند بیرون بیایند بدون فلاش کردن و برای اینکار ما نیاز به آب داریم.

 

۴- پوست شما تحریک میشود اگر بدن شما آب کافی ندارد , تاثیراتش میتواند به‌ صورت قطع و یقین در پوست شما دیده شود. پوست خشک که فاقد روغن است از پوستی که فاقد آب است متفاوت است.بهر حال برخی علایم مشابه وجود دارند بویژه : لاغری , خارش , حساسیت, سفتی و کندی. پوست فاقد آب همچنین میتواند تمایل به جوش داشته باشد و هم زمان احساس خشکی و نیاز به روغن وجود داشته باشد.

 

۵- شما در خطر بالای حمله قلبی و شوک حجم خون قرار دارید آب برای عملکرد مناسب قلب ضروری است . وقتی شما به اندازه کافی ازآن ندارید – ما از کمبود شدید آب در بدن حرف می‌زنیم – به‌صورت جدی کارهای سیستم قلبی و عروقی شما دچار مشکل می‌شود.

 

کم آبی بدن رگهای خونی شما را تنگ میکند و خون شما را ضخیم‌تر می‌نماید. به این معنی که قلب شما باید بسیار زیاد کار کند برای این که بتواند عمل پمپ کردن به بدن را انجام دهد.در کیس هاي به اندازه کافی جدی , این قضیه می‌تواند بدن را در شوک اتفاق قلبی و عروقی قرار دهد. یک وضع تهدید کننده جانی که در آن قلب شما ناتوان از پمپ کردن کافی خون به بدن‌تان میشود.

 

کم آبی بدن همچنین می‌تواند سبب شود حجم خون بدن شما کاهش یابد و میتواند منجر به چیزی شود که هیپوولمیسم یا همان حجم خون کمتر و عوارض دیگری که جان بیمار را تهدید می‌کند شود.

 

۶- شما بیشتر عفونت مثانه، عفونت کلیه , یا عفونت مجاری ادراری را تجربه می‌کنید کلیه ها و آب یک نوع رابطه وابسته همزیگری باهم دارند. کلیه ها برای نظم دادن به تعادل آب بدن شما کار میکنند. انها همچنین ضایعات را از جریانات خون فلاش می‌کنند. به همراه کبد شما , انها « کلیه ها » فیلترینگ طبیعی سیستم

 

بدن شما را انجام می‌دهند. آن ها نیاز به آب دارند تا درست کار کنند و اگر آب به اندازه کافی نداشته باشند که کارشان را انجام دهند شما با عفونت هاي مثانه و مجاری ادراری روبه‌رو می‌شوید.بعلاوه اندوخته هاي نمک و معدنی که به‌ صورت طبیعی انباشته می‌شوند در کلیه شما نیاز به آب دارند تا جداسازی شوند. بدون آب , آن اندوخته ها به سنگ های دردناک کلیوی تبدیل می‌شوند.

 

بهترین روش برای پیش گیری از این اتفاق در واقع دنبال کردن مصرف توصیه شده یعنی دو لیتر آب دریک روز است که می‌تواند به شکل هاي مختلف باشد. گانس اشاره می‌نماید که شما میتوانید مایعات ضروری را از غذاها بدست بیاورید که به سوپ ها ,میوه ها , سبزیجات و نوشیدنی هایي مانند آب و قهوه شامل می‌شود.

 

شما باید مراقب مصرف کافیین , شکر و کالری ها باشید و حجم غیر منطقی که به سلامت شما ضربه می‌زند را مصرف نکنید. برای اینکار دکتر شما و یا یک متخصص تغذیه میتواند در تعیین سطح سلامت بشما کمک کند. به‌صورت کلی عاقلانه است روی آب ساده تمرکز کنید تا حداقل مصرف توصیه شده را به‌صورت روزانه بدست بیاورید.

 

اگر برخی علایم ملایم که در بالا ذکر شد را تجربه میکنید از قبیل احساس خستگی , گیج بودن و یا گرسنگی – کانس توصیه می‌نماید که مقداری آب بنوشید و ببینید آیا این علایم بر طرف میشوند. اما اگر انها باقی ماندند یا اگر شما علایم شدیدتری را تجربه می‌کنید مراجعه به دکتر برای شما توصیه میشود.