پارس ناز پورتال

نشانه های عشق و هوس در زنان و مردان

نشانه های عشق و هوس در زنان و مردان

نشانه های عشق و هوس در زنان و مردان 

عشق در خانمِ ها و آقایان نشانه هاي خاصی دارد که باید به آنها دقت نمود،چون ممکن هست ارتباط‌ اي که در آن هستید چیز دیگری باشد.عشق یک کلمه سه حرفی هست که مسلما تا به حال به آن فکر کرده اید. عشق در قلب بعضی باعث ایجاد ترس می‌شود و برای بعضی دیگر ایجاد انگیزه می‌کند. وجود و معنای عشق قرن ها هست که مورد بحث و مناظره قرار دارد. عشق چیست؟

 

این سوال تاریخی توسط همه ي پرسیده شده از نوجوانان عشق زده گرفته تا شاعران رمانتیک، فیلسوف ها تا دانشمندان کنجکاو و حدس بزنید چه؟ ما جواب این سوال را پیدا کردیم! جوابش هست…در واقع جواب این سوال بسته به دیدگاه هر شخص متفاوت هست، بیایید ابتدا به چند مورد نگاهی بیندازیم:

 

تعاریف گوناگون از عشق

از دیدگاه یک رمانتیک : عشق کامل هست

عشق برای شما چیست؟ آیا فکر میکنید همه ي وقت باید آسان و بدون هیچ اختلافی باشد؟ یا شاید فکر میکنید شریک هاي عاشق همه ي وقت باید یکدیگر را درک کنند؟ اگر نظر شما درمورد عشق این هست، ممکن هست عشق را به دید یک رمانتیک مشاهده نمایید.

 

دوست ندارم طرز فکرتان را خراب کنم اما عشق در نگاه اول چیزی بعید هست. تثبیت این احساس کار می‌برد. بر زمینه گفته هاي سالی کونولی یک درمانگر روابط با ۳۰ سال تجربه کاری، اسرار بر ایده این که یک عشق کامل می‌تواند در واقع ارتباط‌ تان را خوشگل کند ناسالم هست.

 

از دیدگاه یک دانشمند: عشق درمورد احساس بویایی ما هست

اگر خود را اکثر فردی تحلیل گر می‌بینید، ممکن هست بر این عقیده باشید که عشق به بیولوژی مربوط می‌شود. این نظریه درمورد این که عشق چیست در واقع ساخته و پرداخته مدارک علمی هست. محققان دانشگاه برن سوئیس تحقیقاتی را روی حس بویایی ما و توجهمان به شخصی دیگر انجام داده اند. آنها متوجه شدند ژن هاي آلبوم سازگار پذیری اصلی در DNA انسان ممکن هست باعث احساس عشق نسبت به فرد دیگری در ما شود.

 

از دیدگاه یک واقع گرا: عشق مثل یک اقیانوس هست

دیدگاه واقع گرایانه نسبت به عشق دانستن این هست که عشق مثل یک اقیانوس هست، سرشار از موج هایي که در حال تغییر میباشند و جزر و مد. چنین حسی درمورد عشق تعریفی متعادل تر و عادی تر از این احساس گریزان هست. فهمیدن سوال عشق چیست در واقع چندان ساده نیست. عشق خیلی کار می‌برد و اگر مدتی بگذرد شما را آماده داشتن ارتباط‌ اي سالم، پربار و بادام میکند.

 

چه چیزی عشق نیست؟

در حالی‌که تعریف عشق بستگی به دیدگاه هر فرد دارد، بعضی چیزها میباشند که به وضوح عشق نیستند. چه چیزی عشق نیست؟

 

شیفتگی در برابر عشق

شیفتگی احساسی هست که ما در ابتدای یک ارتباط‌ آن را تجربه میکنیم. دوست داشتنی که شب ها بیدار نگهمان می دارد در طول روز حواسمان را پرت میکند و باعث نشاطمان می‌شود، این دوست داشتن در واقع شیفتگی هست. از آنجا که وقتی در معرض عاشق کسی شدن قرار میگیرید این حس به شما دست می‌دهد

 

معمولا شیفتگی را با عشق اشتباه میگیریم. شیفته بودن به جای عاشق بودن دامی هست که تعداد زیادی از ما گاه و بی گاه در آن گرفتار میشویم. از خود می پرسید عشق چیست؟ و سپس خود را قانع می‌کنید این حس همان عشق هست. اگر این چیزی هست که به آن اعتقاد دارید نخستین مرتبه اي که ارتباط‌ تان به چالش کشیده می‌شود نجاتی در کار نخواهد بود و دوام نمیاورد. عشق واقعی دیرپا هست و خیلی زود به اتمام نمی‌رسد.

 

هوس در برابر عشق

ممکن هست گاهی هوس با عشق اشتباه گرفته شود اما این دو با یکدیگر یکی نیستند. چگونه میتوانید تفاوت بین این دو را بگویید؟ بسیار خب اگر اکثر از صحبت کردن به اتاق خواب فکر میکردید، احتمالا روی ظاهر فرد مقابل تمرکز کرده اید و یا از روی احساس صمیمیت می‌خواهید دست به کار دیگری بزنید! در این شرایط احساسی که دارید عشق نیست هوس هست!

 

این دامی هست که ممکن هست به سادگی در آن گرفتار شویم چون واکنش طبیعی مان طوری هست که همۀ وقت} در آرزوی برترین ها هستیم این امید آن قدر افزایش می یابد که خود را به چیزی غیر واقعی قانع می‌کنیم. وقتی چیزی در ارتباط با ارتباط‌ چندان درست نباشد نا دیده گرفتنش ساده می‌شود،

 

چون خداحافظی با افرادی که به آنها اهمیت می‌دهید کارِ دشواری هست. اشتباه گرفتن عشق با هوس باعث می‌شود وارد یک ارتباط‌ فانتزی شوید و معنای عشق واقعی را درک نکنید.

 

دوستی در برابر عشق

احساس دوستی و عشق معولا به یکدیگر نزدیک هست به همین دلیل هست که ممکن هست گیج کننده باشد. دلیلش این هست که ممکن هست یک دوست را عاشقانه دوست بداریم و یا حس کنیم شریک عشقی مان دوستمان نیز هست. اشتباه گرفتن دوستی با عشق ساده هست چون زمان زیادی را با دوستانمان می گذرانیم طوری که زندگی بدون آنها را نمی‌توانیم برای خود متصور باشیم.

 

این دقیقا همان حسی هست که درمورد افراد هم زندگی مان میکنیم. خطوط بین دوستی و عشق معمولا نامرئی هست. بنابراین اگر ارتباط‌ اي که دارید گیجتان کرده در چنین مواقعی سعی کنید روی صمیمیت و شدت علاقه خود به این فرد تمرکز کنید. به صورت کلی هرچقدر احساساتتان نسبت به فردی شدیدتر باشد احتمال این که واقعا عاشق او شده باشید نیز اکثر هست.

 

وابستگی احساسی در برابر عشق

گاهی ممکن هست فکر کنیم عاشق شده ایم اما در واقع دچار وابستگی احساسی هستیم. چگونه می‌توان تفاوت این دو را گفت؟ چند سوال هست که می‌توانید از خود بپرسید. آیا تمایل به دلخواه سازی شریکتان دارید؟ و یا ترس عمیقی نسبت به از دست دادنش دارید؟ و یا نحوه برخورد او با شما برایتان مهمتر هست

 

از این که چه کسی معشوقتان باشد؟ اگر جواب شما به این سوالات بله هست، ممکن هست اکثر در ارتباط‌ اي قرار داشته باشید که وابستگی احساسی در آن مطرح هست که متاسفانه عشق نیست. اگر متوجه شدید که به جای عشق واقعا درگیر وابستگی احساسی شده اید، تعداد زیادی از صفات وابستگی احساسی نظیر ایده آل سازی شریکتان یا ترس از دست دادنش طبیعی هست.

 

این احساسات حتی در یک ارتباط‌ رمانتیک نیز قابل انتظار هست اما گاهی ممکن هست بیش از حد جدی اش بگیریم. به دلیل داشته باشید هم شما هم کسی که دوستش دارید آدم خود هستید، عشق اجازه می‌دهد کسی باشیم که هستیم.

 

عشق چیست؟

 به گزارش پارس ناز بسیار خب، حالا میدانیم که چه چیزی عشق نیست. اما همچنان یک سوال بی جواب باقی مانده: عشق چیست؟ عشق لمس ناپذیر، استقلال، فراگیر، مراقبت، غیر قابل پیش بینی و طبیعی هست. فرای کامل هست و به ما انعطاف پذیری تجربه تمام دیگر احساسات را می‌دهد از جمله خشم ترس غم و درد.

 

عشق چیزی نیست که بتوانیم بیرون برویم و بخریمش چیزی نیست که بعنوان پاداش برای انجام دادن کاری مفید به ما بدهند، همین طور چیزی نیست که بتوان آن را به شمارش آورد. مهم‌ترین چیز این هست، عشق چیزی هست که آزادانه و بدون این که شرایط از پیش تعیین شده به وجود می‌آید. در نخستین گام جهت پیدا کردن عشق واقعی این موارد را باید درک کرده باشید.