پارس ناز پورتال

نظر شما درمورد سفر به تهران در روزهای نوروز چیست؟

نظر شما درمورد سفر به تهران در روزهای نوروز چیست؟

تهران در تمام فصول و ماه‌های سال شهری پررفت‌وآمد و شلوغ به حساب می‌آید. از آنجا که تهران شهر پایتخت است، طبیعی است عده زیادی از مردم را از نقاط مختلف کشور یا حتی نقاط مختلف جهان به سوی خود جذب کند. مسافرت به شهرهای بزرگ می‌تواند با دلایل مختلفی صورت بگیرد.

 

عده زیادی با اهداف کاری به تهران می‌آیند. عده‌ای دیگر نیز با هدف دیدن خویشان و اقوام یا با هدف تفریح و بازدید از اماکن مهم یا تفریحی این شهر بزرگ به تهران سفر می‌کنند.

 

اگر دنبال زمانی هستید که تهران را در حالت خلوت‌تر و با هوایی تمیزتر ببینید، ایام نوروز از بهترین زمان‌ها به حساب می‌آید. چراکه در روزهای عید نوروز بیشتر ساکنین شهر تهران به شهرهای دیگر خصوصا شهرهای شمالی کشور سفر می‌کنند.

 

تهران به عنوان شهری بزرگ و در بیشتر مواقع آلوده شناخته‌می‌شود. اگر تعطیلات نوروزی را برای سفر به پایتخت انتخاب کنید، با شهری به نسبت کم تردد با هوایی پاک روبه‌رو خواهیدشد.

 

حتی شاید بتوان گقت بلیط به مقصد شهر تهران را در ایام نوروز بتوان راحت‌تر از بقیه شهرها تهیه کرد. همچنین می‌توان گفت که ارزان‌ترین بلیطهای هواپیما از برخی شهرها به این ایام تعلق دارد.

 

برای مثال ارزان ترین بلیط هواپیما مشهد تهران را می‌توان در نوروز پیدا کرد. به هر حال تعطیلات عید بهترین فرصت برای گشت‌وگذار آسوده در پایتخت است.

 

اقامت در پایتخت در تعطیلات عید

درمورد اقامت در تهران لازم به ذکر است که هتلها و اماکن اقامتی بسیاری سراسر آن از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب وجود دارد.

 

از این رو هیچ گونه نگرانی برای مکان اقامت خود نخواهید داشت. هتلهای چهار و پنج ستاره فراوانی ازجمله هتل آزادی تهران پذیرای حضور شما خواهند‌بود.

 

حتی اگر نتوانید هزینه هتلهای چند ستاره را بپردازید می‌توانید میهمان هتلهای کوچکتر یا مهمانخانه‌های گرم و صمیمی تهران شوید. هتل آزادی تهران که از بهترین هتلهای پنج ستاره پایتخت است.

 

این هتل تهران در یکی از خوش آب‌وهواترین مناطق واقع است و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای گذراندن زمان اقامت در تعطیلات نوروزی باشد.

نظر شما درمورد سفر به تهران در روزهای نوروز چیست؟

بازدید آسان‌تر از اماکن تاریخی و تفریحی تهران در نوروز

سفر کردن به شهرهای بزرگ و پایتخت در زمانهایی که خلوت‌تر هستند، این امکان را فراهم می‌آورد تا اماکن تاریخی، فرهنگی و حتی مکانهای تفریحی آن را راحت‌تر و با صرف زمان کمتری ملاقات کنید. خصوصا شهری مانند تهران بزرگ که پر از موزه‌ها و مکانهای تاریخی مهم است.

 

ازجمله این اماکن باید به کاخ نیاوران واقع در منطقه بسیار خوش آب‌وهوای نیاوران و همچنین کاخ گلستان واقع در میدان ارگ شهر تهران اشاره کرد. یکی دیگر از مشهورترین کاخ‌های تهران که در هر زمان از سال عده زیادی از آن دیدن می‌کنند، کاخ معروف سعدآباد است.

 

کاخ سعذآباد نیز در منطقه خوش آب‌وهوای دربند در کوهپایه‌های توچال قرارگرفته‌است. با وجود چنین بازمانده‌های باشکوه تاریخی بعید است زمانی از سفر خود را صرف بازدید از آنها نکنید.با وجود اینکه اکنون در اغلب شهرها پارک و شهربازی‌های متنوع و بزرگ وجود دارد، بعید است نخواهید شهربازی بزرگ ارم یا پارکهای بزرگ و مهیج تهران را امتحان کنید.

 

بجز شهربازی بزرگ ارم که هر تفریح آن توصیف کاملی از هیجان است، پارک‌های متفاوت دیگری را در سطح شهر خواهیدیافت که هوای صد برابر تمیزتر را به ریه‌هایتان هدیه دهد.

 

پارک جمشیدیه، پارک ملت، پارک لاله و غیره نمونه‌هایی از پارک‌های بزرگ و معروف پایتخت هستند. همچنین اگر یکجا نشستن یا بازیهای هوازی شما را قانع نمیکند، پارک آب و آتش و پارک نهج‌البلاغه از مواردی هستند که با هیجان بیشتر، موجب جلب رضایت و توجه شما می‌شوند.

 

خیابان گردی در پایتخت دور از ازدحام!

اگر اهل خیابان گردی و راه رفتن در کوچه پس‌کوچه‌های شهر باشید، مناطق زیبای زیادی در پایتخت خواهیدیافت که خوراک قدم زدن و گشت‌وگذار هستند. از دارآباد و نیاوران گرفته تا خیابان قدیمی توپ‌خانه همه جای شهر می‌توان زیبایی را به نحوی دریافت کرد. چه زیبایی طبیعت کوهپایه باشد و چه زیبایی ساختمانهای قدیمی شهر باشد.

نظر شما درمورد سفر به تهران در روزهای نوروز چیست؟

خلوتی شهر نیز امکان قدم زدن با خیالی آسوده را بر سنگفرش خسابانهای قدیمی می‌دهد. درحقیقت شاید هیچ زمان دیگری نتوانید هوای شهر را اینگونه استشمام کنید و با خیالی آسوده وارد ششهایتان کنید! همینطور این گشتن در شهر، شما را با کافه‌ها و رستورانهای باصفای بسیاری آشنا می‌کند.

 

به‌طوری که دلتان بخواهد رستورانگردی و کافه‌گردی را نیز به تفریحات خود در این شهر بزرگ اضافه کنید.همانطور که پیش از این اشاره شد، سفر به تهران در تعطیلات نوروز می‌تواند کمی از هزینه‌های شما بکاهد. درست مانند ارزان‌ترین بلیط هواپیما مشهد- تهران که در این ایام قابل دسترسی است.

 

حتی ممکن است اقامت در هتلهای پنج ستاره و مجلل مانند هتل آزادی تهران در چنین روزهایی که خلوت‌تر است، کم هزینه‌تر باشد. زمانهایی مانند نوروز که عده زیادی از ساکنان تهران به شهرستانها یا شهرهای خوش آب‌وهواتر سفر می‌کنند، سفرتان به پایتخت ساده‌تر و کم هزینه‌تر خواهدبود. همچنین نه تنها شاهد ارزان‌ترین بلیط هواپیما مشهد- تهران، بلکه شاهد ارزانترین بلیطها از هرکجای این کشور به مقصد تهران خواهیدبود.