پارس ناز پورتال

خاصیت های معجزه آسای نوشیدن آب برای سلامتی

خاصیت های معجزه آسای نوشیدن آب برای سلامتی

خاصیت های معجزه آسای نوشیدن آب برای سلامتی 

اگر میخواهید همۀ وقت} تندرست و سلامت و شاداب باشید، باید به طور مداوم در طول شبانه روز آب بنوشید تا معجزه آن را مشاهده نمایید.

 

* آب و سلامت پوست
گذشته از هر چیز باید بدانید آب خواندنی ها و جالب ها – خوبی برای سلامت پوست هست و با از میان بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، اکثر و عمیق ترمی شوند. نوشیدن آب باعث چاق تر شدن سلول هاي پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می‌شود.

 

همین طور آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست میشود و پوست را از وجود ناخالصی ها پاک می‌کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم میکند.

 

* آب و سلامت قلب
با نوشیدن مقدار آب پیشنهاد شده در روز، میتوان از بروز حملات قلبی پیشگیری و یا احتمال ابتلا به آن را کاهش داد. طی پژوهش منتشره در نشریه آمریکایی اپیدمیولوژی، احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی، در کسانی که هرروز بیش از 5 لیوان در روز آب مینوشد نسبت به کسانی که کمتر از 2 لیوان در روز آب مینوشند، 41 درصد کاهش مییابد.

 

* آب و انرژی بدن
میزان انرژی در کسانی که هرروز به مقدار کافی آب مینوشند نسبت به کسانی که بدنشان با کمبود آب روبروست، از سطح بالاتری برخوردار هست. کم آبی در بدن می‌تواند منجر به سستی و خواب آلودگی و در نهایت ضعف عضلات و سردرد شده و هم‌چنین سوخت و ساز بدن را کاهش دهد

 

درد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات علامت ي کمبود آب در ستون مهره ها و دیسک ها هست. دریافت آب اکثر به رفع این دشواری های کمک می کندشما در شمار زیادی از مواقع بدون اینکه کاری انجام داده باشید احساس خستگی می‌کنید، خاطر این خستگی ممکن هست کمبود آب بدن باشد.

 

آب باعث انتقال اکسیژن و سایر مواد خوراکی به سلول هاي بدن میشود و کمبود آن باعث اضطراب در رسیدن این مواد به سلول ها می‌شود. اگر بدن شما به اندازه کافی پر آب باشد، قلب شما نیز مجبور نیست برای رساندن خون به نقاط گوناگون بدن، با شدت بیشتری کار کند.

 

* آب و حفظ تناسب اندام
اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن میشود و باعث می‌شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین کوشش کنید به جای نوشیدن نوشیدنی هاي پر کالری، آب بنوشید. همین طور چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید بدن شما بایستی این آب را گرم کند،

 

در نتیجه اندکی از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی ها به دست می آورد. آب می‌تواند با تحریک بدن با این تفکر که پر هست از افزایش وزن پیشگیری کند و به این ترتیب شما را از زیاده روی در خوردن غذاها باز دارد.

 

* آب و سلول هاي بدن
آب، حلالی هست که در آن شمار زیادی از موادی که برای اعمال سلولی لازم هست حل می‌شود. آب موادی راکه در خود حل کرده هست در بدن انتقال داده و از طریق خون و مایع بین سلولی در اختیار سلول ها قرار می‌دهد. واکنش هاي بیولوژیکی داخلی بدن در حضور آب انجام میشود. آب برای اعمال داخلی مهمی مثل هضم، جذب و دفع مواد زائد و بسیاری اعمال دیگر ضروری هست و موجب تنظیم حرارت در بدن میشود.

 

* آب و بهبود عملکرد دستگاه گوارش
آب باعث سهولت حرکت مواد دفعی در روده می‌شود و از بروز یبوست پیشگیری میکند. در واقع آب نیز امثال فیبرها باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می‌شود. جذب بعضی از مواد معدنی از دستگاه گوارش با کمک مولکول هاي آب انجام پذیر هست.

 

* آب و دفع سموم از بدن
نقش دیگر آب این هست که مواد زائد و سمومی مثل اوره راکه در اثر متابولیسم مواد پروتئینی در بدن ساخت میشود، دفع میکند. به یاد داشته باشید طی هر برنامه زهر زدایی از بدن باید از آب بهره گیری کنید. این ماده حیاتی سموم را رقیق کرده از بدن دفع میکند.آب باعث رقیق کردن نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار میشود و مانع از تشکیل کریستال هاي سنگ هاي مجرای ادراری می‌شود

 

آب مهم‌ترین ماده زهر زدا محسوب میشود. آب با زدودن سموم از بدن به ارتقای سلامت آن کمک بسزایی می‌کند و دهیدراتاسیون یا از دست دادن آب بدن صدمات شدیدی را بر بدن وارد می‌کند.

 

* آب و سوزش معده
یکی از فواید آب پیش گیری و درمان سوزش معده هست. این عارضه ممکن هست به احتمال علامت ي کمبود آب در بخش فوقانی دستگاه گوارش بوده و علامت ي مهم تشنگی بدن هست. بهره گیری از داروهای ضد اسید در درمان این درد، دهیدراتاسیون را برطرف نمی‌کند و بدن هم چنان از کمبود ذخیره آب رنج میبرد. با نوشیدن آب، اسید معده، معالجه میشود، از این جهت برای سیستم هاضمه خوب هست.

 

* آب و آرتریت
اثر دیگر این مایع حیاتی پیشگیری و بهبود آرتریت هست. درد مفصلی روماتوئیدی یا همان آرتریت ممکن هست علامت ي کمبود آب در مفاصل دردناک هست. این مریضی در هر دو گروه جوانان و سالمندان دیدن می‌شود. بهره گیری از داروهای مسکن دشوار را برطرف نمیکند بلکه اثرات جانبی را هم در پی دارد. دریافت آب و کاهش مصرف نمک در درمان آرتریت کارساز هست.

 

* آب و کمر درد
تأثیر آب در پیشگیری و درمان کمردرد نیز مطرح شده هست. درد قسمت پایینی کمر و آرتریت ستون فقرات علامت ي کمبود آب در ستون مهره ها و دیسک ها هست. دریافت آب اکثر به رفع این دشواری های کمک می‌کند.

 

* آب و کاهش استرس
 به گزارش پارس ناز 85 درصد بافت مغز را آب تشکیل می‌دهد. به هنگام تشنگی، بدن و مغز، برای انجام فعالیت هاي خود با فشار و استرس مواجه میشوند. برای کاهش سطح استرس، همه ي وقت به هنگام کار یک لیوان آب بر روی میز خود داشته باشید و یا به هنگام ورزش، یک بطری آب به همراه داشته باشید تا با استرس کمتری به فعالیت بپردازید.

 

* آب و پیشگیری از گرفتگی عضلات
نوشیدن آب باعث میشود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک‌سازی سموم از انها آسان تر انجام شود. همین طور آب بعنوان یک روان کننده در مفصل ها عمل می‌کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، میتوانید با قدرت اکثر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.