پارس ناز پورتال

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

مجموعه : حذف شده است
نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

 

در اینبخش نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر و سالم تر را جمع آوری کرده ایم، همچنین امروز دانستنی هایي برای مردان آورده ایم کـه می تواند نقش خوبی در داشتن روابط جنسی مستحکم تر با همسرشان داشته باشد، در آخر نیز قرص هاي اورژانسی برای پیشگیری از بارداری رابه شـما معری خواهیم کرد، در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید تا بیشتر دراین باره صحبت کنیم.

 

ورزش کگل انجام دهید

حتماً در مورد ورزش کگل شنیده‌اید کـه مربوط بـه عضلات کف لگن هستند اما چراباید این تمرین را انجام دهید؟ عوامل گوناگونی چون بارداری و بالا رفتن سن، این عضلات رابه مرور زمان ضعیف می کنند. تقویت عضلات کف لگن نه تنها ریسک بی‌اختیاری ادرار را پایین می‌آورد بلکه زندگی جنسی‌تان را نیز بـه طرز شگفت آوری تحت تاثیر قرار می دهد.

 

رابطه‌ي جنسی را بعنوان یکی از کارهای عادی روزمره تلقی نکنید

هرچند اغلب سخت اسـت کـه لا بـه لای تمام مشغله‌ها و کارهای خسته کنند، وقت آزاد پیدا کنید اما اگر نگاه‌تان بـه رابطه جنسی مانند یکی از کارهای روزمره باشد کـه احساس کنید فقط باید انجامش دهید، فعالیت جنسی‌تان هیچ شور و هیجانی نخواهد داشت و این شـما رابه زودی دلزده خواهد کرد.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

طبق مطالعات انجام شده، داشتن فعالیت‌هاي جنسی بیشتر بین زوجها الزاماً بـه این معنی نیست کـه رابطه‌اي شادتر دارند. چرا؟ چون رابطه‌ي جنسی زیاد باعث میشود آنرا مانند یکی از کارهای عادی‌تان تلقی کنید. برای فعالیت جنسی‌تان مکررا وقت بگذارید اما باید خودجوش و بدون برنامه باشد.

 

اگر به مشاوره نیاز دارید غفلت نکنید

برای در میان گذاشتن تمایل جنسی پیش همسرتان مشکل دارید؟ نگران این هستید کـه تمایل جنسی همسرتان بیشتر از شماست؟ آیا در روابط خود مشکلی دارید کـه روی زندگی جنسی‌تان اثر گذاشته؟ در مورد کمک خواستن از مشاور تردید نداشته باشید.مطمئن باشید سکس تراپی یا زوج درمانی بـه نفع هر دوی شـما خواهد بود.

 

به پیشنوازی بیشتر اهمیت بدهید

رابطه‌ي جنسی ناگهانی و بدون مقدمه هیچ ایرادی ندارد اما خانم ها طبق معمول بـه زمان بیشتری برای تحریک شدن نیاز دارند. کاملا تحریک و آماده شدن برای رابطه‌جنسی باعث میشود تجربه‌ي بسیار خوشایندتر و لذتبحش‌تری از فعالیت‌ جنسی خود داشته باشید.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

پس پیشنوازی و معاشقه را دستکم نگیرید چون سبب می شود جریان خون بـه سمت اندامهای جنسی بیشتر شده و ارگاسم‌هاي قوی تری داشته باشید و کلا راضی‌تر باشید.

 

هرگونه مشکل جنسی را جدی بگیرید

بیماریهای جنسی فقط شامل بیماریهای منتقله از راه جنسی نمی شوند. تست‌هاي منظم دکتری میتوانند هرگونه بیماری یا اختلال پنهانی راکه ممکن اسـت موجب ناخوشایند شدن فعالیت‌هاي جنسی‌تان بشوند شناسایی کنند. مثلاً اختلال نعوظ ممکن اسـت شاخصی از مشکلات قلبی و عروقی باشد و روابط جنسی مکررا دردناک نیز میتوانند دلالت بر مشکلات زنانگی داشته باشند. پس معاینات سالیانه‌ي دکتری را جدی بگیرید.

 

اگر چیزی اذیت‌ تان می‌کند آن را با پزشک متخصص زنانتان در میان بگذارید

 

آیا حین رابطه جنسی، ترشحات یا گرفتگی‌هاي غیرعادی دارید؟ این موضوع را از دکتر‌تان پنهان نکنید. دکتر متخصص زنان آموزش دیده و می داند چگونه کمک‌تان کند.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

پس خجالت را کنار بگذارید و درمورد مشکلی کـه روابط جنسی‌تان را تحت تاثیر قرار داده و ممکن اسـت نشاندهنده‌ي عارضه‌اي جدی تر باشد با او حرف بزنید.

 

ورزش می‌تواند روی فعالیت‌ های جنسی‌ تان اثر مثبت بگذارد

 

ورزش نه تنها بـه سلامت جسمی‌تان کمک میکند بلکه می تواند موجب روابط جنسی بهتر نیز بشود. ضمنا اگر با همسرتان برای دویدن، والیبال بازی کردن، دوچرخه سواری یا هر فعالیت بدنی دیگری برنامه ریزی کنید و با هم باشید، ارتباط خودرا در خارج از اتاق خواب نیز تقویت خواهید کرد. ورزش اعتماد بنفس‌تان را بالا می برد و این برای هر دوی شـما خوب اسـت.

 

داروهایی را که مصرف می‌کنید چک کنید

آیا شـما یا همسرتان اخیرا میل جنسی‌تان کم شده؟ بعضی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، قرص هاي پیش گیری از بارداری و حتی آنتی هیستامین‌ها میتوانند میل جنسی را کاهش بدهند.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

همیشه در مورد عوارض داروهایی کـه دکتر برایتان تجویز میکند از او سوال کنید. ممکن اسـت داروی جایگزینی با عوارض کمتر وجود داشته باشد.

 

بـه تغذیه اهمیت دهید

رژیم غذایی‌تان نیز روی زندگی جنسی‌تان تاثیر دارد. انتخاب غذا هاي ناسالم میتواند میل جنسی‌تان را ضعیف کند، انرژی‌تان را پایین بیاورد، موجب التهاب شود و حتی اختلال نعوظ ایجاد کند. افزایش وزن ِ ناشی از تغذیه‌ي نادرست نیز میتواند روابط جنسی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

اضافه وزن ن تنها برای قلب ضرر دارد بلکه اعتماد بنفس‌تان را هم کم میکند. میوه‌ها و سبزیهای تازه، غلات کامل، پروتئین «مانند سالمون» و گوشت قرمز باکیفیت غذا هاي سالمی هستند کـه بـه افزایش میل جنسی‌تان کمک میکنند. شکلات تلخ، پلی فنول فراوانی دارد و برای میل جنسی عالیست.

 

شما پیشنهاد دهندۀ رابطه جنسی به همسرتان باشید

 

اگر تمایل بـه رابطه جنسی دارید منتظر نمانید. چـه اشکالی دارد شـما شروع کنید. این طرز فکر اشتباه را کنار بگذارید کـه مرد باید شروع کننده باشد.

 

ارتباط با همسرتان را تقویت کنید

شـما باید با همسرتان ارتباط موثر داشته باشید. ارتباط ضعیف و بی کیفیت می تواند موجب نارضایتی شود ودر نتیجه خشم و لطمه بـه احساسات رابه دنبال داشته باشد.

 

سلامت قلبی و عروقی‌ تان مهم است

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

بیشتر وقتها اختلال نعوظ بدلیل جریان خون نامناسب اسـت کـه علتش می تواند وجود مشکلی در سلامت قلب باشد. فعالیت جنسی یک راه خوب برای حفظ سلامت قلب اسـت، اما اگر تمایل جنسی‌تان افت کرده خوب اسـت وضعیت سلامت قلب‌تان را بررسی کنید.

 

شور و هیجان‌تان را بیشتر کنید

کمی هم برای خوشگذارنی با هم وقت بگذارید. شاید سال ها از آخرین باری کـه با هم یک شام رمانتیک خورده بودید گذشته باشد. پس دست بکار شوید و دوباره عاشقی کنید. هر کاری کـه بشما حس خوب می دهد و شـما رابه هم نزدیک‌تر میکند انجام دهید.

 

اعتماد بنفس خودتان را تقویت کنید

چیزهای زیادی هستند کـه میتوانند در طول زندگی اعتماد بنفس‌تان را تضعیف کنند. افزایش وزن و بهم خوردن تناسب اندام، علائم فیزیکی افزایش سن و یا بحرانی در زندگی همه ی و همه ی می توانند اعتماد بنفس‌تان را پایین بیاورند.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

و شور و هیجان‌تان را نابود کنند. ببینید چـه چیزی باعث کاهش اعتماد بنفس شـما شده و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. رژیم غذایی سالم و متعادلی داشته باشید و حتماً بطور منظم ورزش کنید.

 

کار و استرس و مسائل مالی و بچه‌ ها و … را پشت در اتاق خواب بگذارید

 

مسائل کاری و مالی می توانند شور جنسی را بکُشند. اما باید تلاش‌تان را بکنید تا هیجان جنسی‌تان را زنده نگه دارید. در اتاق خواب در مورد مشکلات‌تان حرف نزنید. برای اتاق خواب‌تان حریم خاصی قائل باشید و آنرا مکانی مخصوص برای خلوت بی‌دغدغه‌ي دو نفره‌تان بدانید، همین و بس!

 

استرس‌ تان را کنترل کنید

تغییرات زندگی، چـه کوچک و چـه بزرگ، می توانند تاثیر منفی بر زندگی جنسی‌تان بگذارند، حتی اگر این تغییرات مثبت باشند. خانه‌ي جدید، کار جدید، بچه دار شدن و هر تغییر دیگری می تواند استرس برانگیز باشد.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

و این مساله می تواند جسما و روحا، آرامش‌تان را بهم بزند. دراین مورد با همسرتان گفت و گو کنید و بدانید کـه ناآرامی‌ها و استرس‌ها همیشگی نیستند اما باید بازرسی شوند.

 

وضعیت هورمونهایتان را چک کنید

ضعف میل جنسی می تواند ناشی از اختلال هورمونها باشد. کورتیزول زیاد ِ ناشی از استرس می تواند فورا میل جنسی را خاموش کند. برای عده اي از خانم ها افت استروژن در اثر یائسگی میتواند موجب خشکی واژینال شده و دخول را دردناک کند و کلا میل جنسی را کاهش بدهد. در عده‌اي از خانم ها نیز عدم تعادل تستوسترون بدلیل سندرم تخمدان پلی کیستیک یا استرس می تواند میل جنسی را کاهش بدهد.

 

فقط شـما دو نفر!

وظایف خانوادگی و مسئولیت‌هاي جورواجور نیز اغلب وقتی برای خلوت کردن همسران باقی نمی گذراند. اختلافات خانوادگی نیز فشار و استرس در درون رابطه ایجاد می کنند.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

برای خودتان وقت بگذارید و بطور منظم اینکار را انجام دهید و درک کنید کـه شـما دو نفر نیاز دارید پیش از هر چیزی بـه نیازهای هم دیگر رسیدگی کنید. مشکلات خود با سایر اعضای خانواده را وارد رابطه‌ي دو نفره‌ي خود نکنید.

 

به خواسته‌ های دل خودتان اهمیت دهید

خودتان را چقدر می‌شناسید؟ نسبت بـه علاقه مندی‌هاي خودتان چقدر آگاهید؟ کمی عمیق‌تر بـه خودتان نگاه کنید. کشف کنید چـه چیزی بشما هیجان میدهد و فانتریهای‌تان چـه هستند. در موردشان با همسرتان حرف بزنید.

 


 

و در ادامه چیز‌هایی که مردان در مورد رابطه جنسی و زنان نمی‌دانند

 

اگر مردی هستید کـه دوست دارید همسرتان از رابطه‌ي جنسی با شـما راضی و شاد باشد پس این مطلب را بخوانید. یا شاید هم جزو مرد‌هایي باشید کـه تا کنون نتوانسته‌اید رابطه‌ي جنسی خوب و رضایت بخشی با همسرتان داشته باشید، این مطلب برای شـما هم هست.

 

چیزی که هنوز در مورد همسرتان و رابطۀ جنسی نمی‌دانید

مغز شـما بعنوان یک مرد هنگام رابطه‌ي جنسی خاموش میشود، اما همسر شـما بعنوان یک زن نمیتواند بـه اسانی مغزش را خاموش کند! حتی اگر از جالب‌ترین و جذاب‌ترین حرکات در رابطه‌تان استفاده کنید. خاموش و ساکت کردن مغز برای خانم ها بـه چند دلیل نشدنی اسـت کـه شرطی شدن اجتماعی، اصلی‌ترین آنهاست. در شروع یک رابطه‌ي زناشویی، فعالیت جنسی بسیار هیجان انگیز اسـت.

 

طی ماه عسل، هم مرد و هم زن از کشف تجارب جدید در روابطی کـه با هم دارند لذت میبرند. شناختن هم دیگر پروسه‌اي اسـت کـه رابطه‌ي جنسی را نیز دربر میگیرد. همه ی چیز تازه اسـت و رازگشایی‌ها در وجود همسر، انرژی بخش و هیجان انگیز اسـت. اما زمانی کـه این هیجان شروع میکند بـه فروکش کردن، الگوهای قدیمی بروز میکنند.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

و این زمانی اسـت کـه حتی اگر تمام تلاش‌تان را بکنید تا همسرتان را از نظر جنسی راضی کنید، اما برای او ممکن اسـت چیزهایی تغییر کرده باشد. او هم احتمالا همان کارها را تکرار میکند، حرکات و رفتارهای جنسی‌اش همان‌ گونه درست اسـت و ظاهراً همه ی چیز طبق روال پیش میرود. او هم تمام تلاشش را میکند کـه شـما را راضی کند اما ذهنش در واقع جای دیگری سرگردان اسـت.

 

ذهن مـا بـه سختی کار می کند تا مطمئن شود کـه در لحظه نیستیم زیرا شرطی شده‌ایم کـه باور کنیم نباید از رابطه‌ي جنسی لذت ببریم. هر چند هم زنان و هم مردان در طول زندگی خود تحت تاثیر باورهای نادرست در مورد رابطه‌ي جنسی هستند اما طبق معمول زن ها یک باور در ضمیر نیمه خودآگاه خود دارند کـه می گوید رابطه‌ي جنسی، بد، خطرناک و کار زشتی اسـت.

 

واضح اسـت کـه عده اي از خانم ها هیچکدام از این این مشکلات را ندارند و می توانند بطور طبیعی و بـه اسانی از رابطه‌ي جنسی لذت ببرند و اگر همسر شـما جزو این خانمهاست پس وادار نیستید بـه خواندن این مطلب ادامه دهید! اما مشکل اینجاست کـه تعداد زیادی از زن ها، در ابتدا رابطه‌ي جنسی را دوست دارند اما کمی بعد دیگر نمیتوانند ازآن لذت ببرند.

 

زنها خودشان از وجود این باور در ضمیر نیمه آگاهشان بی‌خبرند

 

مـا در جامعه‌اي بزرگ شده‌ایم کـه درک و برداشت جنسی را از نگاه مردان بـه مـا منتقل می کند و مـا تصور میکنیم بـه کنش‌هاي جنسی باید بـه روشی خاص واکنش نشان بدهیم. این شیوه ممکن اسـت برای بیشتر مردها و بعضی از خانم ها جوابگو باشد اما خیلی از خانم ها از رابطه‌ي جنسی خود راضی نیستند زیرا سعی می کنند خودشان رابا الگوهای جنسی تطبیق دهند کـه بـه درد آن ها نمی خورد یا با آن ها جور نیست.

 

و از آنجاییکه هرگز در دسترس الگوی متفاوتی قرار نمیگیرند بـه جایی میرسند کـه بیشتر و بیشتر فرسوده و ناراضی شده و آرامش و لذتی نمی یابند. فرقی نمیکند تکنیک‌ها و مهارت‌هاي جنسی شـما چقدر جذاب و شگفت انگیز باشد؛ اگر همسر شـما در پروسه‌ي باورهای اشتباه جنسی و خاموشی و سکوت دراین مورد بـه سر ببرد، تلاش‌هاي شـما بـه جایی نخواهد رسید.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

شـما بعنوان مردی کـه دوست دارد همسرش را از نظر جنسی کاملا راضی و شاد کند با مشکل بزرگی روبه‌رو هستید و آن این اسـت کـه او نمی تواند بـه اسانی شـما را در جریان احساسات خود قرار دهد و بشما بگوید از چـه چیزی خوشش می آید و از چـه چیزی بیزار اسـت. در بیشتر موارد صحبت در مورد چنین چیزهایی برای زن ها شرم آور اسـت و برای همین از روابط جنسی خود ناراضی‌اند.

 

چنین می شود کـه با وجود این کـه شـما مردی هستید کـه بـه تمام احساسات همسرتان توجه میکنید و از هیچ تلاشی برای راضی کردن او در روابط جنسی دریغ نمیکنید، همسر شـما همان‌ گونه ناخشنود اسـت. او خودش هم نمیداند چرا و احتمالا بدون این کـه بفهمد، احساس گناه هم میکند کـه دو دلیل دارد: او بابت فعالیت جنسی کـه دارد احساس گناه می کند چون رابطه‌ي جنسی از نظرش، زشت و کثیف اسـت.

 

او از این کـه نمیتواند از رابطه‌ي جنسی لذت ببرد احساس گناه می کند چون می داند کـه شـما تمام تلاش خودرا برای راضی کردن او می کنید. چـه باید کرد؟ برای این کـه مطمئن شوید همسر و شریک زندگی و عشق‌تان از رابطه‌ي جنسی لذت می برد باید خود شـما راحت کننده‌ي تغییر در الگوی فکری او باشید. این شـما هستید کـه باید بـه همسرتان کمک کنید تا تمام برداشت‌هاي غلطش از رابطه‌ي جنسی را دور بریزد.

 

این همان تغییر اسـت کـه شـما رابه این باور میرساند کـه لزومی ندارد رابطه‌ي جنسی شـما حتماً یک پایان طلایی و رویایی با ارگاسمی شدید داشته باشد، بلکه هدف، تقویت صمیمیت بین شـما دو نفر اسـت. هدف، رابطه‌اي جنسی اسـت کـه با خودش احساس گناه و شرم و سایر احساسات ناراحت کننده رابه دنبال نداشته باشد؛یعنی یک رابطه‌ي جنسی هوشمندانه!

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

رابطه‌ي جنسی هوشمندانه این پتانسیل را دارد کـه تغییرات لازم را ایجاد کند و بـه همسرتان این اجازه را می دهد کـه توانایی‌هاي پنهان و واقعی جنسی‌اش را کشف کند و بپذیرد، بدون این کـه برای رسیدن بـه هدف خودش را تحت فشار قرار دهد، درک میکند کـه فقط کافیست در لحظه حضور داشته باشد و ارتباط برقرار کند. هیچ تکنیک خاصی وجود ندارد اما راهنمایی‌هایي برای‌تان داریم.

 

مهم ترین توصیه‌اي کـه می توانیم بشما بکنیم این اسـت کـه مطمئن شوید هر دوی شـما حضور ذهن دارید ودر لحظه حاضرید و بیشتر روی حس‌هاي غیر جنسی متمرکز شوید، یعنی لمس‌ها و نوازش‌ها، لذت بردن از در آغوش کشیدن و بوسه‌هاي مهربانانه. بهتر اسـت شور جنسی‌تان را فعلاً خاموش کنید، آرام بمانید و عشقبازی کنید. عشق ورزیدن را برای تقویت صمیمیت‌تان بکار ببرید.

 

فعالیت جنسی شـما میتواند زمانی روی بدهد کـه هر دوی شـما بتوانید عمق رابطه‌تان را حفظ کنید و دقیقا بهمین دلیل باید خیلی آرام و با حوصله پیش بروید، هیچ عجله یا حرکت ناگهانی و تندی نداشته باشید، اجباری در کار نباشد و فقط بـه میل همسرتان پیش بروید. نگران حفظ نعوظ تان هم نباشید، اگر از دستش دادید هیچ ایرادی ندارد، میتوانید بدون آن هم این با هم بودن رابا لذت بردن از عشقبازی‌هاي‌ تان بـه اتمام برسانید.

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

هر نوع تماسی راکه انتخاب میکنید بـه چشمهای همسرتان نگاه کنید؛ ببینید آیا همان‌ گونه حضور ذهن دارد یا حواسش پرت شده. از او بپرسید: هم اکنون دوست داری چکار کنم تا بیشتر با هم بمانیم؟ اگر میخواهید همسر شـما لذت جنسی را حس کند، اول و مهمتر از هر چیزی باید مطمئن شوید کـه می تواند حین رابطه‌ي جنسی، تمرکز و حضور در لحظه داشته باشد.

 

چه مقدار رابطۀ جنسی هوشمندانه در رابطه‌ی زناشویی لازم است؟

 

بسته بـه مشکلی کـه هم اکنون در رابطه‌ي جنسی شـما وجوددارد، تغییراتی کـه روی می دهد می تواند شدت‌هاي متفاوتی داشته باشد. اگرهم جزو زوج‌‌هایي هستید کـه زندگی جنسی‌تان لذتبخش اسـت و هر دوی شـما بدون مشکل و نارضایتی فعالیت جنسی دارید، بازهم توصیه می کنیم رابطه‌ي جنسی هوشمندانه را هر چند وقت یک‌بار امتحان کنید و اثرش را ببینید.

 

اگر متوجه شدید همسرتان در فاصله‌اي با شـما قرار دارد کـه مانع می شود تمام و کمال با شـما باشد ودر لحظه حضور داشته باشد یا اگر از رابطه‌ي جنسی اجتناب می کند و شـما را از خود میراند، توصیه میکنیم فقط رابطه‌ي جنسی هوشمندانه داشته باشید تا زمانی کـه علائم، بـه میزان قابل توجهی تغییر کنند و بهتر شوند.

 


 

و در آخر نیز  انواع قرص‌ های اورژانسی و نحوه مصرف آن‌ها

 

قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی روش نظارت بارداری اسـت کـه توسط خانم هایي کـه رابطه جنسی محافظت نشده داشته اند استفاده می شود. این روش درمان بطور کلی برای شرایط خاص استفاده می شود و روش معمول نظارت بارداری نیست. قرص اورژانسی اضطراری برای پیشگیري از بارداری استفاده می شود و برای پایان دادن بـه بارداری استفاده نمیشود. آن ها عمدتا با تأخیر در تخمک گذاری عمل می کنند.

 

4 نوع قرص اورژانسی وجود دارد:

= قرص لونژیل

= قرص ال

= قرص اچ دی

= IUD

 

قرص های ضدبارداری اورژانسی چگونه عمل می کنند؟

پیشگیري از بارداری اورژانسی با مسدود کردن موقت آزاد سازی تخمک، توقف لقاح و یا پیشگیري از کاشت تخمک بارور در رحم مانع از بارداری میشوند. لونورژسترل یک دوز با یک قرص مصرف می شود. اثربخشی آن بستگی بـه زمان مصرف آن دارد. باید قرص را در اسرع وقت مصرف کنید؛ در عرض 72 ساعت بعد از مقاربت محافظت نشده. مصرف لونورژسترل احتمال حاملگی را تا 90٪ کاهش می دهد.

 

قرص لونژیل

قرص لونژیل بدون نسخه از داروخانه قابل تهیه اسـت. قرص لونژیل در دو دوز 1.5 میلی گرمی و 0.75 میلی گرمی موجد اسـت. اگر دوز 1.5 میلی گرمی را تهیه کردید، یکعدد در اسرع وقت مصرف کنید و اگر دوز 0.75 میلی گرمی اسـت یکعدد در اسرع وقت و یکعدد 12 ساعت بعد مصرف شود. بهتره تا 24 ساعت اول مصرف شود اما مطالعات نشان داده قرص لونژیل گاها تا 72 ساعت و یا 120 ساعت هم جواب میده اما شانس شکست بیشتر خواهد شد.

 

قرص ال دی

اگر قرص ال دی در منزل دارید، 4 شماره قرص ال دی در اسرع وقت و نهایت تا 72 ساعت مصرف شود و 4 شماره دیگر 12 ساعت بعد از دوز اول مصرف شود.

 

قرص اچ دی

اگر قرص اچ دی در منزل دارید، دو شماره با هم در اسرع وقت و 2 شماره 12 ساعت بعد از مصرف نخستین دوز استفاده شود.

 

ای یو دی

برای جلوگیري از حاملگی، IUD قابل استفاده می‌باشد. این دستگاه با توقف تخمک گذاری تخمک در رحم عمل می کند و باید در عرض 5 روز پس از داشتن مقاربت محافظت نشده قرار گیرد.

 

قرص ضدبارداری اورژانسی چقدر موثر است؟

اگر لونژیل بعد از رابطه جنسی محافظت نشده مصرف شود، احتمال بارداری را کاهش می دهد. حدود هفت نفر از هر 8 زن کـه این قرص را مصرف کردند، حامله نشدند. با این حال، تحقیقات نشان می دهد کـه لونژیل اثر خودرا در خانم هایي کـه اضافه وزن دارند یا چاق هستند از دست می دهد. در عوض، IUD گزینه پیشنهاد شده دراین گروه اسـت. در دو مطالعه گزارش شده:

نکاتی برای داشتن روابط جنسی بهتر + معرفی قرص های اورژانسی

Ella میزان بارداری رابه میزان قابل توجهی کاهش می دهد از میزان مورد انتظار 5.5٪ و 5.6٪ بـه 2.2٪ و 1.9٪. کاهش داده اسـت. مطالعات نشان می دهد اثربخشی 120 ساعت پس از رابطه جنسی محافظت نشده محو نشده اسـت. هنگامیکه اي یو دی 5 تا 7 روز پس از مقاربت محافظت نشده قرار گیرد، می تواند تا 99٪ موثر باشد.

 

چه کسی نباید از قرص اورژانسی استفاده کند؟

لونژیل بر بارداری کاشته شده تاثیر نمی‌گذارد. الا نباید توسط زنان باردار یا حامله استفاده شود. زنان مبتلا بـه بیماری مزمن دکتری باید قبل از استفاده از این روش پیشگیری از بارداری، با دکتر مشورت کنند.

 

آیا قرصهای ضد بارداری اورژانسی عوارض جانبی دارند؟

شایعترین عوارض جانبی مرتبط با قرص هاي پیشگیری از بارداری عبارتند از:

 

= حالت تهوع

= درد شکم

= خستگی

= سردرد

= تغییرات قاعدگی

 

در مورد راه هاي کاهش تهوع از دکتر یا داروساز خود سوال کنید. دکتر ممکن اسـت بعضی داروهای ضد تهوع را برای شـما پیش از مصرف ECP تجویز کند «عوارض مصرف قرص ضد بارداری اورژانسی». آیا قرص هاي ضدبارداری اورژانسی از بیماری هاي منتقله جنسی «STDs» جلوگیري می کند؟  خیر. قرص هاي پیشگیری از بارداری اورژانسی مانع از انتقال STD، مانند ویروس HIV کـه ویروس ایدز دارد، نمی‌شود.