پارس ناز پورتال

نکات مراقبت از پوست پس از انجام لیزر

نکات مراقبت از پوست پس از انجام لیزر

نکات مراقبت از پوست پس از انجام لیزر 

پس از انجام لیزر با دقت به لایه برداری که انجام شده هست باید مراقبت هاي ویژه اي از پوست انجام داد. رفتن جلوی آفتاب نیز به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود. همانگونه که می‌دانید این روزها لیزر پوست یکی از مدرن ترین و کارآمد ترین روشها برای از میان بردن مو هاي زائد هست.

 

اکنون که پس از بررسی فواید و معایب لیزر پوست و چک کردن نکاتی که باید گذشته از لیزر پوست بدانید به دکتر مربوطه مراجعه کردید و عملیات لیزر مو هاي زائد را انجام داده اید, باید بدانید که پس از لیزرکردن نیز نیاز هست از پوستتان مراقبت کنید و بایدها و نبایدهایی وجود دارد که بهتر هست انها را بدانید.

 

۱ » بهره گیری از ضد آفتاب را فراموش نکنید
مهم نیست در چه فصلی هستید و کدام ناحیه از بدن را لیزر کرده‌اید, در صورتیکه پوست شما در معرض نور خورشید قرار میگیرد باید از آن محافظت کنید و این محافظت پس از انجام لیزر مو هاي زائد باید اکثر انجام گیرد.کرم ضد آفتاب برترین دوست شما هست,

 

بخصوص اگر لیزر را در ناحیه پوست صورت انجام داده اید. کوشش کنید از کرم ضد آفتاب بی بو و بی رنگ بهره گیری کنید. بهتر هست این کرم ضد آفتاب دست کم «30SPF» باشد تا به میزان بالایی از پوست لیزر شده در مقابل آفتاب محافظت کند.

 

۲ » موها را اپیلاسیون نکنید
ما پیش تر به شما گفتیم که گذشته از مراجعه برای انجام لیزر پوست, وکس نکنید چرا که باعث بیرون آمدن رنگدانه ها از زیر پوست شده و نتیجه خوبی از لیزرکردن نمی‌گیرید. اگر هنوز شمار جلسات مورد نیاز برای لیزر پوست به اتمام نرسیده, موها را وکس نکنید تا اختلالی در انجام لیزر مو هاي زائد ایجاد نشود.

 

بگذارید پیگمنت یا رنگدانه مشخص باشد تا لیزر بتواند مو هاي زائد را تشخیص داده و انها را هدف بگیرد. اگر طی دوره خواستید مو هاي مانده را از بین ببرید آن را شیو کنید .

 

۳ » عطر و ادکلن را برای مدتی کوتاه, کنار بگذارید
فقط ۲۴ تا ۴۸ ساعت نیاز هست تا از عطر و ادکلن دور بمانید و بهتر هست در هفته اول با آب خیلی گرم دوش نگیرید. پس از گذشت این دوره به روال مادام العمر خود باز میگردید. در هر صورت مهم هست هفته اول از هر گونه حرارتی از جمله سونا دور بمانید.

 

۴ » روی پوست خود یخ بگذارید
اگر از جلسه لیزر پوست بازگشته و احساس کردید قسمتی از پوست شما ملتهب شده یا احساس داغی دارید کمی یخ, داخل کیسه پلاستیک قرار داده و روی ناحیه اي که ملتهب شده هست, قرار دهید تا آن را خنک کند.

 

۵ » مواد آرایشی را کنار بگذارید
این مورد مخصوص مواقعی هست که لیزر پوست صورت را انجام داده اید. بهتر هست دست کم یک روز پس از انجام لیزر پوست صورت از مواد آرایش بهره گیری نکنید.

 

۶ » ژل آلوئه ورا میتوانند به آرامش پوست پس از لیزر کمک کنند
اگر احساس می‌کنید پوستتان کمی ملتهب شده هست, ژل آلوئه ورا میتواند آن را آرام کند, این محصول هم اورگانیک هست هم بسیار خنک کننده و هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت.