پارس ناز پورتال

نکات نگهداری از لاک پشت در آکواریوم خانگی

نکات نگهداری از لاک پشت در آکواریوم خانگی

نکات نگهداری از لاک پشت در آکواریوم خانگی 

نکات نگه داری از لاک پشت در منزل و درون آکواریوم را برای کسانی داریم که از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنند و به آنها علاقه دارند. 

 

گام ۱

دو سوم آکواریوم را برای شنا و یک سوم را نور ماوراء بنفش برای حمام نور گرفتن قرار دهید. حمام نور برای پیش گیری از خشک شدن و ایجاد مشکلات در لاک حیاتی هست و از آنجا که لاک پشت ها نمی‌توانند ویتامین D3 را ذخیره کنند نیاز به UVB دارند.

 

گام ۲

دما را بین ۲۵ تا ۳۵ درجه نگه دارید. در صورت لزوم از هیتر آکواریوم بهره گیری کنید. لاک پشت ها در دمای پایین تنبل میشوند و غذا نمیخورند.

 

گام ۳

برای پیشگیری از مریضی، آب را تمیز نگه دارید. برای داشتن آبی سالم و با کیفیت از سیستم هاي فیلترینگ آب بهره گیری کنید.

 

گام ۴

محیط زندگی لاک پشت را تمیز نگه دارید و اجازه ندهید مدفوع لاک پشت آکواریوم را بگیرد چون باعث مریضی می‌شود.

 

گام ۵

حداقل هر ماه یک‌بار آکواریوم و فیلتر را تمیز کنید. مناطقی که لاک پشت اکثر اوقات را در آنجا میگذارند را حداقل ۳ تا ۶ ماه یک بار تمیز کنید.

 

گام ۶

رژیم خوراکی مخصوص لاک پشت و تراپین را به آنها بدهید. برای اطلاع دقیق از این رژیم و مقدار مصرفی آن با دامپزشک مشورت کنید.

 

گام ۷

رژیم خوراکی را با میان وعده تکمیل کنید. کرم هاي خاکی، سخت پوستان، ماهی کوچک، نوزادان موش، جلبک ها، پوشش گیاهی سبز برگ و میوه غذا هاي خوبی برای تراپین ها میباشند. لاک پشت هاي نیمه آبزی گیاهخوارند.

 

گام ۸

لاک پشت خود را هفته اي ۲ تا ۳ بار در یک تنگ جدا از محل زندگی اش غذا بدهید. غذای پس مانده باعث مریضی میشود و میکروارگانیسم به وجود می‌آید.

 

گام ۹

بعد از غذا، لاک پشت خود را با آب گرم بشویید و بعد آن را در جایش قرار دهید.

 

گام ۱۰

یک دامپزشک متخصص خزندگان، دوزیستان و سایر حیوانات خانگی پیدا کنید تا سلامت لاک پشت را تأمین کند.

 

نکات و هشدارها

مشکلات سلامتی اغلب به علت تناسب نداشتن مقدار مواد معدنی، کمبود ویتامین و مقدار بالای پروتئین می باشد. بزرگ ترین مشکل لاک پشت ها مریضی متابولیک استخوان هست که به علت تغذیه و روشنایی نامناسب و عدم ورزش کردن بروز میکند.

 

لاک پشت دارید؟

چه موارد دیگری برای نگه داری از لاک پشت تان را رعایت می‌کنید؟