پارس ناز پورتال

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشی

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشی

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشی 

برای حفظ تناسب اندام و با خبر شدن از علایم حیاتی بدن شما می توانید از ساعت هوشمند استفاده های بسیاری داشته باشید. سال گذشته هواوی به عرصه گجت‌های پوشیدنی قدم گذاشت و با معرفی هواوی واچ (Huawei Watch) نام خود را در لیست تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند قرار داد.

 

این مدل در مقایسه با امکاناتی پایینی که داشت، قیمت بالایی را طلب کرده و علاوه بر آن تجربه همیشگی کار کردن با ساعت‌های هوشمند را به کاربران نمی‌داد. با این وجود، نمی‌توان ظاهر تحسین‌برانگیز و شکیل بودن استایل آن را فراموش کرده و به کلی آن را نفی کرد.

 

حالا با رسیدن به سال 2016 و با کسب تجربه از مدل قبلی، این کمپانی چینی مدلی پیشرفته‌تر را به بازار عرضه کرده است. در نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت (Huawei Fit) با ما همراه باشید.

 

نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت

خریداران هنگام جستجوی ابزاری برای داشتن آمار آهنگ تناسب اندام خود، با هزاران گزینه برای انتخاب مواجه هستند، از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری موجود در گوشی‌های هوشمندشان گرفته تا انواع گجت‌های پوشیدنی که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشیدر میان این گجت‌ها، ساعت هوشمند، از آنجایی که امکانات و زیبایی را در کنار هم به ارمغان می‌آورد، بسیار بیشتر از بقیه گجت‌ها مورد توجه کاربران است. در نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت قصد داریم تا ارزش خرید محصول جدید هواوی را در میان انبوه حق انتخاب رو به روی کاربران مورد ارزیابی قرار دهیم.

 

هواوی در مدل پیشین در فراهم کردن زیبایی سنگ تمام گذاشت، از همین رو این بار تمرکز ما بیشتر بر روی امکانات داخلی ساعت هوشمند هواوی قرار دارد. برای شروع بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت ، با معرفی اقلام درون جعبه شروع می‌کنیم:

 

هواوی فیت

 

کابل میکرو یو‌اس‌بی

 

پایه شارژ مغناطیسی

 

راهنمای شروع سریع

 

بروشور گارانتی و موارد امنیتی

 

طراحی، وزن و تناسب

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشیبا داشتن بدنه فلزی باریک و صورت دایره‌ای شکل، هواوی فیت به احتمال بسیار زیاد شباهت زیادی با ردیاب تناسب اندام معمولی شما ندارد. البته، فیت هرچه که باشد در ابتدا یک ساعت است و به همین دلیل تلاش کرده تا وضعیت سلامت شما را در قالب شکیل و زیبای خود کنترل کند،

 

به همین دلیل کاربرانی که به ظاهر اهمیت زیادی می‌دهند، به احتمال زیاد با نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت و در نظر گرفتن ظاهر زیبای آن، این گجت پوشیدنی را به روش کنونی خود برای کنترل وضعیت سلامت ترجیح خواهند داد. با به دست کردن هواوی فیت در تمام طول روز، چه هنگام ورزش کردن و چه هنگام رفتن به محل کار، احساس ناراحتی نخواهید کرد.

 

با وجود سبک‌تر بودن در مقایسه با ساعت‌های هوشمند گردی همچون Moto 360، هواوی فیت وزن یکسانی با Pebble Time Round دارد، البته اگر که گودی قابل توجه آن (فیت) مد نظر قرار نگیرد. در بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت مشخص می‌شود که این ساعت با وجود استفاده از بند نازک‌تر در مقایسه با Pebble، تقریبا 30 گرم وزن داشته و 2 گرم از ساعت Pebble Time Round سنگین‌تر است.

 

یکی از نکات بارزی که در بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت شدیدا به چشم می‌آید، فقدان هرگونه کلید فیزیکی است؛ هیچ خبری از دکمه خاموش / روشن و انتخاب کننده حالت در این ساعت نیست. تنها دکمه‌ای یافت شده مربوط به پایه شارژ برای ریست کردن آن است، اما بر روی خود ساعت هیچ دکمه‌ای دیده نمی‌شود.

 

در نتیجه این نحوه طراحی، برای انجام هر کاری وابسته به صفحه نمایش لمسی هستید. انگشت خود را برای انتخاب گزینه‌ها به بالا و پایین کشیده و برای تایید، بر روی صفحه نمایش ضربه کوچکی بزنید. اگر که به دنبال روشی برای بازگشت به مرحله قبل در رابط کاربری هستید، باید انگشت خود را بر روی صفحه به سمت راست بکشید.

 

هواوی فیت با طراحی ضد آب خود، توقع دارد که آن را هیچ وقت، حتی لحظه رفتن به حمام و یا خوابیدن رها نکنید. البته، به لطف ضد آب بودن استفاده از ساعت در مکان‌های آبی همچون استخر و بهره بردن از قابلیت‌های آن بسیار لذت بخش خواهد بود، اما در مورد قرار داشتن یک شیء زائد بر روی دست هنگام خوابیدن، نمی‌توان به طور مطمئن نظر دارد.

 

نمایش و دید در فضای باز

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشیصفحه نمایش هواوی فیت بر اساس یک پانل ال‌سی‌دی مموری سیاه و سفید ساخته شده و با حالت تک فام ساعت Pebble تفاوتی ندارد. در حالی که زمان استفاده از ساعت پردازنده دائما صفحه نمایش را روشن نگه می‌دارد، صفحه نمایش با یکپارچه سازی مموری ویدیوی خود، این اجازه را می‌دهد

 

تا یک تصویر بدون نیاز به آپدیت مرتب توسط پردازنده حفظ شده و به کاربر نشان داده شود (مثلا برای نمایش عادی زمان) و به این وسیله نیروی الکتریکی زیادی ذخیره شود.در بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت برخی این امکان را فرصتی بزرگ برای ذخیره باتری و عدم نیاز به شارژ مرتب ساعت دانسته

 

و برخی دیگر آن را یک نوع محدودیت می‌دانند، چون ممکن است کمی مکث در عملکرد ساعت مشاهده شود. در نظر داشته باشید که این مکث، که بدون موشکافی به هیچ عنوان احساس نخواهد شد، سبب می‌شود تا به جای شارژ روزانه و یا یک روز در میان، تنها به یک یا دو بار شارژ در طول هفته نیاز پیدا کنید.

 

خصیصه دیگر هواوی فیت به عنوان یک نقطه قوت، خوانایی صفحه نمایش در زیر نور مستقیم آفتاب است، قابلیتی که حتی بسیاری از گوشی‌های هوشمند نیز از نبود آن رنج می‌برند. با توجه به ساختار صفحه نمایش هواوی فیت، نه تنها قرار گرفتن زیر نور آفتاب خواندن محتوای آن را غیر ممکن نمی‌کند، بلکه همان‌طور که در تصویر بالا می‌بیند، به کمک یک سنسور روشنایی،

 

محتوا بسیار شفاف‌تر به دید کاربر می‌رسد.جای شکر است که به لطف وجود داشتن سنسور تشخیص حرکـت، اگر که زیر نور آفتاب قرار داشته اما در حال حرکت باشید، سنسور روشنایی برای افزایش خوانایی محتوا، نیروی بیهوده تلف نخواهد کرد. این سنسور تنها در زمانی که دست خود را برای چک کردن زمان بالا می‌آورید فعال خواهد شد.

 

صفحه نمایش 1.04 اینچی هواوی فیت دارای رزولوشن 208 در 208 بوده که با وجود کمتر بودن نسبت به کیفیت صفحه دیگر ساعت‌های هوشمند دایره‌ای، محتوا را با کیفیت بسیار قابل قبولی به نمایش گذاشته و آن را ریز و ناخوانا نمی‌کند. به خاطر سیاه و سفید بودن صفحه، نمایش سایه های خاکستری با مشکل مواجه می‌شوند

 

و از آن جایی که رابط کاربری هواوی فیت در تلاش است تا تن سیاه و سفید را با ترکیب‌ آن‌ها ارائه کند، نتیجه جالبی به دست نمی‌آید. مشکل دیگر این صفحه نمایش عدم سازگاری فونت محتوا در برخی قسمت‌ها با اندازه صفحه نمایش است که اگر چه مورد بسیار محسوسی نیست، اما بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت به افراد مشتاق برای خرید، قدرت قضاوت بهتری خواهد داد.

 

راه اندازی اولیه و سازگاری

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشینخستین قدم برای استفاده از ساعت هوشمند هواوی فیت، دریافت و نصب اپلیکیشن اندرویدی Huawei Wear بر روی یک گوشی هوشمند (احتمالا ساخت هواوی) است. مچ شدن دو دستگاه با یکدیگر فرآیندی بسیار ساده بوده و زمان زیادی طلب نمی‌کند و کاربر بدون نیاز به سر و کله زدن با منوی تنظیمات بلوتوث اصلی گوشی،

 

به راحتی از طریق اپلیکیشن عمل اتصال را انجام می‌دهد. به محض پاسخ به برخی سوالات اولیه همچون قد و اندازه خود، دستگاه آماده به کار خواهد شد.از آنجایی که رابط کاربری خود ساعت کمی با محدودیت رو به رو است، Huawei Wear به منبع اصلی شما برای دسترسی به داده‌های تناسب اندام طی زمان، چک کردن عمر باتری و برنامه‌ریزی رژیم‌های غذایی تبدیل خواهد شد.

 

این اپلیکیشن بر روی دستگاه‌های دارای نسخه اندروید KitKat (اندروید 4.4) و به بعد کار خواهد کرد. گفتنی است نسخه iOS این اپلیکیشن نیز برای از دست ندادن بازار پر جمعیت کاربران آیفون طراحی شده است.

 

رابط کاربری

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشیدر بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت از آنجایی که هیچ دکمه فیزیکی بر روی آن یافت نمی‌شود، مجبور به برقراری ارتباط با رابط کاربری ساعت تنها از طریق صفحه نمایش لمسی هستیم. سه موردی که شما به مراتب از آن‌ها استفاده خواهید کرد، بالا و پایین کشیدن صفحه برای حرکت در منوها،

 

ضربه زدن برای تایید و کشیدن صفحه به راست برای بازگشت به منوی پیشین است. در عین ساده بودن این کار، در برخی اوقات عدم تشخیص صحیح مشاهده شد، به این معنی که کشیدن صفحه به بالا، پایین و یا راست به منزله ضربه زدن و تایید تلقی می‌شود.

 

کنترل حرکت به میزان محدود از دیگر ویژگی‌های این ساعت است. به عنوان نمونه، وقتی که دست خود را به سمت بالا برای دیدن ساعت حرکت می‌دهید، (در صورت لزوم) نور صفحه نمایش افزایش پیدا کرده و دیگر آیتم‌هایی که به طور معمول در حالت استراحت غیر قابل مشاهده‌‌اند، به نمایش در می‌آیند.

 

مثلا علاوه بر ساعت و دقیقه، با بالا آمدن دست ثانیه و تاریخ روز نیز نمایش داده می‌شوند.اما در بیشتر مواقع، مثلا برای دیدن نوتیفیکیشن‌های گوشی و یا آغاز تمرین ورزشی مجبور به فعال سازی ساعت هستید تا تعداد گام‌های شما شمرده شده و ضربان قبلتان کنترل شود.

 

به محض اتصال ساعت به گوشی هوشمند، هر تماس بر روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود، اما از آنجایی که هیچ بلندگو و میکروفونی برای پاسخ‌گویی وجود ندارد، تنها قابلیت موجود رد تماس‌های ناخواسته بدون نیاز به لمس خود گوشی است. این امکان وجود دارد تا اپلیکیشن‌های مورد دلخواه خود را برای گرفتن نوتیفیکیشن از آن‌ها انتخاب کنید.

 

سلامت و ورزش

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشیهواوی چندین راه برای اندازه‌گیری فعالیت‌ها و رسیدن به اهداف سلامتی مد نظر پیش روی کاربران قرار داده است. به عنوان نمونه در بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت دیدیم که خود گجت، روش تعیین هدف را مد نظر قرار داده و حداقل روزی 10 هزار قدم پیاده‌روی را پیشنهاد می‌کند، عددی که بسته به برنامه ورزشی هر کاربر قابل افرایش یا کاهش است.

 

گفتنی است مشاهده نمودار پیشرفت به سادگی صورت می‌گیرد.مانیتور ضربان قلب نیز آمار ساده‌ای از سطح سلامت کاربر می‌دهد. بدون نیاز به هیچ گونه تنظیم، هواوی فیت با ثبت اندازه‌گیری‌های دوره‌ای، با گذر زمان یک گزارش دوره‌ای به کاربر خواهد داد. همچنین این امکان وجود دارد تا ساعت را مراقب سلامتی خود نگه داشته

 

تا بعد از اعمال فشار زیاد و بالا رفتن غیر طبیعی ضربان قلب، یک هشدار دریافت کنید.حالات تمرین اصلی به کاربر اجازه می‌دهند که از میان چندین نوع فعالیت دست به انتخاب بزند؛ پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و یا دویدن بر روی تردمیل که بعد از انتخاب هر یک، با شمارش ۱ تا ۳، اندازه‌گیری میزان فعالیت آغاز خواهد شد.

 

گذر زمان، کالری سوزانده شده، مسیر طی شده و مخصوصا ضربان قلب از اطلاعاتی هستند که در اختیار کاربران مشغول فعالیت قرار داده می‌شود.هر زمانی قادرید تا در فعالیت خود مکث داشته و آن را در فرصتی دیگر ادامه بدهید و یا اینکه به طور کلی آن را متوقف کرده و یک آمار کلی از نحوه فعالیت خود بگیرید.

 

  بعد از این، زمانی که بخواهید فعالیت جدیدی را آغاز کنید، آخرین حالت انتخابی به صورت شروع سریع (quick start) نمایان خواهد شد تا از انجام تنظیمات مجدد بی‌نیاز باشید. از دیگر قابلیت‌های مجموعه ساعت و اپلیکیشن با یکدیگر، دریافت برنامه است تا با مشخص کردن میزان زمانی که تمرین می‌کنید، اپلیکیشن یک رژیم هفتگی به شما ارائه کند.

 

عمر باتری

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشیدر نقد و بررسی ساعت هوشمند هواوی فیت همانند استاندارد همیشگی ساعت‌های هوشمند به یک باتری بسیار بسیار کوچک برخورد کردیم که تنها 80 میلی آمپر بر ساعت ظرفیت دارد، اما به لطف کنترل پرمصرف‌ترین بخش هر گجت، یعنی صفحه نمایش، هواوی فیت با همین 80 میلی آمپر بر ساعت برای چند روز دوام می‌آورد.

 

هواوی مدعی شده که ساعت هوشمند جدیدش با یک بار شارژ، 6 روز کامل دوام خواهد آورد.ساعت به کمک پایه شارژ مغناطیسی موجود در جعبه، که به چهار تماس فنری مجهز شده، شارژ شده که خوشبختانه به دلیل ساختار مغناطیسی پایه، کاربر متوجه سر و ته قرار دادن ساعت در آن می‌شود. تنها کاری که باقی مانده،

 

متصل کردن کابل یو‌اس‌بی به پایه است. گفتنی است هواوی زمان شارژ شدن کامل را زیر دو ساعت اعلام کرده است.یک ایراد مهم در سیستم باتری هواوی فیت، وجود تنها یک نشانگر بر روی خود ساعت به منظور نشان دادن میزان ظرفیت باقی مانده، آن هم به صورت یک خط مستقیم است که در مقایسه با دیگر ساعت‌های هوشمند یک ضعف محسوب می‌شود.

 

در این حالت تنها مشخص می‌شود که سه چهارم و یا نیمی از باتری باقی مانده است و کاربر برای گرفتن اطلاعات دقیق‌تر از وضعیت باتری به ناچار باید دست به دامن اپلیکیشن Huawei Wear شود.

 

نتیجه‌گیری

نگاهی به ساعت هوشمند Huawei Fit ورزشیهواوی فیت با قیمت 130 دلار به فروش رسیده و هنگام خرید، به کاربر برای انتخاب بند 20 و یا 18 میلی‌متری حق انتخاب می‌دهد. البته با انتخاب هر یک، بعدها قادر به تعویض آن خواهید بود.

 

به عنوان رقبای هواوی فیت می‌توان به Pebble 2 که دارای ویژگی‌های نرم افزاری بهتر و همچنین میکروفون است، اشاره کرد که قیمت تقریبا یکسانی با محصول هواوی دارد. در بالای این محصول، از لحاظ قیمت، سامسونگ گلکسی گیر فیت 2 (Samsung Gear Fit 2) و یا فیبتیب شارژ 2 (Fitbit Charge 2) با اختلاف 20 دلاری قرار می‌گیرند.

 

با در نظر گرفتن وجود رقبایی همچون Gear Fit 2 با قابلیت ارتقای سخت افزار داخلی، کار هواوی فیت در جلب بازار به سمت خود کمی سخت به نظر می‌رسد.در مجموع، برای ورزشکاران و یا افراد عادی که طرفدار سادگی بوده و تنها به دنبال گجتی برای مانیتور کردن وضعیت سلامتی خود بدون نیاز به شارژ کردن‌ متداول گجت هستند، هواوی فیت یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رو است.