پارس ناز پورتال

نگاهی به کشور چین مهد تمدن و تاریخ جهان

نگاهی به کشور چین مهد تمدن و تاریخ جهان

نگاهی به کشور چین مهد تمدن و تاریخ جهان 

چین اکنون برای گردشگران دیدنی هـای بسیاری دارد اعم از تاریخی و گردشگری که واقعا هم جذاب و قابل توجه هستند. بـه دنبال انتخاب مقصدی برای سفر هستید؟ چه نوع تفریحی مدنظرتان است؟چین با نام رسمی جمهوری خلق چین «بـه چینی: 中华人民共和国»، کشوری است

 

که در شرق قاره آسیا واقع ‌شده است. چین لقب پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با بیش از 1.3 میلیارد نفر سکنه و همچنین سومین کشور از نظر وسعت را بـه خود اختصاص داده است. موقعیت جغرافیایی چین، جمعیت بالا و همچنین همسایگانش، آن را در موقعیت بسیار ویژه‌ای قرار داده تا در میان سایر کشورها همواره

 

در رده هـای بالای لیست جاذبه‌هـای گردشگری واقع شود. شهر هـای توریستی چین مانند هنگ کنک، پکن، شانگهای و بهشت گردشگران شبانه، ماکائو، آماده میزبانی از گردشگران خواهند بود.

 

کشور چین در گذر تاریخ

تاریخ تمدن در چین داستانی بـه بلندای کل تاریخ باستان دارد. شاید بـه جرأت بتوان گفت چین از شش هزار سال پیش تاکنون دارای تاریخ سیاسی مکتوب میباشد که خود بـه ‌تنهایی نشان‌دهنده عقبه تاریخی این کشور است.نظام سیاسی و حکمرانی موروثی تا چند سال قبل در چین وجود داشت.

 

اما بعد از پیدایش بلوک شرق و غرب و جنگ‌هـای جهانی و تغییرات زیربنایی در کشور هـای مختلف، چین نیز از این ماجرا مستثنا نماند و بـه‌سوی نظامی دموکراتی و کمونیستی پیش رفت. باگذشت چند دهه در اوضاع اقتصادی و رفاهی ملت چین تحولی صورت نگرفت تا این که در چند دهه اخیر با شروع شدن اصلاحات اساسی،

 

در نظام مالی و اقتصادی چین، تحول و جهش بزرگی صورت گرفت که بـه موجب آن امروزه چین جزو اقتصادها و قدرت‌هـای بزرگ جهان قرار گرفته است.

نگاهی به کشور چین مهد تمدن و تاریخ جهان

همسایگان مختلف، جاذبه هـای دیدنی چین، تعدد فرهنگ و اقوام در چین، طبیعت بکر و عجایب گوناگون از یک سو و از سوی دیگر قدرت اقتصادی چین باعث شده است که امروزه هر فرد گردشگر در هر نقطه جهان آرزو داشته باشد حداقل یک بار بـه چین سفرکند.

 

مناظر طبیعی چشم‌نواز، لذت خرید ارزان‌قیمت، طعم غذاها و خوراکی‌هـای جدید و دل‌چسب، هیجان شرکت در جشنواره‌ هـای سرگرم‌کننده را تنها با انتخاب تور چین تجربه کنید.

 

فرهنگ و آداب ‌و رسوم چین

فرهنگ چین برگرفته از تاریخ باستانی و روابط گسترده این کشور در طول تاریخ با تمدن‌هـای دیگر میباشد؛ اما نقطه قوت فرهنگ چین؛ که بـه آن ویژگی بسیار منحصر بـه‌ فردی می دهد؛ خاص بودن و تک بودن فرهنگ آن در میان ملل است. نشانه هـای قدرت فرهنگی چین میتوان در معماری، نقاشی، مجسمه‌سازی و شعر و موسیقی‌ بـه خوبی مشاهده کرد. جاذبه هایی که گردشگران آرزوی دیدن آن را دارند.

 

جاذبه‌هـای منحصربه‌فرد چین

دیوار چین

حتماً شما هم برای دیدن یکی از عجایب هفتگانه جهان کنجکاو هستید. هرساله میلیون ها نفر بـه‌قصد دیدن این اثر تاریخی بـه چین سفر می‌کنند و بـه جرأت می‌توان گفت که جزو شاخص‌ترین و با اهمیت‌ترین جاذبه‌هـای توریستی جهان است. بـه‌قدری که در سراسر دنیا بـه‌عنوان نماد شرق آسیا شناخته میشود.

نگاهی به کشور چین مهد تمدن و تاریخ جهان

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه واقع در پایتخت چند هزارساله پکن، هنوز هم جزو مهم ترین نقاط توریستی دنیا قلمداد میشود؛ منطقه‌ای بسته و محافظت‌شده در قلب شهر پکن که بـه مدت طولانی مقر حکومت امپراطوری چین بوده است. اهمیت این شهر بدان دلیل بوده که تا قرن گذشته و از میان رفتن نظام پادشاهی،

 

هیچ فرد غیرسیاسیای وارد این شهر نشده بود و هنوز هم بـه همان زیبایی و سبک نگه داری میشود. اما امروزه گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند و شاهد مراسم نمادینی باشند که هر سال بـه تبعیت از گذشتگان در شهر ممنوعه پکن برگزار می‌شود.توصیه می کنیم حتماً 10 جاذبه برتر چین را مشاهده نمایید.

 

شهر لی جیانگ چین

شهر لی جیانگ را می‌توان نسخه چینی شهر وینز ایتالیا دانست. اگرچه امروز شهر لی جیانگ جزو شهر هـای توسعه‌یافته و مدرن چین است اما اگر بـه بخش قدیمی آن سر بزنید بـه خوبی ونیز را در آسیا مشاهده می کنید. شهری مملو از ساختمان‌هـای چندطبقه با سقف‌هـای زیبای شیروانی،

 

برج‌ها و پل‌ها که آب از میان آن‌ها می‌گذرد و گردشگران در هنگام قدم زدن در شهر لی جیانگ سفری در تونل زمان بـه گذشته خواهند داشت.این شهر، یکی از برنامه هـای گردشگری تور مسافرتی چیناست که در برنامه اکثر آژانس هـای مسافرتی گنجانده شده است. پس با سفر بـه چین از زیبایی هـای این جاذبه توریستی هم لذت ببرید.

 

جشنواره یخ و برف هاربین

در ایالت هاربین همه ی ي ساله جشنواره‌ای برگزار میشود که صدها هنرمند را بـه مدت چند هفته مشغول بـه ساختن آثار هنری از جنس برف و یخ می‌کند. وجود طیف وسیعی از مردم و مجسمه ها و آثار مختلف یخی و برفی باعث دوچندان شدن جذابیت این فستیوال شدهاست.

 

کوه چان بای شان

اگر بـه ادبیات چین و بخصوص هنر گرافیک چین علاقه دارید باید حتماً از کوه چان بای شان دیدن کنید. این منطقه جزو پارک‌هـای ملی چین بوده و بـه دلیل زیبایی منحصربهفردش محافظت خاصی از آن شده تا خدشه‌ای بـه بکر بودنش وارد نشود. وجود کوه‌هـای کشیده و بلند صخره‌ای با درختان پیچ‌وتاب خورده و ابرهای خاص

 

که در آسمان کوه چان بای چین میباشد، این حس را بـه گردشگران منتقل می‌کند که نقاشی زبردست همه ی ي عناصر را در کنار هم با هنرمندی تمام قرار داده است. عبور رودخانه بهشت و آتش‌فشانی خاموش در کوه چان بای دلیل بـه وجود آمدن گونه‌هـای خاص گیاهی و جانوری در این منطقه میباشد.

 

اینطور که بـه نظر میرسد هر نوع سلیقه و معیاری که برای خرید تور داشته باشیم، چین مقصد جذابی برای همه ی ي ما خواهد بود. سایت فایندا تور با ارائه پکیج هـای متنوع با قیمت مناسب می‌تواند راهنمای خوبی در انتخاب و خرید تور چین باشد.