پارس ناز پورتال

هر آنچه باید درباره بورسیه تحصیلی آمریکا بدانید

هر آنچه باید درباره بورسیه تحصیلی آمریکا بدانید

دوست دارید در بهترین دانشگاه‌های آمریکا تحصیل کنید؟ بورسیه تحصیلی آمریکا در مقایسه با کشورهای اروپایی کمی سخت‌تر است اما این به معنای غیر ممکن بودن آن نیست. به دلیل هزینه‌های بالای تحصیل در آمریکا، بورسیه گزینه بسیار پرطرفداری برای دانشجویان محسوب می‌شود.

 

خبر خوب آنکه آمریکا سالانه بورسیه‌های تحصیلی زیادی را برای مقطع‌های تحصیلی مختلف فراهم می‌آورد. اگر دوست دارید راه‌و‌چاه گرفتن بورسیه تحصیلی در آمریکا را بدانید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

آشنایی با انواع بورسیه تحصیلی آمریکا

 

بورسیه‌ تحصیلی آمریکا یا اسکالرشیپ به دو دسته فول فاند و معمولی تقسیم می‌شود. در بورسیه فول فاند، همه هزینه تحصیل، اقامت و سفر شما پرداخت می‌شود و بورسیه معمولی، بخشی از این هزینه را متقبل خواهد شد.

 

علاوه بر این، برخی از بورسیه‌ها فقط به کشورهای خاصی اعطا می‌شوند. اسکالرشیپ‌های آمریکا گاهی در حوزه‌های هنر و ورزش یا دیگر رشته‌های تحصیلی ارائه می‌شوند و مدارک متفاوتی از شما خواسته می‌شود.

 

شرایط بورسیه تحصیلی آمریکا

 

اگر دوست دارید شانس خود را برای تحصیل در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا یعنی آمریکا امتحان کنید، باید شرایط خاصی داشته باشید. در ادامه، مهم‌ترین شرایط لازم برای دریافت اسکالرشیپ آمریکا را با هم بررسی می‌کنیم که در اکثر دانشگاه‌های آن کشور از شما خواهند خواست.  

 

معدل: گرفتن بورسیه تحصیلی آمریکا در مقاطع تحصیلی مختلف امکان‌پذیر است. البته معدل دوره تحصیلی قبلی بسیار مهم است. سیستم معدل‌دهی آمریکا به‌صورت GPA است و باید معدل ایران خود را طبق این سیستم محاسبه کنید. به‌طور میانگین و بسته به بورسیه خاص، معدل شما باید بالای 17 باشد. این عدد برای دوره‌های گوناگون تحصیل متفاوت است.

 

نمره زبان: مانند هر بورسیه دیگری، اثبات توانایی زبان شما نیز بسیار مهم است. به‌طور کلی، باید آیلتس بالای 7 یا تافل حداقل 90 را داشته باشید. البته برخی دانشگاه‌‌ها، آزمون‌های زبان دیگر را نیز قبول دارند.

 

داشتن مدرک SAT یا GMAT/GRE برای کارشناسی ارشد: در برخی از دانشگاه‌های آمریکا، برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع ارشد، دکتری و حتی گاهی لیسانس، باید مدرک SAT و در برخی مواقع، جی‌مت (GMAT) داشته باشید. طبیعی است که داشتن مدرک تنها کافی نیست و باید نمراتی عالی کسب کنید.

 

مقالات و پژوهش‌های علمی: در مقاطع ارشد و دکتری، لازم است که مقالات معتبر ISI و پژوهش‌های علمی چاپ‌شده در مجلات بین‌المللی معتبر داشته باشید.

 

شرکت در کارهای فوق‌برنامه یا داشتن سابقه کاری: اگر در انجمن‌ها و نشست‌های بین‌المللی عضویت داشته‌اید، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی در آمریکا خواهید داشت. علاوه بر این، گاهی در مقطع دکتری، داشتن سابقه کار مرتبط با رشته نیز نیاز است.

هر آنچه باید درباره بورسیه تحصیلی آمریکا بدانید

بورسیه مقاطع مختلف تحصیلی در آمریکا

 

به جز مقاطع دانشگاهی، آمریکا سالانه مبلغی را برای بورسیه تحصیل در دبیرستان‌های این کشور کنار می‌گذارد. با‌ این‌حال، گرفتن این بورسیه تحصیلی آسان نیست و ممکن است مبلغ کمی را پوشش دهد. به همین دلیل در ادامه، بورسیه مقاطع دانشگاهی گوناگون را با هم بررسی می‌کنیم. به خاطر داشته باشید که شرایط هر بورسیه تحصیلی ممکن است متفاوت باشد.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی؛ سخت اما ممکن

دریافت بورسیه تحصیلی لیسانس، کمی سخت‌تر از ارشد و دکتری است؛ با ‌این‌حال، گرفتن آن غیر ممکن نیست. در درجه اول، باید معدل بالای 18 داشته و مدرک آیلتس بالای 7 یا تافل بالای 90 را دریافت کرده باشید. علاوه بر این، در برخی از دانشگاه‌ها، نمرات عالی مدرک SAT نیز نیاز است.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد

با توجه به رشته و دانشگاه، شانس گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا وجود دارد. با‌ این‌حال، این بورسیه بیشتر شامل دانشجویانی می‌شود که پروژه‌های عملی‌محور دارند. در این مقطع نیز نمره معدل اهمیت دارد و باید در دوره لیسانس، حداقل معدل 16 را دریافت کرده باشید.

 

در مرحله بعدی، لازم است که چند توصیه‌نامه از اساتید کارشناسی خود دریافت کنید و مقالات معتبر ISI چاپ کرده باشید. نمره زبان نیز اهمیت دارد و آیلتس 7 یا معادل‌های آن لازم است. نمره بالای GRE یا آزمو‌ن‌های مشابه نیز برای برخی از دانشگاه‌ها نیاز است.

 

بورسیه تحصیلی آمریکا در مقطع دکتری؛ پرطرفدار و مناسب

بیشتر افراد برای دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا، در مقطع دکتری اقدام می‌کنند. مقالات و رزومه قوی، حرف اول را در بورسیه دکتری آمریکا می‌زنند. به همین دلیل، باید علاوه بر مقالات معتبر علمی و توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه‌ای بسیار قوی‌ نیز داشته باشید.

 

در فلوشیپ مقطع دکتری، کلیه هزینه‌های تحصیل پرداخت می‌شود اما شما می‌توانید به‌عنوان دستیار تدریس یا دستیار تحقیقاتی نیز از دانشگاه‌های آمریکا بورسیه دریافت کنید. برای اینکه درباره دریافت بورسیه تحصیلی آمریکا اطلاعات بیشتری به دست آورید، اینجا کلیک کنید.

هر آنچه باید درباره بورسیه تحصیلی آمریکا بدانید

جدیدترین بورسیه‌های تحصیلی آمریکا

 

آمریکا هر سال بورسیه‌های جدیدی را به وجود می‌آورد و رقابت زیادی بر سر گرفتن این بورسیه‌ها وجود دارد. اگر درست عمل کنید و از ابتدا با مدارک کامل درخواست دهید، شانس بیشتری برای گرفتن این کمک‌هزینه دارید. در ادامه، چند نمونه از جدیدترین بورسیه‌های تحصیلی سال 2023 را معرفی خواهیم کرد.

 

بورسیه دانشگاه استنفورد (Stanford University)

دانشگاه استنفورد یکی از مشهورترین و برترین دانشگاه‌های دنیاست که این بار برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، بورسیه کاملی را در نظر گرفته است که همه هزینه‌های تحصیلی و زندگی در آمریکا را پوشش می‌دهد. طیف رشته‌های بورسیه‌ این دانشگاه، بسیار متنوع است و از هنر، رشته‌های علوم انسانی و حقوق شروع می‌شود و تا پزشکی و رشته‌های مهندسی ادامه می‌یابد.

 

بورسیه فولبرایت یک پکیج عالی و کامل برای تحصیل در آمریکاست و برای دانشجویان بین‌المللی به وجود آمده است. این بورسیه، فقط برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود.

 

همه شهریه دانشگاه، کمک‌هزینه زندگی، کلیه هزینه‌های اقامت در آمریکا، بلیط هواپیما و حتی بیمه درمانی شما پرداخت خواهد شد. متاسفانه کشور ایران در لیست دریافت‌کنندگان این بورسیه نیست اما می‌توانید با کمک مشاوره از موسسه مهاجرتی مای آرمان، از کشورهای اطراف اقدام کنید.

 

Fulbright Scholarships USA

بورسیه فولبرایت یک پکیج عالی و کامل برای تحصیل در آمریکاست و برای دانشجویان بین‌المللی به وجود آمده است. این بورسیه فقط برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود.

 

با این بورسیه همه شهریه دانشگاه، کمک‌هزینه زندگی، کلیه هزینه‌های اقامت در آمریکا، بلیط هواپیما و حتی بیمه درمانی شما پرداخت خواهد شد. متاسفانه کشور ایران در لیست دریافت‌کنندگان این بورسیه نیست اما می‌توانید با دریافت مشاوره از مشاورین موسسه مهاجرتی آرمان، از کشورهای اطراف اقدام کنید.

 

چگونه بورسیه امریکا شویم؟

 

در این مطلب به‌صورت خلاصه بورسیه تحصیلی آمریکا را معرفی کردیم. باید بدانید که شرایط بورسیه هر دانشگاه و موسسه با دیگری متفاوت است و ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها، شانس بیشتری داشته باشید.

 

به همین دلیل، بسیار مهم است که با توجه به وضعیت تحصیلی و رزومه‌تان، در وقت خود صرفه‌جویی کنید تا پیش از تمام‌ شدن ددلاین‌ها، درخواست خود را ارسال کنید. موسسه اعزام دانشجوی مای آرمان به دلیل تخصص و تجربه بالا در امر اعزام دانشجو، کمکتان می‌کند که بهترین انتخاب را داشته باشید. برای مشاوره رایگان، کافی است با شماره 02191004190 تماس بگیرید یا به سایت myarman.com سری بزنید.