پارس ناز پورتال

همه چیز درباره علایم اولیه بارداری

همه چیز درباره علایم اولیه بارداری

همه چیز درباره علایم اولیه بارداری 

بسیاری از خانم ها در وهله اول از بارداری خود دچار شک و تردید می شوند . اما اگر علایم اولیه بارداری را بدانند میتوانند کاملا هشیارانه عمل کنند . آیا از خود می­ پرسید «آیا من حامله هستم؟» و می­ خواهید علائم اولیه بارداری را بشناسید؟

 

اگر چه تست بارداری مطمئن ­ترین روش برای رسیدن به پاسخ این پرسش است، اما در صورتی که واقعا باردار باشید، قبل از عقب افتادن عادت ماهیانه­ تان علائمی خواهید داشت. مقاله زیر را بخوانید تا متوجه شوید آیا واقعا در مراحل اولیه بارداری خود هستید.

مراحل

چگونه علائم اولیه بارداری را تشخیص دهیم
1 ببینید آیا خیلی خسته می­ شوید. به علت افزایش سطح هورمون­ ها، بسیاری از زنان احساس خستگی بسیار شدید، در ابتدایی­ ترین مراحل بارداری دارند.

 

ببینید آیا دچار نفس تنگی می ­شوید
2 ببینید آیا دچار نفس تنگی می ­شوید. جنین در حال رشد به اکسیژن نیاز دارد و این به این معناست که شما احتمالا کمی دچار کمبود اکسیژن خواهید شد. این احتمال وجود خواهد داشت که با گذشت زمان و رشد جنین، نفس تنگی نیز ادامه یابد.

 

دقت کنید که آیا دچار سرگیجه و یا بیهوش شده­ ای
3 دقت کنید که آیا دچار سرگیجه و یا بیهوش شده­ اید. اغلب یا به علت کاهش قند خون و یا کاهش فشار خون، حمله سرگیجه و یا حالت غش و بیهوشی رخ می دهد و این اتفاق احتمالا به این معناست که شما بار شیشه دارید.

 

ببینید آیا سینه­ ها و نوک سینه­ هایتان حساس و دردناک شده ­اند
4 ببینید آیا سینه­ ها و نوک سینه­ هایتان حساس و دردناک شده ­اند. بسیاری از زنان احساس بزرگ­تر شدن سینه ­ها و درد و حساسیت در نوک سینه­ ها را در روزهای اولیه بارداری تجربه می­ کنند.

 

به دنبال نشانه ­های گرفتگی در عضلات شکم و یا نفخ بگردید
5 به دنبال نشانه ­های گرفتگی در عضلات شکم و یا نفخ بگردید. این نشانه های اولیه بارداری، شبیه به احساس قبل از عادت ماهیانه است. این ممکن است نشانه عادت ماهیانه باشد اما می ­تواند نشانه اولیه بارداری نیز باشد.

 

به دنبال نشانه­ های سردرد باشید
6 به دنبال نشانه­ های سردرد باشید. معمولا تصور می ­شود که به علت تغییر هورمون ­های بدن در خلال بارداری، سردرد یکی از نشانه­ های زنان تازه باردار شده است.

 

ببینید آیا کمردرد دارید
7 ببینید آیا کمردرد دارید. اگر معمولا کمردرد ندارید، این مساله می­ تواند نشانه ­ای از شل شدن رباط­ های کمرتان و در نتیجه آمادگی برای نگه داشتن وزن بیشتر در حدود یک سال آینده باشد.

 

ببینید آیا لکه بینی دارید
8 ببینید آیا لکه بینی دارید. خون­ریزی­ های کم، ممکن است به علت جاگیری تخم لقاح یافته در دیواره رحم باشد. بسیاری از زنان، حسی شبیه به روزهای قبل از عادت ماهیانه دارند اما در واقع این یکی از اولین نشانه ­های بارداری آنهاست.

 

ببینید آیا خلق و خویتان ناگهان تغییر می­ کند
9 ببینید آیا خلق و خویتان ناگهان تغییر می­ کند. اگر واقعا باردار باشید، مقدار زیادی هورمون به بدن­تان پمپاژ خواهد شد. این مساله به این معنی است که شما به خاطر یک موضوع غیرمنطقی از کوره در رفته، یا بر سر موضوعی بسیار کم اهمیت گریه کنید.

 

حالت تهوع و یا بالا آوردن می ­تواند نشانه بارداری باشد
10 حالت تهوع و یا بالا آوردن می ­تواند نشانه بارداری باشد. معمولا حالت تهوع صبحگاهی تا یک ماه پس از لقاح رخ نمی­ دهد و در برخی از افراد، این نشانه به طور کلی وجود ندارد.

 

متوجه باشید که ادرار کردن به دفعات بیش از معمول نیز می­ تواند یک نشانه باشد
11 متوجه باشید که ادرار کردن به دفعات بیش از معمول نیز می­ تواند یک نشانه باشد. افزایش ادرار به علت افزایش خون و سایر مایعات بدن رخ می ­دهد که نهایتا توسط کلیه­ ها تصفیه شده و تبدیل به ادرار می ­شود. این افزایش ادرار در مراحل بعدی بارداری احتمالا تشدید خواهد شد.

 

ببینید آیا عادت ماهیانه ­تان عقب افتاده است
12 ببینید آیا عادت ماهیانه ­تان عقب افتاده است. اگر معمولا عادت ماهیانه منظمی دارید و زمان شروع عادت بعدی­تان قابل پیش بینی است، عقب افتادن عادت قطعا نشانه بارداری است. ممکن است عقب افتادن عادت ماهیانه اولین نشانه بارداری شما باشد.

 

مراقب ویار خود نسبت به غذاها باشید
13 مراقب ویار خود نسبت به غذاها باشید. آیا به غذاهایی که معمولا نمی­ خورید ویار پیدا کرده ­اید؟ یا هوس یک غذای غیرمعمول کرده ­اید؟ هوس و ویار از نشانه­ های اولیه بارداری هستند.

 

دقت کنید آیا بیش از معمول نسبت به بوها حساس هستید
14 دقت کنید آیا بیش از معمول نسبت به بوها حساس هستید. این نشانه اولیه بارداری احتمالا به دلیل افزایش سطح استروژن است اما این نشانه ­ای قطعی نیست.

 

دمای بدن­ خود را جدول کنید
15 دمای بدن­ خود را جدول کنید. اگر دمای بدن­تان را جدول می­ کنید،‌ یکی از نشانه ­های بارداری دمایی بالاتر نسبت به همین روز در ماه پیش است.

 

یک تست بارداری انجام دهید
16 یک تست بارداری انجام دهید. اغلب تست­ های بارداری تا قبل از عقب افتادن عادت ماهیانه ­تان، قادر به تشخیص بارداری نیستند. اگر سایر نشانه­ های بارداری را دارید و هنوز زمان عادت ماهیانه ­تان نشده و جواب تست منفی بود، طی چند روز، دوباره تست را انجام دهید.

 

نکات

اگر عادت ماهیانه­ تان چند روز عقب افتاده (و عادت منظمی دارید)، یک تست خانگی بارداری انجام دهید. اگر پاسخ تست منفی بود، چند روز صبر کرده و دوباره تست را انجام دهید. گاهی اوقات هورمون محرک جنسی (HCG، هورمون بارداری) به اندازه کافی برای تشخیص بارداری بالا نیست.

 

قبل از انجام تست صبر کنید تا عادت ماهیانه ­تان عقب بیافتد. در برخی خانم ­ها که برای بارداری اقدام کرده ­اند، در همان روز، انجام تست عادت ماهیانه اتفاق می افتد و جواب تست منفی است.

 

بسیاری از نشانه­ های بارداری همانند نشانه­ های قبل از عادت ماهیانه نیز هستند. بهتر است که از چند ماه قبل، تغییرات بدن خود را جدول کرده و ریتم بدن خود را درک کنید.

 

هشدارها

درصد بسیار کمی از خانم ­ها در طول بارداری عادت ماهیانه نیز دارند. مشاهده عادت ماهیانه در تمام موارد نشانه عدم بارداری نیست.

 

اگر خون­ریزی و گرفتگی در یک سمت و پخش شونده به تمام شکم دارید، احتمالا بارداری خارج از رحم دارید. اگر این نشانه ­ها برای شما غیرمعمول است، سریعا به دنبال درمان باشید.