پارس ناز پورتال

میان وعده هایی برای از بین بردن اشتهای کاذب

مجموعه : رژیم و تغذیه
میان وعده هایی برای از بین بردن اشتهای کاذب

میان وعده هایی برای از بین بردن اشتهای کاذب 

برخی میان وعده ها میباشند که میتوانند جلوی اشتهای کاذب را بگیرند, این روش برترین راه برای رویارویی با پرخوری و چاقی هست. این یک حقیقت پدیدار هست; وقتی پای سلامتی به میان می آید, چیزیی که می خورید, اکثر از هر چیز دیگری, اهمیت پیدا میکند. انتخاب غذای درست می تواند مریضی‌ها را از شما دور کند,

 

پوست و مو هاي‌تان را خوشگل و تندرست نگه دارد و حتی به شما کمک کند اکثر عمر کنید. شواهد بسیار فراوانی نشان داده که رژیم خوراکی هرروز‌ي شما, می تواند اشتهای کاذب را از بین ببرد.همۀ‌ي ما چیزهایی را هوس می کنیم بخوریم که معمولاً هم ارزش خوراکی ندارند. اما حرکتی به سادگی گزینه یک میان وعد‌ه‌ي مناسب می تواند به شما کمک کند, همه ي وقت گزینه‌هاي بهتری در تغذیه داشته باشید.

 

قدرت پروتئین در رژیم خوراکی

این که رژیم‌هاي خوراکی پر پروتئین, متدهایی کارساز در کاهش وزن میباشند, علت دارد؛ وقتی شما سیر و خوشنود هستید, بهتر فکر می کنید و بنابراین تصمیماتی که میگیرید خیلی کمتر از روی وسوسه یا یک میل ناگهانی هست. پروتئین موجود در غذا, توسط تمام بخش‌هاي بدن تان مصرف میشود تا رشد کنید

 

و عملکرد خوبی داشته باشید. پروتئین, در طیف بسیار متنوعی از غذاها یافت می شود, هم منابع حیوانی و هم منابع گیاهی, بنابراین میتوانید در هر نوع رژیمی که هستید, به مقدار کافی پروتئین مصرف کنید.

 

پروتئین, چطور اشتها را کم می کند؟

ساده هست؛ وقتی شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می کنید, احتمال این که گرسنه شوید و تصمیم‌هاي بد خوراکی بگیرید خیلی کمتر خواهد شد. وقتی گرسنه باشید, یک برش بزرگ پیتزا یا کیک شکلاتی, بسیار وسوسه برانگیز به چشم خواهد آمد.

 

پروتئین از دو راه دیگر هم اشتهای‌تان را کم می کند; قند خون را تثبیت کرده و خلق و خوی‌تان را بهتر میکند. اسید آمینه‌‌ي موجود در پروتئین, برای تعدیل هورمون‌ها ضروری هست, یعنی هورمون‌هایي که خلق‌تان را تثبیت کرده و بعنوان یک داروی طبیعی ضد پریشانی عمل میکنند. وقتی شما آرام و خونسرد هستید, خیلی آسان‌تر می توانید انتخاب‌هاي تندرست خوراکی داشته باشید.

 

میان وعده‌ي حیرت انگیز

مغزها, سرشار از پورتئین میباشند و مدتهاست که متخصصین تغذیه, آن ها را بعنوان میان وعده‌اي بسیار بی نظیر پیشنهاد می کنند. اما طبق مطالعه‌اي اخیر روی مغز, گردو برای غلبه بر گرسنگی و اشتها, کامل و اعجاب انگیز هست.این مطالعه که در نوع خود, نخستین هست نشان داد کسانی که اسموتی‌هاي ترکیب شده با گردو خورده بودند نسبت

 

به گروهی که اسموتی‌هاي‌شان گردو نداشت, در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده بودند. این افراد با بهره گیری از MRI مورد آزمایش قرار گرفتند و معلوم شد گروهی که اسموتی با گردو مصرف کرده بودند, نسبت به گروهی که گردویی مصرف نکرده بودند, واکنش بسیار کمتری نسبت به عکس هاي پیتزا و دسر نشان دادند. محققان دریافتند وقتی این افراد گردو خورده بودند, آن بخش از مغز که به بازرسی اشتها مربوط هست, فعال شده بود.

 

دلایل دیگری که باید گردو بخورید

گردو, منبعی بسیار مغذی هست که به خصوص از نظر ویتامین E, امگا ۳ و فیبرهای خوراکی زیادی که دارد, برای‌تان بی نظیر خوب هست. خوردن گردو برای سلامت قلب و سیستم تنفسی سودمند هست و حتی خواص ضد سرطانی دارد. توانایی گردو برای فریب دادن مغز جهت گزینه غذا هاي تندرست‌تر, امتیازی هست که نمی توان به راحتی از آن گذشت.

 

گردو می تواند میان وعده‌ي هوشمندانه‌اي باشد اما برای این که از فواید آن بیشترین بهره را ببرید میتوانید آن را به سالاد, ماست و اسموتی‌هاي‌تان اضافه کنید, حتی میتوانید خودتان کره‌ي گردو درست کنید.

 

میان وعده‌ها را حداقل نگیرید

چیزی که برای غلبه بر اشتها, هرگز نباید فراموش کنید این هست که به خوردن میان وعده اهمیت بدهید. احتمالاً فکر کنید خوردن بین وعده‌هاي اصلی خوراکی, برای کاهش وزن و حفظ وزن ایده‌آل, مناسب نیست, اما واقعیت این هست که خوردن میان وعده‌هاي تندرست حتی میتواند برترین راه غلبه

 

بر اشتها و گرسنگی باشد. وقتی در شرایط “گرسنه بودن” قرار نگیرید, احتمال این که غذا هاي تندرست و مغذی را انتخاب کنید خیلی اکثر میشود و سراغ نخستین چیزی که برای خوردن در دسترس دارید نخواهید رفت.