پارس ناز پورتال

درباره ویتامین N چه می دانید؟

درباره ویتامین N چه می دانید؟

درباره ویتامین N چه می دانید؟ 

همانگونه که می‌دانید ویتامین ها برای بدن ضروری هستند اما ویتامین N را تا بـه حال نشنیده اید,درست است؟این ویتامین بـه طبیعت مربوط می شود. ما انسان ها بیشتر وقت مان را با انواع و اقسام ماشین هـای مختلف- ماشین، رایانه، تلفن‌هـای همراه- و صداهای ناهنجار زندگی شهری می‌گذرانیم.

 

بـه دلیل عدم دسترسی بـه طبیعت و ریتم طبیعی بدن خودمان، روز بـه روز تعادل روحی مان را از دست می‌دهیم و دچار مشکلی می شویم که ریچارد لوو- نویسنده و روزنامه نگار زیست‌محیطی- آن را “اختلال کمبود طبیعت” می نامد.لوو، نام طبیعت را “ویتامین N” – حرف اول nature – گذاشته است و معتقد است عامل مهمی در سلامت عاطفی و جسمانی ماست.

 

بـه دنبال دهه ها تحقیق روی روانشناسی زیست محیطی، ثابت شده است که این موضوع کاملا صحت دارد.سال 1984 در تحقیقی قدیمی در بیمارستان فیلادلفیا «کشور آمریکا»، مشخص شد بیمارانی که پس از عمل جراحی، در اتاقی که پنجره ای رو بـه درختان داشت قرار میگرفتند، زودتر از بیماران دیگر که مقابل پنجره اتاق شان دیوارهای آجری وجود داشت خوب شده و از بیمارستان مرخص میشدند.

 

تمام این بیماران از رسیدگی هـای کاملا برابر برخوردار بودند.از آن زمان بـه بعد اکثر بیمارستان ها بـه بوستان هـای شفابخش و فضاهای سبز آرام که امکان تفکر و اندیشیدن را می دهد مجهز شدند.در تحقیق دیگر در دهه 1990، 88 درصد از بیماران بیمارستانی در سانفرانسیسکو و حتی کارکنان و ملاقات کننده ها که از بوستان هـای ایجاد شده در این بیمارستان دیدن کرده بودند، احساس آرامش و آسایش بیشتری داشتند.

 

استفن و راشل کاپلان، روان شناس‌هـای زیست‌محیطی در تحقیق هـای سال 1989 خود نیز بـه قدرت طبیعت در شفابخشی پی برده و در مقاله هایشان بـه این موضوع اشاره کرده بودند.

درباره ویتامین N چه می دانید؟

خانه ای را با این ویژگی تصور کنید

محصور از درختان زیبای لیمو، سرو، برگ بو، آووکادو و همچنین انواع و اقسام گل هـای زیبا با رنگ‌هـای متنوع.روبه روی خانه، خط ساحل دریا و چشم اندازی زیبا از پهنه آبی دریا و آسمان نیلگون.باور کنید در چنین خانه ای با وجود این نقش و نگارهای طبیعی هرگز دچار اضطراب و نگرانی نمی شوید.

 

شما چقدر میتوانید ویتامین N مصرف کنید؟

اگر نمی‌توانید چنین خانه ای داشته باشید، پس بهتر است حداقل هفته ای یک بار قدم بـه طبیعت بگذارید و تا می توانید از این نوع ویتامین بـه خودتان برسانید و پس از مدتی میبینید که حال تان چقدر بهتر شده است.