پارس ناز پورتال

پرطرفدارترین و بهترین بازی واقعی جهان

پرطرفدارترین و بهترین بازی واقعی جهان

سرگرمی های ناب به همراه دوستان در اتاق فرار به یاد می مانند.همه ما در زندگی خود گاهی خسته می شویم و نیاز به استراحت و تفریح و سرگرمی داریم. هر کسی برای خودش لیستی از کار هایی که از انجام دادن آن ها لذت می برد، در ذهنش دارد. شما در اوقات فراغت خود چه کار های لذت بخشی می کنید؟

 

تا به حال دوست داشته اید به جای شخصیت های برخی از فیلم های ترسناک، اکشن یا معمایی باشید؟ هیجانات و ترس ها و فعالیت های آنان را تجربه کنید؟ آیا تا به حال در اتاقی بوده اید که در آن زندانی شده باشید و بخواهید از آن فرار کنید؟ آیا دوستانتان در آن اتاق همراه شما بوده اند؟

 

آیا دوست دارید در بازی ای قرار بگیرید که در عین اطمینان از سالم ماندن در آن، ترسناک ترین و رازآلود ترین معماها را حل کنید و واقعی ترین هیجانات را تجربه کنید؟ آیا می خواهید در بازی ای قرار بگیرید که علاوه بر فعالیت مغزی و فکری، ماهیچه هایتان هم مشغول شوند و شما را به اوج هیجان برسانند؟

 

آیا می توانید تصور کنید که زمانی بیاید که هر چیزی بتواند راهنمای مسیر شما باشد و شما به همه چیز با دید یک نشانه نگاه کنید؟ حتی به قاشق غذاخوری یا ترک روی دیوار؟ و یا حتی به دستمال کف اتاق؟این تجربه های ناب را می توانید در اتاق فرار داشته باشید و بهترین خاطرات جذابتان را با دوستان خود رقم بزنید.

پرطرفدارترین و بهترین بازی واقعی جهان

اسکیپ روم چیست؟

اسکیپ روم یا همان اتاق فرار یکی از مهیج ترین فعالیت هایی است که بشر تا به امروز اختراع کرده است. این فعالیت درواقع یک بازی هیجانی- معمایی- ماجراجویانه است که معمولا در قالب تیم های 3 تا 5 نفره انجام می شود. در این بازی افراد تیم در یک اتاق دربسته قرار می گیرند و باید در مدت زمان مشخصی (معمولا 60 دقیقه)، راه خروج از آن اتاق را با حل کردن معما های موجود در اتاق پیدا کنند یا به اصطلاح خودمان، از اتاق فرار کنند.

 

حل کردن معما ها برای خروج نیز نیاز به تیزبینی در یافتن سرنخ ها و راهنماها دارد. این نکته را هم بگوییم که وقتی می گوییم اتاق فرار، منظور ما فقط فرار از یک اتاق نیست. ممکن است در یک مجموعه اتاق فرار، چندین اتاق برای خروج وجود داشته باشند که با حل کردن معماها باید از آن ها فرار کرد. این مسئله بستگی به ذهن خلاق گیم مستر و سناریو های ذهنی و خلاقانه دارد. هر اتاق فرار، سناریوی جذاب خودش را دارد که تیم ها با درگیر شدن در آن سناریو، معمولا از اتاق های متعددی عبور می کنند.

 

بازی محبوب اتاق فرار

 

یکی از پرطرفدار ترین بازی ها در طول تاریخ بشر، بازی اتاق فرار بوده است. فارغ از اینکه هم اکنون در دنیا بیش از 3500 اتاق فرار با سناریوهای مختلف موجود است، محبوبیت این بازی تا آنجاست که تا به امروز ده ها فیلم با الهام از اتاق فرار ساخته شده است و این فیلم ها از فیلم های پرمخاطب تاریخ سینما بوده اند. حتی چندین فیلم با این موضوع، برای فصل های دیگر تمدید شده اند و چندین فیلم دیگر در این رابطه در حال ساخت هستند.

 

اتاق فرار

 

چرا در بازی اتاق فرار شرکت کنیم؟

این بازی مزیت های بسیاری دارد که شرکت نکردن در آن به گونه ای ممکن است ضرر هم به حساب بیاید. مزیت هایی مانند:

 

این بازی جزو سرگرمی های مفید به حساب می آید و هم مغز و فکر شما را درگیر می کند هم جسمتان را.این بازی یک بازی گروهی است و شما می توانید با همراهی افراد مورد علاقه خود این بازی را انجام دهید و از کنار هم بودن لذت ببرید و توانایی کار تیمی و گروهی را در خود ارتقا دهید.این بازی انواع مختلفی دارد که هر کسی با هر سلیقه ای می تواند آن نوعی را که می پسندد، انتخاب کند. در ادامه راجع به این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.و…

 

برای شرکت در بازی اتاق فرار باید چه ویژگی هایی داشته باشیم؟

شاید خیلی از ما فکر کنیم که برای شرکت در این بازی نیاز به مهارت های خارق العاده و هوش سرشار و استعداد بسیار زیاد و تحصیلات عالیه می باشد و اگر آن ها را نداشته باشیم، نمی توانیم در این بازی موفق شویم. این تصور، تصور اشتباهی است.

 

برای شرکت در اتاق فرار شما در ابتدا نیاز به تیم دارید و در مراحل بعدی، شما نیازمند کمی دقت و خلاقیت و مشارکت در کار گروهی هستید. همین!درباره سن مجاز برای شرکت در این بازی نیز می توان گفت که سنین مجاز با توجه به نوع اتاق فرار برای مخاطبان متفاوت است. اما به طور کلی معمولا سن مجاز از 14 سال است. البته باز هم بسته به نوع اتاق فرار متفاوت است.

 

چند مدل اتاق فرار وجود دارد؟

اتاق فرار ذاتا بازی معمایی و فکری به حساب می آید و معمایی بودن از اتاق فرار غیرقابل تفکیک است. اما به مرور زمان آیتم های دیگری نیز به اتاق فرار اضافه شدند و انواع مختلفی از آن ساختند. امروزه این فعالیت مهیج و ماجراجویانه انواع بسیار زیادی دارد. از میان انواع و مدل های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ترسناک

معمایی

هیجانی

دارای فعالیت بدنی

ترکیبی

 

اتاق فرار ترسناک چیست؟

پرطرفدارترین و بهترین بازی واقعی جهان

همانطورکه قبلا هم گفته شد، ذات اتاق فرار، معمایی بودن آن است. بنابراین اتاق فرار ترسناک، اتاق فراری است با داشتن آیتم های ترسناک و در عین حال، داشتن آیتم های معمایی. (توصیه می شود برای تجربه بازی های گروهی صرفا ترسناک به تونل وحشت بروید. اتاق فرار برای این هدف انتخاب مناسبی نیست.)

 

در مجموعه اسکیپ روم انیگما، انواع متنوعی از اتاق های فرار با غلبه آیتم های متفاوتی وجود دارد. از جمله اتاق های فرار ترسناک در مجموعه اسکیپ روم انیگما می توان به مواردی که در ادامه می آید اشاره کرد. هر کدام از این موارد نیز سناریوی جذاب و مخصوص به خود را دارند.

 

اتاق فرار معمایی چیست؟

پرطرفدارترین و بهترین بازی واقعی جهان

قبلا هم گفتیم که اتاق فرار ذاتا معمایی است. یعنی برای فرار از اتاق ها باید معماهایی را حل کرد تا به راه خروج رسید. بنابراین عمده فعالیت در اتاق فرار، فعالیت ذهنی است تا بدنی و هیجانی. اما نوآوری مجموعه اسکیپ روم انیگما باعث شده است تا مخاطبان بتوانند با یک تیر چند نشان بزنند و با شرکت در برخی اتاق فرار ها، چندین آیتم را تجربه کنند. البته به انتخاب خودشان!

 

چگونه در اتاق فرار شرکت کنیم؟

برای شرکت در اتاق های فرار مجموعه اسکیپ روم انیگما به صورت حضوری، ابتدا وارد سایت اسکیپ روم شوید. سپس از طریق قسمت بازی ها، روی بازی مورد علاقه خود کلیک کنید و در صفحه باز شده، روز و ساعت دلخواه خود را برای آن بازی خاص، رزرو کنید. حتما قوانین و مقررات را نیز مطالعه بفرمایید. برای شرکت در اتاق فرار آنلاین نیز می توانید از طریق همین سایت اقدام نمایید.