پارس ناز پورتال

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های 2021 در ایران را بشناسید!

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های 2021 در ایران را بشناسید!

قطعا شناخت پرفروش‌ترین مدل‌های دوچرخه کمک بسیاری به انتخاب‌های ما می‌کند چرا که متوجه ‌می‌شویم چه مدل‌هایی عملکرد خوبی را در بین مردم از خود نشان داده‌اند.حالا که وارد سال 2022 شدیم و خرید دوچرخه یکی از جایگاه‌های برتر در صدر خرید و فروش‌های بازار را به خود اختصاص داده است،

 

بد نیست نگاهی به بازار دوچرخه‌ی ایران در سالی که گذشت، یعنی سال 2021 بیندازیم. با تمام فراز و نشیب‌هایی که این بازار قدیمی در این سال داشت ذره‌ای باعث نشد از محبوبیت آن کم شود و مردم مثل همیشه استقبال بسیار خوبی از دوچرخه‌ها کردند.

 

همانطور که می‌دانید تنوع برندها و مدل‌های دوچرخه باعث شده بسیاری از افراد سردرگم شوند و نتوانند بهترین مدل دوچرخه را متناسب با فعالیت خود انتخاب کنند.به نقل از آیبایک، مدل‌هایی که توانسته‌اند پرفروش‌ترین‌ها را به خود اختصاص دهند در سال های قبل هم با اختلاف کمی در رتبه‌بندی‌های ابتدایی، شاید با کمی تفاوت، قرار گرفته بودند.با ما همراه باشید تا در ادامه پرفروش‌ترین مدل‌های دوچرخه در سال 2021 را با هم بررسی کنیم.

 

W – standard مدل Pro T1

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های 2021 در ایران را بشناسید!

اولین دوچرخه‌ای که در این لیست قرار می‌گیرد، دوچرخه W – standard است. این کوه ژاپنی توانست خیلی زود در بین جمعیت دوچرخه سواران ایرانی محبوب شود و یکی از جایگاه‌های این لیست را به خود اختصاص دهد. از ویژگی‌های بارز این دوچرخه طراحی زیبا و عملکرد بسیار خوب دوشاخ آن است که به صورت کمک فنردار طراحی شده است و قابلیت قفل شدن با ریموت را هم داراست.

 

همچنین تحمل وزنی که این دوچرخه دارد باعث شده برای افراد سنگین وزن هم مناسب باشد.از مزایای دیگر این مدل این است که طبق قامه، دسته دنده، طبق عوض‌کن و شانژمان آن از برند معروف Shimano و مدل 27 دنده‌ی Altus است که تقریبا از بهترین‌های بازار ایران است. قیمت این مدل چیزی در حدود 16.800.000 تا 18.000.000 تومان در زمان انتشار این مطلب است.

 

برند الکس (Alex) مدل DIESEL

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های 2021 در ایران را بشناسید!

دوچرخه‎‌های الکس به دلیل قیمت بسیار خوب و اقتصادی که دارند توانستند یکی از درخشش‌های بازار امسال باشند. این برند چینی به دلیل کیفیت بالای قطعات و بدنه و قیمت اقتصادی در مقایسه با برندهای دیگر یکی از قدرتمندان اقتصادی بازار ایران هستند.این مدل کاربرد چندگانه دارد و مناسب کوهستان، پارک، خیابان، طبیعت گردی و تقریبا تمام بسترهای مناسب دوچرخه سواری است.

 

لاستیک های استفاده شده در این مدل از برند WANDA و دوشاخ این مدل هم به صورت کمک فنردار و قفل شو طراحی شده است. همچنین قطعات دنده‌ی استفاده شده از برند شیمانو مدل Tourney TZ و 21 دنده می‌باشد. قیمت این مدل در زمان انتشار این مطلب بین 6.050.000 و 7.000.000 تومان می‌باشد.

 

برند کاپریولو (Capriolo) مدل توریست (Tourist)

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های 2021 در ایران را بشناسید!

این مدل که مدت زیادی نیست توانسته واراد بازار رقابتی ایران شود تقریبا پرطرفدارترین مدل دوچرخه شهری است. یکی از مواردی که باعث شده اسم این مدل توریست باشد داشتن تجهیزاتی است که باعث شده برای سفرهای توریستی یک مدل مجهز و تمام عیار باشد.

 

بدنه این مدل از جنس آلومینیوم 6061 بوده و وزنی بسیار سبک را برای سوار خود به همراه می‌آورد.ترمز این مدل دیسکی هیدرولیکی است که ترمز گرفتن را برای شما راحت و سرعت ایستادن را بسیار زیاد می‌کند به طوریکه در کسری از ثانیه می‌توانید دوچرخه خود را متوقف کنید.

 

نکته مهم در مورد این نوع ترمز بندی این است که در مقابل آب و خاک بسیار مقاوم بوده و در سریع ترین زمان ممکن عمل میکند. دوشاخ این مدل هم به صورت قفل شو و کمک فنردار طراحی شده است تا لذت دوچرخه سواری را دوچندان کند. لوازم دنده این مدل از برند محبوب شیمانو و مدل 24 دنده Altus است.قیمت این مدل هم چیزی حدود 13.600.000 تا 14.000.000 است.

 

برند جاینت مدل  Talon 3 – 2021

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های 2021 در ایران را بشناسید!

این مدل که در سال 2020 با نام talon 3 limited توانسته بود در صدر پرفروش‌ترین های سال 2020 قرار بگیرد، در سال 2021 مدل بهینه‌تر شده خود را ارائه کرد که توانست دوباره در صدر پرفروش‌ترین های سال 2021 هم قرار بگیرد.

 

برند جاینت که تقریبا بزرگ‌ترین تولیدکننده دوچرخه در جهان است، هر مدلی را که به بازار عرضه می‌کند به سرعت تبدیل به پرفروش‌ترین ها می شود. سال 2021 هم از این قانون نانوشته مستثنی نماند و یکی از جایگاه های خود را به جدیدترین مدل این کارخانه غول‌پیکر اختصاص داد.

 

Talon 3 – 2021 دارای بدنه بسیار محکم از جنس فولاد ALUXX است که قابلیت استفاده بسیار طولانی مدت را برای خود فراهم کرده است چرا که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مصون است به علاوه از وزن سبکی برخوردار است که رکاب زدن را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

 

سیستم HardTail و Full Suspension این مدل باعث شده از مسیرهای خاکی گرفته تا کوهستانی به راحتی قابل پیمایش باشد و در هنگام صعود، سرعت بیشتر و هنگام پایین آمدن، راحت‌تر و قابل کنترل‌تر باشد. لوازم دنده این مدل از برند شیمانو مدل تورنی 14 سرعته است و به دلیل نداشتن کمک فنر برای مسیرهای ناهموار مناسب است.قیمت این مدل در زمان نوشتن این محتوا بین 17.925.000 تا 19.000.000 تومان می باشد.

 

 برند الکس (ALEX) مدل ماکان (MACAN)

پرفروش‌ترین دوچرخه‌های 2021 در ایران را بشناسید!

باز هم یکی دیگر از مدل‌های این پاندای چینی که از محبوبیت زیادی در بازار ایران برخوردار است در این لیست به چشم می‌خورد. امکانات و قیمت مدل‌های برند الکس باعث شده تا بیشتر افراد به سمت این برند سوق داده شوند. برخی از منتقدان برند الکس را با برند شیائومی مقایسه می‌کنند که با فناوری، دوام و قیمت‌های خود یارای مقابله با هر رقیبی را دارند.

 

این مدل با استفاده از لاستیک‌های برند WANDA تعادل را به خوبی حفظ می‌کند و استفاده از تنه‌‌ای با جنس آلومینیوم 6061 که مقاوم و بسیار سبک است، دل هر دوچرخه سواری را می‌برد. این مدل که تقریبا جدیدترین مدل از برند الکس است دارای فناوری‌های روز صنعت دوچرخه است.

 

ترمز دیسک مکانیکی باعث می شود که به راحتی و با یک اشاره متوقف شوید حتی در رودخانه یا مکان های بارانی! جالب است نه؟ لوازم دنده این مدل هم از برند شیمانو مدل تورنی 21 سرعته می باشد.قیمت این محصول هم بین 8.000.000 الی 9.000.000 تومان است.

 

سخن پایانی

یکی از نکاتی که در این لیست به چشم می‌خورد این است که تقریبا تمامی مدل‌ها به غیر از مدل توریست از دسته دوچرخه کوهستان هستند و قطعا دلیل آن هم کاربری چندجانبه این دسته از دوچرخه است.

 

آیبایک بزرگ‌ترین مرجع خرید دوچرخه همچنین بیان می‌کند که اگرچه با ورود به سال 2022 شاهد مدل‌های جذاب بسیار زیادی هستیم اما نباید فراموش کنیم که مدل‌های جدید با توجه به نوسانات ارز قیمت بیشتری هم دارند، در ضمن می‌توانید مدل‌های قدیمی‌تر را به شرط دارا بودن گارانتی تا سال های سال مورد استفاده قرار دهید آن هم بدون نگرانی!