پارس ناز پورتال

پژمان جمشیدی و دردسرهای قدم گذاشتن به سینما

مجموعه : اخبار سینما
پژمان جمشیدی و دردسرهای قدم گذاشتن به سینما

پژمان جمشیدی و دردسرهای قدم گذاشتن به سینما 

در دنیای سینما کسی نمی‌تواند حضور پررنگ پژمان جمشیدی را تحمل کند و بنابر این حرف و حدیث هاي بسیاری درباره او وجوددارد. یکشنبه شب وقتی محمدرضا متواضع عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر اسامی نامزدهای بهترین بازیگران نقش مکمل مرد را اعلام میکرد و به نام پژمان جمشیدی برای بازی در فیلم «سوءتفاهم» رسید،

 

بخشی از جمعیت حاضر در سالن دسته جمعی خندیدند. این واکنش عجیب و غیرمنتظره در سالنی که اکثر آنرا اهالی رسانه تشکیل می دادند، بازتاب وسیعی داشت.به خصوص که این اتفاق بطور زنده در حال پخش از شبکه خبر هم بود. بعضی تصور کردند چون پژمان جمشیدی سال‌ها فوتبالیست بوده و لابد خبرنگاران فرهنگی

 

وی را هنوز بعنوان بازیگر سینما نپذیرفتند اینطور رفتار کردند. از همین منظر پرویز پرستویی هم در اینستاگرام یادداشتی نوشت و ضمن دلجویی از پژمان جمشیدی محمدعلی فردین را مثال زد که ابتدا یک ورزشکار بودو بعد بازیگر موفقی شد. اما بنظر میرسد دلیل آن خنده ها بدلیل نوع کاراکترهای کمدی و عامه پسندی باشد که پژمان جمشیدی بازی میکند و نه سابقه فوتبالی او.

پژمان جمشیدی و دردسرهای قدم گذاشتن به سینما

1. پژمان جمشیدی متولد 1356 در تهران است. دوران فوتبالی او از اوایل دهه 70 و باشگاه کشاورز شروع شد. او بعدتر در تیم هاي دیگری مثل سایپا، پاس، استیل آذین و فولاد هم بازی کرد اما شهرتش بیشتر مدیون حضور در پرسپولیس تهران است. پژمان جمشیدی حرکات سرعتی خوبی لب خط داشت

 

اما در دفاع راست بازی میکرد که بطور سنتی فوتبال ایران دست پُری دراین مطلب دارد. بنابر این پژمان جمشیدی خیلی شانس زیادی برای بازی در تیم ملی بزرگسالان نداشت. او البته در مقطعی به تیم ملی دعوت شد و یک گل ملی هم مقابل گرجستان زد که در سریال کمدی پژمان با همین ماجرا حسابی شوخی کردند.

 

2. فوتبالیست سابق و بازیگر فعلی بعد از خداحافظی با فوتبال ممکن بود بعنوان مهندس عمران به فعالیتش ادامه دهد البته اگر مدرک مهندسی اش را میگرفت. پژمان جمشیدی درسال 74 وارد رشته مهندسی عمران می‌شود اما خودش میگوید چون درگیر اردوهای تیم ملی بوده نتوانسته درسش را ادامه دهد. او در دوران بازنشستگی مربیگری فوتبال را هم امتحان کرد. او مدرک مربیگری B آسیا را گرفت ودر تیم هاي پایه مربیگری کرد که خیلی ادامه دار نشد.

پژمان جمشیدی و دردسرهای قدم گذاشتن به سینما

3. پژمان جمشیدی خودش می‌گوید اتفاقی وارد سینما شده. یعنی پیمان قاسمخانی درسال 1390 ایده یک سریال فوتبالی رابه صدا و سیما داده که مسئولان تلویزیون خواستند یک فوتبالیست در آن نقش اصلی را بازی کند که قاسمخانی پژمان جمشیدی را انتخاب میکند. این پیشنهاد البته به واسطه آشنایی قبلی پژمان

 

جمشیدی با برادران قاسمخانی بوده که هم خیلی فوتبالی اند و هم پرسپولیسی. پژمان جمشیدی درسال هاي آخر فوتبالی اش مراوده زیادی با هنرمندان پیدا کرده بود. در اکران خصوصی فیلمهای مختلف حاضر می شد ودر سریال ساختمان پزشکان سروش صحت هم بعنوان بازیگر میهمان دریک قسمت بازی کرد.

 

4. سریال پژمان نقطه شروع حرفه اي دوران بازیگری پژمان جمشیدی در سینما و تلویزیون بود. پژمان جمشیدی دراین سریال کمدی نقش خودش را بازی میکرد. فوتبالیستی که به دوران بازنشستگی رسیده و مشخص بود خیلی از ایده هاي سریال برگرفته از زندگی واقعی خود اوست. او در سریالهای دیگری

 

مثل سال هاي ابری، دیوار به دیوار و نفس هم بازی کرد. تعداد تئاترهایی که او بازی کرده از مجموعه سریالهای و فیلمهای سینمایی اش هم بیشتر است و آخرین حضور او روی صحنه مربوط به تئاتری به نام «آن سوی آینه» است به کارگردانی علی سرابی.

 

5. آتش بس 2 درسال 1393 دروازه ورود پژمان جمشیدی به دنیای سینما بودو کمدی 50 کیلو آلبالوی مانی حقیقی مقصد بعدی. «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسمخانی دنباله سریال پژمان نبود اما دقیقا از همان فرمول استفاده کرده بودو بازیگران اصلی اش پژمان جمشیدی و سام درخشانی بودند.

 

نام او بعدتر در گروه بازیگران فیلمهای سینمایی آذر، من دیوانه نیستم، لونه زنبور و تگزاس هم دیده شد. «سوءتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی آخرین فیلمی است که او بازی کرده ودر جشنواره فیلم فجر امسال حاضر بود.

پژمان جمشیدی و دردسرهای قدم گذاشتن به سینما

6. پژمان جمشیدی حالا برای فیلم سوءتفاهم کاندیدای جایزه بهترین نقش مکمل مرد شده. او در واکنش به حاشیه هاي پیش آمده در اینستاگرام نوشته: «4 سال فحش. 4 سال تهمت. 4 سال فشار. 4 سال صبر. 4 سال تلاش و حالا من کاندید بهترین بازیگری سینمای کشور ایران. چقدر جای مادرم خالیست. آفریدگار شکر. تبریک به همه ی کاندیداها. افتخار میکنم به حضور کنارشون.»

 

7. نخستین واکنش در حمایت از پژمان جمشیدی از سوی پرویز پرستویی بود که نامزد شدنش در جشنواره را تبریک گفت و از او خواست صدای خنده ها مایوسش نکند. بعد هنرمندان دیگری هم در اینستاگرام پُست هایي در حمایت از پژمان جمشیدی به اشتراک گذاشتند. نوید محمدزاده کاندیدا شدن وی را تبریک گفته،

 

ویشکا آسایش وی را بازیگری با استعداد و سختکوش توصیف کرده، مهراب قاسمخانی متن دوستانه اي در ستایش از او نوشته، محسن کیایی از کاندیدا شدن پژمان جمشیدی ابراز خوشحالی کرده و امیر آقایی هم برای او آرزوی موفقیت کرده است. محسن مسلمان بازیکن پرسپولیس خطاب به جمشیدی نوشته: «پادشاه تبریک می گم.

 

وقتی کمال تبریزی، رسول صدر عاملی، محمدرضا متواضع و… می گن شما کاندیدی حرف بقیه مهم نیست.» احتمالا این واکنش ها در حمایت از بازیگر فیلم سوءتفاهم در صفحات هنرمندان و ورزشکاران ادامه داشته باشد.

پژمان جمشیدی و دردسرهای قدم گذاشتن به سینما

دیدگاه کاربران شبکه هاي اجتماعی

علی عالی: چرا می‌خندید؟ چرا مسخره میکنید؟ چرا خشم دارید؟ چرا راه را برای پیشرفت دیگران می بندیم؟ چرا انگیزه، تلاش، صبر، تمرین و ممارست را در دیگران می کُشیم؟ چرا بجای کمک، مسخره میکنیم همیشه.

 

جانان: به خدا که پژمان جمشیدی بهتر از محمدرضا گلزار بازی می کنه.

 

سانتیاگو: پژمان جمشیدی که هیچی، لئوناردو داوینچیم هم دانشمند بود هم نقاش، هم مجسمه ساز، هم معمار، هم موسیقی دان، هم ریاضی دان، مهم مهندس، مخترع، آناتومیست، زمین شناس، نقشه کش، گیاه شناس، نویسنده و غیره و تو هر کدومم خوب بودو هیچکدومم خنده نداشت، خنده دار تویی که مغزت تک بعدی ساخته شده.

 

آناستازیا: مشکلتون با پژمان جمشیدی چیه؟ براتون قابل باور نیست یکی تو چند زمینه استعداد داشته باشه؟

 

روباه نارنجی: اونایی که وقتی شنیدن پژمان جمشیدی کاندیدای نقش مکمل شده خندیدن، همونایی هستن که تو صف طولانی واسه دیدن درود بمبئی و اخراجی ها وایسادن.

 

آقای مخالف: این که پژمان جمشیدی در اندازه نامزدی برای سیمرغ هست یا نه یه بحثه، ولی این که شما هنگام اعلام اسمش هرهر می‌خندی قطعا شعور کم خودت رو نمایش میدی.