پارس ناز پورتال

چالش های ازدواج با پسری که سربازی نرفته

چالش های ازدواج با پسری که سربازی نرفته

چالش های ازدواج با پسری که سربازی نرفته 

رفتن به سربازی و گذراندن دوره دوساله آن برای پسران از طرف قوانین کشوری لازم هست. با این وجود بعضی از پسران نمی‌خواهند سربازی بروند. سربازی رفتن،‌ برای خیلی از پسران معضل بزرگی هست که بر سر راه ازدواجشان وجود دارد. معضلی که خیلی ها را نگران میکند و گرچه نامزدهای زیادی را با دلتنگی و اشک و آه در انتظار پایان دوره خدمت می‌گذارد.

 

بعضی از خانواده ها به پسرهایی که سربازی نرفته اند،‌ دختر نمی‌دهند. بعضی دیگر به پسرهای سرباز هم دختر نمی‌دهند. بعضی از خانواده ها نیز برای پسر سرباز نرفته شان خواستگاری نمیروند و بعضی دیگر هم برای پسر سربازشان زن نمیگیرند. خب در این شرایط، سوال مهم این هست که آیا واقعاً نباید با پسری که سربازی نرفته ازدواج کرد یا نه؟

 

اگر خواستگاری دارید که سربازی نرفته هست و نمی‌دانید که چه پاسخی باید به او بدهید به این قسمت مفید دقت کنید. عموما پسرها به چند علت سربازی نمیروند: بعضی از سربازی فرار میکنند. عده اي دلیلی نمی بینند که سربازی بروند و عده اي به علت اشتغال به تحصیل هنوز فرصت رفتن به سربازی نداشته اند

 

گروه اول،‌گروه خطرناکی هست و باید از ازدواج با انها اجتناب کنید. این افراد حاضر نیستند که خود را به سختی بیندازند و معمولاً از پذیرش هرگونه مسئولیتی سرباز میزنند و به قول مشهور بی کار و بی عارند. باید دقت داشت که هرگز نمی‌توان به افراد این گروه اعتماد و تکیه کرد.

 

انها ترجیح میدهند یک شبه ره صد ساله را بروند و معمولا می‌گویند: « چرا باید سربازی بروم وقتی می‌توانم این زمان را کار کنم و دو سال جلوتر باشم؟ » این استدلال اگر چه منطقی به نظر می‌رسد اما در واقع نشان میدهد که پسر نمی‌خواهد با واقعیت هاي موجود کنار بیاید و به دنبال فرار از وظایف خود هست.

 

گروه دوم،‌ کسانی اند که به علت شرایط کاری و خانوادگی دلیلی برای سربازی رفتن نمی بینند. بیشترین افراد این گروه را کسانی تشکیل میدهند که به کارهای آزاد اشتغال دارند.ازدواج با افرادی که حاضر نیستند هرگز به سربازی بروند مشکلات زیادی در زندگی فردی و زناشویی ایجاد می‌کند زیرا جامعه و قانون ما برای آن ها محدودیت هایي ایجاد نموده هست.

 

طبق قوانین کشور ما استخدام و به کارگیری فردی که سربازی نرفته به خصوص در ادارات دولتی و نیمه دولتی ممنوع هست. نقل و انتقال هرگونه سند رسمی برای این افراد غیر ممکن هست. مثلاً این افراد حق خرید و فروش منزل، مغازه و … به نام خود را ندارند. حق خروج از کشور و رفتن به سفرهای برون کشوری از این افراد سلب شده هست. در واقع به این افراد پاسپورت داده نمی‌شود.

 

و اما گروه سوم، کسانی میباشند که به علت ادامه تحصیل و پیشرفت علمی به صورت موقت رفتن به سربازی را به عقب انداخته اند که کاملاً منطقی و درست هست.بر این زمینه افراد با فرض طی سریع مدارج علمی در 23 سالگی از مقطع کارشناسی و در 25 سالگی از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل میشوند.

 

اگر این افراد بخواهند پس از اتمام تحصیلاتشان تازه دوران خدمت سربازی را طی نمایند و بعد به فکر ازدواج بیفتند یعنی تقریباً باید در سن 27 الی 28 سالگی ازدواج نمایند. در حالی که ازدواج نه منافاتی با ادامه تحصیل و پیشرفت علمی فرد دارد و نه با سربازی رفتن در تضاد هست.

 

 به گزارش پارس ناز گرچه زندگی متاهلی و سربازی رفتن سختیهای خاص خود چون کم درآمدی،‌ سختی کار، دوری و … را برای زن و مرد به همراه می‌آورد ولی شیرینی هاي زندگی مشترک آن قدر چندان هست که بتوان به دلیل رسیدن به آن بعضی از تلخ‌کامی ها را تحمل کرد.

 

پس این که عده اي سربازی نرفتن پسر را علت محکمی برای رد خواستگاری پسر معرفی می‌کنند، در حالی‌که پسر به علت اشتغال به کار، حرفه یا تحصیل و بالاجبار رفتن به سربازی اش را به تعویق انداخته هست اشتباهی بزرگ هست.